Hoi ik heb een vraagje. Ik heb een bordercollie reu van 2,5 jaar die nog niet eerder gedekt heeft. Nu had ik met iemand afgesproken dat hij haar bordercollie teefje mocht dekken. Alles was netjes afgesproken en ze zou bellen als de teef goed loops was.
Afgelopen zondag was het zo ver.

Haar teef was de 10e dag loops en we hebben ze bij elkaar losgelaten in onze (grote omheinde) tuin. Ze hebben elkaar uitvoerig besnuffelen gingen toen spelen met elkaar. Toen Dutch na een tijdje haar wilde bespringen bleef ze hem afsnauwen dus hebben we het na een tijdje gestopt en afgesproken dat ze maandag terug zou komen. De volgende dag was de teef er duidelijk meer klaar voor, ze ging er telkens voor staan , staart opzij en met haar kont tegen Dutch aanduwen.

Dutch vond het wel interessant maar verder dan snuffelen deed hij niet (terwijl hij dit zondag dus wel deed!) . We hebben ze ook nog een tijdje samen in huis gehad maar toen ging Dutch slapen (!)
Dus vandaag nog maar een keer geprobeerd. Als de teef aankomt is hij helemaal wild, wil haar meteen bespringen, de teef is echter dan nog erg spelerig en als zij uitgespeelt is (na 10 min) heeft Dutch geen zin meer. Hij sukkelt maar wat achter haar aan maar echt aanstalte maakt hij niet.
We hebben het ook nog aangelijnd geprobeerd (zowel beide als alleen de teef) maar dat werkt ook niet. Ook zijn we even met ze gaan wandelen om zo wat spanning weg te halenmaar dan gaat de teef alleen maar met stokken spelen en Dutch speelt vrolijk met haar mee.
Heeft er iemand nog ideeën of tips want op internet kan ik genoeg vinden over een teef die niet wil maar ik kan niks vinden over een reu die niet wil dekken