Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wandelen en snuffelen hoe doen jullie dat?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

wandelen en snuffelen hoe doen jullie dat?

Ongelezen bericht door AnneMarie »

De laatste tijd, als ik ga wandelen, dan gaat mijn hond steeds meer en langer snuffelen en treuzelen en ik wordt daar een beetje :evil: van.

Ik laat hem regelmatig los daar waar mogelijk, dagelijks kan ie rennen etc maar ik loop ook wel door de wijk en dan wil ik doorlopen.

Hem continu laten volgen, mee laten lopen, kan, maar het beestje moet natuurlijk ook plassen en poepen en ik gun hem zijn buurtkrantje ook wel.

Hoe doen jullie dit?
Ik heb een buurvrouw die boos wordt op de hond en hem meetrekt dat vind ik fout
Steeds stilstaan vind ik ook niks

Stuk laten rennen en dan laten volgen? Meetrekken? Of af en toe stilstaan?
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

ons korte rondje is al zo kort dat ik enorm toegeef aan mijn honden als ze willen snuffelen.
verder zijn ze de andere 2 wandelingen langdurig los, en dan zoeken ze het zelf maar uit.
het ligt er echt aan hoelang je een kort rondje loopt.
hier is dat als we doorlopen 5 minuten, ik kan me voorstellen dat dat voor de honden niet genoeg is, dus wij doen over die 5 eerste en laatste minuten van de dag veel langer....
gelderen
Actief

Ongelezen bericht door gelderen »

heb je wat meer info?
Wat voor ras is het?
Leeftijd?
Reu of teef?

Gr
Eelco
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Van mij mogen ze best snuffelen maar als ik het zat ben sleur ik ze gewoon mee. Ga niet staan wachten tot ik een ons weeg :mrgreen:
Ze lopen ook dagelijk los en mogen zich dan helemaal suf snuffelen.
Tijdens de wandelingen in de wijk mogen ze best snuffelen hoor, maar niet te lang.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Sandro schreef:Van mij mogen ze best snuffelen maar als ik het zat ben sleur ik ze gewoon mee. Ga niet staan wachten tot ik een ons weeg :mrgreen:
Hier ook... Meestal tel ik af van drie naar een, bij een loop ik door dat weten ze ondertussen wel. Maar dan hebben ze de tijd om nog even hun poot op te tillen en een snelle plas te doen.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Laundry
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Laundry »

Ik heb ze geleerd om niet te snuffen terwijl ze aan de lijn lopen. Ik liep altijd gewoon door met een corrigerend woord dat ze door moesten lopen. En wanneer ze dit deden beloonde ik ze.
Wanneer ik ze aan de flexilijn heb lopen, mogen ze wel snuffelen en plassen, maar ze hebben hier dan 5 meter de tijd voor. :mrgreen:
Ik hoef ze meestal niet vooruit te trekken of te corrigeren, ze snappen het zo ook wel. De oudste is zo slim om, als ie echt rustig wil snuffen, 5 meter vooruit te lopen zodat hij 10 meter de tijd heeft om te plassen. Verder lopen ze hier ook regelmatig los en dan mogen ze doen wat ze willen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Als ik weinig tijd heb (of zin :mrgreen: ), dan ga ik snel lopen. Bram weet dan dat er niet gesnuffeld gaat worden.

Misschien helpt dat bij jou ook?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Als ik flink het tempo erin gooi weten ze dat we door moeten lopen.

Wat hier trouwens ook heel erg scheelt is als ik gewoon op de stoep blijf lopen i.p.v half op het grasveldje.
Afbeelding
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Wij wonen 100 meter van het bos/uitlaatgebied af en ze weten dat ze dus die 100 meter moeten doorlopen, want dan zijn ze ook aan de lijn.
Wanneer we bij het bos zijn, gaan ze los en kunnen ze doen/ruiken wat ze willen.
Maar dat is hier ook wel een duidelijke en begrensde situatie :ok: :wink:
En is ook heel makkelijk om te leren.

Wanneer is is met beide honden naar mijn moeder loop in het centrum, kunnen ze eerst een stuk los-ook nog bos- en kunnen ze dus idem weer hun eigen gang gaan en daarna gaan ze aan de lijn (langs de drukke weg) en weten ze dat ze gewoon netjes moeten meelopen.

Maar ik merk het ook, vooral aan Bob, als hij écht wat hoognodig moet doen als hij aan de lijn zit, blijft hij naar links trekken en dan wacht ik even en moet hij id écht wat doen. Dit komt zeldzaam/maar nog wel is voor in het weekend als het wat later is.. :wink:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Frenkie »

Ik ken het probleem. Timo is een reu en wil bij ieder grassprietje uitgebreid gaan snuffelen. Het hangt een beetje van mijn zin af of ik blijf wachten. Maar als het te lang duurt sleur ik hem gewoon mee. Ik heb zo'n uitrollijn en Timo weet dat als ik doorloop dat hij dan snel een plas moet doen omdat hij anders meegetrokken wordt.

Groetjes
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

onze wandeling is opgedeelt in delen...

deel 1: naast... niet snuffelen, niet trekken.. naast lopen
deel 2: ga maar snuffelen/vrij snuffelen en behoefte doen. sam altijd vast lola soms los.
deel 3: naast.. zie 1, maar dan de terugweg
deel 4: bij ons in de straat trekt lola altijd een sprintje naar de voordeur en rennen sam en ik mee.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Wisselend. Als we de polder in gaan dan moeten ze een stukje meelopen aan de riem. Als ik merk dat het werkelijk hoge nood is dan mogen ze wel even.

En als het de uitlaatronde is aan de riem hier voren dan mogen ze best een poosje hier en daar hun gang gaan, maar niet tot dat ik een ons weeg......
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

In het begin vond ik het snuffelen zoooo erg en wilde ik doorlopen.
Toen bedacht ik me dat ik mijn hond aan het uitlaten was en niet mezelf.
Er is voor hem niets aan als ie niet mag snuffelen.

Hij kan hier niet zo makkelijk los dus loopt hij altijd aan de lijn. (wel om de dag naar strand/meer/bos waar hij wel los kan)

Maar ik gun hem het snuffelen wel.
En dus sta ik regelmatig te wachten...
Maar nu ik me er op ingesteld heb valt het best mee en lijkt het minder lang dan voorheen.
En hij is veel leuker en gezelliger buiten als ie mag snuffelen.

We hebben een soort stille afspraak: hij mag niet trekken aan de lijn en dan trek ik niet aan de lijn als hij snuffelt :mrgreen:
Milou85
Zeer actief

Ongelezen bericht door Milou85 »

:N: jeetje dan ben ik geduldiger dan ik dacht.
De kleine loopt eigenlijk altijd los en pasja aan een flexi van 8 meter. Maar zelfs als hij vooruit is gelopen en ik loop door (heeft hij 16 meter gehad om te snuffelen en te doen) dan sta ik regelmatig nog een dikke halve minuut te wachten omdat menneer nog niet is uitgesnuffeld.
Alleen als het regent heeft hij niet meer dan die 8 of 16 meter. Dan wil ik echt doorlopen :mrgreen:
Dus als ik er zat van ben moet ik even flink roepen of een keer flink aan de riem trekken (ten slotte vind hij het zo interesant dat hij niet echt mee wil komen).
Wel is het vaak zo dat als het echt lang duurt, dat menneer een teven plas ruikt en dat hij daar aan gaat staan likken :N: viezert. Dan moet hij meteen mee lopen want dat wil ik niet :neenee: want thuis wil hij m'n hele gezicht weer af lebberen als hij op schoot ligt. :roll: :N: niet echt smakelijk dus.
Afbeelding
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Hier mag flink gesnuffeld worden en als ik het zat ben loop ik door, binnen 3 sec. is Wolf bij me.
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Er zijn op dit moment veel loopse teven,dus misschien dat het daar ook een beetje aan ligt?
Overigens mogen ze hier best snuffelen enzo maar als ik wil doorlopen wordt er doorgelopen :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
rianneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door rianneke »

Sandro schreef:Van mij mogen ze best snuffelen maar als ik het zat ben sleur ik ze gewoon mee. Ga niet staan wachten tot ik een ons weeg :mrgreen:
Tijdens de wandelingen in de wijk mogen ze best snuffelen hoor, maar niet te lang.

hier ook
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Bowie mag van mij ook behoorlijk snuffelen, en als ik echt zat ben dan roep ik haar 1 keer, standaard doet ze dan alsof ze me niet hoort :roll: en dan roep ik haar voor een 2e keer iets bozer en dan gaat het luisteren opeens een stuk beter :mrgreen:
kim bloemen
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door kim bloemen »

even snuffelen laat ik toe, maar blijft hij echt bij elk struikje en lantaarnpaal een half uur staan snuffel sleep ik hem gewoon mee. als ik het rondje wat we normaal lopen, alleen loop zou ik binnen 20 minuten terug zijn, met onze hond loop ik er zeker 3 kwartier over. dus snuffelen mag van mij, maar genoeg is genoeg.

groetjes kim
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Tja als ik met 3 honden loop, wil ik aan de lijn geen gesnuffel hebben, wat anders meot ik wachten tot alle drie een plas op dezelfde milimeter gedaan hebben. Als ik dus met 3 honden aan de lijn loop, is het volg tot het punt waar ze los kunnen. Opdat moment mogen ze snuffelen en plassen, maar ik loop dan zelf wel door, dus uiteindelijk moeten ze wel achter me aan. Loop ik alleen met Bas en Winnie tja dan mag er wel gesnuffeld worden, maar meestal gaan ze ook wel los. Ze mogen dan even snuffelen en daarna weer verder, als ze op elke 1 meter gaan stilstaan heb ik het wel ff gehad. Maar aangezien ze bijna wel bij elke wandeling 1 x los gaan, vind ik het niet nodig dat ze aan de lijn echt minutenlang gaan snuffelen. Maar tijdens het fietsen mogen ze van mij absoluut niet snuffelen. Dan is het meerennen met de fiets en neits anders. (is namelijk erg vervelend als een hond van 34 kilo ineens de andere kant op wil, dan ga jij er echt wel met je fiets achteraan, laat dus staan dat 2 of 3 honden dat tegelijk willen als we aan het fietsen zijn :S)
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik ook, blijf geen 10 min. staan wachten... dat doen ze maar als ze loslopen. :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”