Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nooit los?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Ik laat Boomer ook iedere dag zoveel mogelijk los lopen. Zowel 's ochtends, 's middags als 's avonds.
Scheelt dat er geen drukke wegen zijn. Hij gaat niet los bij de weg, al is die nog zo rustig. Voor de rest van de wandeling gaat hij vaak wel los.
Hij loopt niet weg, als ik me verstop en m roep, komt hij met een noodgang aanrennen.

Je hond los kunnen laten lopen was een van de redenen waarom ik zo graag ene hond wilde.. Kvind het geweldig om m bezig te zien met snuffelen, rondjes rennen, gewoon meelopen, alles eigenlijk..:D
boonbeest
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door boonbeest »

die van ons loopt ook los
maar de eerst 5 minuten is het wel vliegen
en nadien als je roept komt ze gewoon
en lijn ik haar aan
en herhaal dit paar keer
anders denkt ze mss van mm volgende keer alle keren als je me roept word ik aangelijnd en als ik niet los mag loop je gewoon weg
Mir@n
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mir@n »

Met 4 podendo's ben je er zowiezo al op ingesteld dat ze behalve omheinde terreinen nooit los kunnen.

Heb gelukkigerwijze nu mijn teefje los kunnen laten. Af en toe gaat ze dr eigen gang, maar ze komt wel terug.

Ben nu aan het oefenen met de tweede, maar dat gaat nog wel even duren...(eigenwijs mormel)

Dus niet los, meer vanwege de jachtdrift als vanwege andere honden.

En ja, ze lopen elke dag los, op het veldje..... alle vier.
Mir, Gaia & Bella
Afbeelding

"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn."
....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

**Tamara** schreef:Das dus precies de reden dat mijn honden vast zitten. Mijn teef doet dit dus ook, en ook al doet ze het zonder te verwonden, ik vind gewoon niet dat dat kan. Ik zorg wel dat mijn honden op een andere manier hun energie kwijt raken. Zonder dat andere mensen er last van hebben.
:ok:

Jij kent je honden, en weet wat ze doen.

De eigenaren van de honden waar wij 'last' van hadden deden alsof hun neus bloedde en gaven het slachtoffer (ons dus) de schuld :denken:

Goed dat het je op een andere manier lukt om ze hun energie kwijt te laten raken!
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Monique_Nino
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Monique_Nino »

Ik ga altijd naar een natuurgebied in de buurt, dat is groot, overzichtelijk en heel weinig tot geen honden.
Daar kan hij lekker rondhobbelen en snuffelen (uitrazen hoeft voor hem niet meer :wink: )

Dat doe ik eens in de week nu, verder gewoon hier in de buurt aan de riem
Afbeelding

Nino *28-04-1995*...*15-06-2010*untill we meet again..
Snow

Ongelezen bericht door Snow »

Mijn hond ging altijd los mee, daar was hij dan ook van jongs afaan al op getraind. Geleerd te stoppen bij elke stoeprand enz.
Mijn nieuwe hond heb ik pas een week, maar gaat vanaf dat 1 geregeld los. steeds meer. Door onvoorspelbare routes te nemen, moet hij mij in de gaten houden en blijft bij in de buurt. Natuurlijk oefen ik het ook veel met hem.
Maarrr als ik zie dat andere mensen hun hond aan de lijn hebben die me tegemoet komen, lijn ik de mijne ook altijd aan. De mijne is dan wel lief, maar die mensen hebben m vaak niet voor niets aan de lijn.

Zelf heb ik een spierziekte in mijn polsen, daarom is het ook belangrijk dat mijn hond los kan lopen en perfect (zover als dat gaat, het blijft een dier) luistert. Ik mis de fysieke kracht om hem constant aan de lijn te hebben voor als hij trekt.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Bas was niet sociaal toen wij hem op 4 jarige leeftijd kregen. Niet met andere honden, niet met andere mensen, al helemaal niet met kinden, jaagde op konijnen, poezen en ander wild. Vandaar dat ik zoveel waarde in eerste instantie hechte aan goed opvoeding. Vandaar dat hij nu gewoon los kan lopen en inmiddels ook eigenlijk redelijk sociaal is. Vandaar dat we er uiteindelijk ook meer honden bij konden nemen. Winnie begint nu helaas doof te worden, en ik zie een tijd komen, waardoor ze niet meer los kan. We hebben haar met 9 jaar gekregen ze wordt straks 13, dus ze heeft nog een paar jaar los kunnen lopen en 1 voordeel, ze is aporteerfanaat, dus daar kunnen we veel dingen mee oplossen, maar haar zicht wordt inmiddels ook minder, dus tja de vraag is allemaal nog hoe lang dat zo kan. Mano is heel sociaal, maar wel enigszin eigenwijs, maar ook na veel trainen kan die ook los. Ook onze vorige hond die wij met 12 jaar uit het asiel haalde en nog nooit los had gelopen en geen commando heeft geleerd, hebben wij geleerd los te lopen (zo zie je maar een hond is nooit te oud om te leren)

Ik leg mij dus niet neer bij een feit dat een hond niet los kan. Ik persoonlijk vind het dan voor een hond geen leven (vergelijkend met een konijn die altijd in een hok zit) een hond moet in zijn behoeftes kunnen voorzien, dus je meot alternatieve zoeken, zodat de hond wel in zijn behoeftes kan voorzien. De honden zijn immers niet voor niks voor speciale doeleinden gefokt!
Afbeelding
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

gyanty schreef: Ik leg mij dus niet neer bij een feit dat een hond niet los kan. Ik persoonlijk vind het dan voor een hond geen leven (vergelijkend met een konijn die altijd in een hok zit)
Nou sorry hoor maar je kan mijn honden niet vergelijken met een konijn in een hokkie. Mijn honden hebben naar mijn idee een heel goed leven ook al lopen ze niet los :pffff:
Afbeelding
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

helaas kan kenji alleen los in hondenloopvelden die omheind zijn en af en toe laat ik hem enkele minuten spelen met schelsey in het bos,zo gauw zijn intresse naar omgeving gaat en zijn neus te veel op de grond hangt gaat hij vast.

reden:hij jaagt op zicht en spoor en dood dieren,paar keer gehad toen ik het nog probeerde,maar het ging niet,dus verder altijd aan de lange lijn,ofwel die van 15 meter,of een uitrol van 8 meter

hij heeft een tuin van 1200 m² waarik ik met hem speel,hondenschool, en een speelkameraad waar hij elke dag mee in de tuin ravot,gaat 3 keer per week naar hondenloop veld.

sonja
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”