Ik ben benieuwd wat je dierenarts zal zeggen!iones schreef:De dingen die malinois vernoemd heeft ga ik wel met mijn dierenarts doorbespreken hoor. Ik moet zeker weten dat de nadelen opwegen tegen de voordelen.
En bedankt voor de info Malinois

Moderator: moderatorteam
Ik vind de medische invalshoek zowiezo een te beperkte. Maar als de conclusie steevast is dat je je hond wel moet laten castreren, word ik alleen maar wantrouwend. Pro's en contra's wens ik af te wegen, in mijn situatie met mijn honden. En dat is dus iets anders dan het Amerikaanse recept: castreren die hap, hoe dan ook.iones schreef:[Maar als ik alles erover lees, zou het toch erg eigenwijs zijn als ik nu NOG zou volhouden dat het niet nodig is.
iones schreef:De dingen die malinois vernoemd heeft ga ik wel met mijn dierenarts doorbespreken hoor. Ik moet zeker weten dat de nadelen opwegen tegen de voordelen.
graag gedaanpepim schreef:Ik ben benieuwd wat je dierenarts zal zeggen!iones schreef:De dingen die malinois vernoemd heeft ga ik wel met mijn dierenarts doorbespreken hoor. Ik moet zeker weten dat de nadelen opwegen tegen de voordelen.
En bedankt voor de info Malinois
ja en toch is dit niet altijd waar, mijn teef is meteen na haar castratie op minder en ander voer gezet en meer beweging en toch zag je haar dikker worden en dit hoor en zie ik bij meerdere honden.... Aangezien het mijn eigen hond is weet ik het zeker dat ik er alles aan heb gedaan om het te voorkomenjacq1970 schreef:Het te dik worden van je hond ben jezelf bij.
Mijn jack is wel geholpen en heeft niet last van overgewicht, maar ik zie soms honden lopen ( alle merken en rassen) die echt veels te dik zijn.
Meer beweging en goed het eten in de gaten houden, niet teveel voeren.
Jacqueline
Het verschilt toch wel per hond, hoor !jacq1970 schreef:Het te dik worden van je hond ben jezelf bij.
Mijn jack is wel geholpen en heeft niet last van overgewicht, maar ik zie soms honden lopen ( alle merken en rassen) die echt veels te dik zijn.
Meer beweging en goed het eten in de gaten houden, niet teveel voeren.
Jacqueline
Ik vind het nodig ja. Maar het staat me ook tegen. Ik zit in een 2 strijd.pepim schreef:
Nee ik had wel gelezen, dat je je hond nog niet had laten castreren, maar uit de zin, die ik nu rood gemaakt heb, lees ik toch echt, dat je castreren wel nodig vindt.
En dat kleurde voor mij dan de ook rest wat ik van je gelezen heb, begrijp je? Ik bedoel overigens zeker niet, dat je zomaar wat zou doen hoor!
Nou ik ben ook nog niet helemaal zeker, maar ik wacht het vooralsnog af en intussen lees ik maar alles wat met steriliseren en castreren te maken heeft.iones schreef:Ik vind het nodig ja. Maar het staat me ook tegen. Ik zit in een 2 strijd.pepim schreef:
Nee ik had wel gelezen, dat je je hond nog niet had laten castreren, maar uit de zin, die ik nu rood gemaakt heb, lees ik toch echt, dat je castreren wel nodig vindt.
En dat kleurde voor mij dan de ook rest wat ik van je gelezen heb, begrijp je? Ik bedoel overigens zeker niet, dat je zomaar wat zou doen hoor!
ik doe dat ook maar, maar je wordt er niet echt wijzer van in de zin van dat je een keuze kan maken,al die voors en tegens..pepim schreef:Nou ik ben ook nog niet helemaal zeker, maar ik wacht het vooralsnog af en intussen lees ik maar alles wat met steriliseren en castreren te maken heeft.iones schreef:Ik vind het nodig ja. Maar het staat me ook tegen. Ik zit in een 2 strijd.pepim schreef:
Dat is inderdaad een hele goede link. Ik heb het helemaal doorgelezen.Annelies schreef:Van alles wat ik inmiddels zo'n beetje heb gelezen over castratie bij teven staat <a href="http://www.dogmountain.be/index.html?la ... =d169.html" target="blank">HIER</a> een korte en duidelijke samenvatting.
niet mijn dierenarts gelukkig :N: dan was ik daar niet meer, maar inderdaad mijn oude dierenarts deed dat ook, en ik ben laatst met iemand mee geweest pup enten en exact hetzelfde verhaal....janus-powerrr schreef:mallinois, je schrijft in een stukje dat de dierenarts al bij het eerste bezoekje met een puppenteefje vraagt wanneer ze gesteriliseerd wordt, nou ben ik toch wel heel benieuwd wat voor een dierenarts jij hebt.
Want dit klinkt mij dus niet bekend, hoewel in toch aardig wat dierenartsen heb meegemaakt.
Daarnaast zijn de meeste dierenartsen dit geworden omdat zij hart hebben voor dieren, en niet om het geld.
Want voor het geld hoef je het niet te doen.
( dit even gezien jou uitspraak over dat de dierenarts een castratie aanbeveeld omdat het geld opleverd )
En dan heb ik nog een vraag, jij laat je teven niet castreren, en ze lopen tijdens de loopsheid in huis rond.
Als ik het goed begrepen heb lopen er in je huis dan ook intacte reuen rond.
Worden deze niet helemaal gek van die loopse teef?
Ik bedoel , in feite gaan de hormonen van de mannen ook met hen op de loop.
Of hebben jou reuen er weinig last van?