Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pups verkopen?, Hoe?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

allagamma

Pups verkopen?, Hoe?

Ongelezen bericht door allagamma »

Ik wil een nestje gaan fokken met Bo en Brutus. Hoe kan ik ze het best verkopen, zodat ik serieuze liefhebbers krijg.

Ik heb het woordje marktplaats verwijderd, daar dit veel ongenoegen oproept.
Laatst gewijzigd door allagamma op 10 apr 2006 09:58, 1 keer totaal gewijzigd.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Pups verkopen?, Hoe?, Marktplaats?

Ongelezen bericht door laeken »

allagamma schreef:Ik wil een nestje gaan fokken met Bo en Brutus. Hoe kan ik ze het best verkopen, zodat ik serieuze liefhebbers krijg.

groetjes,

Truus
Wat zijn Bo en Brutus?

Serieuze liefhebbers vindt je alleen voor serieuze nesten. :wink: Je neemt een kennelnaam en gaat met 2 hele goede honden van hetzelfde ras fokken die helemaal gezond zijn en een goede stamboom hebben waardoor de liefhebbers en de serieuze mensen vanzelf contact met je opnemen. Als je ze op marktplaats denkt te moeten zetten kun je ze beter niet geboren laten worden :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik zie dat het dobermans zijn, neem eens contact op met de rasvereniging, ga naar een clubdag en misschien is er wel een veel betere reu voor Bo dan Brutus. Met wat hulp komen er misschien ook wel via de club en de show eigenaars voor de nieuwe pups. Misschien is Bo wel helemaal niet goed genoeg om mee te fokken? Heb je dat al uitgezocht?
Afbeelding
joy-for-life
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door joy-for-life »

Als je rashonden hebt en aangesloten bent bij een rasverenigng kun je ze via de vereniging verkopen.
Je hebt dan het meest kans op serieuze mensen die echt op zoek zijn naar het ras dat jij fokt.
Joy :cheer:
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Wat Marc zegt. Er zijn al zo ongelofelijk veel honden die geen baasje hebben. Marktplaats barst uit zijn voegen van alle pups en honden uit pretnestjes. Die zitten te wachten op mensen die een uur geleden hebben bedacht dat een hondje wel lollig is zonder verder heel lang stil te staan bij het feit hoeveel werk en tijd er in de opvoeding van een pupje gaat zitten. Wil je er daar nou echt nog een paar extra van de wereld opschoppen? Mocht het dus inderdaad over een pretnest gaan. In het geval van een serieus en verantwoord gefokt nestje zijn er wel betere oplossingen te vinden dan je pups op Marktplaats te gooien.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
allagamma

BeëlzeBubble schreef:Wat Marc zegt. Er zijn al zo ongelofelijk veel honden die geen baasje hebben. Marktplaats barst uit zijn voegen van alle pups en honden uit pretnestjes. Die zitten te wachten op mensen die een uur geleden hebben bedacht dat een hondje wel lollig is zonder verder heel lang stil te staan bij het feit hoeveel werk en tijd er in de opvoeding van een pupje gaat zitten. Wil je er daar nou echt nog een paar extra van de wereld opschoppen? Mocht het dus inderdaad over een pretnest gaan. In het geval van een serieus en verantwoord gefokt nestje zijn er wel betere oplossingen te vinden dan je pups op Marktplaats te gooien.
Oeps, de marktplaats komt er slecht vanaf hier. Het kan toch geen kwaad zou ik zeggen als ik serieus op zoek ga naar lieve baasjes.
allagamma

allagamma schreef:Ik wil een nestje gaan fokken met Bo en Brutus. Hoe kan ik ze het best verkopen, zodat ik serieuze liefhebbers krijg.

groetjes,

Truus
Ze zijn niet met stamboom, maar wel op en top gezond en rasecht.
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

allagamma schreef:

groetjes,

Truus
Ze zijn niet met stamboom, maar wel op en top gezond en rasecht.
een hond zonder boom is geen rashond.

heb je hd en ed foto's laten maken, en ze laten testen op andere ziektes die bij de doberman voorkomen?
zonee, dan kun je niet zeggen dat ze op en top gezond zijn.
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

Even persoonlijk, Allagamma: waarom wil je graag een nest van je honden..? En heb je ervaring met het fokken van honden....?
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
little-wolf
Zeer actief

allagamma

Annelies schreef:Even persoonlijk, Allagamma: waarom wil je graag een nest van je honden..? En heb je ervaring met het fokken van honden....?
Ik wil graag een nestje met nakomelingen van mijn honden, die volgens mij best rasecht kunnen zijn zonder stamboom. En ja, ik heb ervaring met fokken door mijn vader die een kennel had.
Annelies
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annelies »

allagamma schreef:
Annelies schreef:Even persoonlijk, Allagamma: waarom wil je graag een nest van je honden..? En heb je ervaring met het fokken van honden....?
Ik wil graag een nestje met nakomelingen van mijn honden, die volgens mij best rasecht kunnen zijn zonder stamboom. En ja, ik heb ervaring met fokken door mijn vader die een kennel had.
Ik heb niet het recht om je te vertellen wat je wel en wat je niet moet doen, maar kijk even achter de link die little-wolf gaf en lees die info heel goed door....
Afbeelding
Overgave kan de grootste overwinning zijn...
borderke
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door borderke »

toch niet op marktplaats :denken:
leuke site
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

allagamma schreef:
Wil je dat om die nakomelingen te verkopen of wil je zelf heel graag een nakomeling houden? Je weet nooit zeker of ze rasecht zijn, want ze hebben geen stamboom.
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Hutsje schreef:
allagamma schreef:
Wil je dat om die nakomelingen te verkopen of wil je zelf heel graag een nakomeling houden? Je weet nooit zeker of ze rasecht zijn, want ze hebben geen stamboom.
Dat wilde ik ook zeggen: het is onmogelijk om te zeggen dat ze rasecht zijn zonder stamboom. Want je hebt dus geen bewijsstuk daarvoor en degene die ze heeft gefokt kan dus best een goed lijkende kruizing hebben gefokt. Ze kunnen hooguit rasecht lijken.

Maar als je vader een kennel had, heb je dan niets van hem geleerd? Wat voor ras fokte hij? En hoe raakte hij zijn pups destijds kwijt?
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Wie weet verkocht hij ze ook wel via MP?
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Hebben Bo en Brutus zelf geen stamboom?
Dan weet je dus nooit zeker (wat al gezegd is ook) dat je raszuivere pups krijgt. Ook weet je niet of beide ouderdieren toevallig aan elkaar verwant zijn. Heb je testen laten uitvoeren op je beide honden (hd, ed bijvoorbeeld) ?

Op Marktplaats worden over het algemeen niet de meest zorgvuldig gefokte nesten geplaatst. Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt mijn pups op Marktplaats te zetten. Daar zijn wel betere manieren voor.
Ik zal je uitleggen hoe het bij mij gaat. Ik fok Laekense Herdershonden, en heb een website gemaakt waar duidelijk te zien is wat ik zoal met mijn honden doe, welke gezondheidstesten ze hebben ondergaan, welke showuitslagen ze hebben gehad en andere relevante info over het ras en mijn honden in het bijzonder.
Op deze website kan dus ook iedereen lezen dat er pups verwacht worden, dus dat levert me al aardig wat belangstelling op. Verder sta ik met mijn kennelnaam als adverteerder in het verenigingsblad van onze rasvereniging, en op de website. Ik kan ook eventueel pupbemiddeling vragen van deze RV, omdat ik volgens hun eisen en met hun instemming fok.
Maar door mijn goede contacten met andere fokkers en aanwezigheid op shows krijg ik ook veel belangstelling van potentiële pupkopers.
Ik heb momenteel een wachtlijst van meer dan 10 personen, dus "leuren" met mijn pups is niet nodig. Als ik niet voordat de dekking plaats vindt genoeg belangstelling heb voor de pups, zal ik mijn teefje ook niet laten dekken.

In jouw geval zou ik me afvragen wat het door jouw beoogde nest voor toegevoegde waarde heeft, en of er wel voldoende belangstelling zal zijn voor de pups. Wat zou je doen als je met 3 pups blijft zitten?
Houd er ook rekening mee dat mensen die je een keer gezegd hebben dat ze van jouw honden best wel een pup zouden willen vaak als puntje bij paaltje komt (hier niet alleen figuurlijk maar ook letterlijk! :wink: ) toch 8 van de 10 gevallen afhaken omdat het toch niet zo serieus bedoeld was, de tijd slecht uitkomt of wat dan ook.

En wat de door jouw genoemde serieuze liefhebbers betreft, die zullen niet zo snel hun toekomstige hond op Marktplaats uitzoeken denk ik, maar bij de rasvereniging te rade gaan. Marktplaats is HET medium voor impulsaankopen, zeker bij dieren.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ik zou zeker geen nestje dobermans nemen
op het moment zijn die niet echt gangbaar
en zit je dalijk met 8 pups die je onmogelijk denk ik zelf kan houden
laat staan een goed huis voor vinden
en dat alleen maar omdat je het leuk vind een nestje te hebben van je hond
er zijn jammer genoeg zo veel mensen die een nestje van hun eigen hond willen
wat is de reden
alleen echo
omdat je zelf een pup er van wil
of heb je meer redenen
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ik zou er ook goed over denken. Ik zou eigenlijk Jola in februarie gedekt hebben had alles al geregeld maar heb er vanaf gezien. Dit omdat het gewoon niet haalbaar was om een stamboom te verkrijgen. (zou gekunt hebben maar dan moest ze met schapen werken) en dan had ik haar dus niet meer in huis kunnen houden door haar werklust ik heb dat extreme er net uit getraind. Nu zijn we aan het w8ten op een regeling voor sport lijnen voor het ras want het fokken zonder stamboom loopt ook een btje uit de hand. Ook al zijn ze niet fci erkent zon papiertje zegt toch erg veel.

Ook eigenaren van een moeilijk ras is een probleem. Je wilt niet dat ze ergens terecht komen waar ze niet begrepen worden en problemen ontwikkelen en zoek dan maar eens terechte eigenaren een verzekering zonder rasvereniging heb je nooit en je kan tegen veel problemen aan lopen denk er nog eens goed over na!

groetjes Lisette
allagamma

Maar als je vader een kennel had, heb je dan niets van hem geleerd? Wat voor ras fokte hij? En hoe raakte hij zijn pups destijds kwijt?[/color][/quote]

Dat is alweer zo'n 20 jaar geleden en toen gingen ze via de krant naar nieuwe baasjes.
allagamma

Martijn schreef:Je kan natuurlijk wel weten of de pups raszuiver zijn als de ouders wel een stamboom hadden of daar de ouders weer van. Dan is de stamboom niet aangevraagd maar de afstamming van deze honden volledig bekend. :wink:
Klopt, ze zijn van afstamming rasecht en ik weet natuurlijk op welke kenmerken ik moet letten.
allagamma

En wat de door jouw genoemde serieuze liefhebbers betreft, die zullen niet zo snel hun toekomstige hond op Marktplaats uitzoeken denk ik, maar bij de rasvereniging te rade gaan. Marktplaats is HET medium voor impulsaankopen, zeker bij dieren.[/quote]

Dat vind ik overdreven om te zeggen dat Marktplaats voor impulsaankopen is. Mijn moeder heeft dus van vroeger uit langhaar dwergteckels zonder stamboom en als je ziet hoe gelukkig de mensen zijn met een pup van haar en die nog steeds contact houden vind ik het niet terecht om alles maar op één hoop te gooien. Op de marktplaats gebeuren slechte, maar vooral veel goede dingen.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

En wat de door jouw genoemde serieuze liefhebbers betreft, die zullen niet zo snel hun toekomstige hond op Marktplaats uitzoeken denk ik, maar bij de rasvereniging te rade gaan. Marktplaats is HET medium voor impulsaankopen, zeker bij dieren.
allagamma schreef:Dat vind ik overdreven om te zeggen dat Marktplaats voor impulsaankopen is. Mijn moeder heeft dus van vroeger uit langhaar dwergteckels zonder stamboom en als je ziet hoe gelukkig de mensen zijn met een pup van haar en die nog steeds contact houden vind ik het niet terecht om alles maar op één hoop te gooien. Op de marktplaats gebeuren slechte, maar vooral veel goede dingen.
ik zou het willen omdraaien, Op Mp gebeuren soms goede dingen, maar vooral veeeeel slechte dingen :wink:
allagamma

yamie schreef:
allagamma schreef:Dat vind ik overdreven om te zeggen dat Marktplaats voor impulsaankopen is. Mijn moeder heeft dus van vroeger uit langhaar dwergteckels zonder stamboom en als je ziet hoe gelukkig de mensen zijn met een pup van haar en die nog steeds contact houden vind ik het niet terecht om alles maar op één hoop te gooien. Op de marktplaats gebeuren slechte, maar vooral veel goede dingen.
ik zou het willen omdraaien, Op Mp gebeuren soms goede dingen, maar vooral veeeeel slechte dingen :wink:
ok, wat jij wil.
little-wolf
Zeer actief

waarom vraag je hier advies terwijl je t zelf beter denkt te weten?
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

little-wolf schreef:waarom vraag je hier advies terwijl je t zelf beter denkt te weten?
Dat wilde ik ook net vragen :mrgreen:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

allagamma schreef: Dat vind ik overdreven om te zeggen dat Marktplaats voor impulsaankopen is. Mijn moeder heeft dus van vroeger uit langhaar dwergteckels zonder stamboom en als je ziet hoe gelukkig de mensen zijn met een pup van haar en die nog steeds contact houden vind ik het niet terecht om alles maar op één hoop te gooien. Op de marktplaats gebeuren slechte, maar vooral veel goede dingen.
Als je dit stukje van mijn reactie ook goed had gelezen (en gequote):
Op Marktplaats worden over het algemeen niet de meest zorgvuldig gefokte nesten geplaatst.
had je al kunnen begrijpen dat ik niet alles op Marktplaats over 1 kam scheer, maar de ervaring leert toch echt dat er heel veel mensen zijn die op Marktplaats een schattig pupje zien en dan in een impuls besluiten er ook maar eentje aan te schaffen, zonder zich van tevoren te hebben verdiept in alles wat er bij de aanschaf van een pup verder nog komt kijken. Ik zie ook zelden echt serieuze fokkers van welk ras dan ook adverteren op Marktplaats. Ze zijn er wel, dat zeker, maar ze zijn denk ik op 1 hand te tellen. De rest bestaat toch voornamelijk uit "oepsnestjes", gelegenheidsnestjes en (helaas) broodfokpups.

Je vraagt overigens zelf in je topic of Marktplaats geschikt is om serieuze hondenliefhebbers voor je aankomende pups te vinden, en daarop geef ik antwoord met mijn mening. Niks mis mee denk ik. :denken:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

BeëlzeBubble schreef:In het geval van een serieus en verantwoord gefokt nestje zijn er wel betere oplossingen te vinden dan je pups op Marktplaats te gooien.
Op de één of andere manier kan ik me er niets bij voorstellen dat dit een serieus en verantwoord nestje wordt als de fokster zelf nog geen idee heeft hoe aan pup-eigenaren te komen... :denken:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

allagamma schreef: Ze zijn niet met stamboom, maar wel op en top gezond en rasecht.
Hoi kun je er zeker van zijn dat honden zonder stamboom rasecht zijn? :denken:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

allagamma schreef:Ik wil graag een nestje met nakomelingen van mijn honden, die volgens mij best rasecht kunnen zijn zonder stamboom.
Dat kun je nooit weten zonder stamboom...
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”