Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

reu ter dekking stellen

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

MARC_S schreef:Wat is eigenlijk de reden om dekgeld te vragen? Gewoon een extra zakcentje uit je hond slaan?

Onkostenvergoeding ok, daar kan ik inkomen, hoewel over het algemeen de teef naar de reu gaat en de reu uit zichzelf dekt. Kosten worden er niet gemaakt en de reu gaat er ook niet stuk van. :19: Dekgeld is dus gewoon een extraatje dat je uit je hond kan slaan :idea:
heb hier nu 1 dekking buiten de deur gehad met Ace
idd komt de teef naar de reu, maar kreeg er wel t baasje van de teef bij voor een week (kwam nl uit Israel) die heeft dus een week bij ons in huis gezeten, is lekker overal mee naartoe gegaan (wedstrijd wezen kijken, training, gewoon op stap in de stad), we hebben hem van Schiphol opgehaald en weer teruggebracht, verder heeft hij wel savonds het eten voor ons betaald (stond ie op) dus daar hadden we weer minder kosten van.....)
het dekgeld had ik 3 jr geleden toen hij voor t eerst contact zocht lager gehouden dan "normaal" omdat Ace nog jong was, niets bewezen had etc, in die tijd veel contact gehouden en nu kwam hij eindelijk en mocht van mij dus gewoon voor de toen afgesproken prijs (ga ik niet op terug komen, afspraak is afspraak) maar hij wilde perse het "normale" tarief betalen (inmiddels vond ik dat hij zich voldoende in t werk bewezen had om gewoon een normaal (voor de MH) bedrag aan dekgeld te vragen) uiteindelijk heb ik hem kunnen overtuigen 50 euro terug te nemen toen hij me aan t einde van de week betaalde......heeft ie dus toch nog een beetje korting gehad,

maar er gaat dus wel degelijk tijd en geld in zitten ook voor de dekreu eigenaar,
maar ik vind idd, een echt jonge hond kan je gewoon niet de hoofdprijs voor vragen

en verder de verschillen in prijzen van gelijkende rassen (formaat, nestgrootte etc dus waarbij de "basis kosten" ongeveer gelijk zijn) echt absurd..........en t kan echt hoor, niet de hoofdprijs vragen en toch nog uit de kosten zijn en een zakcentje over houden (wat van mn vorige nest gelijk weer naar Umi is gegaan omdat die dr poot brak :wink:)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:
Scooby schreef:
jip007 schreef: mensen met weinig geld kunnen beter helemaal niet aan een dog beginnen, hoeveel ellende heb jij met je doggen gehad en hoeveel operaties en wij ook , waar moeten die mensen dat van betalen :denken:
Ja, dat vraag ik me inderdaad ook heel vaak af...
Ik denk dat veel van de doggen die gedumpt worden op marktplaats ook diagnoses hebben die al wijzen op hoge kosten in de toekomst. Als hij nog net lekker loopt kun je hem dan verpatsen voor 500 euro als volwassen hond.

Dat idee heb ik bij herders ook heel vaak. Prachtige honden met goede stambomen die ineens voor 300 euro op marktplaatst staan. Ik denk dat dat na de uitslagen van de foto's vaak voorkomt :boos:
een mechel met stamboom kost zo om en nabij de 400 a 500 euro dus dan zou dat eventueel best kunnen als een hond niet bevalt/niet geschikt is... denk niet dat dat altijd aan foto's ligt.....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

malinois schreef:een mechel met stamboom kost zo om en nabij de 400 a 500 euro dus dan zou dat eventueel best kunnen als een hond niet bevalt/niet geschikt is... denk niet dat dat altijd aan foto's ligt.....
Ik bedoelde een mooie show Duitser :wink: Die gaan nog wel voor 300 euro als ze echt mooi en groot zijn.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

MARC_S schreef:
malinois schreef:een mechel met stamboom kost zo om en nabij de 400 a 500 euro dus dan zou dat eventueel best kunnen als een hond niet bevalt/niet geschikt is... denk niet dat dat altijd aan foto's ligt.....
Ik bedoelde een mooie show Duitser :wink: Die gaan nog wel voor 300 euro als ze echt mooi en groot zijn.
ohhhh die herders! :mrgreen: daar kun je weleens gelijk in hebben idd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Scooby schreef:
jip007 schreef: mensen met weinig geld kunnen beter helemaal niet aan een dog beginnen, hoeveel ellende heb jij met je doggen gehad en hoeveel operaties en wij ook , waar moeten die mensen dat van betalen :denken:
Ja, dat vraag ik me inderdaad ook heel vaak af...
gewoon je hond goed verzekeren
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”