heb hier nu 1 dekking buiten de deur gehad met AceMARC_S schreef:Wat is eigenlijk de reden om dekgeld te vragen? Gewoon een extra zakcentje uit je hond slaan?
Onkostenvergoeding ok, daar kan ik inkomen, hoewel over het algemeen de teef naar de reu gaat en de reu uit zichzelf dekt. Kosten worden er niet gemaakt en de reu gaat er ook niet stuk van.Dekgeld is dus gewoon een extraatje dat je uit je hond kan slaan
idd komt de teef naar de reu, maar kreeg er wel t baasje van de teef bij voor een week (kwam nl uit Israel) die heeft dus een week bij ons in huis gezeten, is lekker overal mee naartoe gegaan (wedstrijd wezen kijken, training, gewoon op stap in de stad), we hebben hem van Schiphol opgehaald en weer teruggebracht, verder heeft hij wel savonds het eten voor ons betaald (stond ie op) dus daar hadden we weer minder kosten van.....)
het dekgeld had ik 3 jr geleden toen hij voor t eerst contact zocht lager gehouden dan "normaal" omdat Ace nog jong was, niets bewezen had etc, in die tijd veel contact gehouden en nu kwam hij eindelijk en mocht van mij dus gewoon voor de toen afgesproken prijs (ga ik niet op terug komen, afspraak is afspraak) maar hij wilde perse het "normale" tarief betalen (inmiddels vond ik dat hij zich voldoende in t werk bewezen had om gewoon een normaal (voor de MH) bedrag aan dekgeld te vragen) uiteindelijk heb ik hem kunnen overtuigen 50 euro terug te nemen toen hij me aan t einde van de week betaalde......heeft ie dus toch nog een beetje korting gehad,
maar er gaat dus wel degelijk tijd en geld in zitten ook voor de dekreu eigenaar,
maar ik vind idd, een echt jonge hond kan je gewoon niet de hoofdprijs voor vragen
en verder de verschillen in prijzen van gelijkende rassen (formaat, nestgrootte etc dus waarbij de "basis kosten" ongeveer gelijk zijn) echt absurd..........en t kan echt hoor, niet de hoofdprijs vragen en toch nog uit de kosten zijn en een zakcentje over houden (wat van mn vorige nest gelijk weer naar Umi is gegaan omdat die dr poot brak