Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is dit? koppie wegdraaien als ik dichterbij kom?
Moderator: moderatorteam
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
Wat is dit? koppie wegdraaien als ik dichterbij kom?
Als ik dichterbij kom bij mijn hond, draait ie zijn koppie van mij af, ga ik naar achteren dan kijkt ie weer.
Betekent dit dat ie mij als roedelleider ziet en daardoor wegkijkt?????
-
Marion.
Re: Wat is dit? koppie wegdraaien als ik dichterbij kom?
Mijn jongste hond doet dit omdat ik naar sigarettenrook stink.AnneMarie schreef:Als ik dichterbij kom bij mijn hond, draait ie zijn koppie van mij af, ga ik naar achteren dan kijkt ie weer.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat is doodnormaal voor een hond die gewoon duidelijke taal spreekt en verwacht dat dat nodig is
Ik heb honden gehad die het nooit deden en mijn laatste hond deed het altijd. Dapper en Cleo doen het ook wel. Een hond zal niet snel terugkijken zonder een deemoedige uitstraling als de baas dominant en van boven nadert. Dat is netjes en perfect hondengedrag naar een ranghogere
Het hoofd afwenden hoort bij honden-etiquette.
-
linlin
-
pepim
- Zeer actief
Mijn hond doet het beide, dus mij heel snel aankijken en dan blik afwenden ... gaat het dan wel goed hier?MARC_S schreef:Dat is doodnormaal voor een hond die gewoon duidelijke taal spreekt en verwacht dat dat nodig isIk heb honden gehad die het nooit deden en mijn laatste hond deed het altijd. Dapper en Cleo doen het ook wel. Een hond zal niet snel terugkijken zonder een deemoedige uitstraling als de baas dominant en van boven nadert. Dat is netjes en perfect hondengedrag naar een ranghogere
-
laeken
- Zeer actief
Hahaha, ja hoor natuurlijk. Het gaat pas niet goed als je problemen hebt met je hond. Gaat alles prima en doet hij iets dan hoef je daar niets in te lezen of uit af te leiden. Honden die heel vrij zijn kijken soms helemaal niet weg.pepim schreef:Mijn hond doet het beide, dus mij heel snel aankijken en dan blik afwenden ... gaat het dan wel goed hier?MARC_S schreef:Dat is doodnormaal voor een hond die gewoon duidelijke taal spreekt en verwacht dat dat nodig isIk heb honden gehad die het nooit deden en mijn laatste hond deed het altijd. Dapper en Cleo doen het ook wel. Een hond zal niet snel terugkijken zonder een deemoedige uitstraling als de baas dominant en van boven nadert. Dat is netjes en perfect hondengedrag naar een ranghogere
-
Dookia
- Vaste gebruiker
Dit is een kalmerend signaal; Zie het boek "kalmerende signalen".
Money can buy a dog, but only love will wag its tail!
A dog is for a lifetime, not just for one Christmas!!!
www.broodfok.be
A dog is for a lifetime, not just for one Christmas!!!
www.broodfok.be
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Carmen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
- Aantal honden: 2
Volgens mij bedoelt Marc dat de ene hond dat soort kalmerende signalen eerder uitzendt dan een andere hond terwijl ze allebei "ranglager" zijn.AnneMarie schreef:Ik ga dat boek kalmerende signalen, bestellen, stond al op verlanglijstje!
Ps Mark wat bedoel je met dat de hond 'verwacht dat dat nodig is' wegkijken, dat ie duidelijk moet maken dat ie onder ranghogere zit?
Basco draait soms zelfs niet alleen zijn kop af maar zelfs helemaal zijn kont naar me toe. Kira kijkt me wel recht en open aan terwijl ook zij geen grootheidswaanzin heeft.
Ik vind het wel een lief gezicht...
-
AnneMarie
- Zeer actief
Ja idd ik vind het ook een lief gezicht, hondengedrag is toch machtig mooi!
Mijn hond kan juist heel lang mensen aankijken, blijven kijken, van een afstandje, als pup al.
Heel schattig niet imponerend ofzo. Zo roept ie heel wat bewonderaars op als ik ergens zit, is ook altijd in voor een knuffel of contact, maar niet te lang (kort spanningsboogje
)

Mijn hond kan juist heel lang mensen aankijken, blijven kijken, van een afstandje, als pup al.
Heel schattig niet imponerend ofzo. Zo roept ie heel wat bewonderaars op als ik ergens zit, is ook altijd in voor een knuffel of contact, maar niet te lang (kort spanningsboogje
-
laeken
- Zeer actief
Ja zoiets. De ene hond maakt er echt werk van aan te geven hoe het zit met de rangen en standen omdat het een wat meer oorspronkelijk hondje is terwijl een andere hond zonder rangordeprobleem gewoon strak in je gezicht blijft staren. Ikzelf vind overigens een hond die je recht in je ogen blijft aankijken als je hem benadert en aanstaart eng. Ik zie het wel als dominantie en wijgering tot deemoed. Ken ik de hond dan wordt het een ander verhaalAnneMarie schreef:Ps Mark wat bedoel je met dat de hond 'verwacht dat dat nodig is' wegkijken, dat ie duidelijk moet maken dat ie onder ranghogere zit?
-
BeëlzeBubble
- Zeer actief
Smekkie doet het nog wel eens als hij uit zichzelf met zijn flossie is komen aansjouwen en die voor mijn voeten heeft gekwakt om te zeuren om een spelletje. Als ik hem dan aandacht geef dan kijkt hij weg alsof hij zeggen wil: ik bedoel het niet kwaad maar ik had gewoon even zin in een spelletje.
Hij doet het ook bij Casper als hij bijvoorbeeld bij Cas op de bank springt en dicht tegen hem aan gaat liggen. Een hondse manier om te zeggen dat hij niet brutaal wil zijn maar toch wel graag lekker tegen zijn grote broer aan wil liggen.
Hij doet het ook bij Casper als hij bijvoorbeeld bij Cas op de bank springt en dicht tegen hem aan gaat liggen. Een hondse manier om te zeggen dat hij niet brutaal wil zijn maar toch wel graag lekker tegen zijn grote broer aan wil liggen.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Moritz kijkt ons bijna nooit recht aan, zeker in het begin niet. Altijd zijn koppie afwenden.
Nu soms bij het kroelen kunnen we elkaar recht (heel vriendelijk) aankijken. Wat ik dan ook vaak doe, is wat rustig knipperen met mijn ogen, dat schijnt ook vriendelijker over te komen.
Kaya kijkt wel recht, maar dat heeft ze eigenlijk ook 'geleerd' vanaf puppy af aan.
Ben ik echter boos, krijgt ze op haar kop, dan wendt ze haar koppie wel af; zoals het hoort

Nu soms bij het kroelen kunnen we elkaar recht (heel vriendelijk) aankijken. Wat ik dan ook vaak doe, is wat rustig knipperen met mijn ogen, dat schijnt ook vriendelijker over te komen.
Kaya kijkt wel recht, maar dat heeft ze eigenlijk ook 'geleerd' vanaf puppy af aan.
Ben ik echter boos, krijgt ze op haar kop, dan wendt ze haar koppie wel af; zoals het hoort
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
AnneMarie
- Zeer actief
-
pepim
- Zeer actief
Ok, bedanktMARC_S schreef:Hahaha, ja hoor natuurlijk. Het gaat pas niet goed als je problemen hebt met je hond. Gaat alles prima en doet hij iets dan hoef je daar niets in te lezen of uit af te leiden. Honden die heel vrij zijn kijken soms helemaal niet weg.pepim schreef:Mijn hond doet het beide, dus mij heel snel aankijken en dan blik afwenden ... gaat het dan wel goed hier?MARC_S schreef:Dat is doodnormaal voor een hond die gewoon duidelijke taal spreekt en verwacht dat dat nodig isIk heb honden gehad die het nooit deden en mijn laatste hond deed het altijd. Dapper en Cleo doen het ook wel. Een hond zal niet snel terugkijken zonder een deemoedige uitstraling als de baas dominant en van boven nadert. Dat is netjes en perfect hondengedrag naar een ranghogere
- toran
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Melanie 74
Kalmerende signalen.
Een hond zendt die signalen niet alleen naar andere honden uit maar ook naar mensen.
Als mens zijnde kun je terug communiceren.
Probeer het eens ..........
Een aantal van deze signalen zijn:
• Knipperen met oogleden.
• Je zij een beetje toekeren naar de hond.
• Je hoofd wegdraaien Gapen.
• Spelhouding aannemen. Gaan zitten, evt. met rug naar hond toe.
• Langzame bewegingen maken. Je benadert de hond. Zodra de hond je ziet, ga je stilstaan, waarna je langzaam wegloopt in een bocht en je hoofd afwendt. Hierna gaat je iets bij de hond vandaan door de hurken en houdt je je bezig met de vloer.
In principe herkent elke hond deze signalen en je zegt eigenlijk tegen de hond dat alles ok is. je probeert de spanning een beetje weg te nemen.
Een hond zendt die signalen niet alleen naar andere honden uit maar ook naar mensen.
• Langzame bewegingen maken. Je benadert de hond. Zodra de hond je ziet, ga je stilstaan, waarna je langzaam wegloopt in een bocht en je hoofd afwendt. Hierna gaat je iets bij de hond vandaan door de hurken en houdt je je bezig met de vloer.
In principe herkent elke hond deze signalen en je zegt eigenlijk tegen de hond dat alles ok is. je probeert de spanning een beetje weg te nemen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat zijn inderdaad hele leuke handelingen om te doen.Melanie 74 schreef:Kalmerende signalen.
Ik zie het bij Rana ook nog wel eens als ze een vreemde hond tegen komt, die wat gespannen is. Dan draait ze haar zij naar die hond en gaat heel ijverig aan een graspol ruiken.
Als ze zelf gespannen is (en ze is af en toe een beetje een zenuwpees) ga ik gapen. Het leuke is dat ze dan ijverig mee gaat zitten gapen (thuis doe ik dat)