Ik zei toch dat papieren me niets zeggen.crutz schreef:fijn voor deze hond dat t asiel gelukkig de stamboom er niet bij geeft zodat ze niet bij mensen die haar alleen maar voor de fok willen (zoals jij) terecht zal komen........en verder zit er in de overeenkomst met het asiel een clausule dat er niet met honden die via het asiel geplaatst zijn gefokt mag worden.......allagamma schreef:In het asiel hier in de buurt zit een stamboom teefje van 2 jaar. Een prachtbeest.marian* schreef:MP is een doodenge,levensbedreigende plaag voor pups;degenen die daar een pup kopen zijn meestal niet de meest doordenkende mensen,maar goed dat wist je al.allagamma schreef:Jullie zien de MP als een enge ziekte, het is gewoon handig.
Heb je al honden op het oog die in de toekomst stamouders van je kennel gaan zijn?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pups verkopen?, Hoe?
Moderator: moderatorteam
-
allagamma
Re: Pups verkopen?, Hoe?, Marktplaats?
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Denk aan bijvoorbeeld hd of ed, of een andere rasgebonden erfelijke ziekte. Dan kan je als fokker wel mooi dokken.Branka schreef:Vrees het ook. Vraag maar aan fokkers die dus wel serieus zijn begonnen met een gezonde hond die voldeed aan de eisen wat fokwaarde betreft (en niet alleen hun persoonlijke eisen). Die hebben doorgaans een hele lijst met mensen, meer dan er pups zijn. En nog is dat vaak te weinig.jidde schreef:Wedden dat die puntje bepaald afhaken als het nestje er isallagamma schreef:Ik maak me geen zorgen. Ik heb nu al 3 klanten die een pup willen.BeëlzeBubble schreef: Nee want je zorgen maken over waar je je pups kwijt kunt en zoveel mogelijk geld kunt vangen is veel belangrijker dan bij het begin beginnen: zorgen dat je gezonde pups op de wereld zet.
Verder is 3 maanden veel te weinig. Zelfs wettelijk.
En over wettelijk gesproken, hoop dat je weet dat jij ook volgens de wet aansprakelijk kan worden gesteld als blijkt dat door jouw onzorgvuldigheid mensen met een ongezonde pup zitten?

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
Nou Alibaba, nu geloof ik je al helemaal niet meer.allagamma schreef:In het asiel hier in de buurt zit een stamboom teefje van 2 jaar. Een prachtbeest.marian* schreef:MP is een doodenge,levensbedreigende plaag voor pups;degenen die daar een pup kopen zijn meestal niet de meest doordenkende mensen,maar goed dat wist je al.allagamma schreef:Jullie zien de MP als een enge ziekte, het is gewoon handig.
Heb je al honden op het oog die in de toekomst stamouders van je kennel gaan zijn?

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
betrokkenheid bij je fokproduct heet dat..........en ja, als iets op latere leeftijd ontdekt wordt en er blijkt erfelijkheid in t spel dan zal ik in overleg met de pupkoper gaan om te kijken hoe we dat op kunnen lossen voor de hond en financieel........dat hangt niet van de tijd af dat de hond daar zit..........allagamma schreef:En wat zou jij dan doen? 3 jaar garantie on-site zeker.crutz schreef:tuurlijk nietallagamma schreef:Dat meen ik 100% serieus. Dat zie ik de stamboom fokker niet 1-2-3 doen.schotse collie schreef: Dit meen je toch niet serieus he![]()
![]()
daar krijg je alleen maar "garantie" tot aan de deur (geloof t zelf
), bij jou tenminste nog 3 HELE mnd,
ook fijn, want met 3 mnd weet je natuurlijk ook al of ze goed zijn op heupen en ellebogen en hoe het met evt wobbler staat en wat er met de ogen is......
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
jij riep toch dat je in de toekomst ook stamboom wilde gaan fokken.......allagamma schreef:Ik zei toch dat papieren me niets zeggen.crutz schreef:fijn voor deze hond dat t asiel gelukkig de stamboom er niet bij geeft zodat ze niet bij mensen die haar alleen maar voor de fok willen (zoals jij) terecht zal komen........en verder zit er in de overeenkomst met het asiel een clausule dat er niet met honden die via het asiel geplaatst zijn gefokt mag worden.......allagamma schreef:In het asiel hier in de buurt zit een stamboom teefje van 2 jaar. Een prachtbeest.marian* schreef: MP is een doodenge,levensbedreigende plaag voor pups;degenen die daar een pup kopen zijn meestal niet de meest doordenkende mensen,maar goed dat wist je al.
en papieren (en dus ook afstamming) zeggen je dus niets, dus of een hond uit een gezonde combinatie komt vind jij niet van belang............
en verder, ook zonder papieren mag je ivm de overeenkomst met het asiel niet met haar fokken hoor...........maar ohja, daar trek je je vast ook niets van aan..........
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
allagamma schreef: Ik zei toch dat papieren me niets zeggen.
allagamma schreef:Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Ik wil graag een kennel gaan voeren en dan natuurlijk met stamboombulletjebe schreef:A la gamma (aparte naam overigens)
Waarom wil je fokker worden?
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Maar deze fokkers bieden wel nazorg hoe ga jij dat dan doen als blijkt dat jou pup hd blijkt tehebben en het is niet ondekt in die 3 maandenallagamma schreef:Ik ben blij dat je dat dus niet ontkent.schotse collie schreef:Goh dat we daarom misschien onderzoeken laten doen om de kans zo klein mogelijk temakenallagamma schreef:Dat denk ik niet. Ze zijn erg betrokken. Maar jullie doen net alsof stamboom honden geen hd kunnen krijgen.jidde schreef: Wedden dat die puntje bepaald afhaken als het nestje er is
en ja helaas komt het bij honden met een stamboom ook voor

Luna 25-11-2011 27-12-2017
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ja én?allagamma schreef: In het asiel hier in de buurt zit een stamboom teefje van 2 jaar. Een prachtbeest.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Dat vroeg ik me dus ook al af...schotse collie schreef:waarom gaan fokken als je al niet weet hoe je de pups kwijt moet raken
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ook niet!malinois schreef:jij niet gehad?twinkeltje schreef:weer 1 die pm s gaat sturen
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Wauw, binnen drie maanden nog wel!...allagamma schreef:Tuurlijk wel, als er iets met een pup is binnen 3 maanden, geld terug.Podenji schreef:nee dat klopt maar je bent zeker je pups en hun nieuwe eigenaren ook geen verantwoording schuldigallagamma schreef: Ik zal het kort houden: Ik ben jullie geen verantwoording schuldig
En wat als blijkt dat de hond met een jaar HD heeft? Of met vijf jaar Wobbler blijkt te hebben? Dan is het niet meer jouw pakje aan?!
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kunt helemaal geen officiele uitslagen hebben van stamboomloze honden...allagamma schreef:Ja hoor, geen enkel probleem. Bij mij krijgen ze alles te zien.marian* schreef:Kun je de eigenaren van eventuele pups officiele hd-en oogonderzoekuitslagen laten zien?
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Gelukkig voelen mijn stamboomfokkers zich wel iets langer dan drie maanden verantwoordelijk voor hun fokproducten...allagamma schreef:Dat meen ik 100% serieus. Dat zie ik de stamboom fokker niet 1-2-3 doen.schotse collie schreef:Dit meen je toch niet serieus heallagamma schreef:Tuurlijk wel, als er iets met een pup is binnen 3 maanden, geld terug.Podenji schreef: nee dat klopt maar je bent zeker je pups en hun nieuwe eigenaren ook geen verantwoording schuldig
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou in elk geval geen termijn stellen. Als fokker blijf je namelijk ten allen tijden verantwoordelijk voor datgene wat je gefokt hebt...allagamma schreef:En wat zou jij dan doen? 3 jaar garantie on-site zeker.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
O, ja. Dat is een goede basis om een hond te vinden als stamhouder van je kennel...allagamma schreef:In het asiel hier in de buurt zit een stamboom teefje van 2 jaar. Een prachtbeest.marian* schreef:MP is een doodenge,levensbedreigende plaag voor pups;degenen die daar een pup kopen zijn meestal niet de meest doordenkende mensen,maar goed dat wist je al.allagamma schreef:Jullie zien de MP als een enge ziekte, het is gewoon handig.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
allagamma schreef:Maar jullie doen net alsof stamboom honden geen hd kunnen krijgen.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, dat is wel duidelijk inmiddels... Maar heb je ook al bedacht hoe je een kennel gaat starten zonder stamboomhonden?allagamma schreef:Ik zei toch dat papieren me niets zeggen.
Groetjes, Karen
- Jacan
- Zeer actief
je moet toch ergens beginnenScooby schreef:O, ja. Dat is een goede basis om een hond te vinden als stamhouder van je kennel...allagamma schreef:In het asiel hier in de buurt zit een stamboom teefje van 2 jaar. Een prachtbeest.marian* schreef:MP is een doodenge,levensbedreigende plaag voor pups;degenen die daar een pup kopen zijn meestal niet de meest doordenkende mensen,maar goed dat wist je al.allagamma schreef:Jullie zien de MP als een enge ziekte, het is gewoon handig.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ja,dat weet ikScooby schreef:Je kunt helemaal geen officiele uitslagen hebben van stamboomloze honden...allagamma schreef:Ja hoor, geen enkel probleem. Bij mij krijgen ze alles te zien.marian* schreef:Kun je de eigenaren van eventuele pups officiele hd-en oogonderzoekuitslagen laten zien?

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
O, ja. Dat is een goede basis om een hond te vinden als stamhouder van je kennel...Scooby schreef:In het asiel hier in de buurt zit een stamboom teefje van 2 jaar. Een prachtbeest.
Zeker als het asiel alleen honden verkoopt zonder de bijbehorende boom om fokken tegen te gaan
Maar ja,wie weet valt er wat te foezelen met valse stambomen of zo

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, maar Gamma niet, volgens mij?!marian* schreef:Ja,dat weet ikScooby schreef:Je kunt helemaal geen officiele uitslagen hebben van stamboomloze honden...allagamma schreef:Ja hoor, geen enkel probleem. Bij mij krijgen ze alles te zien.marian* schreef:Kun je de eigenaren van eventuele pups officiele hd-en oogonderzoekuitslagen laten zien?
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Zeker als het asiel alleen honden verkoopt zonder de bijbehorende boom om fokken tegen te gaanmarian* schreef:O, ja. Dat is een goede basis om een hond te vinden als stamhouder van je kennel...Scooby schreef:In het asiel hier in de buurt zit een stamboom teefje van 2 jaar. Een prachtbeest.
Maar ja,wie weet valt er wat te foezelen met valse stambomen of zo
En anders fok je toch gewoon zonder stamboom?! Als er maar wat te fokker valt, toch...?
Groetjes, Karen
- DJ
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Een niet erkende kennel bedoelt ze dan denk ikScooby schreef:Nee, dat is wel duidelijk inmiddels... Maar heb je ook al bedacht hoe je een kennel gaat starten zonder stamboomhonden?allagamma schreef:Ik zei toch dat papieren me niets zeggen.
Scheelt ook weer in de kosten...........RvB is niet zo goedkoop.

- Jacan
- Zeer actief
Als het maar een kennel is denk ik:roll:DJ schreef:Een niet erkende kennel bedoelt ze dan denk ikScooby schreef:Nee, dat is wel duidelijk inmiddels... Maar heb je ook al bedacht hoe je een kennel gaat starten zonder stamboomhonden?allagamma schreef:Ik zei toch dat papieren me niets zeggen.![]()
Scheelt ook weer in de kosten...........RvB is niet zo goedkoop.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
zo dan al 3!!!allagamma schreef:Ik maak me geen zorgen. Ik heb nu al 3 klanten die een pup willen.BeëlzeBubble schreef:Nee want je zorgen maken over waar je je pups kwijt kunt en zoveel mogelijk geld kunt vangen is veel belangrijker dan bij het begin beginnen: zorgen dat je gezonde pups op de wereld zet.allagamma schreef: Ik zal het kort houden: Ik ben jullie geen verantwoording schuldig
De doberfokkers die ik ken hebben JAREN voor de werkelijke dekking al minstens 6 kopers voor reuen en 6 voor teven en dan nog een behoorlijke wachtlijst...
kun je nagaan hoeveel interesse er is van doberliefhebbers

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als er wat met 1 van mijn honden is kan ik ALTIJD terug naar m'n fokker en dan komen we er samen zeker uit....allagamma schreef:En wat zou jij dan doen? 3 jaar garantie on-site zeker.crutz schreef:tuurlijk nietallagamma schreef:Dat meen ik 100% serieus. Dat zie ik de stamboom fokker niet 1-2-3 doen.schotse collie schreef: Dit meen je toch niet serieus he![]()
![]()
daar krijg je alleen maar "garantie" tot aan de deur (geloof t zelf
), bij jou tenminste nog 3 HELE mnd,
ook fijn, want met 3 mnd weet je natuurlijk ook al of ze goed zijn op heupen en ellebogen en hoe het met evt wobbler staat en wat er met de ogen is......

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
-
Marion.
Tja, het woordje kennel kan ik wel associeren met de Gamma. De dagen garantie staan op de bon. Binnen die tijd... niet goed, geld terug. Buiten die tijd... doe het zelf.schotse collie schreef:Als het maar een kennel is denk ik
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dus je hebt het niet nagekeken blijkbaar want je begint nu ineens over HD? Ik had al zo'n vermoeden... Ja stamboomhonden kunnen het ook krijgen alleen is de kans een stuk minder omdat hier alle ouderhonden van worden gecontroleerd en je weet hoe het ook bij de voorouders was dat in tegenstelling tot jouw honden en weet ik veel wat voor kruisingen er voor zitten...allagamma schreef:Dat denk ik niet. Ze zijn erg betrokken. Maar jullie doen net alsof stamboom honden geen hd kunnen krijgen.jidde schreef:Wedden dat die puntje bepaald afhaken als het nestje er isallagamma schreef:Ik maak me geen zorgen. Ik heb nu al 3 klanten die een pup willen.BeëlzeBubble schreef: Nee want je zorgen maken over waar je je pups kwijt kunt en zoveel mogelijk geld kunt vangen is veel belangrijker dan bij het begin beginnen: zorgen dat je gezonde pups op de wereld zet.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Scooby schreef:Ik ook niet!malinois schreef:jij niet gehad?twinkeltje schreef:weer 1 die pm s gaat sturen