Trouwens ook een onwijs leuk stel honden die jij hebt...en ik vind Floor en Benno ook niet op elkaar lijken...althans, niet op foto's...Lysette schreef:Wit en wollig is vaak al genoeg. Floor en Benno zijn ook al heel vaak aangezien voor moeder en dochter (jajaAnnelies schreef:Ja, klopt...clausipaus schreef:Jij hebt een kruising met Tibetaan toch? Ik vind hem wel echt heel leuk hoor! Zo eentje wil ik er ook wel bijAnnelies schreef: Hier dus precies andersom...
...driekwart Tibetaanse terrier zelfs en een kwart Maltezer. Noa is ook wit en wollig en wordt dus ook meestal aangezien voor een Maltezer, maar ik vind haar toch heeeel anders om te zien, hoor...) of broer en zus terwijl ik die ook helemaaaaal niet op elkaar vind lijken
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Maltezer Leeuwtje??
Moderator: moderatorteam
- Annelies
- Zeer actief

Overgave kan de grootste overwinning zijn...
- Annelies
- Zeer actief
:N: Niet te kort, hoor...!! Is zonde...Malleboe schreef:Ik vind Noa ook niet op een Maltezer lijken. Wel een hele mooie hond! Leuke foto ook die van dichtbij, echt een lievie!
Momenteel lijkt Chica meer op een Bouvier met haar lange haren in haar gezichtdonderdag gaat ze naar de trimsalon

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank je wel. Noa vind ik ook echt een superhondje, helemaal mijn smaakAnnelies schreef:Trouwens ook een onwijs leuk stel honden die jij hebt...en ik vind Floor en Benno ook niet op elkaar lijken...althans, niet op foto's...Lysette schreef:Wit en wollig is vaak al genoeg. Floor en Benno zijn ook al heel vaak aangezien voor moeder en dochter (jajaAnnelies schreef:Ja, klopt...clausipaus schreef: Jij hebt een kruising met Tibetaan toch? Ik vind hem wel echt heel leuk hoor! Zo eentje wil ik er ook wel bij
...driekwart Tibetaanse terrier zelfs en een kwart Maltezer. Noa is ook wit en wollig en wordt dus ook meestal aangezien voor een Maltezer, maar ik vind haar toch heeeel anders om te zien, hoor...) of broer en zus terwijl ik die ook helemaaaaal niet op elkaar vind lijken
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- monica
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's
- Aantal honden: 2
Het is 1000000000000000% dat het een maltezer is...
een malthezer leeuwtje bestaat niet
een malthezer leeuwtje bestaat niet
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
-
Malleboe
- Actief
Hahaha, ik wilde stekeltjes doen...niet dus?Annelies schreef::N: Niet te kort, hoor...!! Is zonde...Malleboe schreef:Ik vind Noa ook niet op een Maltezer lijken. Wel een hele mooie hond! Leuke foto ook die van dichtbij, echt een lievie!
Momenteel lijkt Chica meer op een Bouvier met haar lange haren in haar gezichtdonderdag gaat ze naar de trimsalon
Ze is klein, ze is wit, ze is ontzettend ondeugend en ze kan vreselijke stink poepies laten....
CHICA!

CHICA!

- Anne
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ja Noa is een super mooie hond!Annelies schreef:Trouwens ook een onwijs leuk stel honden die jij hebt...en ik vind Floor en Benno ook niet op elkaar lijken...althans, niet op foto's...Lysette schreef:Wit en wollig is vaak al genoeg. Floor en Benno zijn ook al heel vaak aangezien voor moeder en dochter (jajaAnnelies schreef:Ja, klopt...clausipaus schreef: Jij hebt een kruising met Tibetaan toch? Ik vind hem wel echt heel leuk hoor! Zo eentje wil ik er ook wel bij
Zelf hebben we 100% tibetaan.
Tibbie heeft ook een wat grotere snor
helaas met veel klitten...
Heeft Noa daar geen last van? en verhaart ze wel of niet? dat doen tibetaantjes normaal namenlijk niet.,..
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik vind haar zoals ze in je onderschrift staat, eigenlijk heel leukMalleboe schreef:Hahaha, ik wilde stekeltjes doen...niet dus?Annelies schreef::N: Niet te kort, hoor...!! Is zonde...Malleboe schreef:Ik vind Noa ook niet op een Maltezer lijken. Wel een hele mooie hond! Leuke foto ook die van dichtbij, echt een lievie!
Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
- Annelies
- Zeer actief
Dank voor het compliment...Spriet schreef:Ja Noa is een super mooie hond!Annelies schreef:Trouwens ook een onwijs leuk stel honden die jij hebt...en ik vind Floor en Benno ook niet op elkaar lijken...althans, niet op foto's...Lysette schreef:Wit en wollig is vaak al genoeg. Floor en Benno zijn ook al heel vaak aangezien voor moeder en dochter (jajaAnnelies schreef: Ja, klopt...
Zelf hebben we 100% tibetaan.
Tibbie heeft ook een wat grotere snor![]()
helaas met veel klitten...
Heeft Noa daar geen last van? en verhaart ze wel of niet? dat doen tibetaantjes normaal namenlijk niet.,..
Noa verhaart bijna niet, althans....op een andere manier dan 'normaal', meer gespreid dus. Ze heeft ook geen ondervacht, dus dat scheelt...
Ik borstel Noa dagelijks. Dat borstelen is echt ons 'intieme momentje' samen en ze laat alles makkelijk toe...Ik ben er ook al heel vroeg mee begonnen en puppyvacht borstelt makkelijk. Tegenwoordig heb ik er wat meer werk aan i.v.m. de vachtlengte, maar ik heb er beslist geen hekel aan en zie het ook weer als een stukje verwennerij, want ze vindt het héérlijk...
Zo heel af en toe vind ik weleens een klitje tussen haar vacht; die haal ik los met mijn vingers en verwijder hem met de borstel.

-
Malleboe
- Actief
Ze was ook erg leuk maar ze zat helaas al behoorlijk in de klit. Iedere dag grondig borstelen heeft niet mogen baten. Nu is ze veel minder vol. Schrok een beetje toen ik haar op ging halen. Maar, het groet vanzelf wel weer aan en nu maar weer goed bijhouden.clausipaus schreef:Ik vind haar zoals ze in je onderschrift staat, eigenlijk heel leukMalleboe schreef:Hahaha, ik wilde stekeltjes doen...niet dus?Annelies schreef::N: Niet te kort, hoor...!! Is zonde...Malleboe schreef:Ik vind Noa ook niet op een Maltezer lijken. Wel een hele mooie hond! Leuke foto ook die van dichtbij, echt een lievie!
Daar moet de schaar nog niet in hoor, zo zonde
Ze is klein, ze is wit, ze is ontzettend ondeugend en ze kan vreselijke stink poepies laten....
CHICA!

CHICA!

- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
-sanne
- Actief
-
SonMon
- Vaste gebruiker
Wat een leuke, mooie Maltezer die Chica,
hoe oud(jong) is zij nu?
Ik heb sinds drie weken nu een Maltezer, Dewey een reu van bijna 14 weken.
Ook super lief, maar ook vaak super ondeugend en borstelen vind hij
elke dag best leuk, moet wel een beetje slaperig zijn anders gaat hij in de kam happen.
Gisteren voor het eerst naar de puppycursus geweest, erg leuk.
Groetjes Sonja
hoe oud(jong) is zij nu?
elke dag best leuk, moet wel een beetje slaperig zijn anders gaat hij in de kam happen.
Groetjes Sonja
-
Malleboe
- Actief
Bedankt voor het compliment! Ze is inderdaad echt een mooi hondje. Beetje jammer dat de trimsalon haar verpest heeftSonMon schreef:Wat een leuke, mooie Maltezer die Chica,
hoe oud(jong) is zij nu?
Groetjes Sonja
Chica is nu 4 en een halve maand. Vorige week zijn we geslaagd voor de puppy cursus en maandag gaan we verder met de basiscursus.
CHICA!

CHICA!

-
SonMon
- Vaste gebruiker
Hoi Malleboe,
Omdat jij met Chica de koude winterdagen al meegemaakt hebt, wil ik jou om advies vragen. Hoe heb jij dat gedaan met de puppycursus en de kou? Dewey heeft 1 puppycursus meegemaakt en het was die dag zo koud, heel veel bibberen dus, nu kreeg ik te horen dat je daar heel erg voor op moet passen want ze hebben zo longontsteking.
Een jasje in dan misschien een oplossing, maar Dewey is nog zo klein er is geen jasje in zijn maat te krijgen nog, het jasje wat ik nu voor hem heb is nog veel te groot en hij vind het daarom denk ik ook helemaal niets. Natuurlijk let ik wel op, want maltezers hebben een enkele vacht,
maar dat ze zo snel een longontsteking kunnen krijgen ..
Groetjes Sonja
Omdat jij met Chica de koude winterdagen al meegemaakt hebt, wil ik jou om advies vragen. Hoe heb jij dat gedaan met de puppycursus en de kou? Dewey heeft 1 puppycursus meegemaakt en het was die dag zo koud, heel veel bibberen dus, nu kreeg ik te horen dat je daar heel erg voor op moet passen want ze hebben zo longontsteking.
Een jasje in dan misschien een oplossing, maar Dewey is nog zo klein er is geen jasje in zijn maat te krijgen nog, het jasje wat ik nu voor hem heb is nog veel te groot en hij vind het daarom denk ik ook helemaal niets. Natuurlijk let ik wel op, want maltezers hebben een enkele vacht,
maar dat ze zo snel een longontsteking kunnen krijgen ..
Groetjes Sonja
- Elanor
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik had nog nooit van een maltezer leeuwtje gehoord? Misschien is de benaming in België niet zo bekend...
En verder vind ik ook dat er ontzettend grote verschillen in maltezers zijn.
Ik noem mijn Twinkel ook wel soms een mini-maltezer, dat is dan niet bedoeld als ras, maar gewoon omdat ze echt klein is. Heb haar gisteren gemeten en ze is 18 cm hoog. Ik zie vaak maltezers die 3 keer zo groot zijn...
En verder vind ik ook dat er ontzettend grote verschillen in maltezers zijn.
Ik noem mijn Twinkel ook wel soms een mini-maltezer, dat is dan niet bedoeld als ras, maar gewoon omdat ze echt klein is. Heb haar gisteren gemeten en ze is 18 cm hoog. Ik zie vaak maltezers die 3 keer zo groot zijn...
Groetjes van
Lana
Likjes van Twinkel(malteser)
en Sacha( boxer)

Lana
Likjes van Twinkel(malteser)
en Sacha( boxer)