Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pup loopt niet mee
Moderator: moderatorteam
-
therealkit
pup loopt niet mee
Ik heb mijn pup sindskort. Hij is snel gewend geraakt en reageert al op zijn naam en ''kom'' De laatste twee dagen loopt hij alleen echt niet mee als we uit gaan. Hij gaat meteen liggen als we buiten komen en wat ik ook zeg of doe hij reageert niet. Soms loopt hij een meter en dan stopt hij weer en gaat liggen en kijkt me met zielige ogen aan. Hij heeft gewoon geen zin om te lopen...Ik heb het al eerder gezien bij pups, maar wat is het beste om te doen? Trekken lijkt mij niet de oplossing, of wel??
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Even op je arm meenemen en de terugweg laten lopen.
Het is een heel bekend probleem en het gaat vanzelf over als de pup meer gewend is aan alles buiten. Nu is er zoveel nieuw en spannend dat ze liever thuis blijven in hun veilige haven. Dat gaat vanzelf over!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
MastiffStorm
- Actief
- Contacteer:
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Zo deed ik het met Dante ook; wanneer ik wat verder van huis was wilde hij wel lopen. Zeker als ik op een sukkeldrafje ervoor liepEline* schreef:Even op je arm meenemen en de terugweg laten lopen.Het is een heel bekend probleem en het gaat vanzelf over als de pup meer gewend is aan alles buiten. Nu is er zoveel nieuw en spannend dat ze liever thuis blijven in hun veilige haven. Dat gaat vanzelf over!
Gr. Marijke
Gr. Marijke

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Zo heb ik het ook gedaan.Eline* schreef:Even op je arm meenemen en de terugweg laten lopen.Het is een heel bekend probleem en het gaat vanzelf over als de pup meer gewend is aan alles buiten. Nu is er zoveel nieuw en spannend dat ze liever thuis blijven in hun veilige haven. Dat gaat vanzelf over!
Bovendien, als mijn zoontje (lang geleden
Nettie
-
yoepie
- Vaste gebruiker
dit probleem hebben wij nu ook ze gAat zitten voor de deur en wil niet mee, hup staart tussen de benen en zitten en natuurlijk zielig kijken..
wel gaat het al wat beter da loopt ze een stuk mee gaat effe zitten 5 seconden en gaat weer mee....
ik denk dat het idd heeft te maken met dat ze niet meer in de veilig plaats is.......
wat vanmiddag bij ons hielp was dat mn vriend op zn sloffen mee ging, (die ruiken naar ons huis natuurlijk) ze rook eraan en is heel braaf meegegaan....
misschien iets meenemen ook waar ze aan ruikt dat het een beetje veilig is ofzo?
wel gaat het al wat beter da loopt ze een stuk mee gaat effe zitten 5 seconden en gaat weer mee....
ik denk dat het idd heeft te maken met dat ze niet meer in de veilig plaats is.......
wat vanmiddag bij ons hielp was dat mn vriend op zn sloffen mee ging, (die ruiken naar ons huis natuurlijk) ze rook eraan en is heel braaf meegegaan....
misschien iets meenemen ook waar ze aan ruikt dat het een beetje veilig is ofzo?
-
yoepie
- Vaste gebruiker
- Edwin Fagnano
- Actief
- Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
- Contacteer:
Pim houdt (als echte Afrikaan) niet van koud, toen wij puppy was deze winter was het hier ook koud met veel sneeuw, vond hij echt niks 'buiten'. Maar ook langzaam opgebouwd en nu is het over. Nou ja als hij nu eens geen zin heeft als het regent of zo dan heeft ie niks te willen en gaat hij gewoon mee, is dan na 10 seconden weer over en vindt hij het prima.
Gelukkig is het nu iedere dag superweer en dan wil hij weer niet naar binnen
Gelukkig is het nu iedere dag superweer en dan wil hij weer niet naar binnen
- zepenko
- Zeer actief
Als je leuk tegen haar gaat praten als ze gaat zitten, ben je dat aan het belonen. Hartstikke makkelijk als je haar de zit wilt leren, maar niet als je met haar wilt lopen.yoepie schreef:martijn jij zegt ook geen extra aandacht geven, wat zie jij als extra aandacht geven?
je mag haar toch wel heel blij en positief proberen te roepen of niet?
en als ik dat die tik ik met mn hand op de grond want dan heeft ze wel zin....
-
yoepie
- Vaste gebruiker