Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Eerste pupje..

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Remy
geregistreerd lid

Eerste pupje..

Ongelezen bericht door Remy »

We krijgen 13 mei ons eerste pupje, verder nooit een hond in gezinsverband gehad. Ja, dan zit je vól vragen! *staat het hier goed?*
Verder, uitlopende meningen over de nachtzindelijkheid: Laat je een pupje snachts wel uit of niet? Tegenmening is dat een pupje toch door hoort te slapen en als hij snachts wakker wordt en eruit gaat wordt de pup vrij actief, daar gaat je nachtrust./ Weet niet meer van welke site dit kwam. Oplossing was: Laat slapen, vroeg opstaan (zeg maar half 1, 1 uur slapen, 5 uur opstaan, en om die tijden uitlaten. Vervolgens de tijden een half uurtje verschuiven, vroeger slapen, iets later opstaan.

In het boek van Martin Gaus gaan ze gewoon elke keer als de pup wakker is naar buiten.

Wat raden jullie aan?
Ik heb gehoord dat reutjes zo erg lekken. Klopt dit?

Remedie hier tegen is castratie. Nadelen van castratie zijn volgens een kennis: Je hond wordt door het verlies van zijn mannelijkheid gezien als minderwaardig en ondervind daarvan hinder van andere reuen, ook bij het uitlaten enzo. Bovendien wordt je hond er dik van. Klopt dit?
Als je een reutje castreert, verminderd dit ook zijn plasgedrag?

En verder.. vast nog meer vragen maar ik kom er even niet op :) Elke keer als ik wat lees gaat er een lampje branden, hey! Dit wil ik ook wel weten!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”