waarom staan ze dan op de lijst?malinois schreef:oa. qua gewicht... daarnaast vind ik ze er niet echt geschikt voor maar ja wie ben ik he.....little-wolf schreef:waarom willen ze dat niet?malinois schreef:maar het is wel waar.... een turkse herder mag officieel wel pakwerk doen maar ondanks dat willen weinig verenigingen ze hebbenlittle-wolf schreef: of dat rottweilers lichtgewichtjes zijn![]()
daar wordt ook pakwerk mee gedaan![]()
in t buitenland wordt er veel met dit type hond (molosser) pakwerk gedaan.Te weinig bereikbaar op bepaalde momenten en dan met dat gewicht is het gewoon gevaarlijk. (tenminste.. die ik gezien heb)
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ook dogo canario's bij de ipo
Moderator: moderatorteam
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik maak de lijst nietlittle-wolf schreef:waarom staan ze dan op de lijst?malinois schreef:oa. qua gewicht... daarnaast vind ik ze er niet echt geschikt voor maar ja wie ben ik he.....little-wolf schreef:waarom willen ze dat niet?malinois schreef: maar het is wel waar.... een turkse herder mag officieel wel pakwerk doen maar ondanks dat willen weinig verenigingen ze hebbenTe weinig bereikbaar op bepaalde momenten en dan met dat gewicht is het gewoon gevaarlijk. (tenminste.. die ik gezien heb)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Seven6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
nou weet ik weer waar het stond in de onze hond maar het jammere is dat de dogo canario geen ras vereniging heeft
in polen enz doen ze wel met deze rassen ipo de vader van koda heeft dit ook gedaan en is ook wel eens ingezet voor een demonstratie van poliotie werk zeg maar wel jammer dat we geen ras vereniging hebben
ik baal
in polen enz doen ze wel met deze rassen ipo de vader van koda heeft dit ook gedaan en is ook wel eens ingezet voor een demonstratie van poliotie werk zeg maar wel jammer dat we geen ras vereniging hebben
ik baal

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Estelle, even een vraagje. Is dit gedrag wat ook in een hond kan zitten?estelle schreef:Manwerk gaat erg veel tijd in zitten maar het is en blijft een spelletje...en als ze dat spelletje eenmaal doorhebben, vinden ze het hartstikke leuk.
Alleen is de vraag dan in hoeverre sommige honden dan de 'druk' aankunnen wat er ook nog bij komt kijken zoals de stokslagen en het gebulder en geschreeuw van de manwerker. Maar ook dat valt ze prima te leren.
En het is geen herder? Dat als iemand heel erg aan het bulderen is en met de armen aan het zwaaien dat de hond dan vol in de arm gaat hangen? En het dan ook nog leuk vindt?
Of moet ik me zorgen maken en denken dat ik een agressieve hond heb

Worden ze trouwens echt geslagen of is dit dan alleen schijn?
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ze worden wel geslagen maar met een softstok, een buigzame stok die niet echt hard aankomt.
Dit mag ook alleen op de minder gevoelige lichaamsdelen.
Dit mag ook alleen op de minder gevoelige lichaamsdelen.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Tuurlijk kan dit in een hond zitten. Maar dan praat je vaak over manscherpe honden. Veelal gaan IPO honden echt voor de mouw, heeft de manwerker geen mouw om dan 'doen ze niks' zeg maar, je ziet dan ook vaak wat verwarring bij de hond. Maar er zijn honden die dus op de 'hele' pakweker reageren en dus ook bijten als de pakwerker geen mouw om heeeft....dat is eigenlijk niet gewenst in de IPO en ze proberen zo'n hond ook om te turnen en het eruit te krijgen, gewoon omdat je dat niet kunt gebruiken in Nederland.Tamara en Bowie schreef:Estelle, even een vraagje. Is dit gedrag wat ook in een hond kan zitten?estelle schreef:Manwerk gaat erg veel tijd in zitten maar het is en blijft een spelletje...en als ze dat spelletje eenmaal doorhebben, vinden ze het hartstikke leuk.
Alleen is de vraag dan in hoeverre sommige honden dan de 'druk' aankunnen wat er ook nog bij komt kijken zoals de stokslagen en het gebulder en geschreeuw van de manwerker. Maar ook dat valt ze prima te leren.
En het is geen herder? Dat als iemand heel erg aan het bulderen is en met de armen aan het zwaaien dat de hond dan vol in de arm gaat hangen? En het dan ook nog leuk vindt?
Of moet ik me zorgen maken en denken dat ik een agressieve hond heb![]()
Ik neem aan dat Bowie dit doet? Ik weet niet of je je zorgen moet maken. Ik denk dat als iemand bulderend en schreeuwen op Hera af zou komen met zn armen heen en weer zwaaiend Hera ook zal bijten en mijn reu w.s ook. Maar meer vanuit verdediging dan.
De honden krijgen wel echte stokslagen maar de stok is een soort softstok, buigbaar en dus zacht. Daarbij mag er niet overal geslagen worden, geloof alleen op de ribben. Overigens zitten de honden zo hoog in drift dat ze van die stokslagen weinig meekrijgen....
- Tamara.
- Zeer actief
Het is een beetje lastig uit te leggen. Ik moet het namelijk goed uitleggen, om geen verkeerd beeld te scheppen.estelle schreef:Tuurlijk kan dit in een hond zitten. Maar dan praat je vaak over manscherpe honden. Veelal gaan IPO honden echt voor de mouw, heeft de manwerker geen mouw om dan 'doen ze niks' zeg maar, je ziet dan ook vaak wat verwarring bij de hond. Maar er zijn honden die dus op de 'hele' pakweker reageren en dus ook bijten als de pakwerker geen mouw om heeeft....dat is eigenlijk niet gewenst in de IPO en ze proberen zo'n hond ook om te turnen en het eruit te krijgen, gewoon omdat je dat niet kunt gebruiken in Nederland.Tamara en Bowie schreef:Estelle, even een vraagje. Is dit gedrag wat ook in een hond kan zitten?estelle schreef:Manwerk gaat erg veel tijd in zitten maar het is en blijft een spelletje...en als ze dat spelletje eenmaal doorhebben, vinden ze het hartstikke leuk.
Of moet ik me zorgen maken en denken dat ik een agressieve hond heb![]()
Ik neem aan dat Bowie dit doet? Ik weet niet of je je zorgen moet maken. Ik denk dat als iemand bulderend en schreeuwen op Hera af zou komen met zn armen heen en weer zwaaiend Hera ook zal bijten en mijn reu w.s ook. Maar meer vanuit verdediging dan.
De honden krijgen wel echte stokslagen maar de stok is een soort softstok, buigbaar en dus zacht. Daarbij mag er niet overal geslagen worden, geloof alleen op de ribben. Overigens zitten de honden zo hoog in drift dat ze van die stokslagen weinig meekrijgen....
Ten eerste doet Bowie dit sowieso uit verdediging, dit is een 2 keer voorgekomen. Maar diegene was niet agressief naar haar toe, maar gespeeld naar mij. Voor Bowie was het een vrij onbekende, maar voor mij niet, was gewoon een "geintje" eigenlijk. Nooit bij stil gestaan dat Bowie daar op zou reageren, maar dat doet ze dus wel. Mee opletten dus.
Maar dit doet ze voornamelijk ook tijdens spel. Ze is op sommige momenten makkelijk op te fokken. En dan vertoont ze heel vaak dit gedrag. Vol naar diegene toerennen, opspringen en dan vol in de arm bijten en dan het liefst ook blijven vasthouden

Nadeel van dit, dat je ook niet echt makkelijk met haar kan stoeien, dat gaat veel te wild en hard van haar uit naar bijvoorbeeld mij toe. Als het echt zeer doet en ik zeg hard AU! dan stopt ze meteen, maar het gaat vrij snel naar dat AU! Ze is een vrij ruwe en harde speler en dat zit erin en dat krijg je er niet uit. Ook mee oppassen dus. Spelen alleen maar met speeltjes en niet gewoon stoeien, dat gaat gewoon niet.
Daarom vroeg ik me af of dit gedrag ook in een hond zit

Het is echt geen agressieve hond hoor en dominantie problemen hebben we ook niet, dat wil ik er toch echt even bij aangeven

Maar met Hera moet ik bijv. ook opletten als ik met haar 'stoei' ofzo. Hera wordt ook heel snel fanatiek en gaat dan ook erg hard bijten in je arm.
Onze Sammie (nooit geen pakwerk mee gedaan, x labrador) wordt ook te snel te fanatiek en hij doet je ook echt pijn door keihard in je arm te hangen, dus stoeien wordt bij hem altijd snel afgekapt omdat het al snel niet leuk meer is.
Zo ken ik wel meer honden die gewoon makkelijk erg snel hard gaan bijten.
Zolang Bowie gewoon reageert op je AUW zou ik me er geen zorgen over maken.
Onze Sammie (nooit geen pakwerk mee gedaan, x labrador) wordt ook te snel te fanatiek en hij doet je ook echt pijn door keihard in je arm te hangen, dus stoeien wordt bij hem altijd snel afgekapt omdat het al snel niet leuk meer is.
Zo ken ik wel meer honden die gewoon makkelijk erg snel hard gaan bijten.
Zolang Bowie gewoon reageert op je AUW zou ik me er geen zorgen over maken.
- Tamara.
- Zeer actief
Een rottweiler mag examens en wedstrijden doen, dus dat is anders dan wanneer je voor de lol een stuk of wat hondjes erbij neemt.little-wolf schreef:of dat rottweilers lichtgewichtjes zijnherderfan schreef:Om nog niet te spreken over hoe belastend pakwerk is voor de persoon in t pak. Ik denk dat veel clubs het best leuk zouden vinden om andere rassen erbij te hebben, maar je moet ook om de pakwerker denken. Arme gewrichtjes...![]()
Wij hebben zo nu en dan ook wel eens een ras ertussen die niet in het werkhonden rijtje staat, maar dan alleen van echte fanatieke leden, of soms van een gast die eens langskomt. Afgelopen jaar hebben we nog een tijdje een labrador aan de mouw gehad.![]()
in t buitenland wordt er veel met dit type hond (molosser) pakwerk gedaan.
- little-wolf
- Zeer actief
het ging ff niet om de examens maar om te gwicht.herderfan schreef:Een rottweiler mag examens en wedstrijden doen, dus dat is anders dan wanneer je voor de lol een stuk of wat hondjes erbij neemt.little-wolf schreef:of dat rottweilers lichtgewichtjes zijnherderfan schreef:Om nog niet te spreken over hoe belastend pakwerk is voor de persoon in t pak. Ik denk dat veel clubs het best leuk zouden vinden om andere rassen erbij te hebben, maar je moet ook om de pakwerker denken. Arme gewrichtjes...![]()
Wij hebben zo nu en dan ook wel eens een ras ertussen die niet in het werkhonden rijtje staat, maar dan alleen van echte fanatieke leden, of soms van een gast die eens langskomt. Afgelopen jaar hebben we nog een tijdje een labrador aan de mouw gehad.![]()
- little-wolf
- Zeer actief
ok, speciaal voor jou zal ik t ff duidelijk quoten. misschien snappie t dan wat ik bedoeldeherderfan schreef:Volgens mij ging het erover waarom africhtingsclubs geen vreemde rassen aannemen.

little-wolf schreef:of dat rottweilers lichtgewichtjes zijnherderfan schreef:Om nog niet te spreken over hoe belastend pakwerk is voor de persoon in t pak.maar je moet ook om de pakwerker denken. Arme gewrichtjes...![]()
![]()
- little-wolf
- Zeer actief
het mag wel, mits je toestemming hebt van de rasverenigingestelle schreef:ik snap die discussie ook nooit zo goed hoor.herderfan schreef:Volgens mij ging het erover waarom africhtingsclubs geen vreemde rassen aannemen.
Wat maakt het nou uit, het mag niet klaar....
Als je dan zo graag IPO wilt trainen dan moet je dus een hond van de lijst nemen.

- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
En zonder rasvereniging geen toestemming dus mag het gewoon nietlittle-wolf schreef:het mag wel, mits je toestemming hebt van de rasverenigingestelle schreef:ik snap die discussie ook nooit zo goed hoor.herderfan schreef:Volgens mij ging het erover waarom africhtingsclubs geen vreemde rassen aannemen.
Als je dan zo graag IPO wilt trainen dan moet je dus een hond van de lijst nemen.

Groetjes Inge

- little-wolf
- Zeer actief
nee dan niet nee. maarja, er mag zoveel nietInge schreef:En zonder rasvereniging geen toestemming dus mag het gewoon nietlittle-wolf schreef:het mag wel, mits je toestemming hebt van de rasverenigingestelle schreef:ik snap die discussie ook nooit zo goed hoor.herderfan schreef:Volgens mij ging het erover waarom africhtingsclubs geen vreemde rassen aannemen.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dan mag je er geen examen mee doen wat resulteerd dat pakwerkers het snel niet willen doen gezien het gewicht aangezien je er toch niets mee kunt qua resultaatlittle-wolf schreef:nee dan niet nee. maarja, er mag zoveel nietInge schreef:En zonder rasvereniging geen toestemming dus mag het gewoon nietlittle-wolf schreef:het mag wel, mits je toestemming hebt van de rasverenigingestelle schreef: ik snap die discussie ook nooit zo goed hoor.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- nieuw lid
Ik heb een Rottweiler (waarschijnlijk een kruising) van ongeveer 10 mnd. Ik heb net hier het één en ander gelezen over IPO en vraag me nu af waar je hond aan moet voldoen voordat je met deze training zou kunnen beginnen. Ik denk bijv. aan leeftijd?, welke commando's moet ze al kennen. En is er in de buurt van Ingen (Betuwe) een vereniging die dergelijke training doet?
Vast bedankt voor de reakties!
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Verenigingen kun je vinden op http://www.nbg-hondensport.nl/Angel.eye schreef:Ik heb een Rottweiler (waarschijnlijk een kruising) van ongeveer 10 mnd. Ik heb net hier het één en ander gelezen over IPO en vraag me nu af waar je hond aan moet voldoen voordat je met deze training zou kunnen beginnen. Ik denk bijv. aan leeftijd?, welke commando's moet ze al kennen. En is er in de buurt van Ingen (Betuwe) een vereniging die dergelijke training doet?
Met een hond van 10 maanden kun je al beginnen hoor. Gewoon eens gaan kijken bij een vereniging in de buurt en daar veel vragen stellen

Groetjes Inge