Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
En daar zijn dan die bananen.
Moderator: moderatorteam
- mandy23
- Actief
En daar zijn dan die bananen.
Arie is nu 10 maanden en van de een op de andere week heeft hij nu echt bananen in zijn oren. Waar je normaal maar zijn naam moest roepen luisterd hij nu nergens meer naar.
Bij het uitlaten is hij meestal los en zodra je doorloopt of zijn naam riep kwam hij ook gelijk. Nu kijkt hij niet eens meer.
We nemen snoepjes mee een flos en een piepspeeltje maar helemaal nergens reageerd hij nog op. We staan een dansje te maken om maar zo leuk mogelijk te zijn maar het helpt allemaal niets meer.
Om nu niet gelijk maar te denken we doen hem maar niet meer los zou ik graag nog wat tips willen. Had al bedacht dat we hem wat vaker onderweg aan moeten lijnen om hem vervolgens nog even los te laten om hem niet het idee te geven als hij aangelijnd wordt hij gelijk naar huis moet.
Is dit nu zijn leeftijd? Of is het iets anders.
We hebben hem vanaf pup afaan al los gelaten en nooit problemen gehad. Nu sta ik te roepen en te wachten tot meneer een keer uit genuffeld is en daar heb ik nou net even geen zin in. Ook gaat hij achter elke hond aan die we tegen komen en ik vind dat niet de bedoeling normaal riep ik hem bij me en liepen we door of lijnde ik hem aan als die hond ook aan de lijn zat. Nu gaat hij er achter aan en ik vind dat toch wel heel vervelend dat hij dat niet luisterd als ik door wil lopen of hem aan wil lijnen.
Iemand nog wat tips alles is op dit moment welkom.
Bij het uitlaten is hij meestal los en zodra je doorloopt of zijn naam riep kwam hij ook gelijk. Nu kijkt hij niet eens meer.
We nemen snoepjes mee een flos en een piepspeeltje maar helemaal nergens reageerd hij nog op. We staan een dansje te maken om maar zo leuk mogelijk te zijn maar het helpt allemaal niets meer.
Om nu niet gelijk maar te denken we doen hem maar niet meer los zou ik graag nog wat tips willen. Had al bedacht dat we hem wat vaker onderweg aan moeten lijnen om hem vervolgens nog even los te laten om hem niet het idee te geven als hij aangelijnd wordt hij gelijk naar huis moet.
Is dit nu zijn leeftijd? Of is het iets anders.
We hebben hem vanaf pup afaan al los gelaten en nooit problemen gehad. Nu sta ik te roepen en te wachten tot meneer een keer uit genuffeld is en daar heb ik nou net even geen zin in. Ook gaat hij achter elke hond aan die we tegen komen en ik vind dat niet de bedoeling normaal riep ik hem bij me en liepen we door of lijnde ik hem aan als die hond ook aan de lijn zat. Nu gaat hij er achter aan en ik vind dat toch wel heel vervelend dat hij dat niet luisterd als ik door wil lopen of hem aan wil lijnen.
Iemand nog wat tips alles is op dit moment welkom.
Here I am, what are your other 2 wishes?!
- Seven6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
- Aantal honden: 1
hij komt nu ook in een soort puber fase heb ik met mijn vorige hond {am bulldog} ook gehad toen hij een jaar werd weerd het weer wat beter hij luisterde altijd super tot hij sexueel volwassen was geworden en de pubertijd in ging
dus ik ga er eigenlijk van uit dat jou hond hier ook een beetje last van heeft hij heeft nu even wat anders aan zijn hoofdje dan gehoorzamen
word niet wanhoppig of kwaad het gaat wel weer over
dus ik ga er eigenlijk van uit dat jou hond hier ook een beetje last van heeft hij heeft nu even wat anders aan zijn hoofdje dan gehoorzamen
word niet wanhoppig of kwaad het gaat wel weer over
- mandy23
- Actief
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Als hij weet wat je bedoeld met Hier en je roept hem als hij op een aantal meter staat en hij komt niet; gooi hem dan eens iets voor zijn kont. Straffen op afstand bij bewust ongehoorzame honden doet wonderen. Als ze ervan zijn overtuigd dat je uitschuifarmen hebt lopen ze net even harder als je roept!
Wel kun je alleen maar straffen als je zeker weet dat de hond snapt wat je bedoeld!
Wel kun je alleen maar straffen als je zeker weet dat de hond snapt wat je bedoeld!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- mandy23
- Actief
Hier snapt hij dat leren we ook op cursus. Het probleem is ook dat hij niet eens op gooi afstand staat zeg maar. Zodra wij dichterbij komen loopt hij nog net even iets verder en lopen we terug naar huis komt hij ook niet. Ik hoop inderdaad dat dit nog over gaat. Op dit moment heb ik echt het idee dat hij nog net zijn middelvinger niet op steekt
.
Af en toe komt hij ook heel enhousiast aan rennen om vervolgens gewoon langs ons te stuiven. Hij is echt onmogelijk op dit moment.
Af en toe komt hij ook heel enhousiast aan rennen om vervolgens gewoon langs ons te stuiven. Hij is echt onmogelijk op dit moment.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Probeer het dan eens met rodiworst. Paar kleine stukjes mee en afwisselen met die saaie vieze koekjes die hij niet meer hoeft.
Arie..hahahah!
Heb je zijn naam zelf bedacht?
Arie..hahahah!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- mandy23
- Actief
Ga morgen inderdaad maar eens iets anders proberen iets wat hij misschien nog lekkerder vind. Het gekke is op cursus haalt hij het bijna uit je handen en nu kijkt hij niet eens.
Haha mijn vriend heeft Arie bedacht die vind het zo'n leuke naam. Ik vond het ook tot nu
Sta ik daar op een veld keihard AAAAAAAAAARRRRRRRRRIIIIIIEEEE kom dan . En de mensen maar lachen.
Haha mijn vriend heeft Arie bedacht die vind het zo'n leuke naam. Ik vond het ook tot nu
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Succes!
Ik vind Arie ook leuk. Waar ga je morgen wandelen? 
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- mandy23
- Actief
We gaan vaak naar het Pan bos bij de Bilt. Geloof dat jullie vaak naar Soesterduinen gaan. Is voor mij hartstikke dichtbij. Lijkt me leuk om eens ergens te gaan wandelen. Bij de eerst volgende wandeling ga ik eens mee kan iedereen Arie eens roepen
. Wie weet luisterd hij dan een keer en is hij mij gewoon een beetje zat
Ga er maar vanuit dat het ook wel weer overgaat die bananen, of nou ja ik hoop het maar.
Ga er maar vanuit dat het ook wel weer overgaat die bananen, of nou ja ik hoop het maar.
Laatst gewijzigd door mandy23 op 14 apr 2006 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou, wie weet hoor ik je in Soest wel roepen dan!mandy23 schreef:We gaan vaak naar het Pan bos bij de Bilt. Geloof dat jullie vaak naar Soesterduinen gaan. Is voor mij hartstikke dichtbij. Lijkt me leuk om eens ergens te gaan wandelen.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki