Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

t

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Tibo
geregistreerd lid

t

Ongelezen bericht door Tibo »

sorry
Laatst gewijzigd door Tibo op 16 apr 2006 20:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Kortom, je hebt een pup genemen van een hele slechte fokker. Ik hoop dat alles goed komt met je pup. Heb je hem nu al ontwormd en geent?

Het opeten van ontlastig is niet erg. Bijna alle pupjes doen dat wel een keer. Het is dus een kwestie van snel opruimen als je ziet dat de pup wat gedaan heeft.
Verder moet je hard aan de slag met de zindelijkheid. Elke pup wordt zindelijk, dus daar moet je je geen zorgen over maken. Gewoon erg vaak naar buiten toe en daar kalm op een vaste plek de pup zijn ding laten doen.
Als er binnen wat mis gaat niet straffen. Als je straft kan het puppy bang worden iets te doen in je nabijheid en kan de pup dus ook bv zijn ontlasting op gaan eten omdat hij bang is dat als jij zijn drolletje ziet, dat hij op zijn kop krijgt.
Verder vertraagt straffen alleen maar het zindelijk worden.
Veel naar buiten dus en goed opletten!
Als je pup de bench beschouwt als kattenbak zou ik dus de deur dichtdoen zodat de pup niet meer in de bench kan.
Hij heeft daar natuurlijk met het nest in een bench gezeten dus hij zal denken dat het de bedoeling is dat hij daar zijn behoefte doen.
Verder kun je nog gerust een maand of 4 uittrekken voordat je echt een zindelijke hond hebt zonder ongelukjes.
Succes!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Bij zo'n 'fokker' was ik hard weggelopen!

De moederhond eet de ontlasting van haar pups op tot een bepaalde leeftijd. De de pup ziet het dus van de moeder. Als de moeder te vroeg weggehaald wordt bij de pups dan kent de pup geen ander gedrag. Misschien mocht de moederhond al gauw niet meer bij de pups.

Ik zou de pup vleesvoer gaan geven. Te beginnen met een KVV zoals Duck, Rodi, AHV, Bibi, enz. Eventueel later zelf rauwvoer gaan samenstellen als je dat aandurft. Zie: www.barfclub.nl www.voernatuurlijk.nl
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Tibo
geregistreerd lid

Eline* schreef:Kortom, je hebt een pup genemen van een hele slechte fokker. Ik hoop dat alles goed komt met je pup. Heb je hem nu al ontwormd en geent?

Het opeten van ontlastig is niet erg. Bijna alle pupjes doen dat wel een keer. Het is dus een kwestie van snel opruimen als je ziet dat de pup wat gedaan heeft.
Verder moet je hard aan de slag met de zindelijkheid. Elke pup wordt zindelijk, dus daar moet je je geen zorgen over maken. Gewoon erg vaak naar buiten toe en daar kalm op een vaste plek de pup zijn ding laten doen.
Als er binnen wat mis gaat niet straffen. Als je straft kan het puppy bang worden iets te doen in je nabijheid en kan de pup dus ook bv zijn ontlasting op gaan eten omdat hij bang is dat als jij zijn drolletje ziet, dat hij op zijn kop krijgt.
Verder vertraagt straffen alleen maar het zindelijk worden.
Veel naar buiten dus en goed opletten!
Als je pup de bench beschouwt als kattenbak zou ik dus de deur dichtdoen zodat de pup niet meer in de bench kan.
Hij heeft daar natuurlijk met het nest in een bench gezeten dus hij zal denken dat het de bedoeling is dat hij daar zijn behoefte doen.
Verder kun je nog gerust een maand of 4 uittrekken voordat je echt een zindelijke hond hebt zonder ongelukjes.
Succes!
Het zou wel kunnen dat ze denkt dat ze de behoefte moet doen in de bench. Want zo lijken mij die fokkers wel dat ze het prima vonden dat het in de bench werk gedaan. Bedankt voor je reactie en gelukkig doet ze het nu af en toe als we haar uitlaten en dan belonen we haar. Als ze het binnen doet dat ruimen we het op. En ja het gejank s'avonds dat gaat hopelijk toch ook van zelf wel over. We gaan er in iedergeval niet heen hoor!
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Welk gejank s'avonds? Sluit je je pupje op in de bench en laat je haar maar jammeren? Dat is niet goed hoor. Daar maak je pupjes bang mee om alleen te blijven en ik neem aan dat dat wel iets is wat je graag je pupje wilt leren.
Lees er wat over op het forum. De pup naast je bed de eerste tijd totdat hij wat zelfstandiger is is veel verstandiger en daar krijg je een veel stabieler hondje van.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Tibo
geregistreerd lid

Sjalot schreef:Bij zo'n 'fokker' was ik hard weggelopen!

De moederhond eet de ontlasting van haar pups op tot een bepaalde leeftijd. De de pup ziet het dus van de moeder. Als de moeder te vroeg weggehaald wordt bij de pups dan kent de pup geen ander gedrag. Misschien mocht de moederhond al gauw niet meer bij de pups.

Ik zou de pup vleesvoer gaan geven. Te beginnen met een KVV zoals Duck, Rodi, AHV, Bibi, enz. Eventueel later zelf rauwvoer gaan samenstellen als je dat aandurft. Zie: www.barfclub.nl www.voernatuurlijk.nl
Dank je voor het antwoorden!
Het zou goed kunnen dat de moeder er al vroeg bij weg was. Want er was maar een bench daar binnen, wel één voor een grote hond. Maar ja ze hadden 2 nestjes gelijk, ze zullen er wel met z'n allen in hebben gezeten. Want voor de rest was er in die kamer tussen al die troep echt geen plaats.
Wil aan komende week de dierenarts ff bellen ff vragen wat jij vindt van vleesvoer. Waarom raad je eigelijk vleesvoer aan? :wink:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Tibo schreef: En ja het gejank s'avonds dat gaat hopelijk toch ook van zelf wel over. We gaan er in iedergeval niet heen hoor!
Dat meen je toch niet serieus? Waarom ga je niet naar de bieb en haalt een paar leuke hondenboekjes of koopt in de winkel een modern boek over de opvoeding en begeleiding van je pup? Dan lrijg je er een veel leukere hond aan.

Anne
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Tibo schreef: Maar ja ze hadden 2 nestjes gelijk, ze zullen er wel met z'n allen in hebben gezeten. Want voor de rest was er in die kamer tussen al die troep echt geen plaats.
Waarom heb je daar eigenlijk je pup gekocht?

Anne
Tibo
geregistreerd lid

Eline* schreef:Welk gejank s'avonds? Sluit je je pupje op in de bench en laat je haar maar jammeren? Dat is niet goed hoor. Daar maak je pupjes bang mee om alleen te blijven en ik neem aan dat dat wel iets is wat je graag je pupje wilt leren.
Lees er wat over op het forum. De pup naast je bed de eerste tijd totdat hij wat zelfstandiger is is veel verstandiger en daar krijg je een veel stabieler hondje van.
Wil de pup daarna nog wel beneden slapen alleen als je hem aanwendt om mee te nemen naar boven. Maar ik zal het lezen op het forum. En dan moeten we haar maar mee nemen naar boven!!
Tibo
geregistreerd lid

starfleet schreef:
Tibo schreef: Maar ja ze hadden 2 nestjes gelijk, ze zullen er wel met z'n allen in hebben gezeten. Want voor de rest was er in die kamer tussen al die troep echt geen plaats.
Waarom heb je daar eigenlijk je pup gekocht?

Anne
Verliefd zal ik maar zeggen
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Tibo schreef:
Eline* schreef:Welk gejank s'avonds? Sluit je je pupje op in de bench en laat je haar maar jammeren? Dat is niet goed hoor. Daar maak je pupjes bang mee om alleen te blijven en ik neem aan dat dat wel iets is wat je graag je pupje wilt leren.
Wil de pup daarna nog wel beneden slapen alleen als je hem aanwendt om mee te nemen naar boven. Maar ik zal het lezen op het forum. En dan moeten we haar maar mee nemen naar boven!!
Dat kan je je pup daarna nog prima aanwennen. Gewoon lekker meenemen naar boven, en eruit 's nachts als ze piept, want dan moet ze waarschijnlijk wat doen. :wink:
Afbeelding
Tibo
geregistreerd lid

Moos schreef:
Tibo schreef:
Dat kan je je pup daarna nog prima aanwennen. Gewoon lekker meenemen naar boven, en eruit 's nachts als ze piept, want dan moet ze waarschijnlijk wat doen. :wink:
Ik hoop het want ze moet er wel aanwennen om alleen te zijn ,lijkt ons!!!
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Tibo schreef:
Nu nog niet, het is een klein babytje!

Jammer dat je daar een pup hebt gekocht, want je houdt dit soort praktijken daarmee wel in stand! Alle pups zijn schattig, daarom stel je eerst een aantal kritische vragen voordat je uberhaupt pups gaat kijken. Sorry, maar ik moet het toch even zeggen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Tibo schreef: Ik hoop het want ze moet er wel aanwennen om alleen te zijn ,lijkt ons!!!
Je zegt het zelf al: ze moet er aan wennen. Dat betekent dus heel langzaam aan. Doe eens een search op het forum hierover. Er zijn al heel veel dingen over uitgelegd :ok:

Verder ben ik het toch wel met Linda eens. Jammer dat je toch bij deze idioten een pupje hebt gekocht. Voor dit soort mensen alleen maar aanleiding nog meer nestjes met een heel slechte start de wereld op te schoppen :devil:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Tibo schreef:
Moos schreef:
Tibo schreef:
En dat leer je haar door te zorgen dat ze zich prettig en ontspannen voelt als ze alleen is. Een hond kan pas goed alleen zijn als hij ontspannen is in zijn uppie. Wat denk je dat je pup voor gevoelens ervaart als ze krijst als je haar alleen laat? Angst, ellende, narigheid. En dat is juist wat je wil voorkomen. Je wilt niet dat ze alleen zijn gaat associeren met angst en narigheid, want dan gaat ze zich zeker niet ontspannen.

Gewoon even rustig aan doen. Nu mee naar boven nemen en over een paar dagen eens even de wc-deur achter je dicht doen, of even de post halen o.i.d., zodat ze heeeel kort even alleen is. Over een paar weken kan je dit dan met minuten uit gaan bouwen, zodat ze leert dat alleen zijn niks engs is, maar iets gewoons.
Zoals je nu bezig bent leert ze dat zeer zeker niet.
Afbeelding
Tibo
geregistreerd lid

Zoek stok! schreef:
Tibo schreef:

Jammer dat je daar een pup hebt gekocht, want je houdt dit soort praktijken daarmee wel in stand! Alle pups zijn schattig, daarom stel je eerst een aantal kritische vragen voordat je uberhaupt pups gaat kijken. Sorry, maar ik moet het toch even zeggen.
Vindt het niet jammer dat we haar gekocht hebbne ben blij dat we haar daar weg hebben gehaald. Dat wel maar hun dierenarts wil stappen tegen hun ondernemen omdat het zo niet kan. Dat wat ze zei aan de telefoon.
En we hebben meerdere puppies gekeken maar ja zei is het geworden. Ik hoop dat jullie dat begrijpen!!!!!!!!!!!!! :wink: :wink:
Tibo
geregistreerd lid

Wij zullen het gaan veranderen maar ja kan ook niet alles weten toch!!

Dank je voor de ifo.

En nog wat dat ze daar 2 nestjes te gelijk hadden wisten wij ook pas een toen we haar al hadden omdat wij hun dierenarts gebeld hebben. Dus ja toe hadden we haar al. Snap je?
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Tibo schreef:
Ja hoor, een pup van 11 weken slaapt normaal nog bij zijn broertjes en zusjes in het nest. Een pup van 11 weken alleen betekent vanuit zijn instinkt zijn dood. Een jong dier zonder steun van de roedel redt het niet en gaat dood. Vanuit die reactie huilt je pup.

Als de pup ouder wordt wordt hij ook zelfstandiger en zijn zelfvertrouwen groeit. Dan kun je hem veel gemakkelijker leren alleen te slapen en beneden te blijven!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Tibo
geregistreerd lid

Eline* schreef:
Tibo schreef:
Ja hoor, een pup van 11 weken slaapt normaal nog bij zijn broertjes en zusjes in het nest. Een pup van 11 weken alleen betekent vanuit zijn instinkt zijn dood. Een jong dier zonder steun van de roedel redt het niet en gaat dood. Vanuit die reactie huilt je pup.

Als de pup ouder wordt wordt hij ook zelfstandiger en zijn zelfvertrouwen groeit. Dan kun je hem veel gemakkelijker leren alleen te slapen en beneden te blijven!
Dank je voor het antwoord.

Groet Elly
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

Uit je berichtjes blijkt dat je nog heel 'groen' bent wat opvoeden betreft. Ik zou als ik jou was een paar uurtjes uittrekken om je hier in te lezen op het forum! Weet zeker dat je heel veel informatie hier vandaan kunt halen om een vrolijke, gezonde pup te krijgen! Succes met opvoeden, want daar komt heel wat bij kijken! :ok:
Groetjes, Monique

Afbeelding
Tibo
geregistreerd lid

mitmig schreef:Uit je berichtjes blijkt dat je nog heel 'groen' bent wat opvoeden betreft. Ik zou als ik jou was een paar uurtjes uittrekken om je hier in te lezen op het forum! Weet zeker dat je heel veel informatie hier vandaan kunt halen om een vrolijke, gezonde pup te krijgen! Succes met opvoeden, want daar komt heel wat bij kijken! :ok:
Valt wel mee zo "groen"ben ik niet. Tibo is niet de eerste pup. Maar ze is wel de eerste wie het blijkbaar erg gewoon vindt om plasjes in de bench te doen, ze loopt er gewoon heen om daar te plassen terwijl ze net daarvoor buiten is geweest en ook geplast heeft. En de ontlasting opeten dat kende ik ook niet.

Groetjes Elly
Sjalot
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjalot »

Tibo schreef:

Het zou goed kunnen dat de moeder er al vroeg bij weg was. Want er was maar een bench daar binnen, wel één voor een grote hond. Maar ja ze hadden 2 nestjes gelijk, ze zullen er wel met z'n allen in hebben gezeten. Want voor de rest was er in die kamer tussen al die troep echt geen plaats.
Wil aan komende week de dierenarts ff bellen ff vragen wat jij vindt van vleesvoer. Waarom raad je eigelijk vleesvoer aan? :wink:
Ik vind dat elke hond vooral vlees moet eten en zeker een ondervoede hond. De kans is groot dat een vleesgevoerde hond niet de behoefte heeft zijn eigen ontlasting op te eten.
Groetjes van Charlotte
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Tibo schreef:
Zoek stok! schreef:
Tibo schreef:

Vindt het niet jammer dat we haar gekocht hebbne ben blij dat we haar daar weg hebben gehaald. Dat wel maar hun dierenarts wil stappen tegen hun ondernemen omdat het zo niet kan. Dat wat ze zei aan de telefoon.
En we hebben meerdere puppies gekeken maar ja zei is het geworden. Ik hoop dat jullie dat begrijpen!!!!!!!!!!!!! :wink: :wink:
Ik begrijp dat je op het moment dat je die pup in je handen hebt niet meer terug kan. Ook in een slechte dierenwinkel moet je wel verdomd sterk in je schoenen staan als je niet de meest zielige pup in vredesnaam maar mee naar huis neemt. Ik geloof ook niet dat ik zonder pup uit zo'n huis of winkel zou kunnen stappen, en daarom ga ik dat dus ook niet proberen. :roll:

Want wat ik dus niet snap, is dat je niet gewoon op zoek bent gegaan naar een gezonde pup, van een goeie fokker, via een goed asiel of van een goeie stichting. Ik weet niet wat je nu betaald hebt, maar je had ook elders relatief 'goedkoop' (denk 100-200 euri) uit kunnen zijn, en dan had je een gezonde pup gehad met nazorg en begeleiding en zinnige adviezen, *en* je had niet meegewerkt aan het instandhouden van dit soort praktijken. Je redt een pup, ja, maar je veroordeelt de moederhond wel meteen tot nog een nest in al die viezigheid.

(Waarbij ik het nog het minst erg vind dat de katten over het aanrecht lopen. :mrgreen: Hallo, mijn katten lopen ook over het aanrecht, want daar staat hun eten. En ik maak mijn aanrecht gewoon regelmatig schoon, en ik zie er dus niks vies aan. Als ik zelf eten klaar maak ligt dat ook nooit *op* het aanrecht, maar op een snijplank ofzo. Dus ik zie dat punt niet zo, maar goed. :roll: )
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Sjalot schreef:
Tibo schreef:

Ik vind dat elke hond vooral vlees moet eten en zeker een ondervoede hond. De kans is groot dat een vleesgevoerde hond niet de behoefte heeft zijn eigen ontlasting op te eten.
Off-topic hoor, maar ik word een beetje moe van de BARF-fundamentalisten af en toe. :roll: Trekt je hond aan de lijn, heeft hij haaruitval, blaft hij naar de buurman of heeft hij oranje poep, ga BARFEN, dat lost alles op! :roll: :roll: :roll:

Ik geloof absoluut dat vers vlees hartstikke goed is voor een hond, maar als een pup zijn eigen poep vreet, zie ik dat toch echt als een gedragsprobleem. En dan kan je hem hele kippen gaan voeren om te kijken of het overgaat, maar ik zie toch liever dat mensen in zo'n geval na gaan denken over hoe dat probleem is ontstaan en of er met een andere benadering van de hond iets aan te doen is. En voor mijn part voeren ze die hond Bonzo, daar kunnen we het later altijd nog over hebben. Maar dat gedoe over BARF als religie dat begint me echt de keel uit te hangen.

edit: okee, bij het teruglezen zie ik dat je het niet over botten hebt, alleen over KVV. Maar toch.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Tibo schreef:
mitmig schreef:Uit je berichtjes blijkt dat je nog heel 'groen' bent wat opvoeden betreft. Ik zou als ik jou was een paar uurtjes uittrekken om je hier in te lezen op het forum! Weet zeker dat je heel veel informatie hier vandaan kunt halen om een vrolijke, gezonde pup te krijgen! Succes met opvoeden, want daar komt heel wat bij kijken! :ok:
Valt wel mee zo "groen"ben ik niet. Tibo is niet de eerste pup. Maar ze is wel de eerste wie het blijkbaar erg gewoon vindt om plasjes in de bench te doen, ze loopt er gewoon heen om daar te plassen terwijl ze net daarvoor buiten is geweest en ook geplast heeft. En de ontlasting opeten dat kende ik ook niet.

Groetjes Elly
nou ja igg groen genoeg om je hond ergens vandaan te halen waar je geen idee van hebt hoe en wat
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Tibo schreef:

Groetjes Elly
nou ja igg groen genoeg om je hond ergens vandaan te halen waar je geen idee van hebt hoe en wat
Tibo
geregistreerd lid

Hanneke2 schreef:
Tibo schreef:
Zoek stok! schreef:
Tibo schreef:

Ik begrijp dat je op het moment dat je die pup in je handen hebt niet meer terug kan. Ook in een slechte dierenwinkel moet je wel verdomd sterk in je schoenen staan als je niet de meest zielige pup in vredesnaam maar mee naar huis neemt. Ik geloof ook niet dat ik zonder pup uit zo'n huis of winkel zou kunnen stappen, en daarom ga ik dat dus ook niet proberen. :roll:

Want wat ik dus niet snap, is dat je niet gewoon op zoek bent gegaan naar een gezonde pup, van een goeie fokker, via een goed asiel of van een goeie stichting. Ik weet niet wat je nu betaald hebt, maar je had ook elders relatief 'goedkoop' (denk 100-200 euri) uit kunnen zijn, en dan had je een gezonde pup gehad met nazorg en begeleiding en zinnige adviezen, *en* je had niet meegewerkt aan het instandhouden van dit soort praktijken. Je redt een pup, ja, maar je veroordeelt de moederhond wel meteen tot nog een nest in al die viezigheid.

(Waarbij ik het nog het minst erg vind dat de katten over het aanrecht lopen. :mrgreen: Hallo, mijn katten lopen ook over het aanrecht, want daar staat hun eten. En ik maak mijn aanrecht gewoon regelmatig schoon, en ik zie er dus niks vies aan. Als ik zelf eten klaar maak ligt dat ook nooit *op* het aanrecht, maar op een snijplank ofzo. Dus ik zie dat punt niet zo, maar goed. :roll: )
ik bedoel het aanrecht lag daar gewoon vol met borden en zo.
Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

Waarom is het eerste bericht nou aangepast?
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Re: @@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Ongelezen bericht door tekkel »

Tibo schreef::blah: :blah: :blah: :cheer: :cheer: :cheer:
Beetje onbeleefd: mensen nemen de moeite om te reageren op je post, en dan haal je je stukje weg :denken:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Laila
Actief

Ongelezen bericht door Laila »

Irritant! Kan het niet zo worden gemaakt door de moderatoren dat je je bericht na een bepaalde tijd niet meer kunt aanpassen?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”