Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Probleempje, agressie tegen Rottweilers
Moderator: moderatorteam
-
Neel
- nieuw lid
Probleempje, agressie tegen Rottweilers
Hai Allemaal,
Al zo`n 2 jaar heb ik een probleem met Logan als we een rottweiler tegen komen.
2 jaar geleden heeft Logan namelijk een flinke aanvaring gehad met een rottweiler, en sindsdien is het mis zodra hij er ook maar 1 ziet gaat meneer meteen in de aanval, en tja zo verergert het probleem want zo reageren de andere rottweilers dan natuurlijk ook terug.
Graag zou ik dit oplossen maar ik heb geen idee hoe, hopelijk kan 1 van jullie me daarmee helpen.
Al zo`n 2 jaar heb ik een probleem met Logan als we een rottweiler tegen komen.
2 jaar geleden heeft Logan namelijk een flinke aanvaring gehad met een rottweiler, en sindsdien is het mis zodra hij er ook maar 1 ziet gaat meneer meteen in de aanval, en tja zo verergert het probleem want zo reageren de andere rottweilers dan natuurlijk ook terug.
Graag zou ik dit oplossen maar ik heb geen idee hoe, hopelijk kan 1 van jullie me daarmee helpen.
Groetjes Neel en mijn woefies Logan en Cosmo.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- martine
- Zeer actief
- Contacteer:
denk dat je zelf ook dit gedrag in stand houd. waarschijnlijk denk jij ook ho weer een rottweiler
Kan moeilijk geloven dat het alleen tegen dat ras zou zijn. Dat hij in de verdediging/aanval gaat op alles dat op een rotty lijkt dat kan ik wel geloven. Naar honden met donkere kleur , zonder staartcominukatie/verminkt (gecoupeerd) en honden die graag staren/uitdagen dus.
twee mogelijkheden . Leer je hond de kijk zodat hij alleen naar jou kijkt
/onverenigbaar gedrag noemen we dat. dus als hij naar jou kijkt kan hij niet in de aanval gaan.
en zoek een therapie dog .Zelf heb ik een koningspoedel voor dit werk
mijn Dobers zijn voor zulk werk zelf te prikkelgevoelig.
Spijtig ken geen collega's met Rotty therapie dog's .
een brave Rotty zoeken zou helpen maar het blijven Rotty's (gelukkig) en als ze aangevallen worden denk ik niet dat een brave zich ook niet zou verdedigen.
trouwens is niet het feit dat de andere niet bijt dat het de geschikte hond is. je moet een echte therapie dog hebben. Dus een hond die zelfzeker is zonder dominantie signalen , die dus geen onderdanige maar ook geen dominatie signalen geeft. een neutrale hond dus en das niet makkelijk.
ik zou opteren voor de kijk.
Kan moeilijk geloven dat het alleen tegen dat ras zou zijn. Dat hij in de verdediging/aanval gaat op alles dat op een rotty lijkt dat kan ik wel geloven. Naar honden met donkere kleur , zonder staartcominukatie/verminkt (gecoupeerd) en honden die graag staren/uitdagen dus.
twee mogelijkheden . Leer je hond de kijk zodat hij alleen naar jou kijkt
/onverenigbaar gedrag noemen we dat. dus als hij naar jou kijkt kan hij niet in de aanval gaan.
en zoek een therapie dog .Zelf heb ik een koningspoedel voor dit werk
mijn Dobers zijn voor zulk werk zelf te prikkelgevoelig.
Spijtig ken geen collega's met Rotty therapie dog's .
een brave Rotty zoeken zou helpen maar het blijven Rotty's (gelukkig) en als ze aangevallen worden denk ik niet dat een brave zich ook niet zou verdedigen.
trouwens is niet het feit dat de andere niet bijt dat het de geschikte hond is. je moet een echte therapie dog hebben. Dus een hond die zelfzeker is zonder dominantie signalen , die dus geen onderdanige maar ook geen dominatie signalen geeft. een neutrale hond dus en das niet makkelijk.
ik zou opteren voor de kijk.
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
www.dogs-dream.com
-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
Neel
- nieuw lid
Als eerste Bedankt voor jullie reacties, En hij heeft idd een zeer groot trauma over gehouden aan die confrontatie daar ben ik ook van overtuigd, en ik probeer hem al heel lang af te leiden als ik er als eerste 1 zie maar helaas is hij vaak de eerste die er 1 doorheeft en dan is er geen houden meer aan, en hij loopt vaak los dus tja dan moet ik echt al mijn autoriteit uit de kast plukken om te zorgen dat meneer naar mij toe komt en niet naar de rottweiler gaat, en met een vriendelijke hebben we het ook al geprobeerd een heel lief vrouwtje woont vlakbij, maar meneer wil niks anders dan in de aanval nekharen omhoog en tanden ontbloot, dus los durfde ik hem niet te laten, want in dit geval bijt hij dus ook.
Maar ik zal idd eens een gt inschakelen, want ik vind dit erg lastig.
En voor Martine ook een rottweiler met lange staart valt hij aan, en zijn meeste vriendjes zijn zwart
en hij reageert in eerste instantie ook zo op dobermans maar na even goed kijken herstelt hij zijn vergissing.
En ik reageer de laatste tijd wel zo op Rottweilers idd van ohnee een Rottweiler, maar dat is omdat hij ze dus echt allemaal aanvalt, eerst dacht ik van oh dat is alleen maar bij die ene maar dat is niet zo en na een paar flinke gevechten ben ik idd zo gaan reageren, gewoon omdat hij dan aan de lijn moet, en ik wil gewoon lekker kunnen wandelen met hem zonder me daar dus druk over te hoeven maken, verder gaat hij goed met alle andere honden. Maarja we redden het al 2 jaar zo dus als het niet anders kan dan moet het maar heh, verder blijft het een poepie hoor
Maar ik zal idd eens een gt inschakelen, want ik vind dit erg lastig.
En voor Martine ook een rottweiler met lange staart valt hij aan, en zijn meeste vriendjes zijn zwart
En ik reageer de laatste tijd wel zo op Rottweilers idd van ohnee een Rottweiler, maar dat is omdat hij ze dus echt allemaal aanvalt, eerst dacht ik van oh dat is alleen maar bij die ene maar dat is niet zo en na een paar flinke gevechten ben ik idd zo gaan reageren, gewoon omdat hij dan aan de lijn moet, en ik wil gewoon lekker kunnen wandelen met hem zonder me daar dus druk over te hoeven maken, verder gaat hij goed met alle andere honden. Maarja we redden het al 2 jaar zo dus als het niet anders kan dan moet het maar heh, verder blijft het een poepie hoor
Groetjes Neel en mijn woefies Logan en Cosmo.
-
Neel
- nieuw lid
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik denk inderdaad dat je hier heel weinig aan kan doen.
Was jouw hond een teef, dan zou je die bij een (goede) Rottweilerreu kunnen laten, want voordat die een teef aanvallen moet er heel wat gebeuren.
Maar je hebt een reu: een teef pikt weinig van een reu en zal terug aanvallen als zij aangevallen wordt en een reu dus ook.
Inderdaad afleiden en proberen te voorkomen. Ik denk dat er niets anders opzit
Was jouw hond een teef, dan zou je die bij een (goede) Rottweilerreu kunnen laten, want voordat die een teef aanvallen moet er heel wat gebeuren.
Maar je hebt een reu: een teef pikt weinig van een reu en zal terug aanvallen als zij aangevallen wordt en een reu dus ook.
Inderdaad afleiden en proberen te voorkomen. Ik denk dat er niets anders opzit
-
schumax
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 2
Het komt ook een beetje door de uitstraling van een rottweiler, of je nou een zwarte labrador tegen komt of een rottweiler, vooral de reuen hebben een houding die niets te raden overlaat, onze reu kan zich ook onwijs groot maken als hij een andere reu ziet en voelt zich ook zeer mans. Onze rottweiler heeft 2 x een aanvaring gehad met een tervurense herder met als resultaat dat hij ze absoluut niet meer accepteerd, met andere honden en ook herders speelt hij altijd maar wij krijgen het er niet meer uit, ik raad je aan om de rottweilers te mijden ) ik weet niet of er veel in de buurt wonen want als je iedere keer een aanvaring krijgt word het veel erger. Als ze eenmaal in gevecht zijn wint de rottweiler 9 van de 10 keer en vaak is er onwijs veel schade.
Groetjes Annette en een paar flinke lebbers van Beau en Schumi

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
ik denk dat dat ook per hond verschilt hoor schumax
nee maar ik bedoel dat Ben loopt hier niet als een labrador sjokkend door de wijk,maar staat recht op zijn poten,staart recht omhoog en echt stoer lopen(net alsof hij zijn kont constant opspand
)
maar hier verderop woont dan een rottweiler die er echt als een vod bijloopt....
maar je zou eens goed kunnen opletten of hij het nou echt alleen bij rottweilers vertoond??
gr Aimee
nee maar ik bedoel dat Ben loopt hier niet als een labrador sjokkend door de wijk,maar staat recht op zijn poten,staart recht omhoog en echt stoer lopen(net alsof hij zijn kont constant opspand
maar hier verderop woont dan een rottweiler die er echt als een vod bijloopt....
maar je zou eens goed kunnen opletten of hij het nou echt alleen bij rottweilers vertoond??
gr Aimee
- zepenko
- Zeer actief
Als het echt alleen tegen rottweilers is, dan is het probleem makkelijker op te lossen dan dat het naar alle honden is. Ik zou er gewoon even een goede gedragstherapeut bijhalen (bv. via http://www.gedragstherapie.info).
Veel succes.
Veel succes.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Boomer is ook eens door een Rottweiler aangevallen, maar gelukkig had hij een week ervoor al voor het eerst kennis gemaakt met een andere Rottweiler, dat was een leuke.
Dus die ene Rottweiler die hem aanviel, die komen we nooit tegen, die woont heel ergens anders en naar de aardige doet hij heel gewoon. Daarbij blijft hij proberen of hij wil spelen..
Wel is hij toen hij nog heel klein was, een aantal keer omver gelopen door een koningspoedel, die bleef op m afkomen terwijl Boomer aan de lijn zat en onderdanig deed, dus nu ist het grommen zodra hij dichtbij die koningspoedel komt.. Van een afstand wil hij spelen, maar van dichtbij lijkt hij beter door te hebben welke het is.
Probleem is, dat is de enige die ik ooit van mn leven gezien heb, dus kan m ook geen kennis laten maken met een aardige koningspoedel...
Die peodel komen we overigens ook heel weining tegen gelukkig.
Dus die ene Rottweiler die hem aanviel, die komen we nooit tegen, die woont heel ergens anders en naar de aardige doet hij heel gewoon. Daarbij blijft hij proberen of hij wil spelen..
Wel is hij toen hij nog heel klein was, een aantal keer omver gelopen door een koningspoedel, die bleef op m afkomen terwijl Boomer aan de lijn zat en onderdanig deed, dus nu ist het grommen zodra hij dichtbij die koningspoedel komt.. Van een afstand wil hij spelen, maar van dichtbij lijkt hij beter door te hebben welke het is.
Probleem is, dat is de enige die ik ooit van mn leven gezien heb, dus kan m ook geen kennis laten maken met een aardige koningspoedel...
Die peodel komen we overigens ook heel weining tegen gelukkig.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Bruno had dat met Rottweilers, Dobermanns ,herders en Riesenschauzers, Tomas heeft dat met Berners en honden van gelijke grootte en kleur, ik probeer er maar mee te leven.Ik merk dat afspreken met een vriendelijke hond van die rassen niet helpt want zodra ze een onbekende tegenkomen is het toch weer foute boel.
Het komt dan wel door slechte ervaringen maar als ze gebeten worden door bv een JR blijven ze toch vriendelijk dus het moet iets met de afmeting, uitstraling en/of kleur te maken hebben.
Het komt dan wel door slechte ervaringen maar als ze gebeten worden door bv een JR blijven ze toch vriendelijk dus het moet iets met de afmeting, uitstraling en/of kleur te maken hebben.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Gisteren weer die koningspoedel tegengekomen, die liep los. Omdat er nog 5 honden loslipen op het veldje, heb ik Boomer ook losgemaakt, zodat hij met de honden kon spelen. Gelukkig had hij eerst niet door dat de poedel er ook was, die kwam pas na 5 min. naar Boomer, maar Boomer interesseerde het nix..
Denk dat het kwam doordat hij eerst aan de riem zat, toen hij steeds omver gelopen werd... Verder is hij altijd heel leuk en nieuwsgierig naar andere honden, los of aan de riem.
Denk dat het kwam doordat hij eerst aan de riem zat, toen hij steeds omver gelopen werd... Verder is hij altijd heel leuk en nieuwsgierig naar andere honden, los of aan de riem.
- Ozzfest
- Zeer actief