dus welgeteld 1 echte mechelaar de rest waren dus of kruisingen of groenendaelers..... een mechelaar en groenendaeler zijn dus 2 werelden van verschil en een bouvier en een mechelaar zijn ook niet te vergelijkenSylvie schreef:Jullie doen precies of dit onze eerste hond was. De vorige was een kruising Mechelaar-Bouvier en is 14 jaar bij ons geweest. Daarvoor hadden we een zuivere mechelaar. En dáárvoor altijd Groenendalers gehad. Stuk voor stuk prachtige, toffe honden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Juiste beslissing?
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
-sanne
- Actief
Hoezo kortzichtig dat de meeste herders zo zijngreatdane schreef:Ik hoef geen verstand van herders te hebben hier in mijn huis zal er nooit 1 komen.MARC_S schreef:Wat een idiote reactie jongen. Voor een herder moet je verstand van honden hebben. Heb je geen idee waar je mee bezig bent dan is een herder de hond die je op je fouten wijst. Misschien dat daar het probleem ligt?greatdane schreef:Dit is dus wat ik zo naar vind aan herders,het onvoorspelbare wat ze vaak hebben.
Dit was dan een zelfverzekerde,maar de meeste die ik kende waren zenuwachtige angsthappertjes.
En een hond die mij zo zou aanvallen haalt de DA nog geeneens.
Je hebt het maximale eruit proberen te halen dit mocht helaas niet baten,veel sterkte hiermee.
En haalt de dierenarts niet eens? Wat een belachelijke uitspraak aangezien het misschien wel gewoon aan jezelf zou kunnen liggen als een hond je in je kladden bijtEen klein beetje respect en zelfreflexie is wel op zijn plaats als je zulke uitspraken doet.
Mijn oom heeft overigens 2 groenendaelers die perfect luisteren(agility,africhting)maar dan nog het merendeel zijn gewoon neuroten/angsthappers.
En belachelijk,tja.
Als een hond me in me in me kladden bijt door eigen toedoen,ok.
We hadden vroeger thuis ook een bouvier waar je niet aan de poten mocht komen en daar heb ik ook regelmatig een hap door gekregen,maar een hond die me gericht aanvalt,nee helaas die redt de DA niet als het aan mij ligt.
En dan die uitspraak ze halen de dierenarts niet eens.
Sorry maar dit begrijp ik echt niet volgens mij is het gewoon stoere praat...........
Groetjes

-
Sylvie
- Vaste gebruiker
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
tja sommige mensen zoeken het alleen bij de honden en vergeten naar zichzelf en hun tekortkomingen te kijken-sanne schreef:Hoezo kortzichtig dat de meeste herders zo zijngreatdane schreef:Ik hoef geen verstand van herders te hebben hier in mijn huis zal er nooit 1 komen.MARC_S schreef:Wat een idiote reactie jongen. Voor een herder moet je verstand van honden hebben. Heb je geen idee waar je mee bezig bent dan is een herder de hond die je op je fouten wijst. Misschien dat daar het probleem ligt?greatdane schreef:Dit is dus wat ik zo naar vind aan herders,het onvoorspelbare wat ze vaak hebben.
Dit was dan een zelfverzekerde,maar de meeste die ik kende waren zenuwachtige angsthappertjes.
En een hond die mij zo zou aanvallen haalt de DA nog geeneens.
Je hebt het maximale eruit proberen te halen dit mocht helaas niet baten,veel sterkte hiermee.
En haalt de dierenarts niet eens? Wat een belachelijke uitspraak aangezien het misschien wel gewoon aan jezelf zou kunnen liggen als een hond je in je kladden bijtEen klein beetje respect en zelfreflexie is wel op zijn plaats als je zulke uitspraken doet.
Mijn oom heeft overigens 2 groenendaelers die perfect luisteren(agility,africhting)maar dan nog het merendeel zijn gewoon neuroten/angsthappers.
En belachelijk,tja.
Als een hond me in me in me kladden bijt door eigen toedoen,ok.
We hadden vroeger thuis ook een bouvier waar je niet aan de poten mocht komen en daar heb ik ook regelmatig een hap door gekregen,maar een hond die me gericht aanvalt,nee helaas die redt de DA niet als het aan mij ligt.![]()
En dan die uitspraak ze halen de dierenarts niet eens.
Sorry maar dit begrijp ik echt niet volgens mij is het gewoon stoere praat...........

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
waar kraak ik je af dan, en nee dit is een forum en ik geef mijn mening of je die nu aanstaat of niet.Sylvie schreef:@Malinois: enkel opbouwende reacties gevraagd. Afkraken is gemakkelijk hee!
ps. ja ik heb al jaren mechelaars....
trouwens op 27 maart jl. schrijf je dit:
Tot nu toe heb ik me maar alleen verdiept in paardentaal, t wordt tijd dat ik hetzelfde doe voor hondentaal
hoe kun je dan zo'n beslissing nemen als je totaal niet weet waar je het over hebt....

-
estelle
Sylvie schreef:Marie-Josée schreef:
een korte beschrijving van Rex:
- als je een bevel geeft: in de lucht knappen, tanden ontbloot (=topic van)
onze eerste reactie: eens bij nekvel nemen en zeggen 'foei'.
Reactie van Rex: bijten
onze tweede reactie om escalatie te vermijden: foei zeggen en negeren
Valt weinig over te zeggen; waren zn tanden geheel ontbloot of alleen zn voortanden? het ene is dominantie agressie, het andere angst agressie. Beiden vragen een hele andere aanpak. Zou het dominantie agressie zijn geweest dan had ik de hond dus bij kop en kont gepakt en desnoods het gevecht aangegaan.
- aanvankelijk als we buiten speelden, beet hij ons ook. Dat gedrag hadden we vrij snel afgeleerd.
Tsja dat doet mijn duitseherder ook als ik met dr speel, ken wel meer honden die 'te' fanatiek worden met spelletjes. Gewoon afkappen zodra het te ruw wordt.
- Rex was geobsedeerd door lichtjes (schaduwjager): geen probleem, zoveel mogelijk afleiden en gordijnen dicht als de zon scheen, maar ie werd er wel duidelijk zenuwachtig van, van die tik. Buiten ook, als de zon scheen, dan liep ie elke schaduw achterna.
Soms hebben honden een 'tic'. Waar dat dan vandaan komt weet ik niet, wellicht een rare ervaring opgedaan. De mechel van de buuf kan bijv. panisch reageren op een klein vliegje die in dr kennel rondvliegt...dan gilt ze van angst alles bij elkaar.
- Rex werd knettergek in de wagen als we door een tunnel reden (= topic van). Reactie: kalmeren en tunnels vermijden
weet niet zo goed wat ik hierop moet zeggen. Zoals hiervoor, kan zijn dat er ooit iets is gebeurd op het moment dat hij door een tunnel reed.
- Rex eiste de aandacht constant op, zat geen 2 minuten stil. geen probleem: als het ons niet aanstond, negeerden we hem. Maar m'n ma is huisvrouw en hij mocht met haar praktisch heel de dag helpen in het huishouden.
Gewoon normaal voor een herder uit werklijnen, die moeten constant bezig zijn, zitten geen minuut stil. Mijn DH teef moet ook altijd bezig zijn, heeft overdag ook geen oog dicht. Loopt ook constant heen en weer en houdt alles in de gaten.
-Er werd 3x per dag met hem gewandeld (los), een dik uur per keer en overdag mocht ie vaak nog in de tuin. Binnen speelden we ook vaak met hem. Tijdens de wandelingen deden we gehoorzaamheidsoefeningen afgewisseld met spelletjes. Wat ik wel merkte, is dat hij vrij snel genoeg had van de oefeningen: één of 2 bevelen waren voldoende per keer (werd uitvoerig beloond bij iets positiefs, genegeerd bij iets negatiefs)
De mechel van de buuf is de gehoorzaamheid ook snel zat. Zeker oefeningen die ze kent, dat wil ze best 2 of 3x uitvoeren maar daarna gaat ze zelf invulling geven aan de oefeningen; wegrennen, blaffen, ongeinteresseerd doen etc etc.
- We mochten Rex overal aanraken, z'n pootjes wassen, hem wassen, dat was geen probleem.
mooi haha.
- Als hij zich pijn gedaan had doordat hij te wild was geweest, dan huilde hij soms heel hard en als we hem dan gingen troosten, dan beet ie ons, alsof ie dacht dat wij hem hadden pijn gedaan.
Is al eerder gezegd. Een hond die pijn heeft is soms gewoon moeilijk benaderbaar daar moet je voorzichtig mee omgaan. Ik vind het in ieder geval niet abnormaal.
- Rex was heel expressief: geeuwde 's morgens al de buren wakker, gromde tegen bij een bevel, huilde voor 't minste. Bvb: hij speelde buiten en liep achter de bal aan en had de boom niet gezien, liep hij er gewoon tegen, had zich pijn gedaan, huilde eerst en begon dan als een razende in die boom te bijten.
Er zijn genoeg honden die laten weten dat ze het niet eens zijn met een commando. Ik train op een herderclub en daar zie je dus genoeg honden die bij een commando luid gaan blaffen of even een hap uitdelen richting been van de baas. Mijn eigen dh teef bijt soms van opwinding in mn buik tijens een volg oefening.
- Andere honden hadden een panische angst van hem (zonder met hem in contact geweest te zijn). Mijn grootouders hebben een Am Stafford (Tiger), die enorm graag speelde met onze vorige hond, maar op afstand bleef in het geval van Rex. Hij durfde zelfs niet dichter komen als er een draad tussen was. Dat vind ik eigenlijk raar. Zouden Tiger en de andere honden iets gevoeld hebben?
Rex zal iets uitgestraalt hebben. Vaak weten andere honden dondersgoed of ze in de buurt moeten komen of niet. Mijn hera is agressief naar andere honden en bij haar zie je dus ook dat andere honden altijd op een afstandje blijven...ookal staat ze nog rustig aan de lijn. Het zal gewoon de uitstraling zijn.
- Als Rex achter iets aanging (was dat nu een bal, frisbee of konijn, dan keek hij niet meer waar hij liep (elk obstakel dat in de weg stond: liep ie ofwel door ofwel tegen).
Doet mijn DH teef ook, en de mechel van de buuf ook. Als ik een bal gooi dan rent ze overal dwars doorheen en soms maakt ze dus ook een lelijke valpartij.
- We konden hem strelen als hij aan het eten was, naar het commando 'af' luisterde hij ook erg goed. We konden dingen afnemen of ruilen, geen probleem.
mooi!
- Alleen als hij iets moest doen, waarin hij op dat moment geen zin had, dan beet hij of viel hij aan. Zo heeft ie 2 broeken stukgescheurd van m'n vader tijdens de wandeling, hem binnen aangevallen, mijn moeder gebeten en mij gisteren aangevallen. Zijn oren stonden altijd recht, zelden toonde hij dat hij onderdanig was.
Dat zeg ik; typisch een mechelaar uit werklijnen. Die hebben een baas nodig die duidelijk boven ze staat en ze duidelijk laten weten 'kom maar, doe maar als je durft'...en dus een baas die op het moment dat de hond bijt of aanvalt dit gevecht terug aandurft en de hond op de grond kan dwingen. Als het allemaal om dominantie agressie gaat he....
Bij ons op de vereniging lopen er echt genoeg herders rond die je wel even op willen knappen als het niet gaat zoals zij het willen.
-was aan de ene kant erg slim, maar aan de andere kant erg impulsief. Vb.: een draad waar stroom opzit: hij is er wel drie keer kort na mekaar aan gaan ruiken, telkens met een dag tussen, dan weer springt ie ertegen, etc. Onze vorige hond heeft dat 1 keer gedaan en nooit meer.
Ik merk dat de mechel van de buuf bijv. buitengewoon slim is. Je ziet haar soms dingen inschatten en bedenken hoe ze iets aan zal gaan pakken. Heel uitgekookt.
Wij hebben ook stroomdraad op ons hondenweiland staan, daarachter lopen namelijk schapen. De mechel van de buuf wist op een gegeven moment precies dat ze na de 'tik' van het draad geen schok zou krijgen....
-Gisteren was serieus en die wonden van m'n pa zijn ook nog steeds niet genezen. Ik besef dat er grenzen zijn, maar dat geldt voor de baasjes ook. Je kan de lat niet blijven verlagen en maar blijven negeren.
En er zijn zeker dingen die we fout gedaan hebben, maar geeft dat een hond het recht om ons zo aan te vallen?
PS: voorspelbaar was ie zeker niet,nooit. De ene dag verdroeg ie een correctie en de andere dag niet.
Graag reacties, waaraan ik iets heb! Opbouwende kritiek. Ik wil leren uit deze situatie.
Het kan best zijn hoor dat de hond geestelijk niet helemaal in orde was maar voor mij klinkt jullie hond gewoon als een mechelaar uit werklijnen die behoorlij kde baas in huis was. Die bepaalde wanneer wat gebeurde. Die het niet toestond dat jullie hem afentoe corrigeerde en daar zaols een mechelaar dan doet fel op reageert door in de aanval te gaan.
Je moest eens weten hoevaak mijn buurvrouw niet met haar mechel op de grond heeft gelegen omdat ze compleet door het lint ging als iets haar niet aanstond. En ja dan greep ze of naar de armen of naar de keel van de buuf. Nu weet de hond wel beter en ze laat het wel uit dr hoofd maar afentoe gaat het nog eens mis alleen veel minder heftig als dat de buuf haar net had.
(Het kan zijn dat ik dingen vergeten ben, als je nog meer info wenst, dan moet je het maar vragen)
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
En dan? Iemand anders zijn kind doodbijten? Of hoe zie je dat voor je? Terug naar het asiel? Of ga je kalm een jaar zoeken naar iemand die hem hebben wil? Breng je hem naar iemand die hem fijn in een kennel zet in de tuin om er 3 keer per week mee te "sporten"?Aimee schreef:ik zou hem direct herplaatst hebben,maar inslapen nee...dat vind ik gewoon te wreed...
Dat schaar jij wel onder verantwoordelijkheid nemen?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- starfleet
- Erelid
Heel algemeen:Sylvie schreef: Graag reacties, waaraan ik iets heb! Opbouwende kritiek. Ik wil leren uit deze situatie.
(Het kan zijn dat ik dingen vergeten ben, als je nog meer info wenst, dan moet je het maar vragen)
Als je nog eens een hond in huis neemt voor een wat minder heftige hond kiezen, een die jullie gemakkelijker als leider aanvaardt zonder dat je daarvoor het gevecht hoeft aan te gaan.
Anne
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoals ik het lees inderdaad een mechel uit werklijnen, enigszins ontremd, maar dat gebeurt inderdaad bij dat type hond vaak, want dat schijnt de bedoeling te zijn al zie ik het als je ras verneuken.
Inderdaad alles behalve een gezinshond.
Inderdaad alles behalve een gezinshond.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind dat soort fokprodukten niet normaal. Je kan het recht praten, maar idioten die moedwillig dit soort sporthonden fokken zijn mijns inziens niet helemaal fris. Een mechelaar hoort krachtig en zelfverzekerd te zijn, maar geen nerveuze bijtgrage idioot die hyper zijn goddelijke gang denkt te kunnen gaan en die zijn baas naar de strot vliegt als het hem niet aanstaat.estelle schreef:Je moest eens weten hoevaak mijn buurvrouw niet met haar mechel op de grond heeft gelegen omdat ze compleet door het lint ging als iets haar niet aanstond. En ja dan greep ze of naar de armen of naar de keel van de buuf. Nu weet de hond wel beter en ze laat het wel uit dr hoofd maar afentoe gaat het nog eens mis alleen veel minder heftig als dat de buuf haar net had.
Ik lees in jouw bericht dat je het toch wel als normaal beschouwd dat een hond zo reageert. Dat verbaast me.
Als je een dominantieprobleem hebt hoeft een hond je niet gelijk naar de strot te vliegen. Dat zou even lekker worden.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
estelle
Nou normaal wil ik nou ook weer niet zeggen.Eline* schreef:Ik vind dat soort fokprodukten niet normaal. Je kan het recht praten, maar idioten die moedwillig dit soort sporthonden fokken zijn mijns inziens niet helemaal fris. Een mechelaar hoort krachtig en zelfverzekerd te zijn, maar geen nerveuze bijtgrage idioot die hyper zijn goddelijke gang denkt te kunnen gaan en die zijn baas naar de strot vliegt als het hem niet aanstaat.estelle schreef:Je moest eens weten hoevaak mijn buurvrouw niet met haar mechel op de grond heeft gelegen omdat ze compleet door het lint ging als iets haar niet aanstond. En ja dan greep ze of naar de armen of naar de keel van de buuf. Nu weet de hond wel beter en ze laat het wel uit dr hoofd maar afentoe gaat het nog eens mis alleen veel minder heftig als dat de buuf haar net had.
Ik lees in jouw bericht dat je het toch wel als normaal beschouwd dat een hond zo reageert. Dat verbaast me.
Als je een dominantieprobleem hebt hoeft een hond je niet gelijk naar de strot te vliegen. Dat zou even lekker worden.
Maar het zijn wel gewoon honden met een kort lontje die het idd niet tolereren als baaslief ze een correctie wil geven.
Dit soort honden ontspoort idd bij het gezinnetje op de hoek maar doen het bijv. prima bij mensen die weten waar ze aan beginnen bijv. in de africhting.
Het moet gewoon niet meer zo kunnen zijn dat iedereen op MP maar een leuke mechel pup aan zou kunnen schaffen. Ze staan er met bosjes. voor 100 euro kun je er eentje kopen, ideaal toch voor de mensen die vandaag beslissen dat ze morgen een hond voor de kinderen moeten hebben.
En daarbij zouden idd de meeste 'fokkers' zich moeten schamen dat ze hun pups (die lui weten heus wel wat ze fokken) zo aan iedereen meegeven, het interesseert de meesten totaal niet waar de pups terecht komen....
ze fokken een nestje omdat ze zelf graag een pup van hun hond willen en wellicht dat jantje en klaasje op de club er ook eentj willen maar ja wat moet je dan met de overige 5 pups? juist op MP....
- Tamara&Dana
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier
Het is vreselijk wat jullie hebben mee moeten maken.Sylvie schreef: Een hond bij een DA gedraagt zich heel anders dan een hond thuis.
Dat is niet voor iedere hond zo. Die van mij staat bij de da net zo
hard te kwispelen als dat ik bij vrienden op bezoek ga met haar.
En hoe komt het dat ik hem de dag daarvoor gemakkelijk mocht borstelen rond de anus en gisteren niet eens z'n billen mocht aanraken?
Van hetgeen Dana betekent voor mij uitgaande had ik er nog
een heleboel maar dan ook een heleboel werk van gemaakt
voor ik haar had in laten slapen.

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Dit heb ik toch helemaal niet geschreven???estelle schreef:Sylvie schreef:Marie-Josée schreef:
Valt weinig over te zeggen; waren zn tanden geheel ontbloot of alleen zn voortanden? het ene is dominantie agressie, het andere angst agressie. Beiden vragen een hele andere aanpak. Zou het dominantie agressie zijn geweest dan had ik de hond dus bij kop en kont gepakt en desnoods het gevecht aangegaan.
- aanvankelijk als we buiten speelden, beet hij ons ook. Dat gedrag hadden we vrij snel afgeleerd.
Tsja dat doet mijn duitseherder ook als ik met dr speel, ken wel meer honden die 'te' fanatiek worden met spelletjes. Gewoon afkappen zodra het te ruw wordt.
- Rex was geobsedeerd door lichtjes (schaduwjager): geen probleem, zoveel mogelijk afleiden en gordijnen dicht als de zon scheen, maar ie werd er wel duidelijk zenuwachtig van, van die tik. Buiten ook, als de zon scheen, dan liep ie elke schaduw achterna.
Soms hebben honden een 'tic'. Waar dat dan vandaan komt weet ik niet, wellicht een rare ervaring opgedaan. De mechel van de buuf kan bijv. panisch reageren op een klein vliegje die in dr kennel rondvliegt...dan gilt ze van angst alles bij elkaar.
- Rex werd knettergek in de wagen als we door een tunnel reden (= topic van). Reactie: kalmeren en tunnels vermijden
weet niet zo goed wat ik hierop moet zeggen. Zoals hiervoor, kan zijn dat er ooit iets is gebeurd op het moment dat hij door een tunnel reed.
- Rex eiste de aandacht constant op, zat geen 2 minuten stil. geen probleem: als het ons niet aanstond, negeerden we hem. Maar m'n ma is huisvrouw en hij mocht met haar praktisch heel de dag helpen in het huishouden.
Gewoon normaal voor een herder uit werklijnen, die moeten constant bezig zijn, zitten geen minuut stil. Mijn DH teef moet ook altijd bezig zijn, heeft overdag ook geen oog dicht. Loopt ook constant heen en weer en houdt alles in de gaten.
-Er werd 3x per dag met hem gewandeld (los), een dik uur per keer en overdag mocht ie vaak nog in de tuin. Binnen speelden we ook vaak met hem. Tijdens de wandelingen deden we gehoorzaamheidsoefeningen afgewisseld met spelletjes. Wat ik wel merkte, is dat hij vrij snel genoeg had van de oefeningen: één of 2 bevelen waren voldoende per keer (werd uitvoerig beloond bij iets positiefs, genegeerd bij iets negatiefs)
De mechel van de buuf is de gehoorzaamheid ook snel zat. Zeker oefeningen die ze kent, dat wil ze best 2 of 3x uitvoeren maar daarna gaat ze zelf invulling geven aan de oefeningen; wegrennen, blaffen, ongeinteresseerd doen etc etc.
- We mochten Rex overal aanraken, z'n pootjes wassen, hem wassen, dat was geen probleem.
mooi haha.
- Als hij zich pijn gedaan had doordat hij te wild was geweest, dan huilde hij soms heel hard en als we hem dan gingen troosten, dan beet ie ons, alsof ie dacht dat wij hem hadden pijn gedaan.
Is al eerder gezegd. Een hond die pijn heeft is soms gewoon moeilijk benaderbaar daar moet je voorzichtig mee omgaan. Ik vind het in ieder geval niet abnormaal.
- Rex was heel expressief: geeuwde 's morgens al de buren wakker, gromde tegen bij een bevel, huilde voor 't minste. Bvb: hij speelde buiten en liep achter de bal aan en had de boom niet gezien, liep hij er gewoon tegen, had zich pijn gedaan, huilde eerst en begon dan als een razende in die boom te bijten.
Er zijn genoeg honden die laten weten dat ze het niet eens zijn met een commando. Ik train op een herderclub en daar zie je dus genoeg honden die bij een commando luid gaan blaffen of even een hap uitdelen richting been van de baas. Mijn eigen dh teef bijt soms van opwinding in mn buik tijens een volg oefening.
- Andere honden hadden een panische angst van hem (zonder met hem in contact geweest te zijn). Mijn grootouders hebben een Am Stafford (Tiger), die enorm graag speelde met onze vorige hond, maar op afstand bleef in het geval van Rex. Hij durfde zelfs niet dichter komen als er een draad tussen was. Dat vind ik eigenlijk raar. Zouden Tiger en de andere honden iets gevoeld hebben?
Rex zal iets uitgestraalt hebben. Vaak weten andere honden dondersgoed of ze in de buurt moeten komen of niet. Mijn hera is agressief naar andere honden en bij haar zie je dus ook dat andere honden altijd op een afstandje blijven...ookal staat ze nog rustig aan de lijn. Het zal gewoon de uitstraling zijn.
- Als Rex achter iets aanging (was dat nu een bal, frisbee of konijn, dan keek hij niet meer waar hij liep (elk obstakel dat in de weg stond: liep ie ofwel door ofwel tegen).
Doet mijn DH teef ook, en de mechel van de buuf ook. Als ik een bal gooi dan rent ze overal dwars doorheen en soms maakt ze dus ook een lelijke valpartij.
- We konden hem strelen als hij aan het eten was, naar het commando 'af' luisterde hij ook erg goed. We konden dingen afnemen of ruilen, geen probleem.
mooi!
- Alleen als hij iets moest doen, waarin hij op dat moment geen zin had, dan beet hij of viel hij aan. Zo heeft ie 2 broeken stukgescheurd van m'n vader tijdens de wandeling, hem binnen aangevallen, mijn moeder gebeten en mij gisteren aangevallen. Zijn oren stonden altijd recht, zelden toonde hij dat hij onderdanig was.
Dat zeg ik; typisch een mechelaar uit werklijnen. Die hebben een baas nodig die duidelijk boven ze staat en ze duidelijk laten weten 'kom maar, doe maar als je durft'...en dus een baas die op het moment dat de hond bijt of aanvalt dit gevecht terug aandurft en de hond op de grond kan dwingen. Als het allemaal om dominantie agressie gaat he....
Bij ons op de vereniging lopen er echt genoeg herders rond die je wel even op willen knappen als het niet gaat zoals zij het willen.
-was aan de ene kant erg slim, maar aan de andere kant erg impulsief. Vb.: een draad waar stroom opzit: hij is er wel drie keer kort na mekaar aan gaan ruiken, telkens met een dag tussen, dan weer springt ie ertegen, etc. Onze vorige hond heeft dat 1 keer gedaan en nooit meer.
Ik merk dat de mechel van de buuf bijv. buitengewoon slim is. Je ziet haar soms dingen inschatten en bedenken hoe ze iets aan zal gaan pakken. Heel uitgekookt.
Wij hebben ook stroomdraad op ons hondenweiland staan, daarachter lopen namelijk schapen. De mechel van de buuf wist op een gegeven moment precies dat ze na de 'tik' van het draad geen schok zou krijgen....
-Gisteren was serieus en die wonden van m'n pa zijn ook nog steeds niet genezen. Ik besef dat er grenzen zijn, maar dat geldt voor de baasjes ook. Je kan de lat niet blijven verlagen en maar blijven negeren.
En er zijn zeker dingen die we fout gedaan hebben, maar geeft dat een hond het recht om ons zo aan te vallen?
PS: voorspelbaar was ie zeker niet,nooit. De ene dag verdroeg ie een correctie en de andere dag niet.
Graag reacties, waaraan ik iets heb! Opbouwende kritiek. Ik wil leren uit deze situatie.
Het kan best zijn hoor dat de hond geestelijk niet helemaal in orde was maar voor mij klinkt jullie hond gewoon als een mechelaar uit werklijnen die behoorlij kde baas in huis was. Die bepaalde wanneer wat gebeurde. Die het niet toestond dat jullie hem afentoe corrigeerde en daar zaols een mechelaar dan doet fel op reageert door in de aanval te gaan.
Je moest eens weten hoevaak mijn buurvrouw niet met haar mechel op de grond heeft gelegen omdat ze compleet door het lint ging als iets haar niet aanstond. En ja dan greep ze of naar de armen of naar de keel van de buuf. Nu weet de hond wel beter en ze laat het wel uit dr hoofd maar afentoe gaat het nog eens mis alleen veel minder heftig als dat de buuf haar net had.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Dit heb ik toch helemaal niet geschreven???estelle schreef:Sylvie schreef:Marie-Josée schreef:
mooi haha.
mooi!
- Tamara&Dana
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik herken dit ook wel, Biène knapt ook in de lucht (spanning afreageren) of ontbloot haar tanden als ze geen zin heeft om mee te werken. Ik ga dat inderdaad niet meer uit de weg maar ga "het gevecht" aan. In eerste instantie heb ik dergelijk gedrag genegeerd maar het werd alleen maar erger en nu negeer ik het niet meer en het wordt met de dag minder.Sylvie schreef:
onze tweede reactie om escalatie te vermijden: foei zeggen en negerenestelle schreef: Valt weinig over te zeggen; waren zn tanden geheel ontbloot of alleen zn voortanden? het ene is dominantie agressie, het andere angst agressie. Beiden vragen een hele andere aanpak. Zou het dominantie agressie zijn geweest dan had ik de hond dus bij kop en kont gepakt en desnoods het gevecht aangegaan.
Ik speel met beide herders zowiezo alleen buiten maar wel met mijn regels. Fanatiek worden mag maar in mijn happen mag niet, dan is het spel gelijk afgelopen.Sylvie schreef:- aanvankelijk als we buiten speelden, beet hij ons ook. Dat gedrag hadden we vrij snel afgeleerd.
estelle schreef:Tsja dat doet mijn duitseherder ook als ik met dr speel, ken wel meer honden die 'te' fanatiek worden met spelletjes. Gewoon afkappen zodra het te ruw wordt.
Lichtvlekken jagen doet de boxer hierSylvie schreef:- Rex was geobsedeerd door lichtjes (schaduwjager): geen probleem, zoveel mogelijk afleiden en gordijnen dicht als de zon scheen, maar ie werd er wel duidelijk zenuwachtig van, van die tik. Buiten ook, als de zon scheen, dan liep ie elke schaduw achterna.
estelle schreef:Soms hebben honden een 'tic'. Waar dat dan vandaan komt weet ik niet, wellicht een rare ervaring opgedaan. De mechel van de buuf kan bijv. panisch reageren op een klein vliegje die in dr kennel rondvliegt...dan gilt ze van angst alles bij elkaar.
Dit probleem ken ik niet. Mijn honden zitten in een autokennel en kunnen dus niet opzij kijken in de auto, alleen achteruit.Sylvie schreef:- Rex werd knettergek in de wagen als we door een tunnel reden (= topic van). Reactie: kalmeren en tunnels vermijden
estelle schreef:weet niet zo goed wat ik hierop moet zeggen. Zoals hiervoor, kan zijn dat er ooit iets is gebeurd op het moment dat hij door een tunnel reed.
Sylvie schreef:- Rex eiste de aandacht constant op, zat geen 2 minuten stil. geen probleem: als het ons niet aanstond, negeerden we hem. Maar m'n ma is huisvrouw en hij mocht met haar praktisch heel de dag helpen in het huishouden.
estelle schreef:Gewoon normaal voor een herder uit werklijnen, die moeten constant bezig zijn, zitten geen minuut stil. Mijn DH teef moet ook altijd bezig zijn, heeft overdag ook geen oog dicht. Loopt ook constant heen en weer en houdt alles in de gaten.
Mijn Hollander is ook zeer druk en liep als jonge hond me continu achterna, gek werd ik ervan. Ik ben het op een gegeven moment gaan negeren. Dat was verschrikkelijk moeilijk, binnen kon ik haar geen aandacht meer geven want dan stuiterde ze gelijk weer maar na een lange adem is het wel een heel stuk beter geworden. In huis is ze nu rustig (tenzij er visite komt, dan begint het weer).
Wandelen, spelen en een paar gehoorzaamheidsoefeningen zijnn niet genoeg voor een drukke herder. Ze hebben geestelijke stimulans nodig. Bv in de vorm van zoekspelletjes, speuren etc. Daar worden ze echt moe van.Sylvie schreef:-Er werd 3x per dag met hem gewandeld (los), een dik uur per keer en overdag mocht ie vaak nog in de tuin. Binnen speelden we ook vaak met hem. Tijdens de wandelingen deden we gehoorzaamheidsoefeningen afgewisseld met spelletjes. Wat ik wel merkte, is dat hij vrij snel genoeg had van de oefeningen: één of 2 bevelen waren voldoende per keer (werd uitvoerig beloond bij iets positiefs, genegeerd bij iets negatiefs)
estelle schreef:De mechel van de buuf is de gehoorzaamheid ook snel zat. Zeker oefeningen die ze kent, dat wil ze best 2 of 3x uitvoeren maar daarna gaat ze zelf invulling geven aan de oefeningen; wegrennen, blaffen, ongeinteresseerd doen etc etc.
Dat is inderdaad erg prettig. Hier laten ze ook alles toe hoor maar ik blijf wel waakzaam, zeker als ik denk dat ze pijn hebben.Sylvie schreef:- We mochten Rex overal aanraken, z'n pootjes wassen, hem wassen, dat was geen probleem.
estelle schreef:mooi haha.
Ik ook niet. Ik laat de honden overigens naar mij komen en ga niet naar hen toe, ook niet als ze pijn lijken te hebben.Sylvie schreef:- Als hij zich pijn gedaan had doordat hij te wild was geweest, dan huilde hij soms heel hard en als we hem dan gingen troosten, dan beet ie ons, alsof ie dacht dat wij hem hadden pijn gedaan.
estelle schreef:Is al eerder gezegd. Een hond die pijn heeft is soms gewoon moeilijk benaderbaar daar moet je voorzichtig mee omgaan. Ik vind het in ieder geval niet abnormaal.
Biène doet dat ook, die hapt ook uit opwinding. Marouck gaat heel hard blaffen.Sylvie schreef:- Rex was heel expressief: geeuwde 's morgens al de buren wakker, gromde tegen bij een bevel, huilde voor 't minste. Bvb: hij speelde buiten en liep achter de bal aan en had de boom niet gezien, liep hij er gewoon tegen, had zich pijn gedaan, huilde eerst en begon dan als een razende in die boom te bijten.
estelle schreef:Er zijn genoeg honden die laten weten dat ze het niet eens zijn met een commando. Ik train op een herderclub en daar zie je dus genoeg honden die bij een commando luid gaan blaffen of even een hap uitdelen richting been van de baas. Mijn eigen dh teef bijt soms van opwinding in mn buik tijens een volg oefening.
Zou inderdaad kunnen dat ie iets uitgestraald heeft.Sylvie schreef:- Andere honden hadden een panische angst van hem (zonder met hem in contact geweest te zijn). Mijn grootouders hebben een Am Stafford (Tiger), die enorm graag speelde met onze vorige hond, maar op afstand bleef in het geval van Rex. Hij durfde zelfs niet dichter komen als er een draad tussen was. Dat vind ik eigenlijk raar. Zouden Tiger en de andere honden iets gevoeld hebben?
estelle schreef:Rex zal iets uitgestraalt hebben. Vaak weten andere honden dondersgoed of ze in de buurt moeten komen of niet. Mijn hera is agressief naar andere honden en bij haar zie je dus ook dat andere honden altijd op een afstandje blijven...ookal staat ze nog rustig aan de lijn. Het zal gewoon de uitstraling zijn.
Hier ook lompe herders, die zien niets meer als ze achter hun bal aangaan.Sylvie schreef:- Als Rex achter iets aanging (was dat nu een bal, frisbee of konijn, dan keek hij niet meer waar hij liep (elk obstakel dat in de weg stond: liep ie ofwel door ofwel tegen).
estelle schreef:Doet mijn DH teef ook, en de mechel van de buuf ook. Als ik een bal gooi dan rent ze overal dwars doorheen en soms maakt ze dus ook een lelijke valpartij.
Dat is prettig. Overigens streel ik mijn honden niet als ze eten maar laat ze met rust.Sylvie schreef:- We konden hem strelen als hij aan het eten was, naar het commando 'af' luisterde hij ook erg goed. We konden dingen afnemen of ruilen, geen probleem.
estelle schreef:mooi!
En zoals ik al zei is Biène ook zo'n hond. Ik ga niet opzij, bulder tegen haar en grijp fysiek in als het nodig is. Ik vind dat niet leuk om te doen maar weiger voor mijn eigen hond aan de kant te gaan als ze zo'n bui heeft want dan kan ik haar beter gelijk naar de fokker terugbrengen. Ze is een enorme knuffelkont maar heeft ook driftbuien. Deze zijn veel minder heftig dan een tijd geleden en komen minder voor nu, meestal is een stemcorrectie dus voldoende om haar op haar plek te zetten.Sylvie schreef:- Alleen als hij iets moest doen, waarin hij op dat moment geen zin had, dan beet hij of viel hij aan. Zo heeft ie 2 broeken stukgescheurd van m'n vader tijdens de wandeling, hem binnen aangevallen, mijn moeder gebeten en mij gisteren aangevallen. Zijn oren stonden altijd recht, zelden toonde hij dat hij onderdanig was.
estelle schreef:Dat zeg ik; typisch een mechelaar uit werklijnen. Die hebben een baas nodig die duidelijk boven ze staat en ze duidelijk laten weten 'kom maar, doe maar als je durft'...en dus een baas die op het moment dat de hond bijt of aanvalt dit gevecht terug aandurft en de hond op de grond kan dwingen. Als het allemaal om dominantie agressie gaat he....
Het blijft een Belg, hahahaSylvie schreef:-was aan de ene kant erg slim, maar aan de andere kant erg impulsief. Vb.: een draad waar stroom opzit: hij is er wel drie keer kort na mekaar aan gaan ruiken, telkens met een dag tussen, dan weer springt ie ertegen, etc. Onze vorige hond heeft dat 1 keer gedaan en nooit meer.
estelle schreef:Ik merk dat de mechel van de buuf bijv. buitengewoon slim is. Je ziet haar soms dingen inschatten en bedenken hoe ze iets aan zal gaan pakken. Heel uitgekookt.
Een hond denkt niet in "het recht hebben", die reageert zoals hij kan/moet reageren in een situatie. Sommige honden ondergaan een correctie gelaten, sommige honden gaan in verzet.Sylvie schreef:-Gisteren was serieus en die wonden van m'n pa zijn ook nog steeds niet genezen. Ik besef dat er grenzen zijn, maar dat geldt voor de baasjes ook. Je kan de lat niet blijven verlagen en maar blijven negeren.
estelle schreef:Het kan best zijn hoor dat de hond geestelijk niet helemaal in orde was maar voor mij klinkt jullie hond gewoon als een mechelaar uit werklijnen die behoorlij kde baas in huis was. Die bepaalde wanneer wat gebeurde. Die het niet toestond dat jullie hem afentoe corrigeerde en daar zaols een mechelaar dan doet fel op reageert door in de aanval te gaan.
Mijn Hollander ondergaat een correctie, mijn mechelaar niet, die gaat in verzet. En dan is het dus een kwestie van "het gevecht aangaan" tot ze dat verzet staakt.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
iemand die er mee sport kan hem ook gewoon in huis hebben misschien en wel controle over hem hebben. Wij hebben ook geen kids dus dat zou een optie zijn. En een kennel is niets mis mee als er genoeg mee gedaan wordt....Eline* schreef:En dan? Iemand anders zijn kind doodbijten? Of hoe zie je dat voor je? Terug naar het asiel? Of ga je kalm een jaar zoeken naar iemand die hem hebben wil? Breng je hem naar iemand die hem fijn in een kennel zet in de tuin om er 3 keer per week mee te "sporten"?Aimee schreef:ik zou hem direct herplaatst hebben,maar inslapen nee...dat vind ik gewoon te wreed...
Ik zou hem ook niet meteen in laten slapen.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
mijn hond zou het niet moeten proberen inderdaad en hebben gelukkig ook nooit dergelijke pogingen ondernomen.... maar afspuiten is een 2e...Eline* schreef:Ik vind dat soort fokprodukten niet normaal. Je kan het recht praten, maar idioten die moedwillig dit soort sporthonden fokken zijn mijns inziens niet helemaal fris. Een mechelaar hoort krachtig en zelfverzekerd te zijn, maar geen nerveuze bijtgrage idioot die hyper zijn goddelijke gang denkt te kunnen gaan en die zijn baas naar de strot vliegt als het hem niet aanstaat.estelle schreef:Je moest eens weten hoevaak mijn buurvrouw niet met haar mechel op de grond heeft gelegen omdat ze compleet door het lint ging als iets haar niet aanstond. En ja dan greep ze of naar de armen of naar de keel van de buuf. Nu weet de hond wel beter en ze laat het wel uit dr hoofd maar afentoe gaat het nog eens mis alleen veel minder heftig als dat de buuf haar net had.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
voor zo'n hond was het misschien heel prettig geweest!Eline* schreef:En dan? Iemand anders zijn kind doodbijten? Of hoe zie je dat voor je? Terug naar het asiel? Of ga je kalm een jaar zoeken naar iemand die hem hebben wil? Breng je hem naar iemand die hem fijn in een kennel zet in de tuin om er 3 keer per week mee te "sporten"?Aimee schreef:ik zou hem direct herplaatst hebben,maar inslapen nee...dat vind ik gewoon te wreed...
om gewoon in een kennel te zitten en naar de sport te gaan!
beter dan een spuitje
en ik vind trouwens de dingen die Sylvie opnoemt veelal dingen die met de baas te maken heeft,een hond bijt NOOIT! uit het niets ik zweer je dat er altijd een rede bij zit,en waarschijnlijk was bij jullie de hond de baas,en had je dat moetten accepteren en hem naar een geschikter persoon brengen!
iets wat ik ook niet snap,als jij al weet dat je hond tegen veel van die dingen niet kan(correctie enz) en al de neiging heeft om te happen,dan ga je toch niet aan ze kont zitten?denk je nou echt dat als de hond daar de baas was dat dan toe zou laten dat er iemand voor hem lager in rang aan zijn kont zit te friemelen???
gr Aimee
-
Rob*
- Zeer actief
Re: Juiste beslissing?
[quote="Sylvie"]
Wat hadden jullie gedaan in mijn plaats?
quote]
Mijn hond krijgt gewoon de kans niet te bijten, ten eerste heb ik hem zo opgevod dat ie het echt uit ze botte hersens laat.
Dus ik had hem iets beter leren kennen als hond, want daar is het gewoon mis gegaan.
Jammer van dat beestje misschien dat je ervan heb geleerd nu.
Wat hadden jullie gedaan in mijn plaats?
quote]
Mijn hond krijgt gewoon de kans niet te bijten, ten eerste heb ik hem zo opgevod dat ie het echt uit ze botte hersens laat.
Dus ik had hem iets beter leren kennen als hond, want daar is het gewoon mis gegaan.
Jammer van dat beestje misschien dat je ervan heb geleerd nu.
- Zoie
- Zeer actief
Is dit tekenend voor de mentaliteit die op de club c.q. in het africhtingswereld heerst ? Is er geen sociale controle, geen code dat je zoiets niet doet ?estelle schreef:[En daarbij zouden idd de meeste 'fokkers' zich moeten schamen dat ze hun pups (die lui weten heus wel wat ze fokken) zo aan iedereen meegeven, het interesseert de meesten totaal niet waar de pups terecht komen....
ze fokken een nestje omdat ze zelf graag een pup van hun hond willen en wellicht dat jantje en klaasje op de club er ook eentj willen maar ja wat moet je dan met de overige 5 pups? juist op MP....

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet alles is beter dan een spuitje. Je leven lang in een hok wegteren is ook geen feest. Maar je geeft me geen antwoord.Aimee schreef:voor zo'n hond was het misschien heel prettig geweest!Eline* schreef:En dan? Iemand anders zijn kind doodbijten? Of hoe zie je dat voor je? Terug naar het asiel? Of ga je kalm een jaar zoeken naar iemand die hem hebben wil? Breng je hem naar iemand die hem fijn in een kennel zet in de tuin om er 3 keer per week mee te "sporten"?Aimee schreef:ik zou hem direct herplaatst hebben,maar inslapen nee...dat vind ik gewoon te wreed...
beter dan een spuitje![]()
Jij veroordeelt keihard het handelen van Sylvie en je geeft wel aan dat jijzelf linea recta deze hond had herplaatst. Naar wie dan?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Brindlecardi
- Zeer actief
Ik had hem naar mijn tante gebracht!
die heeft al heel lang ervaring met herders,woont tegenover een bos,en komt heel koud over,aait haar hond haast nooit.maar de rangorde is puntje bij paaltje in orde.en dat is wat zo'n hond had nodig gehad.
en een hond die overdag in een hok zit en de hele dag sport vind ik helemaal niet zielig,veel honden vinden het geweldig en wachtten met spanning op de volgende dag wanneer ze weer mogen sporten!
gr Aimee
die heeft al heel lang ervaring met herders,woont tegenover een bos,en komt heel koud over,aait haar hond haast nooit.maar de rangorde is puntje bij paaltje in orde.en dat is wat zo'n hond had nodig gehad.
en een hond die overdag in een hok zit en de hele dag sport vind ik helemaal niet zielig,veel honden vinden het geweldig en wachtten met spanning op de volgende dag wanneer ze weer mogen sporten!
gr Aimee
- Annelies
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
zo is de fok in het algemeen toch, zie hier regelmatig de opmerkingen dat er gefokt wordt omdat een hondje er zo leuk uitziet.... dus niet tekenend voor de africhting specifiek.Zoie schreef:Is dit tekenend voor de mentaliteit die op de club c.q. in het africhtingswereld heerst ? Is er geen sociale controle, geen code dat je zoiets niet doet ?estelle schreef:[En daarbij zouden idd de meeste 'fokkers' zich moeten schamen dat ze hun pups (die lui weten heus wel wat ze fokken) zo aan iedereen meegeven, het interesseert de meesten totaal niet waar de pups terecht komen....
De africhtingswereld veranderd ook, in zo'n dichtbevolkt land als NL moet een hond sociaal zijn... Een IPO hond MOET VZH doen om uberhaupt te mogen bijten. En daar zit zeker een sociaal gedeelte bij... winkelcentrum etc. Ik weet niet hoe dit in de KNPV zit maar ik krijg het idee dat er juist meer vraag is naar sociale honden dan de honden van 'vroeger'... (in ieder geval in de IPO wereld)

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Zoie
- Zeer actief
Wat bedoel je hier precies mee ? De hele dag sporten en tegelijkertijd in een hok zitten gaat moeilijk, lijkt me.Aimee schreef:en een hond die overdag in een hok zit en de hele dag sport vind ik helemaal niet zielig,veel honden vinden het geweldig en wachtten met spanning op de volgende dag wanneer ze weer mogen sporten!
gr Aimee

-
regina
Hoevaal jaar ervaring heb jij met honden aimee? denk niet bijster veel, en toch blaas je in dit topic weer hoog van de bomen.Aimee schreef:voor zo'n hond was het misschien heel prettig geweest!Eline* schreef:En dan? Iemand anders zijn kind doodbijten? Of hoe zie je dat voor je? Terug naar het asiel? Of ga je kalm een jaar zoeken naar iemand die hem hebben wil? Breng je hem naar iemand die hem fijn in een kennel zet in de tuin om er 3 keer per week mee te "sporten"?Aimee schreef:ik zou hem direct herplaatst hebben,maar inslapen nee...dat vind ik gewoon te wreed...
beter dan een spuitje![]()
en ik vind trouwens de dingen die Sylvie opnoemt veelal dingen die met de baas te maken heeft,een hond bijt NOOIT! uit het niets ik zweer je dat er altijd een rede bij zit,en waarschijnlijk was bij jullie de hond de baas,en had je dat moetten accepteren en hem naar een geschikter persoon brengen!
iets wat ik ook niet snap,als jij al weet dat je hond tegen veel van die dingen niet kan(correctie enz) en al de neiging heeft om te happen,dan ga je toch niet aan ze kont zitten?denk je nou echt dat als de hond daar de baas was dat dan toe zou laten dat er iemand voor hem lager in rang aan zijn kont zit te friemelen???
gr Aimee
Ze wisten wat voor soort hond dat het was, en hielden in alles al rekening en probeerden ook veel dingen met positief belonen, en ja als je dan al een paar keer bent aangevallen en niet terloops happen, is het gewoon heel nmoeilijk, zelf zal ik ook nog andere wegen proberen ipv een zon jonge hond inslapen, en zal daar ook erg ver in gaan, maar ja ik ken de situatie persoonlijk niet en zal dan ook niet zo gauw mijn mening er over geven vind dit te moeilijk om er zo wat over te zeggen
-
pepim
- Zeer actief
Ik heb dit topic gelezen en kan me voorstellen, dat je geweldig schrikt van de openingspost, dat had ik namelijk zelf ook!
Er is ook niets meer terug te draaien, het is inmiddels een gegeven, de hond leeft niet meer en ik kan me daar verder niet over uitspreken.
Enerzijds omdat ik te weinig ervaring nog heb met honden en anderzijds omdat internet maar internet is, hoe komt een stuk tekst over?
Je ziet de persoon er achter niet, je leest (ik wel soms), het als een boek en geeft het je eigen invulling.
Veel sterkte Sylvie!
Er is ook niets meer terug te draaien, het is inmiddels een gegeven, de hond leeft niet meer en ik kan me daar verder niet over uitspreken.
Enerzijds omdat ik te weinig ervaring nog heb met honden en anderzijds omdat internet maar internet is, hoe komt een stuk tekst over?
Je ziet de persoon er achter niet, je leest (ik wel soms), het als een boek en geeft het je eigen invulling.
Veel sterkte Sylvie!
Laatst gewijzigd door pepim op 15 apr 2006 23:03, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Brindlecardi
- Zeer actief