Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sterk wisselend

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Sterk wisselend

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Toch nog even over Brammie.

Zoals ik in het topic van Marie-Jose over Maxi al zei, heeft Bram nog zo eens in de week een hele vervelende bui. Niet binnen, maar altijd buiten. Wat ik ook doe, hij luistert dan voor geen meter.

De andere wandelingen is hij een engeltje.

Komt dat nou door de leeftijd (14 maanden) of doe ik iets verkeerd?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Re: Sterk wisselend

Ongelezen bericht door tekkel »

Zoek stok! schreef:Wat ik ook doe, hij luistert dan voor geen meter.

Komt dat nou door de leeftijd (14 maanden) of doe ik iets verkeerd?
Ik denk door de leeftijd.
De mijne deed dat toen ze 1 was, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 10, 11, 12, en nu is ze 13 en doet ze het wéér! :smile:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Nou ja, je kent het verhaal van Moos :mrgreen:

Met 14 maanden had hij nog elke dag bananen in zijn oren bij andere honden en andere mensen; die waren leeeeeeeeeeeeuuuuuuuuk :cheer:

Met ruim een jaar was dat er wel uit. Hij is nu bijna 4 en heeft zo 3-4 keer in het jaar een periode dat hij opeens weer bananen in de oren krijgt, dan scherpen we de regeltjes weer wat aan en gaan we weer een paar maanden goed.

Ik zal ongetwijfeld ook dingen fout doen waar het aan ligt trouwens hoor :mrgreen:

Even een kleine toevoeging; bananen in de oren betekent bij Moos heel veel achterblijven en extra lang blijven snuffelen als ik roep. Het is niet zo dat hij de sprint erin zet en wegrent. Met 14 maanden deed hij dat nog wel, nu met bijna 4 doet hij dat niet meer :wink: (als hart onder de riem voor je)
Laatst gewijzigd door Moos op 16 apr 2006 12:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Zoek stok! schreef:

Zoals ik in het topic van Marie-Jose over Maxi al zei, heeft Bram nog zo eens in de week een hele vervelende bui.
Ja, wat denk jij dan? Dat ik verdorie de enige moet zijn met een 'bananen' hond? :smile: :smile: En jij dan ook nog maar 1 x in de week? :eek: Gedeelde smart is halve smart,hoor. :boos: :wink:
Verder laat ik alle wijze adviezen aan de anderen over....ik ben nu niet echt de aangewezen persoon hiervoor. Praktijkvoorbeeld ligt naast me..:smile:
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

Ik herken dat wel een beetje in Saffie.
Vandaag was ze zoooo braaf tijdens de wandeling, ze bleef keurig bij ons, rende niet zomaar naar andere honden toe en toont geen interesse voor wandelaars als ik zeg dat ze 'naast' moest.
Morgen kan dat wel weer anders zijn, misschien dat ik haar dan ook op meer plekken moet aanlijnen.
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef: geef eens een voorbeeld misschien van 'dat voor geen meter luisteren'?
Ik zie het direct. Dan gaat de derde versnelling erop, loopt hij ver voor me uit en trekt hij een bepaalde kop. Als ik hem roep, komt hij niet. Als ik zeg 'wachten' wacht hij niet. Als ik zeg 'eh' bij het eten van ganzenpoep, eet hij gewoon door. En als klap op de voorpijl rent hij zo 100 meter verder naar een andere hond.

Dit laat ik niet meer gebeuren. Als ik de tekenen zie, gaat hij aan de flexi totdat het echt geen kwaad meer kan (geen afslag mogelijkheid, geen andere hond etc.).

Het merendeel van de wandelingen reageert hij heel sterk op mij. Hij gaat niet verder dan 20 meter bij me vandaan (dan blijft hij staan en kijkt om), hij zoekt mijn aandacht door bijv. met een stokkie aan te komen, hij komt direct als ik hem roep en wacht op de bekende plekken (vaak zelfs zonder dat ik wachten zeg).

Ook als we een hond tegenkomen, rent hij niet bij me weg, maar loopt hij met me mee terwijl hij speelsignalen geeft naar de andere hond. De hondjes spelen even en als de andere baas doorloopt, loop ik ook door. Hij loopt soms een paar meter mee (als de andere hond graag wil spelen), maar als ik prrrrrrr en 'deze kant' roep, komt hij keihard naar me toe rennen.

Hij is op de slechte dagen echt 100% anders dan normaal. Hij lijkt wel een heel andere hond.

Ik heb idd heel veel dingen uitgeprobeerd, maar eigenlijk ben ik daar nu wel een beetje klaar mee. Hij heeft tijdens zo'n slechte wandeling echt schijt aan me, anders kan ik het niet beschrijven. Dus denk ik 'dan heb ik ook schijt aan jou' en gaat hij dus vast. Ik merk dat het steeds minder voor komt. De vorige keer dat het misging is nu meer dan een week geleden.

Dus blijkbaar is het niet 'schadelijk', het aanlijnen bij vervelend doen. Of is dat een te makkelijke conclusie?

Hij hoeft echt geen robot te zijn, ik houd wel van kattekwaad, maar totaal schijt aan me hebben, daar kan ik slecht tegen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoek stok! schreef: Hij hoeft echt geen robot te zijn, ik houd wel van kattekwaad, maar totaal schijt aan me hebben, daar kan ik slecht tegen.
Ik denk dat hij nu een stuk beter kan luisteren.

Anne
Zoek stok!
Zeer actief

starfleet schreef:
Zoek stok! schreef: Hij hoeft echt geen robot te zijn, ik houd wel van kattekwaad, maar totaal schijt aan me hebben, daar kan ik slecht tegen.

Anne
:mrgreen: Wel toepasselijk he, grote oren bij Bram :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
starfleet schreef:

Anne
Hij kijkt er niet erg vrolijk bij :mrgreen:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
starfleet schreef:

Anne
Jawel hoor, zo kijkt hij altijd als hij enorme lol heeft :pffff: :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:
Zoek stok! schreef:
starfleet schreef: Ik denk dat hij nu een stuk beter kan luisteren.

Anne
Jawel hoor, zo kijkt hij altijd als hij enorme lol heeft :pffff: :mrgreen:
Niet de Bram die ik ken hoor :pffff: :smile:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:dat is wel héél erg anders linda (ook die oren ja :mrgreen: ). als het zo uitgesproken zwart-wit is, denk ik toch eerder dat zijn balletjes-annex-neus er meer mee te maken hebben :N: :mrgreen: .

ik denk dat de flexi bij jullie in die zin positief werkt dat jij er (in grote lijnen...) niet meer warm of koud van hoeft te worden, dus daardoor ook niet krampachtig vanalles gaat uitproberen (wat zelden werkt, dat 'vanalles' dan).

ik zou me (zeker met het positieve wat ik nu lees) maar extra concentreren op de goede dagen, en die slechte dagen er maar eventjes gewoon bijnemen, hij ís tenslotte nog heel erg jong :wink: .
Verrek dat kan ook Inge. Ik bedenk me net dat een van de Corgi's loops was en die misschien vorige week vlak daarvoor had gewandeld aan de Kromme Rijn. Daarvoor was Brams grote vriendin loops en die wandelde ook langs het pad. Op dit moment zijn er voor zover ik weet geen loopse teven in de buurt.

Zou dat het dan gewoon zijn?

En ja, de goede wandelingen zijn leuk voor mij, maar zeker ook voor hem. Hij krijgt lekkere snoepies, we spelen veel samen en hij komt knuffels halen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:
Zoek stok! schreef:
Verrek dat kan ook Inge. Ik bedenk me net dat een van de Corgi's loops was en die misschien vorige week vlak daarvoor had gewandeld aan de Kromme Rijn. Daarvoor was Brams grote vriendin loops en die wandelde ook langs het pad. Op dit moment zijn er voor zover ik weet geen loopse teven in de buurt.

Zou dat het dan gewoon zijn?
Afbeelding :mrgreen:

voor mij is het mysterie althans opgelost :mrgreen: .
Ik snap het nu ook :wink: Niet dat ik het acceptabel vind, maar het verklaart wel een hoop.

Tsjonge jonge, wat ben ik toch een slome duikelaar :roll: :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Inge O schreef:
Zoek stok! schreef: Tsjonge jonge, wat ben ik toch een slome duikelaar :roll: :mrgreen:
:19: :smile:
:tong:

(ik dacht dat mijn kleine Brammie seksloos was, mijn hond doet zoiets niet :mrgreen: )
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”