Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

puppy gevochten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Jasmijn
Vaste gebruiker

puppy gevochten

Ongelezen bericht door Jasmijn »

zoals de meesten van jullie weten heb ik een pup (wel al eentje an 19kg!!)
en ze is van 6 dec. dus nu 4 maanden oud.
en ze heeft deze week 3 keer gevochten!
2 keer met een jack russel van 7 maanden, waar ze mee wilde spelen en die had er geen zin in, dus vechten, en tja, ze is 10 keer zo groot dus won ze dat.
en toen, eergister, met een franse bulldog van 1,5 jaar oud.
dit keer ging het om een bal, HAAR bal (zo vond zij). het ging zo snel dat gevecht dat ik niet heb gezien wie er daadwerkelijk begon, en het gevecht stopte pas nadat hond nr3 zich ermee bemoeide, en Aimee liep toen piepend met een opgetrokken poot weg, ze heeft 10 minuten niet op haar poot gestaan, en daarna rende ze weer alsof er niks aan de had was. (ik heb haar niet getroost)

maar nu zit ik best wel met het feit dat ze pas 4 maanden is en ik het niet echt normaal vin dat ze NU AL vecht, en het was echt vechten!
de eerste 2 keer heeft ze gewonnen, de derde keer weet ik het niet precies hoe het ging, het ging ook zo snel! e of ze nou van de franse bull heeft gewonnen, en van hond nr3 heeft verloren, of gewoon heeft verloren... ik weet het niet.
maar graag zou ik advies willen van mensen wat ik hier het beste mee aankan. want ze hoort zich nu nog helemaal niet met dit soort dingen bezig te houden!!
naar "grotere" honden is ze erg onderdanig en gedraagt ze zich prima.
iemand adviseerde me de volgende keer het gevecht af te kappen zodat ze niet te vaak wint (ivm latere dominantie).
maar ergens vind ik ook dat honden het zelf uit moeten zoeken, en ergens, vroeg of later, neemt ze het op tegen een hond die sterker is en wint.

dus wat vinden jullie? wat zou ik moeten doen?
ik zit hier echt heel erg mee! het ging(/gaat verder) allemaal zo goed!

ik ga zo naar Berlijn, Aimee zit nu bij mijn tante, mijn hondenoppas (met veel ervaring!!) dus het gaat me niet lukken snel te reageren, maar ik ben maandag weer terug!

alvast heel erg bedankt!

Groetjes Jasmijn, en Aimee
groetjes Jasmijn
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Over wat voor hond hebben we het?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Kruising mechelaar/hollandse herder.

Ik zou dus ingrijpen, want met het karakter van zowel mechelaar als hollander zit er een flinke kop op en is elke overwinning een bevestiging van haar kracht.
Ik heb zelf zo'n sodemieter die zich niet op zijn kop laat zitten door welke hond dan ook, behalve door andere herders. En dat moet je echt zelf sturen voordat je hond uitgroeit tot een hond die overal ingaat als het haar belieft. Dus geen balletjes aan haar geven als er andere honden in de buurt zijn. Rustig kennis laten maken met de andere honden en goed met je stem werken, want daar zijn ze vaak goed gevoelig voor. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Roelfien schreef:Kruising mechelaar/hollandse herder.
Nee, dat is niet doorgegaan toen.
Het is een onherleidbare kruising geloof ik
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... t=#1705855 Hier staan foto's
Ik zou dus ingrijpen, want met het karakter van zowel mechelaar als hollander zit er een flinke kop op en is elke overwinning een bevestiging van haar kracht.
Ik heb zelf zo'n sodemieter die zich niet op zijn kop laat zitten door welke hond dan ook, behalve door andere herders. En dat moet je echt zelf sturen voordat je hond uitgroeit tot een hond die overal ingaat als het haar belieft. Dus geen balletjes aan haar geven als er andere honden in de buurt zijn. Rustig kennis laten maken met de andere honden en goed met je stem werken, want daar zijn ze vaak goed gevoelig voor. :wink:
Ik accepteer het hier ook niet :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
starfleet
Erelid

Re: puppy gevochten

Ongelezen bericht door starfleet »

Jasmijn schreef: maar ergens vind ik ook dat honden het zelf uit moeten zoeken, en ergens, vroeg of later, neemt ze het op tegen een hond die sterker is en wint.
Je zit met een hele grote hond en ze zal niet vaak een hond tegenkomen die het onderspit delft later. Als je niet ingrijpt als ze een hond pakt die veel kleiner is dan zijn jullie dadelijk de schrik van de buurt + flink aan de dierenartskosten vanwege de brokken die je hond bij andere honden maakt.

Ze krijgt veel te veel winnaarservringen als jij dat soort dingen niet voorkomt. Met de maat hond die jij hebt kun je je het niet permitteren om de honden het maar uit te laten zoeken, dat is geen partij een kalf tegenover een konijn.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 13 apr 2006 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Jasmijn schreef:zoals de meesten van jullie weten heb ik een pup (wel al eentje an 19kg!!)
2 keer met een jack russel van 7 maanden, waar ze mee wilde spelen en die had er geen zin in, dus vechten,
Dat 'dus vechten' vind ik een vreemde conclusie. Als een hond een andere hond uitdaagt tot spelen, en er is dus niks van spanning, maar de andere hond geeft aan er niet van gediend te zijn, druipt de eerste hond volgens mij in de meeste gevallen netjes af. En als het dan ook nog eens om een pup van 4 maanden gaat vind ik het allemaal heel eng klinken.

Ik zou haar sowieso weg houden bij alles wat ze 'aan kan', zodat ze never nooit meer kan winnen, en verder zou ik waarschijnlijk al bij een gedragstherapeut zitten, want als ze nu al 19 kilo is wordt het een loeigrote hond, en het probleem wordt net zo groot. :N:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Jasmijn schreef:zoals de meesten van jullie weten heb ik een pup (wel al eentje an 19kg!!)
2 keer met een jack russel van 7 maanden, waar ze mee wilde spelen en die had er geen zin in, dus vechten, en tja, ze is 10 keer zo groot dus won ze dat.
beetje vreemd dat je hem tot 2 keer toe nog wel toe staat te vechten met een hond die hij op zeker aan kan
sory hoor maar daar kan ik met me pet niet bij
als je merkt dat die pup jr geen zin heeft hoor jij in te grijpen
dat hoeft jou hond niet te winnen
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roelfien »

Inge schreef:
Roelfien schreef:Kruising mechelaar/hollandse herder.
Nee, dat is niet doorgegaan toen.
Het is een onherleidbare kruising geloof ik
http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... t=#1705855 Hier staan foto's
Ik accepteer het hier ook niet :wink:
Oh, de foto's had ik wel al gezien, maar nergens stond dat die kruising mechelaar niet doorging, toch? Nou ja, beetje vaag verhaal in ieder geval.
En dit zal inderdaad wel iets anders zijn, want een pup van 19 kg en 4 maanden oud kan nooit een hollandertje zijn. :smile:
Blijft hetzelfde verhaal trouwens, inderdaad niet accepteren. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Martijn schreef:Even iemand er bij halen die hier in geschoold is.
Een vechtersbaas van 4 maanden is een uitzonderlijke situatie. Daar zit waarschijnlijk meer achter.
dat denk ik ook.. is niet normaal

en als een hond niet wilt spelen gaat ie niet meteen vechten maar zet ie de ander op zn plaats..
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Is het niet zo dat je pup wordt aangevallen omdat andere honden in paniek schieten van zoveel sulligheid (kwa kilo's in combi met leeftijd)?

Kan me voorstellen dat een JR nogal hard uitvalt tegen een reuzachtige baby die hem/haar te hard benaderd. Dan volgt er wat gegil en geduw en klaar is het.

Kan ook heel anders gaan maar als je hond echt vecht met volwassen honden vind ik dat wel heel raar :denken:
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Jasmijn
Vaste gebruiker

ben ik weer

ok, van de week bij mijn tante is het allemaal erg goed gegaan,
daar ben ik erg blij om.

nee, die kruising mechelaar/hollander vond ik niet de juiste keuze, dat heb ik hier toen wel ergens neergezet, het hele verhaal.

ik ben toen verder wezen kijken en heb deze pup gevonden, die uit een goed gezin kwam, goed gesocialiceerd, en leuke ouderdieren had.
de vader is een kruising mecgelaar/labrador, en de moeder een groote herder-achitge hond waarvan ik denk dat er ook iets terrier, en labrador achtigs doorheen zit.

Aimee heb ik vanaf dat ze 8 weken oud was. ik ben veel met haar weggegaan om te socialiceren, en dat is goed gelukt, ze is nu van weinig geluiden en dingen onder de indruk. ze luisterd erg goed naar mij en qua gehoorzaamheid eigenlijk nog helemaal geen problemen gehad,
ook is ze al behoorlijke tijd "zindelijk" (ongelukje kan altijd nog gebeuren :wink: )

ook doe ik al sinds ze 10 weken is puppycursus bij iemand die ook gedragstherapeut is,
hij heeft haar geobserveerd is verschillende situaties (bekende, onbekende, met andere honden, zowel die ze kende als die ze niet kende)

(dit nog even ter inleiding voor de mensen die het een "vaag verhaal" vonden)

de eerste keer dat Aimee met die JR wilde spelen en die JR er geen zin in had vloog die haar naar haar wang, waardoor Aimee zich verderdigde.
de 2e keer dat ik die JR tegen kwam kon ik het gevecht niet voorkomen, die JR rende op Aimee af die 10 meter verderop bezig was een beetje rond te snuffelen, het "gevecht" duurde enkele seconden, zodat ik er niet optijd bij was om het te stoppen, ook had ik die vrouw met haar JR niet aan zien komen, ze kwam voor mij van achteren, voortaan zal ik goed opletten, en ze niet meer samen laten. ook waren dit niet zulke "gevechten" als met die Franse bull, maar meer het corrigeren van de JR, maar toch vind ik dit niet heel erg fijn voor een pup van 4 maanden.

dat gevecht met die franse bull kwam geheel vanuit het niks, ze waren al een tijdje aan het spelen, en opeens was het herrie, ik heb geprobeerd Aimee van die FB af te trekken maar toen werd ik bijna gegrepen (door die FB), waardoor ik als reactie Aimee weer los liet.
op dat moment kwam hond nr3 erbij en was het gevecht dus afgelopen.

beide honden kende ze al en had ze eerder mee gespeeld, dus ik had niet verwacht dat ze zouden gaan vechten.

morgen heb ik weer een afspraak met die gedragsdeskundige, en dan hoop ik goed advies te krijgen, tot die tijd als ik met Aimee in het park ben, en ze is aan het spelen roep ik haar elke 2 minuten even bij mij (wat ik eerder ook al deed alleen niet elke 2 minuten maar iets minder vaak) even laat ik haar even wat stukjes volgen, zitten ed om haar even onder appel te kwijgen.

ik ben echt heel erg geschrokken van die gevechten, en ik ga dit zo snel mogelijk de kop in drukken. want Aimee word een grote hond en als dit zo doorgaat zou het wel eens verkeerd uit kunnen pakken.

als er verder nog vragen zijn, stel ze gerust, ik heb niks te verbergen, en ik maak me echt zorgen om dit gedrag, dus alle tips zijn welkom!!

alsvast bedankt voor de reactie!!!

*edit: even wat spelfoutjes eruit gehaald
groetjes Jasmijn
Ilona&Kira
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ilona&Kira »

Ik mag hopen dat het geen kruising is met "onze" terriers.... want dat zou wel weer triest zijn... Succes ermee :ok:
Afbeelding
Jasmijn
Vaste gebruiker

Ilona&Kira schreef:Ik mag hopen dat het geen kruising is met "onze" terriers.... want dat zou wel weer triest zijn... Succes ermee :ok:

ik zat meer te denken aan een Airedale terrier, gezien de kleur, groote en vacht.
dank je wel :)
groetjes Jasmijn
monique(047)
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door monique(047) »

Wij hebben hier in het dorp ook een baas van een hond een leonberger,
die dwingt bij d emeeste honden respect af.
Sam mijn labrador iriteerde zich aan hem omdat hij de stok van Sam steeds afpakte en Sam wilde hem alleen maar terug brengen.
ze waren op het stokken veldje samen los gwoon om eens te kijken wat er zou gebeuren
het lostte zichzelf op
Sam ging aan het begin van het veldje liggen wachten op mij tot die vervelende grote beer wg was.
Maar omdat het bij jou om een pup gaat weet ik het niet
Groeten monique
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”