Momenteel gaat het zeer goed met haar. Ze luistert goed, is heel lief, kan alleen zijn, heeft nooit problemen met andere honden hoewel ze een enkele keer uitvalt aan de riem. Maar meestal negeert ze andere honden omdat ze het liefst met mij speelt. Een enkele keer klikt het en speelt ze wel met een andere hond.
Toch wilde ik een tweede hond erbij. Ik woon namelijk deels in Frankrijk waar ze de hele dag buiten in het bos kan zijn. Maar ook hier wil ze maar een ding en dat is met ons spelen En dat kan natuurlijk niet de hele dag. Als wij niet met haar spelen, verveelt ze zich en ligt ze echt op ons te wachten. Daarom dachten wij dat een tweede, speelse hond haar misschien een beetje kan activeren...
We hebben in diverse asiels gezocht naar de juiste match. Geen reutje, want die vindt ze vaak te opdringerig en geen dominant teefje om dezelfde reden. Zelf is ze trouwens helemaal niet dominant.
Met Lizzy, een kruising greyhound/hollandse herder van 2,5 jaar, dachten we de juiste te hebben gevonden. Lizzy is zelf erg onderdanig, superlief en wil graag spelen. We verbleven toen in een vakantiebungalow, en hebben haar een paar dagen op proef gehad. Het leek goed te gaan, hier en daar een snauw van Douscha, maar dat is logisch want Lizzy is totaal onopgevoed, maar ze speelden ook samen.
Nu zijn we echter een week thuis (in Nederland) en lijkt Douscha Lizzy minder en minder te accepteren. Buiten negeert ze haar volkomen en binnen wordt er steeds meer gebromd en een enkele keer gehapt. Lizzy rolt bij de minste correctie direct op haar rug en het komt niet tot vechten maar wat me zorgen baart is dat er in mijn ogen geen twijfel is over de rangorde en dat Douscha zich toch steeds meer laat gelden.
Ik laat ze het zelf uitzoeken, hoewel Lizzy steeds steun bij mij zoekt en beloon Douscha als ze lief is voor Lizzy (soms geeft ze haar ineens een lik
Maar wat nu te doen? Geduld hebben? Waar ik bang voor ben is dat ik straks 2 ongelukkige honden heb (want Lizzy vind het heel erg dat ze Douscha niet mag benaderen en loopt er buiten nu wat verloren bij) maar dat ik te gehecht ben geraakt aan knuffelkontje Lizzy om haar weer weg te doen. Aan de andere kant vind ik dat Douscha genoeg heeft meegemaakt en ik wil haar niet met een situatie opzadelen die ze niet leuk vindt.
Wie heeft er tips?! Thanks