Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vernielzucht bij jonge mechelaar
Moderator: moderatorteam
-
Wen-en-Vince
- Vaste gebruiker
Vernielzucht bij jonge mechelaar
Hallo,
Wie kan ons helpen?
Wij hebben een jonge mechelaar van bijna 7 maanden.
Nu is het probleem dat ze sinds een week of 2 aan het slopen is als we weg zijn.
Dit heeft ze eigenlijk nooit gedaan.
Ze pakt van alles om te slopen.
We hebben al de deur van de slaapkamer en woonkamer dicht gedaan dus ze kan alleen in de hal, gang en keuken maar toch vindt ze iets om te slopen zelfs de posten.
We hebben al D.A.P ( hormonenspray )in huis en dat werkte eigenlijk perfect.
Een bench is eigenlijk geen optie omdat we nog een jack russel in huis hebben die rond loopt en die we niet in een bench stoppen ( is hij niet gewend).
Ze heeft volgens ons al alles gewisseld en botten en speeltjes liggen genoeg voor het grijpen voor haar.
Soms sta je op punt om haar weg te doen maar dat wil je eigenlijk ook niet.
Wie heeft dit probleem ook gehad?
Of wie heeft er een tip?
Groetjes wendy en vincent
Wie kan ons helpen?
Wij hebben een jonge mechelaar van bijna 7 maanden.
Nu is het probleem dat ze sinds een week of 2 aan het slopen is als we weg zijn.
Dit heeft ze eigenlijk nooit gedaan.
Ze pakt van alles om te slopen.
We hebben al de deur van de slaapkamer en woonkamer dicht gedaan dus ze kan alleen in de hal, gang en keuken maar toch vindt ze iets om te slopen zelfs de posten.
We hebben al D.A.P ( hormonenspray )in huis en dat werkte eigenlijk perfect.
Een bench is eigenlijk geen optie omdat we nog een jack russel in huis hebben die rond loopt en die we niet in een bench stoppen ( is hij niet gewend).
Ze heeft volgens ons al alles gewisseld en botten en speeltjes liggen genoeg voor het grijpen voor haar.
Soms sta je op punt om haar weg te doen maar dat wil je eigenlijk ook niet.
Wie heeft dit probleem ook gehad?
Of wie heeft er een tip?
Groetjes wendy en vincent
-
Baily
-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
Marja
- Zeer actief
Wegdoen vw slopen
Mijn beide honden begonnen ook op die leeftijd met slopen, en je wilt niet weten wat ze hier allemaal stuk hebben gemaakt :N:
Mijn ervaring is dat het vanzelf weer overgaat, maar dat heeft hier wel een jaartje geduurd
Het hoort er gewoon bij, dus of opsluiten of het voor lief nemen.......
Mijn beide honden begonnen ook op die leeftijd met slopen, en je wilt niet weten wat ze hier allemaal stuk hebben gemaakt :N:
Mijn ervaring is dat het vanzelf weer overgaat, maar dat heeft hier wel een jaartje geduurd
groetjes Marja Zara en Stapper

-
Wen-en-Vince
- Vaste gebruiker
We laten ze allebei zeker lekker rennen.
Het alleen zij hebben we ook inderdaad opgebouwt, eerst een kwartier enz.
Ze is niet echt helemaal alleen omdat we ook een jack russel hebben die dan ook thuis zit.
Ze gebruikt ook wel haar speeltjes want dan zie je weer een stukje ervan liggen heheh
Het is niet zo dat ze 1 keer wat gesloopt heeft, het zijn verschillende dingen.
zoals mijn bed, een doos met folders ( tuurlijk leuk om te verscheuren ), diverse dvd's die ze uit een boekenkast trekt ( nu is de slaapkemer deur dicht en kan ze er niet meer bij ), deurposten, waterkoker, spullen uit de vensterbank, spullen van een dressoir.
We proberen absoluut de moed niet op te geven maar soms wordt je er echt moedeloos van.
Het alleen zij hebben we ook inderdaad opgebouwt, eerst een kwartier enz.
Ze is niet echt helemaal alleen omdat we ook een jack russel hebben die dan ook thuis zit.
Ze gebruikt ook wel haar speeltjes want dan zie je weer een stukje ervan liggen heheh
Het is niet zo dat ze 1 keer wat gesloopt heeft, het zijn verschillende dingen.
zoals mijn bed, een doos met folders ( tuurlijk leuk om te verscheuren ), diverse dvd's die ze uit een boekenkast trekt ( nu is de slaapkemer deur dicht en kan ze er niet meer bij ), deurposten, waterkoker, spullen uit de vensterbank, spullen van een dressoir.
We proberen absoluut de moed niet op te geven maar soms wordt je er echt moedeloos van.
-
Marja
- Zeer actief
Ja meid ik begrijp best dat je er moedeloos van wordt!
Hier hebben ze bv alle fotoalbums uit de kast getrokken en kapot gescheurd.
Op een ochtend alle planten uit de potten gehaald, het vloerkleed half op gevreten, kasten en tafel aan gevreten........
nou ja, je snapt het wel
Kun je niet een stuk van je woonkamer afschermen?
Ik heb wat af lopen klooin met van die gaasrekken, die zette ik dan vast met lijmklemmen.
Ja je moet creatief zijn he!
Probeer de helft van je woonkamer af te schermen, en zorg dat ze daar zo min mogelijk kwaad kunnen.
Sterkte!
Hier hebben ze bv alle fotoalbums uit de kast getrokken en kapot gescheurd.
Op een ochtend alle planten uit de potten gehaald, het vloerkleed half op gevreten, kasten en tafel aan gevreten........
nou ja, je snapt het wel
Kun je niet een stuk van je woonkamer afschermen?
Ik heb wat af lopen klooin met van die gaasrekken, die zette ik dan vast met lijmklemmen.
Ja je moet creatief zijn he!
Probeer de helft van je woonkamer af te schermen, en zorg dat ze daar zo min mogelijk kwaad kunnen.
Sterkte!

-
binno
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador
maltezer - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Tja, echt alles wat ze kan jatten of slopen uit de weg zetten of buiten bereik (indien mogelijk) en verder hopen dat ze je huis niet gaat verbouwen, wat onze vorige rottie geprobeerd heeft.
We hadden een hekje geplaatst zodat ze niet in de woonkamer kon, maar toen heeft ze in de gang vakkundig het behang van de muren gehaald en de bezetting tot op de steen kapotgebeten en gekrabt... :N:
Radio aanlaten, dingen geven om te kauwen, een met lekkers opgevulde Kong o.i.d. (als ze er niet om gaan vechten dan)... kan soms ook helpen.
We hadden een hekje geplaatst zodat ze niet in de woonkamer kon, maar toen heeft ze in de gang vakkundig het behang van de muren gehaald en de bezetting tot op de steen kapotgebeten en gekrabt... :N:
Radio aanlaten, dingen geven om te kauwen, een met lekkers opgevulde Kong o.i.d. (als ze er niet om gaan vechten dan)... kan soms ook helpen.

Moos (labrador) Gian (maltezer)
-
Marja
- Zeer actief
Soms is er gewoon niets dat helpt, kan je alleen maar rustig wachten tot het over gaatbinno schreef:Tja, echt alles wat ze kan jatten of slopen uit de weg zetten of buiten bereik (indien mogelijk) en verder hopen dat ze je huis niet gaat verbouwen, wat onze vorige rottie geprobeerd heeft.
Hier is het slopen helemaal over, behalve een van onze peperdure lere banken, daar gaat du gewoon een kleed overheen en je ziet er niets van
Je wordt vanzelf makkelijker he!

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
-
*Jolanda*
geduld heel veel geduld ...
Timber heeft ook ontzettend gesloopt...
Hij heeft zelfs op een gegeven moment een zak met (zelfklonterende) kattengrid opgegeten jaja van de zak van 10kg miste zeker 2kg... en waar dat gebleven was.... juist ja in zijn buik
dus spoedritje dierenarts om alles er weer uit te laten spugen...
Onze dierenarts heeft wat om ons gelachen als we weer met Tim aan kwamen zetten... gelukkig is onze dierenarts een schappelijke man en hebben we bijna nooit de volle pond hoeven te betalen... meestal alleen even de spuit à € 5,-
Maar wij hebben bij mijn ouders toen d`r tijd de bijkeuken uitgeruimd waar alleen nog de etens en drink bak stond en zijn mand tsja en de diepvries... en nu 6 maanden later slaapt hij lekker los in de kamer zonder ook maar iets te slopen... het is gewoon een fase waar ze door heen moeten...
sterkte !!
Timber heeft ook ontzettend gesloopt...
Hij heeft zelfs op een gegeven moment een zak met (zelfklonterende) kattengrid opgegeten jaja van de zak van 10kg miste zeker 2kg... en waar dat gebleven was.... juist ja in zijn buik
dus spoedritje dierenarts om alles er weer uit te laten spugen...
Onze dierenarts heeft wat om ons gelachen als we weer met Tim aan kwamen zetten... gelukkig is onze dierenarts een schappelijke man en hebben we bijna nooit de volle pond hoeven te betalen... meestal alleen even de spuit à € 5,-
Maar wij hebben bij mijn ouders toen d`r tijd de bijkeuken uitgeruimd waar alleen nog de etens en drink bak stond en zijn mand tsja en de diepvries... en nu 6 maanden later slaapt hij lekker los in de kamer zonder ook maar iets te slopen... het is gewoon een fase waar ze door heen moeten...
sterkte !!
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Mijn eerste vraag is eigenlijk ook wat je met je Mechelaar doet buiten het normale rondje uit.
Een Mechelaar is een zeer actieve hond die geen genoegen neemt met een poep-en-plas rondje een paar keer per dag, wat spelen in huis en verder niets. Sloopgedrag kan heel goed voortkomen uit het niet genoeg bezig zijn voor en met de baas.
Ik zou je hond ook proberen geestelijk moe te maken, door allerlei zoekspelletjes met hem te gaan doen. Train je ook met je Mechelaar?
Verder is het misschien een idee om voor je weggaat een kong te vullen met iets lekkers, zodat je hond de eerste tijd als je weg bent iets om handen heeft en hopelijk daarna, doordat hij voor je weg bent gegaan ook lekker heeft gewandeld en gespeeld en voor je bezig is geweest, gewoon gaan slapen.
Mijn honden hebben ook allebei gesloopt toen ze nog klein waren trouwens. Je kunt het niet altijd helemaal voorkomen als je niet constant thuis bent. Maar probeer je hond zo veel mogelijk afleiding te geven en ga lekker met hem aan de slag, dan beperk je de schade (letterlijk en figuurlijk) zo veel mogelijk.
Een Mechelaar is een zeer actieve hond die geen genoegen neemt met een poep-en-plas rondje een paar keer per dag, wat spelen in huis en verder niets. Sloopgedrag kan heel goed voortkomen uit het niet genoeg bezig zijn voor en met de baas.
Ik zou je hond ook proberen geestelijk moe te maken, door allerlei zoekspelletjes met hem te gaan doen. Train je ook met je Mechelaar?
Verder is het misschien een idee om voor je weggaat een kong te vullen met iets lekkers, zodat je hond de eerste tijd als je weg bent iets om handen heeft en hopelijk daarna, doordat hij voor je weg bent gegaan ook lekker heeft gewandeld en gespeeld en voor je bezig is geweest, gewoon gaan slapen.
Mijn honden hebben ook allebei gesloopt toen ze nog klein waren trouwens. Je kunt het niet altijd helemaal voorkomen als je niet constant thuis bent. Maar probeer je hond zo veel mogelijk afleiding te geven en ga lekker met hem aan de slag, dan beperk je de schade (letterlijk en figuurlijk) zo veel mogelijk.
-
sharpei-girl
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
mijn vorige hond rocky slooptte alles wat los en vast zat als ie alleen was...
de vloerbedekking,deuren,lamellen,koelkast trok hij leeg,jassen,schoenen,hondemand noem maar op...
echt heel erg,ik heb m zelfs uit wanhoop een muilkorf omgedaan een paar dagen,maar dat vond ik weer zo zielig...
uiteindelijk heb ik een loopren voor m gemaakt achter het huis,en daar in gedaan als ik weg ging en dat ging goed,dan was ie kalm en rustig...
verder was het een scheetje...
de vloerbedekking,deuren,lamellen,koelkast trok hij leeg,jassen,schoenen,hondemand noem maar op...
echt heel erg,ik heb m zelfs uit wanhoop een muilkorf omgedaan een paar dagen,maar dat vond ik weer zo zielig...
uiteindelijk heb ik een loopren voor m gemaakt achter het huis,en daar in gedaan als ik weg ging en dat ging goed,dan was ie kalm en rustig...
verder was het een scheetje...
bescherm dieren tegen beesten!!!
-
Wen-en-Vince
- Vaste gebruiker
We lopen op dit moment een puppy cursus met haar ( a.s. zaterdag haar examen ) spannend
We willen haar ook verder trainen dus naar de EG.
Als we met haar buiten lopen gaan we lekker met haar spelen en loopt ze los.
Met stokken gooien vindt ze het leukst.
We wonen vlakbij een polder waar ze ook regelmatig komt om lekker te rennen en te spelen.
Binnen spelen we heel vaak met allebei de hondjes maar ook individueel zoals een trekspel, lekker stoeien, bal of iets anders weg gooien die ze dan gaat halen.
Ze is ook heel vaak aan het spelen met de Jack Russel dan lopen ze achter elkaar aan te vliegen dat je de spullen vast moet houden
Als we naar mijn moeder gaan mogen ze mee want die heeft ook 2 hondjes en dan kunnen jullie je voorstellen dat het een dolle boel is hehehehehe
Dus we zijn vaak met haar bezig om haar lekker bezig te houden en om haar haar energie kwijt te laten raken.
Misschien moeten we ook kijken voor een springler..voor aan de fiets maar dat mag ze toch nog niet?
Volgens mij als ze een jaar is toch?
We willen haar ook verder trainen dus naar de EG.
Als we met haar buiten lopen gaan we lekker met haar spelen en loopt ze los.
Met stokken gooien vindt ze het leukst.
We wonen vlakbij een polder waar ze ook regelmatig komt om lekker te rennen en te spelen.
Binnen spelen we heel vaak met allebei de hondjes maar ook individueel zoals een trekspel, lekker stoeien, bal of iets anders weg gooien die ze dan gaat halen.
Ze is ook heel vaak aan het spelen met de Jack Russel dan lopen ze achter elkaar aan te vliegen dat je de spullen vast moet houden
Als we naar mijn moeder gaan mogen ze mee want die heeft ook 2 hondjes en dan kunnen jullie je voorstellen dat het een dolle boel is hehehehehe
Dus we zijn vaak met haar bezig om haar lekker bezig te houden en om haar haar energie kwijt te laten raken.
Misschien moeten we ook kijken voor een springler..voor aan de fiets maar dat mag ze toch nog niet?
Volgens mij als ze een jaar is toch?
-
chaos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
- Aantal honden: 3
Nog even wachten met fietsen!, het is een hond in de groei en dat maakt een mechelaar niet moe, je bouwt daarmee alleen maar veel conditie op.
Een mechelaar heeft idd. veel energie maar dan mentaal als jij denkt dat je rustige hond in huis krijgt die niet meer sloopt doordat je ermee gaat fietsen vergis je je.
Zoek spelletjes, een kong vullen met lekkers zoals al eerder genoemd werd, geestelijke uitdaging
Een mechelaar heeft idd. veel energie maar dan mentaal als jij denkt dat je rustige hond in huis krijgt die niet meer sloopt doordat je ermee gaat fietsen vergis je je.
Zoek spelletjes, een kong vullen met lekkers zoals al eerder genoemd werd, geestelijke uitdaging
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Pas je op met stokken gooien? Ten eerste is het nog niet heel goed voor de gewrichten van jullie hond om teveel abrupt te draaien. Maar het gevaar bij stokken gooien zit hem vaak in de stok zelf. Ze kunnen er lelijke wonden door oplopen, en de stok kan ook klem komen te zitten in hun bek. Er zijn meerdere honden gebleven in het spelen met een stok.
Ik zou je spel toch meer gaan zoeken in het geestelijk bezig houden met je hond. Dus echt dingen verstoppen en je hond er naar laten zoeken. Dat kunnen gewoon brokjes zijn die je op verschillende plaatsen in huis verstopt, of voorwerpen als je hond daar erg dol op is. Zodra het voorwerp gevonden is, belonen door even te spelen of het voorwerp te ruilen voor een brokje.
Ik zou je spel toch meer gaan zoeken in het geestelijk bezig houden met je hond. Dus echt dingen verstoppen en je hond er naar laten zoeken. Dat kunnen gewoon brokjes zijn die je op verschillende plaatsen in huis verstopt, of voorwerpen als je hond daar erg dol op is. Zodra het voorwerp gevonden is, belonen door even te spelen of het voorwerp te ruilen voor een brokje.
-
estelle
Je moet de hond idd wat meer geestelijk bezig gaan houden.
Zn balletje bijv. een paar keer achter elkaar op een dag verstoppen en dan laten zoeken.
En zo kun je wel meer spelletjes bedenken die de hond geestelijk meer bezighoudt.
Ik kan met mijn DH 10x op een dag gaan apporteren maar moe wordt ze daar niet van, ga ik 1x op de dag een kwartier een zoekspelletje doen dan is ze zo 2 uur rustig en moe.
Zn balletje bijv. een paar keer achter elkaar op een dag verstoppen en dan laten zoeken.
En zo kun je wel meer spelletjes bedenken die de hond geestelijk meer bezighoudt.
Ik kan met mijn DH 10x op een dag gaan apporteren maar moe wordt ze daar niet van, ga ik 1x op de dag een kwartier een zoekspelletje doen dan is ze zo 2 uur rustig en moe.
- Blue Rising Star
- Actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
- Contacteer:
Hier sluit ik me helemaal bij aan, hadden mijn woorden kunnen zijn.Marja schreef:Wegdoen vw slopen![]()
Mijn ervaring is dat het vanzelf weer overgaat, maar dat heeft hier wel een jaartje geduurd![]()
Je kan toch de mechelaar leren in een bench te zitten als je weg bent? Er zijn hele grote benchen en hele lekkere botten en leuke Kong speeltjes waar ze een tijd mee bezig kunnen zijn in zo'n bench. Het maakt toch niet uit dat je jack dat niet gewend is, dat staat hier volledig buiten lijkt me. Die kan gewoon los blijven toch? Veel succes.
Groetjes, Sarah
"Am Staffs with Attitude"
"Am Staffs with Attitude"
-
Wen-en-Vince
- Vaste gebruiker
Hallo,
Weer even een berichtje over de gang van zaken hehehe
We hebben als we weg gaan een sok met brokjes en een sok met worst ( allebei dicht geknoopt ) neergelegd en ze heeft niks meer gesloopt behalve dan de sok met worst
Ze doet het nu netjes als we weg zijn, niks ondeugends, lekker spelen met haar eigen speeltjes en lekker suffen op de kussen
Bedankt voor de tips mensen
Weer even een berichtje over de gang van zaken hehehe
We hebben als we weg gaan een sok met brokjes en een sok met worst ( allebei dicht geknoopt ) neergelegd en ze heeft niks meer gesloopt behalve dan de sok met worst
Ze doet het nu netjes als we weg zijn, niks ondeugends, lekker spelen met haar eigen speeltjes en lekker suffen op de kussen
Bedankt voor de tips mensen