Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat te doen als

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Wat te doen als

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Bram is vandaag gegrepen door een andere hond. Hij gaf onderdanige signalen, maar de hond ging toch vol in de aanval. Ik was er niet bij, maar m'n vriend. Hij heeft naar de hond geschreeuwd toen Bram eerst probeerde te vluchten en toen op z'n rug gesmeten werd. Toen schreeuwen niet bleek te helpen, heeft m'n vriend de hond eraf geschopt. Er was toen net een vechtpartij ontstaan tussen Bram en de hond. De baas van de andere hond stond er lachend bij te kijken.

Wat doe ik als ik deze hond met baas weer tegenkom? De hond valt alle reuen aan en heeft er al meerdere verwond. De baas weigert om de hond aan te lijn te doen. Ik kan niet omlopen als ik hem zie, alleen teruglopen.

Bram aanlijnen of juist niet?

nb voor de geinteresseerden: Bram is okay
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Och hemel! Fijn dat Bram er niks aan over heeft gehouden :wink:

Vanuit mezelf gesproken zou ik de volgende keer als ik die hond aan zag komen Bram in ieder geval bij me roepen. Vegas zou ik sowieso aanlijnen, de meningen zijn daarover verdeeld omdat je de aandacht zou vestigen op een naderend 'iets' (gevaar, hond etc.) maar in de praktijk geeft het mij meer controle op Vegas, en kan ik al mijn aandacht aan de andere hond schenken om te kunnen reageren.

Ik zou de aandacht van Bram volledig proberen te krijgen door hem b.v. te laten volgen. Ondertussen kan je dan de andere hond in de gaten houden. Let er in ieder geval op dat het die andere hond niet lukt weer bij Bram te komen terwijl hij netjes naast je loopt, maar dat is wel duidelijk :wink:

Als de afstand tussen jou en de ander groot genoeg is zou ik omdraaien zonder dat eén van de honden doorheeft dat dat gebeurd.

Lastig Linda, ik hoop dat je die hond niet meer tegenkomt. Met Vegas ben ik altijd erg voorzichtig met dit soort dingen en voor Bram is het nu extra sneu dat hij wordt gegrepen terwijl hij er in de verste verte niet om vraagt.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
starfleet
Erelid

Re: Wat te doen als

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoek stok! schreef:
Bram aanlijnen of juist niet?

nb voor de geinteresseerden: Bram is okay
Als ik het met Buffy had zou ik Buffy aanlijnen dan heb ik alles vrij om die hond weg te brullen of eventueel te trappen in geval van nood. Maar ik vind de plek die jij beschrijft sowieso heel onprettig om te lopen als je niet uit kunt wijken en overal bochten hebt zonder overzicht.

Kom je de man nooit zonder Bram tegen? Ik zou proberen de man op een rustig moment aan te spreken als je zonder Bram loopt en dan vragen of hij zijn hond wil aanlijnen als jullie elkaar willen passeren.

Heeft Bram geen gaten? Heel vervelend als zoiets gebeurt en de baas staat erbij te lachen :devil:

Anne
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Hè Linda... :knuffel1: voor de schrik voor jou en Bram en vriend natuurlijk. In ieder geval fijn dat hij lichamelijks niets mankeert.
Ik zou , wat Reini zegt, Bram aanlijnen en proberen zijn aandacht op jou te krijgen. Mocht de hond toch aan willen vallen ..mijn viswijf modus opzetten naar de hond en als dat gelukt is een vriendelijk :devil: gesprek met eigenaar aanknopen.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Heb zitten twijfelen of ik wel of niet iets moest schrijven maar ik doe het toch :pffff:

Hier bij de lek loopt ook zo'n hond. Die hond grijpt Quasar dus ook, Quasar doet niets terug probeerd bij mij te komen maar de andere hond ramt er keihard op in. Baasje staat erbij en doet niets. Zegt daarna nog, ach dat doet hij vaker, ik schrik er niet meer van :eek: Ik weet nu welke auto die man heeft en weet via welke kant hij het rondje loopt. Ik zorg dus dat ik via de zelfde kant het rondje loop en zie ik ook maar iets dan lijn ik Quasar gelijk aan en loop ik terug. Laf? Misschien wel maar ik heb geen zin om de confrontatie aan te gaan.

Sterkte met Brammetje :ok:
Afbeelding
Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

Ik zou Dana absoluut aanlijnen!

Bram heeft vast wel iets waar je de volledige aandacht mee krijgt
(koekjes? :wink: ).

Die eigenaar is trouwens wel een behoorlijke eikel zeg.
En dat wordt er nog verwacht dat je rustig blijft ook waarschijnlijk.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

even verkeerd gelezen. Het gaat over aanlijnen of niet.

een deel van mijn honden zou ik aanlijen, die staan gewoon niet genoeg onder appel om langs een hond te lopen die niet van ze gediend zijn.
Maar Chello en Ghaya kan ik prima commanderen dat ze bij me moeten blijven.
Zoek stok!
Zeer actief

De reden dat Marcel Bram niet riep, was omdat hij de hond niet kende. We hadden wel verhalen gehoord over een aanvallende herder (ja het was een herder, bij ons in de buurt lopen bijna alleen maar herders en labradors :wink: ), maar toen de hond de aanval inzette was het al te laat om Bram bij zich te roepen...vandaar.

Maar even het rampscenario he. Stel ik zie hem aankomen, ik roep Bram bij me (dat lukt inmiddels heel goed :wink: ) en ik lijn hem aan. Wat dan als die andere hond toch vol in de aanval gaat? Kan ik een herder fysiek aan?

De hond heeft een hele oude Drentse Patrijs half gemold en die baas is ook niet de lulligste.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

bianca83 schreef: Ik zorg dus dat ik via de zelfde kant het rondje loop en zie ik ook maar iets dan lijn ik Quasar gelijk aan en loop ik terug. Laf? Misschien wel maar ik heb geen zin om de confrontatie aan te gaan.
Als dat zou kunnen, zou ik dat ogenblikkelijk doen. Maar ik loop langs een pad langs het water: er zit maar een paar meter tussen het pad en het water en tussen het pad en een hek. Op sommige plekken kan ik wel goed zien wat er aan komt, dus ik denk dat ik beter in de verte ga turen en dan rechtsomkeerd maak als ik de hond plus baas aan zie komen.

Ik baal er wel van, want ik liep tot voor kort heel rustig. Ineens is er een Mechelaar met z'n baas die de hele buurt op z'n kop zet (die man vindt mij trouwens aardig en lijnt z'n hond altijd heel vriendelijk aan, doet hij bij anderen niet) en de hond van vanmiddag. Deze laatste is er al een hele tijd, maar we hadden het geluk hem nooit tegen te komen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Re: Wat te doen als

starfleet schreef: Kom je de man nooit zonder Bram tegen? Ik zou proberen de man op een rustig moment aan te spreken als je zonder Bram loopt en dan vragen of hij zijn hond wil aanlijnen als jullie elkaar willen passeren.
Nee, maar ik weet wel dat er al verschillende mensen met hem hebben gesproken nadat de hond een aantal aanvallen had gedaan. Die man trekt zich er echt niks van aan, hij maakt nogal een gestoorde indruk (allemaal van horen zeggen hoor, ben hem nooit tegen gekomen :mrgreen: ).
starfleet schreef: Heeft Bram geen gaten? Heel vervelend als zoiets gebeurt en de baas staat erbij te lachen :devil:
Daar zit het hem dus in. Natuurlijk gebeurt er weleens wat, maar dat een baas het gewoon laat gaan en er zelfs om lacht, dat kan er bij mij niet in.

Marcel heeft Bram goed gecheckt. Ik houd het wel in de gaten, want toen hij pup was en gegrepen werd, had hij pas daaaagen daarna een enorm gezwel.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Rechtsomkeer maken. Je zit niet te wachten op een gevecht en let's face it; bram gaat het niet winnen van een herder. Dus aanlijnen en meteen terug lopen. Jammer van de wandeling, jammer maar helaas.

Ondertussen zou ik wel kijken wat ik kan doen om deze man wat wijzer te laten worden. Met hem praten? Wijkagent op af sturen? Zorgen dat die andere mensen waarvan de hond ook gegrepen is achter je staan. Iets in die richting?

Rottig hoor Linda, dat kan je wandelplezier echt vergallen he?
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Zoek stok! schreef:De reden dat Marcel Bram niet riep, was omdat hij de hond niet kende. We hadden wel verhalen gehoord over een aanvallende herder (ja het was een herder, bij ons in de buurt lopen bijna alleen maar herders en labradors :wink: ), maar toen de hond de aanval inzette was het al te laat om Bram bij zich te roepen...vandaar.

Maar even het rampscenario he. Stel ik zie hem aankomen, ik roep Bram bij me (dat lukt inmiddels heel goed :wink: ) en ik lijn hem aan. Wat dan als die andere hond toch vol in de aanval gaat? Kan ik een herder fysiek aan?

De hond heeft een hele oude Drentse Patrijs half gemold en die baas is ook niet de lulligste.
Ligt eraan wat je bedoelt met fysiek aankunnen, of je het overleeft waarschijnlijk wel. Moet je het zover laten komen? Nee zou ik niet doen. Waarschijnlijk grijpt hij als hij je aanvalt naar het dichts bijzijnde: je armen en als hij je omver krijgt (wat niet onwaarschijnlijk is een duitse herder die springt heeft een aardige kracht) Ik weet niet precies hoe zwaar je bent maar je lijkt niet gigantisch groot, rol je op als een egeltje en blijf stil liggen. Voor de duidelijkheid dat is als hij je heeft.Voordat hij je heeft kan je je heel groot maken, je zoekt je Barry White stem en zeg iets van en nu wegwezen. Maak je groot maar als een soort boom ga nooit schoppen of slaan naar zo'n hond, grote kans dat hij je vast grijpt en als je al hem raakt dat hij dan helemaal door dolle gaat.
Heeft zijn hond jouw hond vast, niet gaan slaan of schoppen maar probeer hem bij de achterpoten omhoog te tillen. Is erg vervelend als je alleen bent en niet eenvoudig maar om een strijd op leven en dood tegen gaan zou ik het wel doen.
Sterkte! en Beterschap voor Bram, hij kan morgen wel behoorlijke spierpijn hebben.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
estelle

Zoek stok! schreef: Maar even het rampscenario he. Stel ik zie hem aankomen, ik roep Bram bij me (dat lukt inmiddels heel goed :wink: ) en ik lijn hem aan. Wat dan als die andere hond toch vol in de aanval gaat? Kan ik een herder fysiek aan?
hmmm had ik dat net allemaal zitten te typen haha.

Als een vreemde hond op een van mijn honden duikt en mijn hodn is geen partij dan probeer ik de betreffende hond in zn nek/nekvel te grijpen en de lucht in te hijsen en dan tegen mijn eigen hond bulderen dat die even op moet sodemieteren omdat de betreffende hond anders weer mijn hond kan grijpen. En het commando 'WEGWEZEN NU!' kennen mijn honden ondertussen wel, na zelf hier weleens wat akkefietjes gehad te hebben, en nog steeds. :wink:

Kijk als jij een hond van achteren in zn nekvel grijpt en hem een beetje aan de zijkanten vasthoudt (zo'n beetje schuin achter zn oren, iets naar beneden) dan kan die doen wat die wil maar jouw bijten lukt dan niet.
Maar goed, die ervaring moet je hebben omdat ook te durven, zeker bij een vreemde hond.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

god, het zweet breekt me al uit als ik er alleen al aan denk dat ik een bloeddorstige hond aan zijn achterpoten de lucht in moet tillen. :N:
Zoek stok!
Zeer actief

miekmiek schreef:Rechtsomkeer maken. Je zit niet te wachten op een gevecht en let's face it; bram gaat het niet winnen van een herder. Dus aanlijnen en meteen terug lopen. Jammer van de wandeling, jammer maar helaas.

Ondertussen zou ik wel kijken wat ik kan doen om deze man wat wijzer te laten worden. Met hem praten? Wijkagent op af sturen? Zorgen dat die andere mensen waarvan de hond ook gegrepen is achter je staan. Iets in die richting?

Rottig hoor Linda, dat kan je wandelplezier echt vergallen he?
Ja, als ik het zie ga ik rechtsomkeerd. De kans is klein dat ik hem nog een keer tegenkom, want het heeft een jaar geduurd voordat het zo ver was. Maar ik wil altijd goed voorbereid zijn op het ergste :wink: En voor mij is het ergste dat ik Bram bescherm en dat de hond toch doorgaat. Die kans is natuurlijk ieniemienie, maar ik wil wel weten wat ik dan moet doen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Rataplan schreef:
Zoek stok! schreef:De reden dat Marcel Bram niet riep, was omdat hij de hond niet kende. We hadden wel verhalen gehoord over een aanvallende herder (ja het was een herder, bij ons in de buurt lopen bijna alleen maar herders en labradors :wink: ), maar toen de hond de aanval inzette was het al te laat om Bram bij zich te roepen...vandaar.

Ligt eraan wat je bedoelt met fysiek aankunnen, of je het overleeft waarschijnlijk wel. Moet je het zover laten komen? Nee zou ik niet doen. Waarschijnlijk grijpt hij als hij je aanvalt naar het dichts bijzijnde: je armen en als hij je omver krijgt (wat niet onwaarschijnlijk is een duitse herder die springt heeft een aardige kracht) Ik weet niet precies hoe zwaar je bent maar je lijkt niet gigantisch groot, rol je op als een egeltje en blijf stil liggen. Voor de duidelijkheid dat is als hij je heeft.Voordat hij je heeft kan je je heel groot maken, je zoekt je Barry White stem en zeg iets van en nu wegwezen. Maak je groot maar als een soort boom ga nooit schoppen of slaan naar zo'n hond, grote kans dat hij je vast grijpt en als je al hem raakt dat hij dan helemaal door dolle gaat.
Heeft zijn hond jouw hond vast, niet gaan slaan of schoppen maar probeer hem bij de achterpoten omhoog te tillen. Is erg vervelend als je alleen bent en niet eenvoudig maar om een strijd op leven en dood tegen gaan zou ik het wel doen.
Sterkte! en Beterschap voor Bram, hij kan morgen wel behoorlijke spierpijn hebben.
Ik ben 1.80 en bijna 80 kilo, dus ik kan wel wat met mijn postuur tov een hond :wink: Ik zoek altijd plekken met veel honden op en daar zit natuurlijk weleens een opdringerig typje bij. Het is me tot nu toe prima gelukt om Bram bij me te roepen en de hond weg te bonjouren.

Maar hoe mooi ik Duitse Herders ook vind, ik sta niet graag tegenover een slechtwillende :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

estelle schreef: Kijk als jij een hond van achteren in zn nekvel grijpt en hem een beetje aan de zijkanten vasthoudt (zo'n beetje schuin achter zn oren, iets naar beneden) dan kan die doen wat die wil maar jouw bijten lukt dan niet.
Maar goed, die ervaring moet je hebben omdat ook te durven, zeker bij een vreemde hond.
Okay, dank. Ik zou in paniek waarschijnlijk eerder gaan schoppen of slaan, maar dit klinkt veel effectiever. Daarom wil ik dus precies even voorbereid zijn, zodat ik geen domme dingen ga doen in paniek.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rataplan
Zeer actief

miekmiek schreef:god, het zweet breekt me al uit als ik er alleen al aan denk dat ik een bloeddorstige hond aan zijn achterpoten de lucht in moet tillen. :N:
Ja maar zo vaak hoeft dat nou ook weer niet hoor ik heb het maar 1 keer in mijn leven hoven doen, andere keren zette ik de kraan gewoon open maar die heb je niet bij de hand :mrgreen:
Met zijn achterpoten kan hij je niet bijten :wink: maar je moet wel door durven grijpen is het half dan kan hij zich omdraaien natuurlijk.
Je moet niet vergeten dat je dan opeens meer kracht hebt :wink:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Rataplan
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
estelle schreef: Kijk als jij een hond van achteren in zn nekvel grijpt en hem een beetje aan de zijkanten vasthoudt (zo'n beetje schuin achter zn oren, iets naar beneden) dan kan die doen wat die wil maar jouw bijten lukt dan niet.
Okay, dank. Ik zou in paniek waarschijnlijk eerder gaan schoppen of slaan, maar dit klinkt veel effectiever. Daarom wil ik dus precies even voorbereid zijn, zodat ik geen domme dingen ga doen in paniek.
Ja maar de mensen die dus gaan slaan en schoppen worden in die lichaamsdelen gebeten. Een hond kijkt naar beweging, ziet hij als eerste je arm...........
Nou ik hoop maar dat het nooit zover komt :(:
Zoek stok!
Zeer actief

Rataplan schreef: Je moet niet vergeten dat je dan opeens meer kracht hebt :wink:
Zo, dat is echt niet normaal. Bram is als pup een aantal keer gegrepen en IK veranderde toen in een bloeddorstig monster. Het is een wonder dat de wijkagent niet bij mij is langs geweest :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Rataplan schreef:
Zoek stok! schreef:
Ja maar de mensen die dus gaan slaan en schoppen worden in die lichaamsdelen gebeten. Een hond kijkt naar beweging, ziet hij als eerste je arm...........
Nou ik hoop maar dat het nooit zover komt :(:
Nee joh, het zal wel niet hoor. Maar als het gebeurt, moet ik goed reageren zodat zowel Bram als ik er ongeschonden uitkomen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

Zoek stok! schreef:
in paniek raken is nooit het slimste wat je kunt doen. Je fokt daar alleen maar de honden mee op.
Toen ik voor het eerst een gevecht meemaakte wist ik ook niet wat me overkwam, totdat je het vaker meemaakt waarbij je ook in moet grijpen....nu kijk ik altijd even wat er precies gebeurd, en wacht het moment af dat ik 1 van de honden goed kan grijpen.

:wink:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

estelle schreef:
Zoek stok! schreef:
in paniek raken is nooit het slimste wat je kunt doen. Je fokt daar alleen maar de honden mee op.
Toen ik voor het eerst een gevecht meemaakte wist ik ook niet wat me overkwam, totdat je het vaker meemaakt waarbij je ook in moet grijpen....nu kijk ik altijd even wat er precies gebeurd, en wacht het moment af dat ik 1 van de honden goed kan grijpen.

Arme Bram. Hoop dat hij er niets aan over heeft gehouden.

Ik zou niet weten wat ik zou doen, maar zal proberen dit te onthouden. Al weet ik niet of ik het zou durven om zo'n hond te grijpen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

estelle schreef: in paniek raken is nooit het slimste wat je kunt doen. Je fokt daar alleen maar de honden mee op.

Het went wel, daar heb je gelijk in. De eerste keer was ik echt volledig in paniek, de tweede keer ging het al beter en de derde keer was ik behoorlijk effectief. Het waren dan wel eenzijdige gevechten (Bram was nog pup), maar toch :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Sita schreef:
Arme Bram. Hoop dat hij er niets aan over heeft gehouden.
Lichamelijk houd ik het goed in de gaten, maar qua angst geloof ik niet dat hij er iets aan overhoudt. Bram heeft zo verschrikkelijk veel goede ervaringen met honden, vooral ook met herders, dat ik me niet kan voorstellen dat 1 zo'n aanval hem gaat veranderen. Hij liep een paar honderd meter na het incident alweer met z'n staart omhoog te snuffelen aan de waterkant. Wat niet wil zeggen dat dit elke week moet gebeuren natuurlijk :wink:
Sita schreef: Ik zou niet weten wat ik zou doen, maar zal proberen dit te onthouden. Al weet ik niet of ik het zou durven om zo'n hond te grijpen.

Moet jij eens opletten wat je dan allemaal doet :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Ohhh, wat vervelend Linda. Voor Bram, Marcel en jou, bah.

Maar goed, hij heeft gelukkig niets, dat is het allerbelangrijkste.

Tsja, ik zit te bedenken wat ik zou doen, en dan denk ik aan die ongelooflijke geile hond hier in de buurt, die ook altijd losloopt en nooit aangelijnd wordt, ik lijn mijn hond aan en ga rechtsomkeert.

En als het moet, kun je veel meer dan je denkt :wink: Ik heb het helaas nu al 2x meegemaakt met die Bordeauxdog hier die ik van een vreemde hond heb af moeten trekken. En dan kun je veel meer dan je denkt, eerste keer stond ik ook van mezelf te kijken :mrgreen:

Sterkte voor jullie drietjes, je schrikt er toch altijd van.
Abischa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Abischa »

Heel veel sterkte ! Moeilijk zo'n situatie...

Sins onze hond eerste kerstdag door twee loslopende boxers bruut is aangevallen ze kwamen al rennend van verre aan stormen en vielen gelijk aan, gelukkig kwamen mensen uit hun huizen om te helpen er was 3 man voor nodig om de twee bokser van een 7 kilo hondje af te krijgen een wonder dat ze er nog is (!)

Loop ik met een grote paraplu als ik ze in de verte zie loop ik de andere kant op !
De paraplu kan je op twee manieren gebruiken, Het uit zetten vinden vele honden eng heb op die manier al eenmaal een loslopende aanvallende agressiefe hond tegen gehouden , is ook handig als je honden loops zijn om ze af te schermen van een hitsige reu of dicht om te meppen het zal waarschijnlijk niet veel helpen maar geeft me wel een goed gevoel waardoor we een stuk vrolijker de honden uitlaten.
"Nam et si ambulavero in medio umbrae mortis: non timebo mala, quoniam tu mecum es"
Zoek stok!
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:
En als het moet, kun je veel meer dan je denkt :wink:
He weet je nog die geile herder op Bowie? Nu ik jouw post zie, denk ik daar ineens weer aan. Die greep ik toen bij z'n nekvel om hem van Bowie af te halen. Zonder pardon en aarzelen, ook al gromde hij niet blij naar me. Ik kan het dus best wel.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Abischa schreef: Loop ik met een grote paraplu als ik ze in de verte zie loop ik de andere kant op !
Loop je ook met die plu als het 30 graden is? Op zich wel een goed idee, honden zullen inderdaad schrikken als je die plu open doet.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Zoek stok! schreef:
Tamara en Bowie schreef:
En als het moet, kun je veel meer dan je denkt :wink:
He weet je nog die geile herder op Bowie? Nu ik jouw post zie, denk ik daar ineens weer aan. Die greep ik toen bij z'n nekvel om hem van Bowie af te halen. Zonder pardon en aarzelen, ook al gromde hij niet blij naar me. Ik kan het dus best wel.
Ja, dat klopt helemaal! Voordat ik er erg in had stond je er al naast, gaf een brul, pakte hem bij z'n nekvel, , en weg was 'ie!

Het was ook echt een instinctmatige handeling van je, niet over nadenken, meteen doen. Dat zijn denk ik ook de meest doelmatige reacties.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”