Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppy een slip?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

estelle

Ongelezen bericht door estelle »

xlaurax schreef:Ik denk dat alles wel klopt wat er gezegd wordt hoor, maar mensen "happen" hier altijd zo, terwijl er gewoon naar hun mening wordt gevraagd.
Meteen negatieve reacties , dat vind ik hier zo vaak terug op DIT forum .... :roll: ,
is gewoon jammer, want heb veel meer aan goede tips en niemadn is perfect toch? :idea:
happen? wat valt er te happen aan een foto met pup met slipketting? :denken:

Tsja sorry maar ik neem aan dat ieder weldenkend mens wel kan verzinnen dat je bij een pup geen slipketting om gaat doen.
Daarbij zeg je zelf dat je zoveel ervaring hebt en het heus allemaal wel weet want het heeft toch gewerkt....
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

estelle schreef:
MARC_S schreef:daarnaast gaan puppies gewoon soms helemaal uit hun plaat en het is jammer als ze dan gewurgd worden in hun onschuldige enthousiasme :19:
Dat vind ik dus ook altijd zo sneu aan pups met slipkettingen.
Hier in de buurt zit een hondenschool waar pups dus 'verplicht' een slipketting om moeten, dan komen die baasjes met dol enthousiaste pups eraan die gewoon lekker, zoals een pup hoort te zijn, de spring in het veld willen zijn en dan worden ze half gewurgd/opgehangen door die slipkettingen.

Daarbij gruwel ik altijd een beetje als ik pups keurig netjes, zittend aan de voet naast hun baasje zie zitten....
Daar had ik nog helemaal niet bij nagedacht, maar dat is inderdaad ook nog zo.

Brammetje is nu 15 weken en loopt leuk mee aan de riem. Ach ja, soms hangt hij wat naar achteren, soms trekt hij wat naar voren omdat hij een leuk waaiend blaadje ziet ofzo. En soms trekt hij opeens een sprintje aan de riem, en draait rondjes om zijn as. Moet kunnen :mrgreen:
Moos en Saar hebben dat allebei ook gedaan, en lopen nu prima zonder trekken mee.
Moet er niet aan denken dat Bram een slipketting om zou hebben; gaat hij een beetje vrolijk knorrend met blij bekkie een rondje rennen aan de riem, hangt hij zichzelf bijna op :jank:
Afbeelding
xlaurax

Ongelezen bericht door xlaurax »

Ja, oke maar een hond van max 10 kilo, is toch wat anders dan een hond die minimaal 45 kilo gaat wegen.

En ja, ben echt van mening dat er echt "happers" tussen zitten.
Zou haast denken dat er mensen wakker van gaan liggen :denken:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

xlaurax schreef:Ja, oke maar een hond van max 10 kilo, is toch wat anders dan een hond die minimaal 45 kilo gaat wegen.

Beetje flauw om dan een topic in de discussiehoek te zetten en dan net te doen alsof je zelf niet beter weet diep in je hart. :19:
Afbeelding
estelle

xlaurax schreef:Ja, oke maar een hond van max 10 kilo, is toch wat anders dan een hond die minimaal 45 kilo gaat wegen.

Nou jouw hond weegt nu echt niet zoveel dat jij hem niet meer kunt houden hoor, t'is een pup!
Daarbij als jouw hond 45 kilo weegt is hij dus geen pup meer en ik geloof dat zo'n beetje iedereen hier aangeeft dat men er dan niet zoveel problemen mee heeft, mits goed gebruikt. Het gaat hier iedereen om de combinatie pup en slipketting.

Ik lig er overigens niet wakker van hoor, t'is jouw hond die er straks als een dood vogelje bij loopt omdat ie bang is zichzelf op te hangen/wurgen.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Nou Quasar heeft als pup echt geen slipketting omgehad hoor :roll:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Maar ze weegt nu nog geen 45 kilo mag ik aannemen?

En denk je dat ik het leuk vind om met een trekkend klein mormel te lopen straks? Ook niet hoor. Oke, ze zullen me niet omver trekken, maar ik vind hangen in de lijn heel erg irritant.
Daarom zeg ik dus ook, dat Moos en Saar ook een beetje fladderden aan de riem als pup, maar dat ze nu prima meelopen zonder te trekken.
Ik vind dat je van jonge pupjes niet kan verwachten dat ze de hele tijd netjes naast je lopen, als je tijdens het wandelen regelmatig even de aandacht vraagt en een beetje 'kletst' komt het naar mijn idee heel vaak vanzelf wel goed als ze ouder en wat rustiger worden.
Afbeelding
xlaurax

Ze heeft het kettinkje een paar dagen een paar minuten omgehad, en ik ben tevreden zo.
Nu loopt ze met haar gewone bandje zo mee!
En nog steeds is ze mijn vrolijke, enthousiaste meisje! :mann:
Niks aan de hand dus.

Discussie gesloten??
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

een pup met een slip???? nee,sorry daar kan ik niet bij hoor
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

xlaurax schreef:Ze heeft het kettinkje een paar dagen een paar minuten omgehad, en ik ben tevreden zo.
Niks aan de hand dus.

Discussie gesloten??
Huh? laat ik eens iets in de discussiehoek zetten :cheer: :cheer: Oh nee wacht dit gaat niet goed :idea: ze geven niet de antwoorden die ik zou willen zien :jank:
Kan de discussie worden gesloten? :idea:
:neenee:
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

xlaurax schreef:Ze heeft het kettinkje een paar dagen een paar minuten omgehad, en ik ben tevreden zo.
Niks aan de hand dus.

Discussie gesloten??
Nou eigenlijk niet. Jij behoort voor mij tot die mensen die lopen te verkondigen dat een wurgketting zo geweldig werkt, want je hond trekt niet meer. Waardoor andere onwetenden toch maar weer die wurgketting uit de kast gaan trekken. Zorg eerst eens dat je de effecten die een wurgketting op een hond heeft kent en begrijpt, voor je gaat verkondigen dat het zo geweldig werkt! (Als je die kent en begrijpt, verkondig je niet meer dat het zo geweldig werkt.)

Net als die zogenaamd geweldige Cesar Millan die op zaterdag rond 18.00 bij SBS6 komt. Het werkt allemaal geweldig wat hij doet, als we het programma moeten geloven. Maar wat 80% van Nederland niet ziet is dat hij per aflevering 2 honden naar de !@#$%^ helpt. En ja, daar kan ik me dus gruwelijk over opwinden!
estelle

Niks aan de hand dus.

Discussie gesloten??
huh? paar minuten?
ze heeft toch zowieso die hele paaswandeling met die ketting om gelopen?

het zal wel met je!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mijn honden zijn echt geen 10 kg hoor.... :roll: en die krijgen echt geen slipketting om als pup en een mechelaar weet ook best wat trekken aan de lijn is hoor :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
xlaurax

Toch best grappig hoe sommige mensen zich kunnen opwinden :smile: :smile: :smile:

Maar ga gerust door,

Groetjes Laura!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Niks aan de hand dus.

Discussie gesloten??
kun je in de hond kijken, strottehoofd enzo?
Maar als je zoveel verstand van het gebruik van een slip hebt waarom doe je hem dan een veel te grote slip om?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
xlaurax

Oke, dit wordt een lange discussie dan,want nog steeds vind ik dat we niks verkeerd gedaan hebben.

Ik heb de meningen gehoord, punt.
gerritte
Actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door gerritte »

Het is zo jammer dat mensen zo snel naar een slipketting grijpen, terwijl als ze nou lekker aan de slag gaan met de pup, daar bedoel ik mee aandachtsoefeningen heb je heel die slipketting niet nodig!!

Wij hadden er laatst eentje die voor het eerst bij ons op de hondenclub kwam, een jack russel met een slipketting om voor een dog :denken: :denken: . Dus onze vraag, waarom een slipketting ...hij trekt zo :idea:

Zorg dat jij als baasje leuk bent, dat hij naar je kijkt, doe dit met een balletje of snoepje, iedere keer als hij kijkt, prijs je hem de hemel in.
Trekt hij, loop een paar passen achteruit , roep je hondje, en ga weer verder lopen. Ondertussen babbel jij er lekker lustig op los, moet je kijken wat hij dan doet.
Ten tweede laat een pup een pup zijn, die hoeft niet gelijk met 18 weken op GG niveau te lopen :wink:
Afbeelding
xlaurax

SUPER! :smile:
estelle

xlaurax schreef:Oke, dit wordt een lange discussie dan,want nog steeds vind ik dat we niks verkeerd gedaan hebben.

doehoeeii doos! :zwaai
xlaurax

Geritte, bedankt voor jouw fatsoenlijke opmerking, daar heb ik tenminste wat aan! :ok:

En Estelle........... :mep:

Dat je het niet met me eens bent oke, maar noem me geen doos!
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

mijn mening dan ook nog maar :evil: nee een pup hoort geen slip om en ja ga lekker met de menigte mee,ophangen,kapot strottenhoofd,bang om ook maar 1stap te ver te doen. ik had ook een hond die trok,maar een slip kwam hier vast en zeker niet in huis een aantal dagen flink trainen(dat moet jou toch ook lukken dat ben je gewend)en dan met name aandacht en je hebt een niet trekkende hond,na het trianen van het niet trekken door middel van AANDACHT lekker los gooien en je hond kiest al snel eieren voor ze geld.dan er nog is bij,wat verwacht je nu al van een pup?dat er met een jaar een perfect luisterend hondje bij je loopt door middel van slip bij mijn lesgroep kwam er ook wel eens iemand met een slip om ze hond en ja ik kan het dan niet laten om juist deze man met z'n hond los te laten volgen,je raadt het al dat werdt niks die hond kon niet volgen maar was alleen gewend om zo nu en dan een flinke ruk te krijgen en dat was het dan(deze hond liep ook heel gespannen)nee hoor als ze in mijn groep met een slip kwamen dan mochten ze een leen riem lenen en snel een knappe band gaan kopen
Afbeelding

jemble 5 maanden
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Beetje lui ben je.

Ik wil een hond
Hondje trekt (hondje is namelijk niet bij zijn geboorte voorgeprogrameerd)
Hondje ketting om
Hondje krijgt een pleuris ruk
Hondje trekt niet meer.

Dat is inderdaad een stuk makkelijker en sneller dan met een koekje in je hand proberen duidelijk te maken dat ze netjes naast je moeten lopen.

Tja, het zal :19:
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Wat een rare discussie :denken:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

De discussie is afgelopen want topic starter heeft gelijk. Het werkt, de ketting is niet op de groei gekocht en staat ook niet op wurgstand op de foto's waar pup zich niet ophangt als hij wil snuffen met de andere puppies.

Anne
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Wat een overdreven ophef over een paar foto´s waarop juist de honden met gewone halsbanden hun strottehoofden aan het kraken zijn.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

starfleet schreef:De discussie is afgelopen want topic starter heeft gelijk. Het werkt, de ketting is niet op de groei gekocht en staat ook niet op wurgstand op de foto's waar pup zich niet ophangt als hij wil snuffen met de andere puppies.

Anne
:denken:
Staat niet op groeistand? Pup hangt zich niet op? Zie jij dezelfde foto's als ik?
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Inge O schreef:
xlaurax schreef:Oke, dit wordt een lange discussie dan,want nog steeds vind ik dat we niks verkeerd gedaan hebben.

ze moeten hier nodig een nieuwe hoek inrichten, de 'axioma-hoek'. je verkondigt gewoon een stelling, en daar heeft iedereen zich vanaf dan maar bij neer te leggen, punt.

die hoek mag jij dan volschrijven, lijkt je vast leuk hè :zwaai .
Whoehahahhahaa! :mrgreen:
Afbeelding
xlaurax

Tja, sommige mensen hebben blijkbaar niks nuttiger te doen dan mensen afzeiken.

Ik vroeg om mening en natuurlijk ADVIES, krijg een lading gezeik!!
Beetje flauw hoor, maar oke. :19:
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

xlaurax schreef: Ik vroeg om mening en natuurlijk ADVIES, krijg een lading gezeik!!
Wat een onzin! Mensen gaven gewoon de mening waar jij om hebt gevraagd en toen die jou niet bevielen ging je steigeren.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
xlaurax

haha, noem je dat steigeren?

Nee hoor, JULLIE steigeren!!
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”