Ik vind het eigelijk van de zotte dat je een hond zodanig fokt dat hij, door zijn lichaamsbouw, niet meer kan dekken. Nog erger vind ik het feit dat er dan overgegaan wordt op inseminatie.Mopshond Farkee gaat op sekscursus
door DAVID LEVIE
25 MAART 2006 - APELDOORN - Prijzen wint Farkee aan de lopende band. De driejarige mopshond van Marion Geessink uit Apeldoorn is net teruggekeerd uit Kopenhagen, waar hij de beste van zijn ras bleek.
Nazaten van Farkee zijn zeer gewild, er is echter één probleem: de mops faalt tijdens de geslachtsdaad. Daarom stuurt zijn bazin hem binnenkort naar een echte wipcursus. Marion Geessink: ‘Farkee is een bijzonder gedrongen hond met een kort, bijna vierkant lijf. Daardoor heeft hij wat problemen met de penetratie. Met een beetje hulp van een deskundige moet het straks lukken. Anders gaan we over op kunstmatige inseminatie.’
En bijna nog erger vind ik het dat zo'n hond door een keurmeester wordt verkozen tot beste van het ras.
Ik vind het eerder een signaal dat je beter moet gaan letten op de lichaamsbouw van de hond.
Wat vinden jullie?