Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Discussie politiehonden een Staff geschikt of ongeschikt
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
@ jeroen.
alle honden doen alleen dingen voor ons op commando. en om dat te ondersteunen fokken ze er raseigenschappen in.
tuurlijk vliegt niet elke herder je meteen aan, maar hij zal sneller snappen dat ie waakhond is dan die stafford die hypert om de visite die komt en vergeet dat ie waakhond was...
je ziet het te zwart wit. tuurlijk kan elk ras waken. kun je ze leren, maar sommigen kunnen het veel beter en zijn ervoor gemaakt. en onder waken valt ook mensen bijten die op zijn territorium komen en niet welkom zijn.
een pit kan goed vechten.
een duitse herder vast ook, maar heeft er de bouw en vacht niet voor. en zo heeft elk ras zijn kwaliteiten.
en sommige dingen moet je niet willen.. met een naakthond sleerijden in antartica bijvoorbeeld.. harry husky lacht zich rot, maar de nakert valt om...
alle honden doen alleen dingen voor ons op commando. en om dat te ondersteunen fokken ze er raseigenschappen in.
tuurlijk vliegt niet elke herder je meteen aan, maar hij zal sneller snappen dat ie waakhond is dan die stafford die hypert om de visite die komt en vergeet dat ie waakhond was...
je ziet het te zwart wit. tuurlijk kan elk ras waken. kun je ze leren, maar sommigen kunnen het veel beter en zijn ervoor gemaakt. en onder waken valt ook mensen bijten die op zijn territorium komen en niet welkom zijn.
een pit kan goed vechten.
een duitse herder vast ook, maar heeft er de bouw en vacht niet voor. en zo heeft elk ras zijn kwaliteiten.
en sommige dingen moet je niet willen.. met een naakthond sleerijden in antartica bijvoorbeeld.. harry husky lacht zich rot, maar de nakert valt om...

- M@scha
- Zeer actief
dat bedoelde ik eigenlijk, daarom deel 2 van mijn zin na het smilietje...MARC_S schreef:Ik wil eerlijk gezegd vooral niet weten wat ze met mensen gedaan hebben ........... :N:massam schreef:van de meeste rassen wil je eigenlijk niet weten waarom ze er zijn :N: en wat mensen met ze gedaan hebben...![]()

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): American Staffords en een Maine Coon kat.
- Aantal honden: 3
Nou toen ik nog met mijn staff spreek ik over 17 jaar geleden trainde werd het pakwerk van de club waar wij trainde bij de politie uitgevoerd de politie is toen een tijd met Bandji aan de gang geweest hun zeiden dat ze haar manscherp vonden daarom wilde ze haar toen wij met VH trainen stopte overnemen ik moet wel zeggen ze loste extreem goed zeiden hun altijd helemaal voor een Staff.malinois schreef:bij de IPO moeten ze niet manscherp zijn maar MOUWgericht... manscherp hoort bij de KNPV. Ik snap daarom je beredenering ook niet dat je hond ipo 2 haalt en de politie hem zo graag wil hebben, dan moet je knpv gaan doen en geen ipo. Een IPO hond kan wereldkampioen zijn maar niks presteren in de KNPV....Nicolay schreef:en vh2 (ipo2) gehaald daarna zijn wij gestopt maar het liefst had de politie haar van ons overgenomen ze hadden maar weinig honden die zo manscherp waren
VH is veranderd in IPO inmiddels daarom staat het tussen aanhalingstekens

Een dier heb je voor het leven, niet voor even.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
nee, ik denk ook niet dat iedere hond bij de politie terecht kan. vb. mijn mechel-teef kan dit zeker niet :N: (daar is ze veel te eng voorMARC_S schreef:Wat een dom gelul om te zeggen dat iedere hond een politiehond kan worden. Dat is net zo dom als zeggen dat iedere hond een sledehond kan worden of een goed getrainde jachthond met papieren![]()
Dat is dus niet zo. Het is niet zo dat jaren fokken op werklust en trainbaarheid larie is en het is al helemaal niet zo dat een hond die totaal geen werklust heeft in vergelijking tot een driftige mechel ook maar een schaduw kan worden van die hond eenmaal opgeleid. Zou wat zijn zeg![]()
Waarom denk je dat de groenendaler, de bouvier en de doberman al niet meer op het niveau van de gemiddelde mechel te brengen zijn? Die honden halen een veel hoger niveau dan willekeurig welke staff.

ze is gewoon te terughoudend, dus zou de politie er niets mee zijn (ze zouden meer Déesse moeten beschermen dan omgekeerd)
mijn reutje (ook al is nog maar 10-11 weken) zou dan wel weer geschikt zijn, omdat hij gewoon veel meer driften heeft.
de lab van mij zus zou ook niet bij de politie kunnen, veels te vriendelijk

het hangst dus van hond tot hond af, alhoewel het ene ras natuurlijk gemiddeld geschikter is dan het andere
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
wij hebben gezien in de les (lang geleden) dat er verzuring in de kaakspieren optreedt, waardoor de hond (staff,pitt,...) zijn bek niet meer openkrijgt.Reini schreef:Een echte bijtklem in de vorm van een slot wat op de kaken gaat, bestaat niet. Ik denk (maar wie ben ik) dat het wordt verward met de vasthoudendheid van een staff. Eenmaal vast is vaak wel vast, maar dan zonder klem.Tamara en Bowie schreef: Dat heb ik dus ook al meerdere malen gehoord en gelezen, dat de zogenaamde bijt/kaakklem helemaal niet bestaat.
klopt dit dan niet?
- M@scha
- Zeer actief
- little-wolf
- Zeer actief
daar gaat t nou toch niet om of t wel of niet magestelle schreef:ik snap die discussie nooit zo goed hoor.
Er is gewoon een lijst samengesteld met hondenrassen die het IPO/VH en KNPV programma mogen draaien en daar staat de stafford (en nog veel meer rassen) niet op. het mag dus gewoon niet. klaar. punt.
Dan kunnen hier wel elke keer topics geopend worden door mensen die het onzin en belachelijk vinden maar daar shciet niemand dus iets mee op.
Als je zo graag IPO of whatever wilt trainen dan moet je dus een ras aanschaffen die wel op de betreffende lijst staat.

er wordt een doodnormale vraag gesteld over iemand zijn mening.

- little-wolf
- Zeer actief
dus dan is meteen t hele ras ongeschikt?Tamara&Dana schreef:Als ik zo de televisie beelden en nieuwsberichten zie vind ik iddIlona&Kira schreef:En waar haal je dat vandaan als ik vragen mag?! Als dat zo is dan zou dat dus betekenen dat de politie in Amerika onverantwoord bezig isMartijn schreef:Herders zijn geschikt om makkelijk te schakelen in hun gedrag en te doseren. Staffs niet. Zoveel rassen trouwens niet.
dat de politie in Amerika onverantwoord bezig is. Maar dan doel ik
meer op het geweld waarmee ze iemand aanhouden.
Maar goed. Net als Mascha kan ik het ook niet heel goed uitleggen
maar ik vind ook dat ze er niet geschikt voor zijn. Die van mij in
ieder geval niet.
er zijn zat herder ook ongeschikt.
- little-wolf
- Zeer actief
met dat laatste ben ik wel met je eens.MARC_S schreef:Een herder is een werkhond en een staff niet.Een herder is geselecteerd op trainbaarheid en een staff niet. Een staff wordt hooguit gebruikt omdat hij afschrikwekkend is en iedereen denkt dat het een pitbull is die nooit meer lost op commando.
Ikzelf vind mensen die pakwerk doen met molossers, staffies of andere "besproken" rassen degene die nou precies gaan doen wat het ras niet kan gebruiken. Manscherpte gaan trainen en evt ook infokken is de eerste stap naar een uitbreiding van de pitbullwet.![]()
Uiteindelijk zijn het altijd de partikulieren die met die honden over straat lopen. Werken en dan vooral in NL doen ze niet en trainen op pakwerk is dus nutteloos en in mijn ogen ook gevaarlijk, zeker als de training niet serieus wordt genomen en het baasje vooral niet zo serieus is geeft dat alleen maar problemen.
helaas gebeurd t toch op achteraf veldjes/tuintjes dat men zulke type honden zelf opjutten met een mouw o.i.d zonder goede begeleiding.
- Tamara&Dana
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Eerlijke mening? Ja het hele ras is totaal ongeschikt en wel doordat het gros van de honden niet geschikt is en dus zal vrijwel elke hond die eraan begint nooit zal doordringen tot de top en dus een "huishond" met africhtingsstimulaties zal worden. Wie wil er nu een staff die bv niet kon lossen maar wel lekker op de mauw klapt, of een hondje dat te scherp bleek en echt door ging?little-wolf schreef:dus dan is meteen t hele ras ongeschikt?
Dus in mijn ogen is het hele ras ongeschikt aangezien het veel ellende veroorzaakt als iedereen het gaat proberen voor die enkeling die het zal lukken iets te bereiken met zijn hond.
Herders zijn ook soms ongeschikt maar de kans is kleiner als je uit goede lijnen koopt naast dat de honden die het net niet halen niet direct veranderen in probleemgevallen omdat ze verkeerd gestimuleerd zijn of verkeerd uitpakken

- little-wolf
- Zeer actief
ik bedoelde eigenlijk meer algemeen. iemand vond dat t ras ongeschikt is omdat haar hond niet geschikt zou zijn.MARC_S schreef:Eerlijke mening? Ja het hele ras is totaal ongeschikt en wel doordat het gros van de honden niet geschikt is en dus zal vrijwel elke hond die eraan begint nooit zal doordringen tot de top en dus een "huishond" met africhtingsstimulaties zal worden. Wie wil er nu een staff die bv niet kon lossen maar wel lekker op de mauw klapt, of een hondje dat te scherp bleek en echt door ging?little-wolf schreef:dus dan is meteen t hele ras ongeschikt?
Dus in mijn ogen is het hele ras ongeschikt aangezien het veel ellende veroorzaakt als iedereen het gaat proberen voor die enkeling die het zal lukken iets te bereiken met zijn hond.
Herders zijn ook soms ongeschikt maar de kans is kleiner als je uit goede lijnen koopt naast dat de honden die het net niet halen niet direct veranderen in probleemgevallen omdat ze verkeerd gestimuleerd zijn of verkeerd uitpakken
persoonlijk vind ik lossen ten allen tijden belangrijk. met ieder ras.
volgens mij is dat ook niet direct t 1e wat een hond in de africhting moet kunnen ( kan het fout hebben) maar persoonlijk vind ik dus dat ze dat moeten kunnen. kunnen ze t niet, dan zijn ze sowiso niet geschikt.
en ook vind ik de punten als niet lossen en wel erop klappen of te scherp en doorgaan ook niet je van het als het om andere rassen gaat.
wil er dus niet mee zeggen dat jan en alleman t maar moet gaan doen met zn staff.

t zal idd goed zijn dat de staff geen werklijnen heeft in de africhting. het zal dan ongetwijfeld ook verkeerde gasten aantrekken wat weer een hoop ellende zal geven.
in hoeverre de staff wel of niet geschikt is, dat durf ik niet te zeggen.
- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Contacteer:
Tot nu toe deelde ik je mening...MARC_S schreef:Eerlijke mening? Ja het hele ras is totaal ongeschikt en wel doordat het gros van de honden niet geschikt is en dus zal vrijwel elke hond die eraan begint nooit zal doordringen tot de top en dus een "huishond" met africhtingsstimulaties zal worden. Wie wil er nu een staff die bv niet kon lossen maar wel lekker op de mauw klapt, of een hondje dat te scherp bleek en echt door ging?little-wolf schreef:dus dan is meteen t hele ras ongeschikt?
Alleen je laatste alinea... daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Ook bij gebleken ongeschiktheid wordt de hond niet altijd netjes "teruggetraint"
De "gebleken ongeschikte" hond wordt herplaatst en dat is ook wel eens bij mensen
die niet weten hoe ze daar mee om moeten gaan...
Maar voor de rest...mee eens!
Voor mij geen Am. Staff of Staff. Bull e.d. op het pak....
(ze zijn nou juist gefokt op de hoge bijtdrempel richting mensen)
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie

In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
Sandra

- Zoie
- Zeer actief
Re: Discussie politiehonden een Staff geschikt of ongeschikt
nou, om eerlijk te zijn ben ik toch al niet zo'n liefhebber van het africhtingswerk. Maar als je het doet, doe het dan met honden die er speciaal op gefokt zijn. Marc verwoordt het een en ander beter en met veel meer kennis van zaken dan ik het zou kunnen.Ilona&Kira schreef:Hoi Jan,
Ik was toch eigenlijk wel benieuwd naar aanleiding van jou opmerking:
Ik ben b.v. niet blij met staffords als manscherpe honden bij de politie in Amerika. M.i. hoort een stafford niet manscherp te zijn, of te worden gemaakt.
Waarom is een bijv. herder wel geschikt om manscherpt te zijn en een stafford niet?! Blijkbaar voeren ze in Amerika wel goed hun werk uit en bereiken ze hiermee wel resultaat! Het zijn intelligente honden en kunnen heel veel net zoals een herder.... Maar waarom vind je dit als ik vragen mag?!
Daarnaaast, en misschien wel in de eerste plaats, is het wat mij betreft een kwestie van smaak. Ik vind het niet bij het ras passen, en zie de benodigde eigenschappen er dan ook niet graag ingefokt, wat je dan onherroepelijk gaat krijgen natuurlijk. Zulke honden komen dan weer in handen van mensen die het imago van het ras willens en wetens verkloten, of, misschien wel net zo erg, komen in handen van mensen die geen kwaad willen, maar er niet mee om kunnen gaan. Probleem speelt ook bij de herders natuurlijk, maar nog geen reden om het dan ook maar bij de staffords te introduceren.

-
- Zeer actief
De pitbull is wel op manscherpte gefokt in de VS en daarvoor zijn oa honden gebruikt die als soort van "mutatie" extreem agressief waren en dus ook op mensen klapten. Die honden werden verkocht als wapens en bewakingshonden. Daarmee is ook pakwerk geprobeerd en als je het mij vraagt zijn die honden de basis van alle ellende die de pitbulls zijn gaan veroorzaken.
Als je nu manscherpe staffies of "dappere" "waakse" staffies gaat selecteren omdat je er zo lekker mee kan manwerken gaat het waarschijnlijk ook helemaal mis
Als je nu manscherpe staffies of "dappere" "waakse" staffies gaat selecteren omdat je er zo lekker mee kan manwerken gaat het waarschijnlijk ook helemaal mis

- Living XL
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastiff!
- Contacteer:
Als dit een reactie is op mijn opmerking dat ze nu juist op een hoge bijtdrempel richting mensen zijn gefokt.MARC_S schreef:De pitbull is wel op manscherpte gefokt in de VS en daarvoor zijn oa honden gebruikt die als soort van "mutatie" extreem agressief waren en dus ook op mensen klapten. Die honden werden verkocht als wapens en bewakingshonden. Daarmee is ook pakwerk geprobeerd en als je het mij vraagt zijn die honden de basis van alle ellende die de pitbulls zijn gaan veroorzaken.
Ik had het over de tegenwoordige Am. Staff / Staff. Bull.
En inderdaad het zou me niets verbazen als dat het begin van de "huidige" ellende is geweest.
Groetjes
Sandra

Sandra

-
- Zeer actief
Nee hoor was zeker niet speciaal als reactie op jouw hoge bijtdrempel want dat klopt gewoonMurphy's Place schreef:Als dit een reactie is op mijn opmerking dat ze nu juist op een hoge bijtdrempel richting mensen zijn gefokt.MARC_S schreef:De pitbull is wel op manscherpte gefokt in de VS en daarvoor zijn oa honden gebruikt die als soort van "mutatie" extreem agressief waren en dus ook op mensen klapten. Die honden werden verkocht als wapens en bewakingshonden. Daarmee is ook pakwerk geprobeerd en als je het mij vraagt zijn die honden de basis van alle ellende die de pitbulls zijn gaan veroorzaken.
En inderdaad het zou me niets verbazen als dat het begin van de "huidige" ellende is geweest.

Verlies je de oorspronkelijke selectie uit het oog dan verlies je denk ik ook de oorspronkelijke raskenmerken uit het oog. Juist de honden die nu op shows hoge ogen gooien zijn de honden die op kalmte, non-hondagressie en uiterlijk geselecteerd zijn. Niet waarop ze oorspronkelijk hun extreem hoge bijtdrempel naar mensen hadden. Dekreuen van grote fokkers zijn vaak kennelhonden en dus over hun karakter als huishond is niet altijd wat te zeggen. Ik zou bv nooit een pup uit een reu willen die niet als gezinshond leeft bij bepaalde rassen. Dominante felle kennelhonden geven nooit problemen en vaak is niet eens bekend dat ze eenmaal in huis al snel de touwtjes in handen nemen of erg fel naar bezoek blijken. Van een reu in een kennel wordt bv normaal gevonden dat hij geen vreemden in de kennel wil. Een gang en de voordeur worden voor zijn zonen in gezinnen ook de "kennel"

De honden die ik heb gekend en die echt heel fel en game waren (oorspronkelijk type) waren in mijn ogen ook de meest gave mensvriendelijke types. De showhonden en de honden uit lijnen die grof en bruut waren kwa bouw waren ook waaks en soms zelfs mensagressief. Dat zette me wel aan het denken aangezien die honden dus weggefokt zijn van de oorspronkelijke doelen met verlies van karakter

- little-wolf
- Zeer actief
wat wordt er bedoeld met game? hondagressief?MARC_S schreef:Nee hoor was zeker niet speciaal als reactie op jouw hoge bijtdrempel want dat klopt gewoonMurphy's Place schreef:Als dit een reactie is op mijn opmerking dat ze nu juist op een hoge bijtdrempel richting mensen zijn gefokt.MARC_S schreef:De pitbull is wel op manscherpte gefokt in de VS en daarvoor zijn oa honden gebruikt die als soort van "mutatie" extreem agressief waren en dus ook op mensen klapten. Die honden werden verkocht als wapens en bewakingshonden. Daarmee is ook pakwerk geprobeerd en als je het mij vraagt zijn die honden de basis van alle ellende die de pitbulls zijn gaan veroorzaken.
En inderdaad het zou me niets verbazen als dat het begin van de "huidige" ellende is geweest.Ook vroeger was die bijtdrempel erg hoog en stiekem durf ik te gaan beweren dat nu de bijtdrempel lager aan het worden is. De honden worden vooral geselecteerd op show en soms dus ook op bewaking en manscherpte. Bijna niemand selecteerd op game wat juist in eerste instantie heeft geleid tot de honden zoals ze nu zijn/zouden moeten zijn, nl honden die nooit agressief of waaks naar mensen worden.
Verlies je de oorspronkelijke selectie uit het oog dan verlies je denk ik ook de oorspronkelijke raskenmerken uit het oog. Juist de honden die nu op shows hoge ogen gooien zijn de honden die op kalmte, non-hondagressie en uiterlijk geselecteerd zijn. Niet waarop ze oorspronkelijk hun extreem hoge bijtdrempel naar mensen hadden. Reuen zijn vaak kennelhonden en dus over hun karakter als huishond is niet altijd wat te zeggen.
De honden die ik heb gekend en die echt heel fel en game waren waren in mijn ogen ook de meest gave mensvriendelijke types. De showhonden en de honden uit lijnen die grof en bruut waren kwa bouw waren ook waaks en soms zelfs mensagressief. Dat zette me wel aan het denken aangezien die honden dus weggefokt zijn van de oorspronkelijke doelen met verlies van karakter
rochelle foet t aardig op shows en is erg waaks.
maar ik durf voor 99% te zeggen dat ze mensen niet zal bijten.
alleen wat ze zal doen als er een inbreker binnen komt...geen idee. die ervaring hebben we nog niet

-
- Zeer actief
Ik vind game moeilijk te beschrijven omdat game zeker niet alleen agressie betekend. Eigenlijk is een hond die game is vrijwel nooit agressief maar vooral heel erg gericht op zijn doel en vasthoudend. Het houdt meer in lust tot vechten zonder dat ze eigenlijk echt boos op mekaar zijn. Vaak staan ze gewoon wat te kwispelen tussendoor en genieten ze vooral heel erg van de gelegenheid tot actie. Agressief zie ik anders, meer een haat en verder niets gevoel. Agressieve honden vechten ook niet goed, die worden zelf gepakt door een hond die wel de lust en de kunde in een gevecht kan leggen.little-wolf schreef:wat wordt er bedoeld met game? hondagressief?
alleen wat ze zal doen als er een inbreker binnen komt...geen idee. die ervaring hebben we nog niet
Ik hoop dat ik niet te verwarrend overkom maar ik weet ook niet goed hoe ik het anders moet omschrijven

Een hondje dat echt game is mag nooit bijten als hij weggetrokken wordt of behandeld aan zijn wonden. Hij mag nooit waken aangezien iedereen met de hond moet kunnen werken en hem moet kunnen verzorgen. Daar werden ze ook echt op geselecteerd en de honden die niet makkelijk waren werden weggedaan of doodgemaakt. Die waren verkeerd, agressief en ongewenst.
Dat Rochelle waaks is is logisch, veel Amstaffs zijn waaks tegenwoordig en waar dat precies aan ligt durf ik niet te zeggen. Ze zijn in ieder geval nooit echt game en tonen vooral dominantie en agressie naar andere honden. Dat is iets dat oorspronkelijk helemaal niet zo gewenst was. Het gevecht moest niet op agressie maar op fysiek en kunde gevoerd worden in combinatie met kracht en doorzettingsvermogen.
Ik kan het echt moeilijk uitleggen maar ik heb een keer gezien hoe de hond van een vriend van mij in gevecht kwam (per ongeluk en met een veel grotere herdershond die zelf begon) en toen hij daar eenmaal uit was getrokken kwam hij direct de kinderen en ons begroeten om vervolgens thuis met een gelukzalige bebloede kop nog even na te dromen van zijn feestje. Een agressieve hond zal opgefokt en gespannen uit een gevecht komen. Daaraan zie je al met welke motivatie een hond uberhaubt vecht en of hij iets van game is

Bij die hond kon iedereen naar binnen want hij deed zowiezo nooit iets anders dan springen, likken en keihard kwispelen naar alle mensen.

- little-wolf
- Zeer actief
volgens mij leg je het goed uit hoor.MARC_S schreef:Ik vind game moeilijk te beschrijven omdat game zeker niet alleen agressie betekend. Eigenlijk is een hond die game is vrijwel nooit agressief maar vooral heel erg gericht op zijn doel en vasthoudend. Het houdt meer in lust tot vechten zonder dat ze eigenlijk echt boos op mekaar zijn. Vaak staan ze gewoon wat te kwispelen tussendoor en genieten ze vooral heel erg van de gelegenheid tot actie. Agressief zie ik anders, meer een haat en verder niets gevoel. Agressieve honden vechten ook niet goed, die worden zelf gepakt door een hond die wel de lust en de kunde in een gevecht kan leggen.little-wolf schreef:wat wordt er bedoeld met game? hondagressief?
Ik hoop dat ik niet te verwarrend overkom maar ik weet ook niet goed hoe ik het anders moet omschrijven![]()
Een hondje dat echt game is mag nooit bijten als hij weggetrokken wordt of behandeld aan zijn wonden. Hij mag nooit waken aangezien iedereen met de hond moet kunnen werken en hem moet kunnen verzorgen. Daar werden ze ook echt op geselecteerd en de honden die niet makkelijk waren werden weggedaan of doodgemaakt. Die waren verkeerd, agressief en ongewenst.
Dat Rochelle waaks is is logisch, veel Amstaffs zijn waaks tegenwoordig en waar dat precies aan ligt durf ik niet te zeggen. Ze zijn in ieder geval nooit echt game en tonen vooral dominantie en agressie naar andere honden. Dat is iets dat oorspronkelijk helemaal niet zo gewenst was. Het gevecht moest niet op agressie maar op fysiek en kunde gevoerd worden in combinatie met kracht en doorzettingsvermogen.
Ik kan het echt moeilijk uitleggen maar ik heb een keer gezien hoe de hond van een vriend van mij in gevecht kwam (per ongeluk en met een veel grotere herdershond die zelf begon) en toen hij daar eenmaal uit was getrokken kwam hij direct de kinderen en ons begroeten om vervolgens thuis met een gelukzalige bebloede kop nog even na te dromen van zijn feestje. Een agressieve hond zal opgefokt en gespannen uit een gevecht komen. Daaraan zie je al met welke motivatie een hond uberhaubt vecht en of hij iets van game is![]()
Bij die hond kon iedereen naar binnen want hij deed zowiezo nooit iets anders dan springen, likken en keihard kwispelen naar alle mensen.Wat je alleen niet moest doen was hem druk maken en een reu in zijn gezicht houden :N:

rochelle kan idd dominant naar andere honden zijn, vooral als die ander ook dominant is.
maar of het echt agressie is, durf ik niet te zeggen.
was het ook niet zo dat een aantal jaar terug de honden in de ring ook niet te houden waren naar elkaar?
toen ik voor t eerst ging kijken bij de staffs, verbaasde met het eerlijk gezegt dat ze allemaal gezellig met elkaar in de ring stonden.
ook rochelle kijkt amper naar de andere honden in de ring.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- little-wolf
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
tja daar kun je heel veel discussies over houden, ik vind het een spelletje, dan mag je een hond ook niet meer in een bijtrolletje laten bijten want dat is hetzelfde spelletje. Ga voor mijn hond staan en ren weg zonder mouw zal hij niet bijten, omdat hij voor de mouw gaat en niet voor de man. Mijn honden zullen het niet in hun hoofd halen om zomaar te gaan bijten op straat. Zo lang ik ze nog heerlijk in huis kan hebben, over straat kan gaan met sociale en vriendelijke honden dan vind ik het prima.Wil de hond schreef:Ik vind pakwerk sowieso helemaal niet geschikt om te doen met honden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- andre
- Vaste gebruiker
'gameness ' oftewel game is een term die gebruikt wordt om een karaktereigenschap van de pitbull aan te duiden.
een pitbull die game is zal nooit opgeven en doorgaan tot 't eind ook als hij verliest.
dit impliceert ook dat zijn wil tot domineren , overwinnen, prevaleert boven zijn instinctmatige gevoel voor overgave.
aan een pitbull kan je overigens niet zien of hij game is, hoewel de 'kenners ' op 't forum dit wel kunnen .
en er zijn maar heeeeeeeel weinig pitjes game !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
een pitbull die game is zal nooit opgeven en doorgaan tot 't eind ook als hij verliest.
dit impliceert ook dat zijn wil tot domineren , overwinnen, prevaleert boven zijn instinctmatige gevoel voor overgave.
aan een pitbull kan je overigens niet zien of hij game is, hoewel de 'kenners ' op 't forum dit wel kunnen .

-
- Zeer actief
andre schreef:'gameness ' oftewel game is een term die gebruikt wordt om een karaktereigenschap van de pitbull aan te duiden.
Kan je dat niet zien aan zijn/haar gedrag dan in het spel?Zoals je ook met andere rassen hebt dat ze gewoon niet wilen stoppen?
Of is et echt aleen maar te herkennen in een gevecht zeg maar?
- andre
- Vaste gebruiker
wat ik van de mensen in nederland en in amerika heb gehoord kan je deze eigenschap alleen zien als je je hond in een situatie breng waarin deze eigenschap wakker maakt.......
en daar ben ik geen voorstander van want hondengevechten verafschuwd ik , 't ras daar hou ik van en probeert er alles van te lezen en te weten over......
en daar ben ik geen voorstander van want hondengevechten verafschuwd ik , 't ras daar hou ik van en probeert er alles van te lezen en te weten over......

- M@scha
- Zeer actief
wat pakwerk betreft vind ik dat je gelijk hebt.. maar ik ga waarschijnlijk jachttraining en speuren doen met mijn sam omdat dat aangelijnt en de training vrij individueel is zodat hij toch lekker kan werken en niet gestressed wordt van al het knokmateriaal (reuen) om hem heen.jidde schreef:Waarom met een hond iets doen waarvoor hij totaal niet gefokt isIk ga geen jachttraining doen met mijn herder, omdat ze daar niet geschikt voor zijn. Ik doe er africhting mee, daar zijn ze immers voor gefokt.

- little-wolf
- Zeer actief
rochelle vond speuren ook leuk om te doen.massam schreef:wat pakwerk betreft vind ik dat je gelijk hebt.. maar ik ga waarschijnlijk jachttraining en speuren doen met mijn sam omdat dat aangelijnt en de training vrij individueel is zodat hij toch lekker kan werken en niet gestressed wordt van al het knokmateriaal (reuen) om hem heen.jidde schreef:Waarom met een hond iets doen waarvoor hij totaal niet gefokt isIk ga geen jachttraining doen met mijn herder, omdat ze daar niet geschikt voor zijn. Ik doe er africhting mee, daar zijn ze immers voor gefokt.
en balou helemaal. er is niks hemelser als er een spoor eten uit de grond komt zetten

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Jij doet toch geen africhting maar Kim???jidde schreef:Waarom met een hond iets doen waarvoor hij totaal niet gefokt isIk ga geen jachttraining doen met mijn herder, omdat ze daar niet geschikt voor zijn. Ik doe er africhting mee, daar zijn ze immers voor gefokt.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017