Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
probleempje
Moderator: moderatorteam
- FlevoFluffy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
probleempje
Hallo
Ik heb een soort van probleempje.
Ongeveer een week geleden werd mick lastig gevallen door een dominante hazewind hond.
Mick liep elke keer weg als de hond er aan kwam. Maar toen mick van achteren werd aangevallen gromde hij van zich af en ging op zijn achter poten staan.
Helaas raakte hij de nek van de hond en was het leed geschied.
Mick schampte met zijn hoektand langs de nek van de andere hond en die hond had zijn vel los zitten en kon naar de dierenarts.
Sinds die tijd ben ik het vertrouwen kwijt geraakt niet in mick maar in de situatie als die een hond tegen komt.
Wie heeft hier ervaring mee.
Ik heb een soort van probleempje.
Ongeveer een week geleden werd mick lastig gevallen door een dominante hazewind hond.
Mick liep elke keer weg als de hond er aan kwam. Maar toen mick van achteren werd aangevallen gromde hij van zich af en ging op zijn achter poten staan.
Helaas raakte hij de nek van de hond en was het leed geschied.
Mick schampte met zijn hoektand langs de nek van de andere hond en die hond had zijn vel los zitten en kon naar de dierenarts.
Sinds die tijd ben ik het vertrouwen kwijt geraakt niet in mick maar in de situatie als die een hond tegen komt.
Wie heeft hier ervaring mee.
Groetjes en een poot van Mick

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik denk iedere hondenbezitter wel
Het zijn en blijven honden en zo moet je dat ook proberen te zien. Niet iedere ontmoeting tussen wildvreemde honden is leuk, zo werkt dat nu eenmaal bij de meeste honden.
Achteraf gezien had jij misschien als baas wat eerder in moeten grijpen en de andere hond weg moeten sturen, indien dit mogelijk was. Maar achteraf is het altijd makkelijk praten
Ik zou het toch echt proberen te relativeren tot iets wat nu eenmaal is gebeurd en kán gebeuren bij honden.
Het zijn en blijven honden en zo moet je dat ook proberen te zien. Niet iedere ontmoeting tussen wildvreemde honden is leuk, zo werkt dat nu eenmaal bij de meeste honden.
Achteraf gezien had jij misschien als baas wat eerder in moeten grijpen en de andere hond weg moeten sturen, indien dit mogelijk was. Maar achteraf is het altijd makkelijk praten
Ik zou het toch echt proberen te relativeren tot iets wat nu eenmaal is gebeurd en kán gebeuren bij honden.
- FlevoFluffy
- Zeer actief
Ik doe mijn best om het te relativeren maar vandaag begon er weer een hond te grommen
en dan merk ik toch dat er wat angst zit.
Plus dat ik op dat moment probeerde weg te lopen en de andere baas was lekker aan het kleppen en had geen flauw benul had waar zijn hond mee bezig was.
Een dag later sprak hij mij aan en het kwam er op neer dat het normaal was wat zijn hond deed omdat ik bij de roedel van de hond liep.
Ik denk dat het wel over zal gaan maar soms is het wel lekker om er over te kleppen.
en dan merk ik toch dat er wat angst zit.
Plus dat ik op dat moment probeerde weg te lopen en de andere baas was lekker aan het kleppen en had geen flauw benul had waar zijn hond mee bezig was.
Een dag later sprak hij mij aan en het kwam er op neer dat het normaal was wat zijn hond deed omdat ik bij de roedel van de hond liep.
Ik denk dat het wel over zal gaan maar soms is het wel lekker om er over te kleppen.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik zou sowieso al niet met een vreemde hond dichtbij een andere roedel (dus meerdere honden) lopen. Dat is altijd een tricky situatie.
Verder is het altijd proberen in te schatten of de honden samen kunnen of niet en tja, soms schat je dat niet goed in.
Je hond terug kunnen roepen vind ik zelf erg belangrijk voor een veilige situatie, dus zodra je het niet vertrouwt je hond bij je roepen.
Het is erg vervelend als er wat gebeurd, maar ja het hoort er toch een beetje bij, bij het houden van honden en alles voorkomen dat lukt nooit iemend volgens mij
Verder is het altijd proberen in te schatten of de honden samen kunnen of niet en tja, soms schat je dat niet goed in.
Je hond terug kunnen roepen vind ik zelf erg belangrijk voor een veilige situatie, dus zodra je het niet vertrouwt je hond bij je roepen.
Het is erg vervelend als er wat gebeurd, maar ja het hoort er toch een beetje bij, bij het houden van honden en alles voorkomen dat lukt nooit iemend volgens mij
- FlevoFluffy
- Zeer actief
Het stomme was dat ik met mick eerst in de roedel liep
Ik loop altijd smorgens in dit groepje.
Alleen die dag liet ik mick om 19:00 uur uit omdat ik weg moest.
dus kwam ik die groep weer tegen en even later kwam die windhond erbij.
En dat ging mis.
Maar ik ben de hond ook wel eens zonder die roedel tegen gekomen en toen was die aardig dominant.
Ik loop altijd smorgens in dit groepje.
Alleen die dag liet ik mick om 19:00 uur uit omdat ik weg moest.
dus kwam ik die groep weer tegen en even later kwam die windhond erbij.
En dat ging mis.
Maar ik ben de hond ook wel eens zonder die roedel tegen gekomen en toen was die aardig dominant.

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Dit herken ik wel ja, Tomas was als opgroeiende pup altijd het mikpunt van volwassen dominante reutjes tot hij ineens van zich af ging bijten. Helaas is hij dat blijven doen.
Een van die hondeneigenaren presteerde het ook nog tegen me te zeggen dat ik wel eens met mijn hond naar cursus mocht, terwijl zijn hond, een enorme Berner sennen, helemaal uit het zicht van de baas over Tomas heenvloog.
Maar het leed was eenmaal geschied, en nu moet ik ogen in mijn achterhoofd hebben want Tomas is nu echt een knokker.
Een van die hondeneigenaren presteerde het ook nog tegen me te zeggen dat ik wel eens met mijn hond naar cursus mocht, terwijl zijn hond, een enorme Berner sennen, helemaal uit het zicht van de baas over Tomas heenvloog.
Maar het leed was eenmaal geschied, en nu moet ik ogen in mijn achterhoofd hebben want Tomas is nu echt een knokker.
- FlevoFluffy
- Zeer actief
Gelukkig is mick nog geen knokker.
Ik geloof dat zelf niet eens weet wat die heeft gedaan.
Maar ik merk aan mezelf dat ik mick nu bij andere onbekende honden probeer weg te houden.
En daar baal ik van, ik loop zelf niet meer lekker.
maar dat zal wel over gaan hoop ik.
Maar nu wordt ik wel aansprakelijk gesteld.
Maar ik weet niet of de verzekering wel uit keert omdat we allebij losliepen op een een plek waar dat eigenlijk niet mag.
En de andere hond is een windhond en ik heb van gehoord dat die in nederland niet los mogen lopen.
Ik zie wel hoe het afloopt.
En over training moet die man niet gaan zeuren want ik ga elke woensdag trouw en mick doet het heel erg goed.
Ik geloof dat zelf niet eens weet wat die heeft gedaan.
Maar ik merk aan mezelf dat ik mick nu bij andere onbekende honden probeer weg te houden.
En daar baal ik van, ik loop zelf niet meer lekker.
maar dat zal wel over gaan hoop ik.
Maar nu wordt ik wel aansprakelijk gesteld.
Maar ik weet niet of de verzekering wel uit keert omdat we allebij losliepen op een een plek waar dat eigenlijk niet mag.
En de andere hond is een windhond en ik heb van gehoord dat die in nederland niet los mogen lopen.
Ik zie wel hoe het afloopt.
En over training moet die man niet gaan zeuren want ik ga elke woensdag trouw en mick doet het heel erg goed.

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Als allebei de honden losliepen kun je wel uit goed fatsoen aanbieden te betalen maar volgens mij kun je nooit hierop aansprakelijk gesteld worden.
Ik snap wel wat je bedoelt dat je niet lekker meer loopt, dat heb ik eigenlijk ook wel sinds de eerste keer dat het foutging.Toch wen je er ook wel aan hoor, het hoort nu eenmaal bij honden.
Ik snap wel wat je bedoelt dat je niet lekker meer loopt, dat heb ik eigenlijk ook wel sinds de eerste keer dat het foutging.Toch wen je er ook wel aan hoor, het hoort nu eenmaal bij honden.
- FlevoFluffy
- Zeer actief
Ik wil op zich wel betalen maar niet het hele bedrag het was zijn hond die de boel uit zat te lokken
Mick was gewoon als een echte jachthond lekker aan het snuffelen.
Maar ik heb geen adres van de man dus ik moet hem eerst maar weer zien tegen te komen.
En ik doe mijn best om hem niet tegen te komen maar dat komt meer door het gedrag van zijn hond en ik ben niet de enige die er last van heeft
Ik sprak vandaag iemand die zijn honden vast doet voor de windhond.
En het grootste probleem vind ik ook nog dat de man zijn hond niet corrigeerd voor zijn gedrag.
Het was normaal wat die deed.
En dan kun jemij niet kwaaier krijgen
Mick was gewoon als een echte jachthond lekker aan het snuffelen.
Maar ik heb geen adres van de man dus ik moet hem eerst maar weer zien tegen te komen.
En ik doe mijn best om hem niet tegen te komen maar dat komt meer door het gedrag van zijn hond en ik ben niet de enige die er last van heeft
Ik sprak vandaag iemand die zijn honden vast doet voor de windhond.
En het grootste probleem vind ik ook nog dat de man zijn hond niet corrigeerd voor zijn gedrag.
Het was normaal wat die deed.
En dan kun jemij niet kwaaier krijgen

- starfleet
- Erelid
-
monique(047)
- Vaste gebruiker
- FlevoFluffy
- Zeer actief
-
bike
- Zeer actief
- FlevoFluffy
- Zeer actief
Tja nu ik er goed over na denk en jullie zo hoor ga ik het ook maar niet doen.
Helemaal omdat mick het ook nog eens prongelijk zijn nek raakte met zijn hoektand.
Als het ander ras was geweest was er waarschijnlijk niks gebeurd maar dat beest heeft zon dun huidje.
En er zijn meer honden eigenaren die last hebben van deze hond.
Dus boontje komt om zijn loontje.
Helemaal omdat mick het ook nog eens prongelijk zijn nek raakte met zijn hoektand.
Als het ander ras was geweest was er waarschijnlijk niks gebeurd maar dat beest heeft zon dun huidje.
En er zijn meer honden eigenaren die last hebben van deze hond.
Dus boontje komt om zijn loontje.