Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Reuen helemaal van slag van Bowie?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Reuen helemaal van slag van Bowie?

Ongelezen bericht door Tamara. »

Vandaag lekker naar het bos geweest, maar zo lekker was het voor Bowie niet. Ik weet niet wat het is maar het lijkt wel of reuen helemaal van slag raken als Bowie erbij is.

Vandaag 1 duitse dog reu, 1 labrador reu, 2 duitse doggen reu en teef, en nog wat grut tegen gekomen. Alle reuen waren intakte reuen, en raakten helemaal van slag van d'r. Heel erg wild naar d'r doen, achter d'r aan rennen, op d'r willen springen, geluid maken, aan d'r ruiken en nog meer van die dingen. Druk en wild gedrag en Bowie was not amused! Ze werd er best angstig van en de laatste reu die we tegen kwamen was een duitse dog reu en die werd ook helemaal wild van d'r. Op een gegeven moment was ze in de bosjes gekropen omdat meneer de duitse dog grommend achter haar aan rende en niet wilde luisteren naar het baasje. Ik rende naar de bosjes waar Bowie inzat, maar Bowie durfde er niet uit te komen. Ik ging naast d'r zitten, en maar zeggen, "ga je mee". Probeerde haar geen medelijden aan te praten, maar wilde haar wel laten weten dat ik er voor haar was. Maar zelfs dat wilde ze niet . Baasje was eindelijk aangekomen en nam de reu mee. Maar zelfs toen ging ze niet van harte met me mee. Ik vond het zo erg om haar zo te zien, en ook dat ze dit keer me niet zodanig vertrouwde dat ze met me mee kon gaan :jank:

Ik wil absoluut niet lullig doen t.o.v. reuen, maar kunnen die zo heftig reageren op een hond? Het wordt voor Bowie hoe langer hoe minder leuk omdat er continu honden zo heftig op haar reageren, ze wordt er hoe langer hoe banger van.

Loops is ze al even niet meer, maar kan die lucht dan nog zo lang blijven hangen :19:

Zijn er verder nog dingen die ik hier aan kan doen?

Ze is sinds we thuis zijn ook ontzettend onrustig, kan haar draai maar niet vinden en is continu zenuwachtig aan het hijgen. ZE lijkt echt een beetje van slag..
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Hier loopt ook een teefje dat eigenlijk 2 maanden van het jaar NIET aantrekkelijk is voor alle reuen. Gelukkig voor haar is ze een supersnelle jachthond, en rent dus elke reu eruit, die het dan vervolgens maar opgeven.

Ik zou denk ik zelf wat sneller ingrijpen (als je dat nog niet doet) :wink: Gewoon die andere honden wegjagen, desnoods duwen, en Bowie naast je laten zitten. Alhoewel ik me ook heel goed voor kan stellen dat dat lastig is als het constant gebeurt.

Dat ze je niet zo vertrouwde dat ze met je mee kan gaan zou ik me niet zo heel erg druk om maken (moet je horen wie het zegt :roll: :mrgreen: ). Als Saar echt weg is gerend voor een Herder-achtige hond dan komt ze ook niet meteen naar mij terug. Ik denk dat ze dan nog te bang zijn dat die andere hond hen toch wel weer 'te pakken krijgt'.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Osa is ook altijd erg geliefd onder de reuen,maar die verdedigd zichzelf en geeft gewoon een snauw terug...
ik heb geen idee wat je het beste kan doen met Bowie,ik heb niet echt ervaring met bange honden..

gr Aimee
Tamara.
Zeer actief

Het is niet dat ze agressief zijn naar Bowie, maar meer ontzettend opdringerig en alle remmen gaan los bij ze :19:

Ze was niet meer bang voor andere honden, maar hierdoor wordt het er niet beter op. Ze probeerd van zich af te snauwen, maar dat gaat heel onzeker van haar kant uit en niet overtuigend genoeg. En ik wil ook niet dat ze puur uit angst gaat grommen en bijten.
Moos
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:Het is niet dat ze agressief zijn naar Bowie, maar meer ontzettend opdringerig en alle remmen gaan los bij ze :19:

Ze was niet meer bang voor andere honden, maar hierdoor wordt het er niet beter op. Ze probeerd van zich af te snauwen, maar dat gaat heel onzeker van haar kant uit en niet overtuigend genoeg. En ik wil ook niet dat ze puur uit angst gaat grommen en bijten.
Ik zou dan dus echt zelf heel snel ingrijpen. Doe ik bij Saar ook nog steeds. 1 keer te hard op haar beuken (en dan niet in spel, maar aankomen rennen en 'bam!' erbovenop) en ik vraag de baas in te grijpen. Doen ze dat niet dan doe ik het. Meestal roep ik Saar dan bij me en stuur die andere hond weg. Soms ga ik ertussen staan, en soms sjor ik eraf.
Ook om te voorkomen dat ze uit angst gaat snauwen en happen.

Bij Bram doe ik dat trouwens vaak ook, want die wil nu al weleens uit angst gaan snauwen en snappen.

Naar Saar en Bram zijn honden ook niet agressief, maar gewoon te wild of opdringerig. Ook dan grijp ik dus heel snel in.
Afbeelding
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

Ik herken je verhaal wel een beetje.
Saffie is nog niet loops geweest maar sinds ze wat ouder wordt merk ik dat intacte reuen soms helemaal wild van haar worden. En dan rennen ze dus ook als een gek achter haar aan wild brommend en proberen soms op haar te rijden.
Saffie is ook zo'n bangig hondje die niet van haar af snauwt en dan maar in de bosjes kruipt.
Dan vraag ik of de eigenaar van de reu zijn hond even wil pakken. Meestal hoef ik het niet eens te vragen omdat de eigenaren zelf wel zien dat het geen leuk spel is.
Zelf ingrijpen heb ik nog nooit hoeven doen, ik laat dat ook liever over aan de eigenaar van de reu. Maar als die eigenaar niet snel genoeg ter plekke zal ik denk ik ook proberen om zelf in te grijpen.

Niet leuk dat Bowie daar zo in de stress van raakt, Saffie is op dat moment ook altijd even in de stress maar is de reu weer weg dan loopt ze ook weer vrolijk met me mee.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Na ja zeg, wat een verhaal! Is het niet mogelijk om direct contact te zoeken met de reu-eigenaar en vriendelijk doch dringend te verzoeken hun reu bij zich te houden?

Ik ken wel reuen die op elk teefje springen, maar het zal toch niet zo zijn dat jij die reuen net allemaal tegenkomt :denken:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Als een teef loops is geweest blijft de lucht inderdaad nog wel een poosje hangen;hoe lang geleden is het van Bowie?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ben idd ook benieuwd hoe lang het geleden is dat ze loops was...
het is iig niet leuk voor Bowie, dat zowiezo, maar voor een reu eigenaar ook niet..... je zult idd vast niet toevallig allemaal reuen tegengekomen zijn die slecht naar de baas luisteren en die op elke hond willen springen, dus zal het ws echt bij Bowie liggen... :19:
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Hier de eigenaar van zo'n reu :roll: . Gisteren in het park; Dante loopt op dit moment (omdat er zoveel loopse teven in de buurt zijn) naar iedere hond. Doet hij in normale doen veel minder. Maar nu kán het (volgens hem) weleens een loopse teef zijn :roll: . Hij liep dus weer naar een labradorteefje en ja hoor, hij ging aan haar oren likken en dan weet ik het al. Dan moet ik hollen want hij gaat er gegarandeerd bovenop. Hij luistert in normale doen (tegenwoordig) best goed maar in zo'n geval echt niet. Daarom hol ik dan alvast om hem bij zijn kladden te grijpen. Heb ik hem net weggehaald, komt de volgende reu; zelfde verhaal. Dit dus tot drie keer toe. Ik vraag voorzichtig aan de eigenaar of ze soms loops is, of onderweg, of geweest? Nee ze was gesteriliseerd (gecastreerd) :denken: Dus een zeeeer aantrekkelijk teefje!
O, ik kan me zo indenken hoe rot het is voor een teefeigenaar om weer zo'n reu achter je hond aan te krijgen. Maar de reu-eigenaar vindt het ook echt heel vervelend (ik dan). Ben altijd blij met zo'n bitchje die een snauw geeft; daar heeft Dante meestal diep respect voor! Ik weet dus geen oplossing voor je maar alleen dat de andere kant ook niet fijn is :mrgreen:

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

En Dante springt echt niet op iedere teef dus ik was wel wat verbijsterd door bovenstaand gedrag...

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Smek is ook stront en strontvervelend tegen de meeste teven :roll: Dat kleine etterbakkie duikt gelijk bij ze onder de staart voor een flinke slobberpartij. Dan lijn ik hem aan en loop ik de andere kant op maar ik kan mee voorstellen dat het bloedirritant is als je dat constant hebt en met grotere honden dan Smek (die te klein is om erop te kluimmen en het dus bij een slobberpartij houdt) ook nog.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Na ja zeg, wat een verhaal! Is het niet mogelijk om direct contact te zoeken met de reu-eigenaar en vriendelijk doch dringend te verzoeken hun reu bij zich te houden?

Ik ken wel reuen die op elk teefje springen, maar het zal toch niet zo zijn dat jij die reuen net allemaal tegenkomt :denken:
Ik geloof dus ook niet dat elke reu zo is, zoals nu heb ik het ook nooit eerder meegemaakt :19:

maar toen ik net buiten met Bowie was, was een Duitse Herder niet eens meer geinteresseerd in z'n balletje, maar dacht meer mèt een balletje :mrgreen:
Tamara.
Zeer actief

marian* schreef:Als een teef loops is geweest blijft de lucht inderdaad nog wel een poosje hangen;hoe lang geleden is het van Bowie?
Ik zat hier ook al aan te denken, Bowie is nu ruim anderhalve week niet meer loops. Zou het echt daar aan kunnen liggen?

Aan het einde van haar laatste loopsheid week, reageerden de reuen lang niet zo heftig als nu. Of komt er nog een luchtje na de loopsheid waardoor ze nog heel erg lekker ruikt?

Moet ik haar wassen, zou dt helpen? Hoe lang blijft ze dan lekker ruiken?
Tamara.
Zeer actief

yamie schreef:ben idd ook benieuwd hoe lang het geleden is dat ze loops was...
het is iig niet leuk voor Bowie, dat zowiezo, maar voor een reu eigenaar ook niet..... je zult idd vast niet toevallig allemaal reuen tegengekomen zijn die slecht naar de baas luisteren en die op elke hond willen springen, dus zal het ws echt bij Bowie liggen... :19:
Ik heb ook niet gezegd dat het aan de reu ligt, ik doelde er juist eigenlijk meer op dat het aan bowie ligt :wink:

Maar ik ben dus wel alleen maar reuen tegengekomen die op haar willen springen, vanavond weer.
Moos
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:
marian* schreef:Als een teef loops is geweest blijft de lucht inderdaad nog wel een poosje hangen;hoe lang geleden is het van Bowie?
Ik zat hier ook al aan te denken, Bowie is nu ruim anderhalve week niet meer loops. Zou het echt daar aan kunnen liggen?

Aan het einde van haar laatste loopsheid week, reageerden de reuen lang niet zo heftig als nu. Of komt er nog een luchtje na de loopsheid waardoor ze nog heel erg lekker ruikt?

Oh, oke, pas 1.5 week niet meer loops? Dan vindt zelfs gecastreerde Moos haar nog aantrekkelijk :wink:

Als het goed is gaat dat dan vanzelf wel weer over; hoop ik voor jou en Bowie :wink:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik ken twee teefjes die allebei constant (schijnbaar) heel lekker ruiken. Niet alle reuen reageren er heel sterk op maar veel wel. Eentje zat bij Job op de breiten en daar werd ie echt helemaal wild van. De ander zit in een GG groep en bijna alle reuen vinden die hond echt helemaal geweldig :19: .
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Tamara.
Zeer actief

Moon schreef:Daarom hol ik dan alvast om hem bij zijn kladden te grijpen. Heb ik hem net weggehaald, komt de volgende reu; zelfde verhaal. Dit dus tot drie keer toe. Ik vraag voorzichtig aan de eigenaar of ze soms loops is, of onderweg, of geweest? Nee ze was gesteriliseerd (gecastreerd) :denken: Dus een zeeeer aantrekkelijk teefje!
Jij loopt er tenminste nog achteraan :wink: Ik kan achter een wegrennende Bowie aan met een gigantische reu aan d'r kont...

Ik denk dat ze ook gewoon heel aantrekkelijk is nog, misschien haar brede heupen? :mrgreen:
Moon schreef: O, ik kan me zo indenken hoe rot het is voor een teefeigenaar om weer zo'n reu achter je hond aan te krijgen. Maar de reu-eigenaar vindt het ook echt heel vervelend (ik dan). Ben altijd blij met zo'n bitchje die een snauw geeft; daar heeft Dante meestal diep respect voor! Ik weet dus geen oplossing voor je maar alleen dat de andere kant ook niet fijn is :mrgreen:

Gr. Marijke
Ik neem die honden helemaal niets kwalijk hoor, maar de eigenaren, maar zelfs die kunnen er niet altijd wat aan doen :19:

En toch, merk ik nu toch maar weer, dat de gemiddelde hondenbezitter, heel anders met z'n hond omgaat dan de mensen hier op het forum.

Er was zelfs een vrouwtje die ging gewoon verder kletsen met iemand anders, terwijl ik achter een wegrennende Bowie ging, met haar hond erachter aan :roll:

Kom ik bij haar in de buurt, ja zegt ze, normaal gesproken haalt m'n andere hond de hond wel op als ik dat vraag, nu deed ze het alleen niet :roll:
Tamara.
Zeer actief

Moos schreef:
Tamara en Bowie schreef:

Oh, oke, pas 1.5 week niet meer loops? Dan vindt zelfs gecastreerde Moos haar nog aantrekkelijk :wink:

Als het goed is gaat dat dan vanzelf wel weer over; hoop ik voor jou en Bowie :wink:
Echt??? De reuen hier verder uit de buurt, reageren helemaal nergens op, reageerden niet eens toen ze loops was :19:
Moos
Zeer actief

Tamara en Bowie schreef:
Moos schreef:
Tamara en Bowie schreef:

Echt??? De reuen hier verder uit de buurt, reageren helemaal nergens op, reageerden niet eens toen ze loops was :19:

Moos heeft het niet bij alle teefjes, maar bij veel teefjes kan hij prima aangeven wanneer ze bijna loops moeten worden, loops zijn, of dat net geweest zijn. Hij mag dat van mij trouwens niet, dus dan lopen we of de andere kant op, of hij gaat aan de lijn :wink:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Tamara en Bowie schreef:Bowie is nu ruim anderhalve week niet meer loops. Zou het echt daar aan kunnen liggen?

Bij Bente duurt het vaak nog wel een week of 3 eer ze niet interessant meer is en of wassen helpt heb ik nog nooit uitgeprobeerd :mrgreen:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief

marian* schreef:
Tamara en Bowie schreef:Bowie is nu ruim anderhalve week niet meer loops. Zou het echt daar aan kunnen liggen?

Bij Bente duurt het vaak nog wel een week of 3 eer ze niet interessant meer is en of wassen helpt heb ik nog nooit uitgeprobeerd :mrgreen:
Nog 3 weken :eek: Als ik dat had geweten dan was ik niet eens met d'r naar het bos gegaan, maar net zoals tijdens haar loopsheid naar een privebos gegaan. Ik ben geen goeie baas, heb gefaald :jank: :jank:

Jeetje zeg, dat wist ik niet dat dat nog zo lang kon "doorruiken".

Wassen heeft denk ik ook geen nut, Bowie is sinds vorige week tot nu toe elke dag in het water geweest, dus daar kan het ook niet aan liggen.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Tamara en Bowie schreef:
Nog 3 weken :eek: Als ik dat had geweten dan was ik niet eens met d'r naar het bos gegaan, maar net zoals tijdens haar loopsheid naar een privebos gegaan. Ik ben geen goeie baas, heb gefaald :jank: :jank:
Neehee, je hebt wat geleerd! Ik wist dat ook niet hoor, dat het zo lang duurt. Klaar is toch klaar zou je zeggen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Tamara en Bowie schreef:
marian* schreef:

Jeetje zeg, dat wist ik niet dat dat nog zo lang kon "doorruiken".

Wassen heeft denk ik ook geen nut, Bowie is sinds vorige week tot nu toe elke dag in het water geweest, dus daar kan het ook niet aan liggen.
:mrgreen: hihi, ach weer wat geleerd toch? :wink: 1,5 week is idd errug kort... voor de luchtjes dus..
wassen is natuurlijk wel iets anders als in het water plonsen, je zou het kunnen proberen, soms helpt het echt ;)
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Het kan inderdaad zo lang duren.
Als Ameno loops is dan moet ik vanaf dag 1 tot 6 weken erna ( :eek: )alles nauwlettend in de gaten houden.
En de meeste reuen vinden een teef pas echt aantrekkelijk als ze niet meer vloeit, maar wel nog dekrijp is :wink:
marian*
Erelid
Contacteer:

pooh schreef:En de meeste reuen vinden een teef pas echt aantrekkelijk als ze niet meer vloeit, maar wel nog dekrijp is :wink:
Maar dan vinden de dames zichzelf óók nog reuze interessant hoor :mrgreen:
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Tamara wat vervelend. Arme Bowie, al die reuen achter haar aan!
Vegas heeft een periode gehad dat hij ook erg opdringerig kon zijn naar teven toe. Ik heb dat gedrag nooit geaccepteerd en nu doet hij het gelukkig niet meer. Dat die reu-eigenaren niks aan het gedrag van hun hond doen :19: als je ziet dat je reu een teefje belaagd, dan grijp je toch in :evil:

Ik heb geen ervaring met loopsheid maar je hebt al antwoorden gekregen las ik. Hopelijk is haar geurtje snel verdwenen en kan je weer rustig wandelen :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

ken het probleem ook van twee kanten. Spok was in het begin ook zo'n opdringerige op van alles en nog wat rijder ( ook gecastreerde reuen ), maar dat is er wel grotendeels vanaf. Maar een teefje dat lekker ruikt, tsja, dan moet ik hem ook ophalen.

Sien snauwt van zich af, en flink ook, dus dat werkt dan wel. Vervelend is dan weer dat ze dat naar alle honden wil doen, ook die haar helemaal niet opzoeken, en die helemaal niet opdringerig zijn. Wat het dan weer lastig voor mij maakt haar duidelijk te maken wanneer ik een snauw acceptabel vind. Ik probeer dat te voorkomen door zelf de opdringerige hond vriendelijk doch beslist bij haar weg te houden, in de hoop dat de andere baas het signaal oppikt en zijn hond terug roept, wat soms werkt, soms niet.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”