Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nieuwe hond eet niet en blijft binnen plassen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

atike
nieuw lid
Contacteer:

nieuwe hond eet niet en blijft binnen plassen

Ongelezen bericht door atike »

hoi ik heb een nieuwe hon rambo
het is een kruisings hond rottweiler/border collie en bernen sennen hond
maar nu is het zo dat wij hem hebben van een huis die hem hebben verwaarloosd hij is nu al 4 jaar oud en volgens hun was hij zinderlijk en at hij normaal weinig maar hij at wel!

nou is het zo dat hij altijd 1 of andere aldi voer kreeg en hij het gewoon niet luste nu zijn wij overgestapt naar prins.. en zijn het nu elke keer aan het mengen..
maar hij heet heel slecht en als hij eet heeft hij een staart tussen zijn benen alsof het niet mag ofzo
vraag me af wat wij er aan kunnen doen we hebben hem trouwens 2 dagen

nog een vraagje

hij plast tegen de meubels.. en volgens mij is hij wel zinderlijk.. want het is ook maar een klein plasje?? heeft dat te maken met dominantie??
en als me vriend het zag dan zegt hij tegen rambo dat hij moet komen en straft hem dan ook.. maar dan begint rambo te grommen
daar heeft me vriend maling aan en blijft hem toch straffen.. maar hoe kunnen we dat het beste aan pakken ??

alvast bedankt voor jullie reacties groetjes Atike en poot van rambo en speiky (me pup labrador)
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Tja, een hond met een verleden en zonder bijbehorende gebruiksaanwijzing blijft een moeilijk verhaal. Denk je dat de hond gromt uit dominantie of uit verweer tegen je vriend die hij nauwelijks kent? Ik denk dat jullie even de hond zijn tijd moeten geven en dat wil zeggen negeren, belonen voor goed gedrag en geen druk op de hond leggen. Erg vaak uitlaten en de plasjes direct opruimen zonder mopperen en foeteren. Betrap je hem dan zou je wat kunnen gooien en dan zonder verdere plichtplegingen zijn plasje wegvegen.

Nooit toegeven aan de hond en zeker niets doen op zijn initiatief als je denkt dat hij dominant is. Komt hij om geaaid te worden dan heeft hij pech, negeren. Wil je dat hij mee gaat wandelen dan roep je hem en wil hij spelen, pech. Wil jij spelen dan ga je hem roepen en speel je met hem. Speel heel veel met hem omdat spelen op de juiste manier enorm goed is als uitlaatklep en hoe meer en leuker je speelt hoe sneller de hond helemaal gek op jullie wordt. Hoe meer je moppert en straft en grommen negeert hoe groter de kans dat de hond vanaf nu leert dat hij bij jullie steeds de strijd aan moet gaan waardoor hij steeds dwarser en moeilijker zal reageren. Jullie zijn immers zijn baasjes nog helemaal niet dus wat denken jullie wel hem te straffen zal hij vinden. Het is een hond bestaande uit rassen die en slim en dominant en zelfverzekerd zijn. Best een moeilijke combi dus geef hem bezigheden, speel met hem en spelenderwijs zal de binding ontstaan waarna de hond ook aangepaster en duidelijker zal reageren.

Eten geven kan je bv in de avond doen als jullie naar bed gaan. Hij kan rustig en op zijn gemak eten :wink:

Mijn grootste advies hierin is spelen, geen druk op de hond en straffen minimaliseren. Gewoon voorkomen dat hij de fout ingaat en leer hem jullie te waarderen en dan komt de rest vanzelf. Geduld is een schone zaak :ok:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

NIET eerst bij je roepen en dan straffen! Dat klopt niet in hondentaal.
Hij markeert zijn omgeving. Dat hoef je niet te accepteren, maar dan corrigeer je op DIE plaats en niet als hij op bevel bij je komt.
Bij je komen als je hem roept moet fijn zijn en dus altijd beloond worden.
De hond ziet de reactie van je vriend als straf voor het komen en niet als straf voor het plassen. Daarom gromt hij. Deze straf begrijpt hij niet en het zal hem alleen maar onzekerder maken.
Nettie
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Pas 2 dagen... en het is een hond met een verleden.
Hij is gewoon helemaal nog niet op zijn gemak.
Ik zou eerst gewoon een vertrouwen met hem opbouwen en het aanpakken zoals Marc_S beschrijft
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”