Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kaninchen vraagje!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Diana
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Doggen
Contacteer:

Kaninchen vraagje!

Ongelezen bericht door Diana »

Een kennisje van me heeft op marktplaats deze: http://koopjes.marktplaats.nl/dieren_en ... POy4k&df=1

Advertentie gevonden.
Inmiddels heeft ze wat contact gehad en een pupje besteld.
Ze vertelde me een verhaal over kampioen pappa, herhalinsnestje, geen kennelnaam, 1 teefje , hobbyfok, jaaaaaaa en ze krijgen een erkende stamboom.
Kennisje heeft er niet veel kaas van gegeten hihi.
Ik heb haar aangeraden kontact op te nemen met de teckelclub maar heb zo'n idee dat ze dat niet doet
ze wil DIE punt klaar.
Maar omdat ze erg veel problem,en met hun cairn terrier hebben gehad wil ik ze toch ene beetje helpen

Kent iemand deze fokker?
Of weet iemand toevallig ergens een nestje kaninchen?

Ik ben zelf helemaal niet thuis in de teckels maar zijn er nog specifieke dingen die voor de teckel belangrijk zijn?
Erfelijke afwijkingen??
Ze wil dit hondje gewoon als huishond.

Bedankt alvast
Diana Duitsedoggies gek
Afbeelding
http://WWW.HARDIAS.NL
Diana
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Doggen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Diana »

Ik zeg ook niet dat er iets mis mee is
Maar ik dacht namelijk gehoord te hebben dat er naar de kaninchen veel meer vraag was dan dat ze aankonden, daarom vond ik het wat vreemd dat ze op marktplaats staat.
En het hele verhaal klonk me gewoon vreemd in mijn oren, het kan best dat het allemaal prima in orde is hoor, maar ik had toch zoiets van ff navraag doen.

Tja rasvereningen??? Zullen we daar maar over ophouden! hihi
Diana Duitsedoggies gek
Afbeelding
http://WWW.HARDIAS.NL
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

zie het probleem ook niet zo, behalve dat ze op marktplaats staan maar goed mijn Hera stond ook op marktplaats. Ik vind dat niet zo'n probleem hoor.

Daarbij, als ik het goed begrijp wil je vriendin deze pup gewoon dus zal ze weinig boodschap hebben aan jouw goed bedoelde adviezen en punten waar ze op zou moeten letten als ze op visite gaat zoals het bekijken va nde stamboom e..d
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Ik meende dat epilepsie bij dit ras wat vaker voorkomt, iets met de ogen en er zjin bepaalde lijnen waar vaker hernia's in voor kunnen komen..

Dat ze wel of niet bij een rasverening zijn aangesloten wil niet altijd veel zeggen hoor.
Afbeelding
amelie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door amelie »

Ik zie er weinig problemen in eigenlijk, voor zover je dat van een advertentietekst en een foto kan beoordelen.
Kaninchens zijn populair, maar ook weer niet zo dat ze niet aan te slepen zijn.
Of ze nou wel of niet aangesloten zijn bij de rasvereniging zou geen voor of nadeel moeten geven. Alleen als je het helemaal eens bent met de zaken waar een rasvereniging voor staat zou het een soort keurmerk voor je kunnen vormen.
Daarnaast zijn er ook zat teckelfokkers die wel aangesloten zijn bij de rasvereniging, die kampioenshonden hebben en die een grote naam hebben maar waar ik niet over zou piekeren om er een hond te kopen.

Overigens vind ik het moedertje niet erg mooi, ze lijkt wat te klein (appelhoofdje) maar dat is puur persoonlijk.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”