Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Fokken met teef op ander adres dan kennel??

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2
Contacteer:

Fokken met teef op ander adres dan kennel??

Ongelezen bericht door tura »

Hier zitten meerdere ervaren fokkers en ik heb eeb vraagje...
Niet voor mezelf maar ik wil het wel graag weten, voor mss ooit in de toekomst... :roll:
Stel dat ik een teef heb waar ik mee wil fokken onder mijn kennelnaam, maar op een ander adres, is dat mogelijk ivm met dat de pups en moeder in principe op het adres moeten zijn van de kennelhouder.......... :wink: Heb echters weleens gehoordt dat een fokker meerdere teven heeft maar op verschillende adressen en toch onder de fokkers kennelnaam de pups mag fokken...... :19:
Wie weet wat voor stappen er ondernomen moeten worden om dit mogelijk te maken bij de RvB :denken:

Alvast bedankt..... :ok:
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

De teef blijft gewoon op de stamboom eigenaar van de fokker en de fokker regelt ook alles omtrent de stamboomaanvraag van de pups. That's it dacht ik zo.
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Angelique25 schreef:De teef blijft gewoon op de stamboom eigenaar van de fokker en de fokker regelt ook alles omtrent de stamboomaanvraag van de pups. That's it dacht ik zo.
Maar bij het chippen door de RvB staat er duidelijk bij dat de pups en moeder moeten verblijven op t adres van de kennelhouder, vandaar.... :wink:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Volgens mij moet je vantevoren aangeven dat de pups op een ander adres liggen.
Biène is bv. gefokt op de kennelnaam van de fokker van haar moeder (van de Emmelenhoek)....Aki (de moeder) stond nog op de naam van de fokker (Joris) maar woonde elders (bij Peter) en daar zijn haar pups ook geboren.
Biène staat op naam van Peter en hij zal in de toekomst met een eigen kennelnaam een nest met Biène fokken als ze daarvoor geschikt wordt bevonden. Overigens zal ze dan hoogstwaarschijnlijk niet bij mij bevallen maar bij Peter, omdat hij meer ruimte heeft. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Westside Kennel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Westside Kennel »

tura schreef:
Angelique25 schreef:De teef blijft gewoon op de stamboom eigenaar van de fokker en de fokker regelt ook alles omtrent de stamboomaanvraag van de pups. That's it dacht ik zo.
Maar bij het chippen door de RvB staat er duidelijk bij dat de pups en moeder moeten verblijven op t adres van de kennelhouder, vandaar.... :wink:
en je krijgt ruim van te voren te horen wanneer ze komen chippen dus .............
groeten
Eric en Jac
The Westside Kennel Holland
http://home.planet.nl/~thoma472
Official delegate Club Espagnol del Ca de Bou

Mortero (Crom) de Almallutx por siempre
Afbeelding
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Maar dan moet je niet in het buitenland wonen, ook al is het maar 1 meter over de grens want dan komen ze echt niet chippen! In dat geval moet je dus je kennel verhuizen :wink:

Als ik bijv. mijn teef bij mijn broer in Roosendaal wil laten bevallen, mag dat wel, maar voor de chip moeten de pups terug naar mijn adres want ik mag ze niet in het buitenland geboren laten worden. Wil ik echter nederlandse stambomen om een of andere reden en ook dat de pups mijn kennelnaam dragen, dan zal ik mijn kennel moeten verhuizen naar het adres van mijn broer in Roosendaal :19:

Maar dat doe ik niet, mijn teven bevallen gewoon thuis :wink: en de pups krijgen gewoon een belgische stamboom.

Ik hoor wel eens hele vreemde vage redeneringen waarom een teef niet in het eigen land kan bevallen; ik heb daar altijd mijn twijfels bij.

Als je niet kunt of mag fokken in eigen land, dan doe je het toch gewoon niet?
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Als je niet kunt of mag fokken in eigen land, dan doe je het toch gewoon niet?
En daar ben ik het niet altijd mee eens, mijn hond komt uit een combinatie waarvan de moeder in Duitsland woonde.

Helaas bepaald daar de club of je mag fokken, anders krijg je geen stambomen.
En als je als fokker je eigen lijn wil trekken heb je snel vijanden gemaakt in de vereniging. Het is een beetje een kliekje........... helaas!

Hij mocht niet fokken met zijn teefje omdat ze een halve centimeter te klein zou zijn volgens de rasstandaard!!! Verders is ze gezond, geen erfelijke afwijkingen. Ze wordt trouwens in mei 13 jaar.

Mijn ouders hebben haar overgekocht en alles op hun naam gedaan, het is een mooi, gezond nest gebleken. Na 8 jaar kun je dat wel zeggen, en geloof het of niet maar ze heeft "beren" van kinderen!!!

Maar dit is misschien wel weer een uitzondering.
bulletjebe
Zeer actief
Mijn ras(sen): bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door bulletjebe »

Nee, in zo'n geval kan ik het helemaal begrijpen hoor :wink: Maar ik heb het over de meer 'pupgerichte' gevallen, zoals hier in Belgie, dat je maar 1 x in de 11 maanden een nest mag krijgen, ongeacht of je de teef op naam zet van iem. anders in Belgie, dat staat op de stamboom van de teef en de pups krijgen dan geen stambomen als de moeder eerder gedekt wordt. In zo'n geval wordt de moeder soms op naam van iemand in bijv. Nederland gezet omdat er dan weer mee gefokt kan worden. Dat noem ik dan een twijfelachtige redenering. Dat vind ik overigens ook als om die reden een hond op naam van iemand anders gezet wordt, puur en alleen om de regels van bijv. de rasvereniging te ontduiken.
Dan zeg ik op mijn beurt: wordt dan geen lid of hou je aan de regels :19:

Maar in het geval wat jij omschrijft, kan ik het begrijpen.
canecorsonancy
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door canecorsonancy »

tura schreef:Maar bij het chippen door de RvB staat er duidelijk bij dat de pups en moeder moeten verblijven op t adres van de kennelhouder, vandaar.... :wink:
Nee hoor. Je kunt gewoon op de dek- en geboortekaart zetten dat de teef met pups op een ander adres liggen en de chipper gaat daarheen om te chippen, terwijl je zelf wel fokker bent op de stamboom. De pups zijn dus ook incl je eigen kennelnaam, al hebben de pups je eigen huis/kennel nooit gezien.
Er is geen extra vakje op de dek- en geboortekaart voor dit soort constructies. Maar er is ruimte zat om dat er gewoon even bij te schrijven en dan komt alles goed.
Groetjes,
Nancy Koper
La Grazia Di Dio Cane Corso Italiano
Waar iedere hond een huishond is
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”