Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help, mijn hond is echt dominant!!!!
Moderator: moderatorteam
-
azumi
- Vaste gebruiker
Help, mijn hond is echt dominant!!!!
Hallo,
ik en mijn vriend hebben nu sinds een maand een prachtige herder uit het asiel. Het is een kruising herder en er van uitgaande waarschijnlijk met een saarlooswolfhond. Hij heeft echt het onafhankelijke en tegelijkertijd het afhankelijke maar geen sterk ontwikkelde "will to please", de kleur en een beetje de tekening van een herder maar meer de bouw en kop van een saarloos. Zeker weten doen we dit niet want het is altijd nog suggereren natuurlijk. Hij word in juli 2 jaar.
De eerste twee weken ging het redelijk goed met hem, maar ik denk dat, dat ligt aan het feit dat hij zich nog niet helemaal op zijn gemak voelde bij ons. Sindsdien zijn de problemen met hem begonnen. Ten eerste is hij begonnen met het negeren van commando zoals hierkomen en naar zijn plaats gaan richting mijn vriend. Het gebeurde vaak dat hij hem niet eens begroette (ik moet er wel bij zeggen dat ik iets meer met de hond doe en daarom denk dat hij denkt dat ik de roedelleider ben). Op een gegeven moment wou mijn vriend hem naar zijn plaats sturen, in eerste instantie ging Idio wel (onze hond) maar vervolgens verstarde hij en bleef hem heel strak aankijken. Toen ik met Idio balspelletjes ging spelen en op een gegeven moment de bal niet snel genoeg gooide begon hij met grommen en zijn lip op te trekken richting mij. De dag erna had ik een paar oefeningtjes met hem gedaan en wou hem belonen. Ik had zijn bakje met snoepjes gepakt en toen ik een oefening met hem wou doen en niet snel genoeg zijn snoepje gaf, gromde hij weer!! Ik heb toen direct het snoep weg gehaald en het hem ook niet meer gegeven. Eergisteren kwamen ik en mijn vriend tijdens het uitlaten andere honden tegen en aangezien Idio niet bepaald sociaal is naar andere honden en geen enkel gevecht uit de weg gaat liet mijn vriend hem zoals we gewoonlijk doen zitten. (wij hebben geleerd dat zitten beter is omdat de hond dan aandacht heeft voor ons en niet voor andere honden). Idio ging zitten, maar toen mijn vriend zij dat hij moest "blijven" toen Idio weer op wou staan verstarde hij weer en gromde naar mijn vriend.
Het probleem is dat we met regels altijd strak zijn geweest. Nooit naar de hond toe lopen, niet op bank en bed laten, altijd naar ons toe roepen en hij altijd als laatste door de deur, de hond eerst laten zitten en dan pas eten ect. Ik snap nu niet wat we fout met hem hebben gedaan. Sinds hij is gaan grommen voor zijn bal, eten en oefeningen zijn we hem gaan negeren en zijn uitdagende gedragingen ook gaan negeren. Het probleem is nu dat hij ons s'ochtens nu helemaal niet meer begroet en ons gewoon terugnegeert en alleen aandacht komt zoeken wanneer het hem uit komt, dus om eten en uitgelaten te worden. Daarna is hij niet meer te bekennen en verdwijnd in de keuken of in de gang. We weten verder dan dit niet meer wat we met hem aan moeten. Wie heeft ervaring met deze situatie en zou ons daar eventueel mee kunnen helpen.
Als dit zo blijft kunnen we hem, hoe graag we dat ook zouden willen, helaas niet houden. Op deze manier voelen wij ons niet veilig met hem als dit nog eens verergerd. Ik wil hem echt liever niet terug brengen naar het asiel waar hij al jaar heeft gezeten en al verschillende bazen heeft gehad, we hebben het heel erg met hem te doen.
Alvast bedankt.
Groetjes van Selina.
ik en mijn vriend hebben nu sinds een maand een prachtige herder uit het asiel. Het is een kruising herder en er van uitgaande waarschijnlijk met een saarlooswolfhond. Hij heeft echt het onafhankelijke en tegelijkertijd het afhankelijke maar geen sterk ontwikkelde "will to please", de kleur en een beetje de tekening van een herder maar meer de bouw en kop van een saarloos. Zeker weten doen we dit niet want het is altijd nog suggereren natuurlijk. Hij word in juli 2 jaar.
De eerste twee weken ging het redelijk goed met hem, maar ik denk dat, dat ligt aan het feit dat hij zich nog niet helemaal op zijn gemak voelde bij ons. Sindsdien zijn de problemen met hem begonnen. Ten eerste is hij begonnen met het negeren van commando zoals hierkomen en naar zijn plaats gaan richting mijn vriend. Het gebeurde vaak dat hij hem niet eens begroette (ik moet er wel bij zeggen dat ik iets meer met de hond doe en daarom denk dat hij denkt dat ik de roedelleider ben). Op een gegeven moment wou mijn vriend hem naar zijn plaats sturen, in eerste instantie ging Idio wel (onze hond) maar vervolgens verstarde hij en bleef hem heel strak aankijken. Toen ik met Idio balspelletjes ging spelen en op een gegeven moment de bal niet snel genoeg gooide begon hij met grommen en zijn lip op te trekken richting mij. De dag erna had ik een paar oefeningtjes met hem gedaan en wou hem belonen. Ik had zijn bakje met snoepjes gepakt en toen ik een oefening met hem wou doen en niet snel genoeg zijn snoepje gaf, gromde hij weer!! Ik heb toen direct het snoep weg gehaald en het hem ook niet meer gegeven. Eergisteren kwamen ik en mijn vriend tijdens het uitlaten andere honden tegen en aangezien Idio niet bepaald sociaal is naar andere honden en geen enkel gevecht uit de weg gaat liet mijn vriend hem zoals we gewoonlijk doen zitten. (wij hebben geleerd dat zitten beter is omdat de hond dan aandacht heeft voor ons en niet voor andere honden). Idio ging zitten, maar toen mijn vriend zij dat hij moest "blijven" toen Idio weer op wou staan verstarde hij weer en gromde naar mijn vriend.
Het probleem is dat we met regels altijd strak zijn geweest. Nooit naar de hond toe lopen, niet op bank en bed laten, altijd naar ons toe roepen en hij altijd als laatste door de deur, de hond eerst laten zitten en dan pas eten ect. Ik snap nu niet wat we fout met hem hebben gedaan. Sinds hij is gaan grommen voor zijn bal, eten en oefeningen zijn we hem gaan negeren en zijn uitdagende gedragingen ook gaan negeren. Het probleem is nu dat hij ons s'ochtens nu helemaal niet meer begroet en ons gewoon terugnegeert en alleen aandacht komt zoeken wanneer het hem uit komt, dus om eten en uitgelaten te worden. Daarna is hij niet meer te bekennen en verdwijnd in de keuken of in de gang. We weten verder dan dit niet meer wat we met hem aan moeten. Wie heeft ervaring met deze situatie en zou ons daar eventueel mee kunnen helpen.
Als dit zo blijft kunnen we hem, hoe graag we dat ook zouden willen, helaas niet houden. Op deze manier voelen wij ons niet veilig met hem als dit nog eens verergerd. Ik wil hem echt liever niet terug brengen naar het asiel waar hij al jaar heeft gezeten en al verschillende bazen heeft gehad, we hebben het heel erg met hem te doen.
Alvast bedankt.
Groetjes van Selina.
- starfleet
- Erelid
Re: Help, mijn hond is echt dominant!!!!
Ik weet niet of je ervaring hebt met moeilijke herders? Als je niet veel ervaring hebt (en ik ga daarvan uit gezien je vraag), denk ik dat het te hoog gegrepen is om met deze hond uit de voeten te kunnen. Hij heeft al verschillende bazen gehad en een jaar in het asiel, dat is meestal niet voor niks.azumi schreef:
Alvast bedankt.
Als je het persé wil proberen dan zou ik met cursus en gedragstherapeut aan de slag gaan.
Anne
- Zoie
- Zeer actief
Re: Help, mijn hond is echt dominant!!!!
ik kan je helaas geen advies geven, maar als ik je verhaal lees denk ik word er nog wel wat leuks gedaan met de hond ? Al die rangorde regeltjes, ik heb er zo m'n twijfels over, maar goed, het zal misschien geen kwaad kunnen. Maar de basis moet toch altijd een goede band zijn met je hond. Je hebt hem nog maar heel kort, en je verwacht al zoveel qua gehoorzaamheid en respect.azumi schreef:Het probleem is dat we met regels altijd strak zijn geweest. Nooit naar de hond toe lopen, niet op bank en bed laten, altijd naar ons toe roepen en hij altijd als laatste door de deur, de hond eerst laten zitten en dan pas eten ect. Ik snap nu niet wat we fout met hem hebben gedaan. .
Kan ook best zijn dat de hond idd gewoon heel dominant is, en een maatje te groot voor jullie op dit moment. Dan is een gedragstherapeut misschien wel een goed idee, om eens te kijken wat er allemaal speelt.
Nogmaals, geen advies, alleen een gedachte die in me op komt. Succes !

-
azumi
- Vaste gebruiker
Ik ben geen totale leek met moeilijke honden, maar als negeren niet helpt en alle andere regels die we nu al toepassen wordt het ons indd wel een beetje moeilijk. We willen de hoop alleen niet snel opgeven want hij heeft wel potentie om te luisteren. Hij is niet letterlijk constant dominant maar op sommige momenten zoals bv, wanneer hij echt graag een speeltje wil, echt graag dat lekkere eten wilt (hij krijgt overigens nooit te eten als hij bedelt alleen als hij een oefening heeft gedaan met een goed verloop) of een andere hond ziet en de adreline door lijf giert. En het negeren van mijn vriend dan op sommige momenten.
-
azumi
- Vaste gebruiker
We zijn juist heel intensief met hem bezig geweest en hebben ook niet te veel van hem geeist. Als we met hem spelen geeft hij zeer moeilijk de bal, dat ten eerste en eist de bal op door zijn lip op te trekken ondanks dat ik zijn speeltje geruild heb met eten en andere leuke speeltjes. Dan gromt hij alsnog wanneer ik de bal niet te snel gooi. We hebben genoeg leuke dingen met hem gedaan en zijn vrijwel de hele dagen met hem op pad geweest, aan aandacht en spelen komt hij echt niks te kort.
Ik moet hem toch een beetje opvoeden met zijn schouderhoogte van 71 centimeter en 37 kilo willen we veilig met hem overweg kunnen. Momenteel probeert hij de regels te bepalen in huis. En qua opvoeding verwachten wij helemaal niet zo veel van hem, hoe meer hij luistert hoe fijner het ook voor hem is. En ik verwacht echt niet veel van hem, want ik ga heus niet domweg constant confrotatie opzoeken. Het enigste wat ik wil is normaal met hem samen leven zonder je onveilig te voelen.
Als er een rangorde probleem is betekend dat hij de baas kan worden, dat is niet de bedoeling natuurlijk. Hij heeft niet voor niks zoveel bazen gehad en in plaats van dat wij hem weg doen gelijk zoals al die andere mensen dat gedaan, willen wij hem een eerlijke kans geven en daarom vragen wij ook om advies, betrekking tot hoe wij het kunnen verbeteren.
Oftewel wat zijn de ervaringen van de mensen zelf met moeilijk dominante honden.
Ik moet hem toch een beetje opvoeden met zijn schouderhoogte van 71 centimeter en 37 kilo willen we veilig met hem overweg kunnen. Momenteel probeert hij de regels te bepalen in huis. En qua opvoeding verwachten wij helemaal niet zo veel van hem, hoe meer hij luistert hoe fijner het ook voor hem is. En ik verwacht echt niet veel van hem, want ik ga heus niet domweg constant confrotatie opzoeken. Het enigste wat ik wil is normaal met hem samen leven zonder je onveilig te voelen.
Als er een rangorde probleem is betekend dat hij de baas kan worden, dat is niet de bedoeling natuurlijk. Hij heeft niet voor niks zoveel bazen gehad en in plaats van dat wij hem weg doen gelijk zoals al die andere mensen dat gedaan, willen wij hem een eerlijke kans geven en daarom vragen wij ook om advies, betrekking tot hoe wij het kunnen verbeteren.
Oftewel wat zijn de ervaringen van de mensen zelf met moeilijk dominante honden.
- Zoie
- Zeer actief
Maar erg ontspannen klinkt het niet wat je beschrijft, lijkt wel of niemand lol heeft in het balspelletje.azumi schreef:We zijn juist heel intensief met hem bezig geweest en hebben ook niet te veel van hem geeist. Als we met hem spelen geeft hij zeer moeilijk de bal, dat ten eerste en eist de bal op door zijn lip op te trekken ondanks dat ik zijn speeltje geruild heb met eten en andere leuke speeltjes. Dan gromt hij alsnog wanneer ik de bal niet te snel gooi. We hebben genoeg leuke dingen met hem gedaan en zijn vrijwel de hele dagen met hem op pad geweest, aan aandacht en spelen komt hij echt niks te kort.
Zal je eerlijk zeggen dat ik in het begin ook wel eens bang was Luna haar balletje te pakken. Ruilen deed ze uberhaupt niet. Lossen wel en dan schopte ik de bal. Met een woordje "oke ". Toen "oke ", en de bal pakken en onmiddellijk weer werpen. Toen iets langer wachten. enz. maar altijd leuk, geen confrontatie ervan maken. enz.
Luna, mijn uitlaathond, is ook best een dominant typ, en had daar verder ook geen eravring mee ( en uberhaupt weinig ervaring met honden ). Zou het nu misschien wel allemaal een beetje anders doen, maar door het spel wist ik haar aan me te binden en dingen van haar te eisen.
Moet wel zeggen dat Luna goed trainbaar is, en ook erg gevoelig voor stembeloning en enthousiasme.
Nou, je hond laten zitten en blijven, terwijl de adrenaline door zijn aderen stroomt, ik vind het echt knap als je dat binnen een maand voor elkaar krijgt. Voor mijn gevoel vragen jullie te veel. Maar misschien denken anderen hier anders over.Ik moet hem toch een beetje opvoeden met zijn schouderhoogte van 71 centimeter en 37 kilo willen we veilig met hem overweg kunnen. Momenteel probeert hij de regels te bepalen in huis. En qua opvoeding verwachten wij helemaal niet zo veel van hem, hoe meer hij luistert hoe fijner het ook voor hem is. En ik verwacht echt niet veel van hem, want ik ga heus niet domweg constant confrotatie opzoeken. Het enigste wat ik wil is normaal met hem samen leven zonder je onveilig te voelen.
Ik hoop dat je advies krijgt waar je wat mee kan.Als er een rangorde probleem is betekend dat hij de baas kan worden, dat is niet de bedoeling natuurlijk. Hij heeft niet voor niks zoveel bazen gehad en in plaats van dat wij hem weg doen gelijk zoals al die andere mensen dat gedaan, willen wij hem een eerlijke kans geven en daarom vragen wij ook om advies, betrekking tot hoe wij het kunnen verbeteren.

-
azumi
- Vaste gebruiker
Dat is idd waar, als we het spel beginnen is het erg leuk en speels. Maar naarmate het spel vordert gaat hij zich steeds dominanter opstellen. Het probleem is hij eist na een paar keer gooien de bal op. We hebben geprobeerd hem het leuk te maken door hem vaak te belonen voor het brengen van de bal, zowel verbaal als met een snoepje of door het te ruilen met een nog veel leuker speeltje. Eindstand: hij blijft de bal opeisen op een zeer dominante manier, waardoor het geen leuk spelletje meer is. Dit is ook een manier voor hem om controle over ons proberen te krijgen, hij eist immers de bal en wij geven in zijn ogen daar dan gehoor aan en dat is niet de bedoeling, Dat maakt het inderdaad gespannen voor ons, omdat hij nu zelf de regels bepaalt.Maar erg ontspannen klinkt het niet wat je beschrijft, lijkt wel of niemand lol heeft in het balspelletje.
We hebben hem toen laten zitten omdat de hond in kwestie losliep. En waarneer Idio gaat zitten is hij bezig met de aandacht voor ons, waardoor er geen vechtpartij plaats vind , dit was op dat moment de enigste manier om dat te voorkomen. Immers de andere hond was los en liep richting Idio met dezelfde bedoeling als Idio, vechten dus. Dat zitten als er andere honden aankomen ging tot dat moment ook altijd heel goed, het gaat immers niet om het teveel van vragen, maar om ongelukken te voorkomen. Hij zet maar al te graag zijn tanden in een andere hond. Hem negeren van andere honden dat is nog te veel gevraagd. Dus hebben we het op deze manier geprobeerd op te lossen. Ziet u mijn dillema?Nou, je hond laten zitten en blijven, terwijl de adrenaline door zijn aderen stroomt, ik vind het echt knap als je dat binnen een maand voor elkaar krijgt. Voor mijn gevoel vragen jullie te veel. Maar misschien denken anderen hier anders over.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
Misschien zijn jullie te strak bezig? Het lijkt wel of de hond helemaal geen plezier heeft. Ik bedoel het niet negatief, maar ik denk als je de strakke regeltjes iets laat vieren en kijkt naar de hond inplaats van naar de regels en hoe die toegepast moeten worden, dat het dan misschien wel anders loopt.
Onze herder Kira vind het naarmate het spelen met de bal vordert ook niet leuk om de bal af te geven. Dan stop ik, pak de bal en ga iets totaal anders doen.
Ik kan het ook fout hebben he, maar zelf ben ik niet zo van de strakke regels. Hier liggen ze wel op bed en op de bank
Onze herder Kira vind het naarmate het spelen met de bal vordert ook niet leuk om de bal af te geven. Dan stop ik, pak de bal en ga iets totaal anders doen.
Ik kan het ook fout hebben he, maar zelf ben ik niet zo van de strakke regels. Hier liggen ze wel op bed en op de bank
-
astrid
- Zeer actief
Ik heb erover heen gelezen dat jullie de hond nog maar een maand hebben. Geef het de tijd, de hond moet ook nog wennen aan jullie, voor hem is het ook niet niks, ineens ergens anders wonen. De Rottweiler in mijn onderschrift is 2 jaar geleden ook als herplaatser bij ons gekomen. In het begin heb ik totaal niks van haar verwacht, we zijn alleen maar bezig geweest om elkaar te leren kennen. En nu pas na dik anderhalf jaar kan ik zeggen dat ik weet hoe ze in elkaar steekt 
-
BeëlzeBubble
- Zeer actief
De hond is nog maar kort bij jullie. Hij kent en vertrouwt jullie nog niet. Misschien is het beter om eerst aan de slag te gaan met de band tussen jullie en jullie hond. Eerst een stevige basis leggen voor je je druk gaat maken over regels en opvoeding.
Maar misschien heb ik makkelijk praten omdat die twee van mij nooit grommen of lelijk doen tegen mij. Maar aan de andere kant was Casper wegens zijn zwerversverleden erg bang. In het begin heb ik weinig met die angst gedaan. Ben eerst bezig geweest met hem aan mij en mijn man laten wennen. Toen dat er eenmaal was kwam het met de rest ook wel goed uiteindelijk.
Maar misschien heb ik makkelijk praten omdat die twee van mij nooit grommen of lelijk doen tegen mij. Maar aan de andere kant was Casper wegens zijn zwerversverleden erg bang. In het begin heb ik weinig met die angst gedaan. Ben eerst bezig geweest met hem aan mij en mijn man laten wennen. Toen dat er eenmaal was kwam het met de rest ook wel goed uiteindelijk.
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

-
azumi
- Vaste gebruiker
Misschien hebben jullie gelijk en behandelen we hem een beetje te strak. We voelen ons hier ook helemaal niet zo lekker bij dat we hem zo behandelt hebben en het kan best zijn dat wij een beetje te hard zijn. We doen dit ook alleen maar om hem in goede banen te begleiden zodat we hem niet weg hoeven te doen, dat is het laatste wat we willen.
We willen best onze manier van aanpak veranderen, heel graag zelfs, maar het belonen met is eten is niet zo'n heel goed plan omdat hij dan op een gegeven moment zijn lip gaat optrekken omdat hij te gierig is voor het eten en hetzelfde is voor balspelletjes. Is het dan aan te raden om hem dan zonder eten dus alleen met fysieke aandacht te belonen en hoe moeten we dit gedrag dan veranderen?
We willen best onze manier van aanpak veranderen, heel graag zelfs, maar het belonen met is eten is niet zo'n heel goed plan omdat hij dan op een gegeven moment zijn lip gaat optrekken omdat hij te gierig is voor het eten en hetzelfde is voor balspelletjes. Is het dan aan te raden om hem dan zonder eten dus alleen met fysieke aandacht te belonen en hoe moeten we dit gedrag dan veranderen?
Laatst gewijzigd door azumi op 23 apr 2006 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
BeëlzeBubble
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Zulke dingen zou ik dan in ieder geval maar heel kort doen, ophouden voor hij omslaat. Dan gooi je daarna een andere bal of iets anders waar hij dan zelf mee aan de slag kan. Zelfde voor trainen.azumi schreef:
We willen best onze manier van aanpak veranderen, heel graag zelfs, maar het belonen met is eten is niet zo'n heel goed plan omdat hij dan op een gegeven moment zijn lip gaat optrekken omdat hij te gierig is voor het eten en hetzelfde is voor balspelletjes.
Anne
-
azumi
- Vaste gebruiker
Had jouw rottweiler ook problemen met rangorde of viel dat wel mee? Hoe heb jij dat dan precies opgelost?De Rottweiler in mijn onderschrift is 2 jaar geleden ook als herplaatser bij ons gekomen. In het begin heb ik totaal niks van haar verwacht, we zijn alleen maar bezig geweest om elkaar te leren kennen.
In het asiel hebben ze verteld dat hij is weggedaan omdat hij een vrouwenhater is, omdat we daar niks van merkte hebben we hem dus gewoon meegenomen (zijn uiterlijk daar kan je gewoon niet omheen
Op straat als een hond duidelijk kleiner dan hem is kunnen ze blaffen wat ze willen, ze bestaan gewoonweg niet voor hem. Maar vanaf middelgroot word dat een probleem. Hoe groter de hond, hoe groter de agressie. Onder agressie versta ik dus niet blaffen maar hij wil ze echt aanvallen.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
-
azumi
- Vaste gebruiker
Zijn houding is hoog, dus de momenten dat hij gromde waren zijn oren naar voren gericht, staart omhoog en zijn neus was sterk gerimpeld. Maar als hij het doet dan doet hij het heel snel. De andere momenten buiten de beloningen en balspelletjes om, heeft hij een keer verstart gekeken naar mijn vriend. (We proberen zijn mand altijd zo leuk mogelijk te maken door hem daar al zijn lekkere botten en hapjes te geven en gebruiken de mand nooit als stafmiddel).oe is zijn houding op de momenten dat hij dominant doet naar jullie? Zijn staart, zijn oren, zijn ogen, zijn lichaam?
Heeft hij behalve met de bal en het beloningsvoer nog andere dingen waarover hij dominant doet?
-
astrid
- Zeer actief
Mijn Rottweiler is geen vrouwenhater hoor, ze houd niet zo van vreemde mannenazumi schreef:Had jouw rottweiler ook problemen met rangorde of viel dat wel mee? Hoe heb jij dat dan precies opgelost?De Rottweiler in mijn onderschrift is 2 jaar geleden ook als herplaatser bij ons gekomen. In het begin heb ik totaal niks van haar verwacht, we zijn alleen maar bezig geweest om elkaar te leren kennen.
Ik probeer altijd het gedrag van mijn honden zo te sturen dat ze doen wat ik van hun verlang, zonder zeer strakke regels. Ik heb buiten ook ogen van voren, achteren en opzij, ik zie (bijna) alles en daar probeer ik op in te spelen. De Rottweiler kan slecht met teefjes, dus zodra ik een andere hond zie loop ik de andere kant op, de honden meelokkend met een balletje of een snoepje ofzo. Desnoods doe ik een raar dansje, als ze maar aandacht voor me hebben.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik raad je aan om zo snel mogelijk een gedragsdeskundige naar jullie en je hond te laten kijken.
Tot die tijd zou ik niet alvast beginnen met een verandering in je manier van omgaan met hem, behalve dan dat je niet meer met de bal speelt met hem en niet meer met voer traint. Oftewel, probeer konfliktsituaties te vermijden.
Dit is volgens mij geen hond om mee te gaan experimenteren, hij vraagt om een gedegen analyse en navenant "plan van aanpak".
Een erg dominante hond van het formaat waar je het over hebt die zelf konflikten opzoekt is niet zomaar een hond.
Ik vind wel dat de info van het asiel erg summier was, zeker als ik bedenk dat hij al diverse malen herplaatst is en al een jaar bij hen verbleef.
Tot die tijd zou ik niet alvast beginnen met een verandering in je manier van omgaan met hem, behalve dan dat je niet meer met de bal speelt met hem en niet meer met voer traint. Oftewel, probeer konfliktsituaties te vermijden.
Dit is volgens mij geen hond om mee te gaan experimenteren, hij vraagt om een gedegen analyse en navenant "plan van aanpak".
Een erg dominante hond van het formaat waar je het over hebt die zelf konflikten opzoekt is niet zomaar een hond.
Ik vind wel dat de info van het asiel erg summier was, zeker als ik bedenk dat hij al diverse malen herplaatst is en al een jaar bij hen verbleef.
- Zoie
- Zeer actief
o ja, ik zie je dilemma, maar je hond in zo'n situatie laten zitten en blijven hoort wat mij betreft tot de hoge school van de hondentraining, knap als je het kunt, maar weinig verbazingwekkend wat er gebeurde.azumi schreef:[. Ziet u mijn dillema?
Sluit me overigens bij Wil aan, dit lijkt me idd een heel dominante hond en dat is link experimenteren als de rangorde zo onduidelijk is en, voeg ik er zelf even aan toe, de click lijkt te ontbreken. Raad je ook aan een therapeut te raadplegen, en conflicten zoveel mogelijk te vermijden, ondertussen.

-
Suuz
- Zeer actief
Ik ben het heel erg eens met wat Jan schreef, en diegene die schreef over het vertrouwen opbouwen.
Naar mijn idee moet jullie gewoon allemaal nog ontzettend aan elkaar wennen en hij moet jullie leren vertrouwen, weten wat hij aan jullie heeft.
Volgens mij worden een hele hoop zaken (niet zozeer alleen bij jullie maar in het algemeen) op dominantie gegooid en de regels worden vervolgens strakker en strakker met als gevolg dat inderdaad de lol er voor iedereen gauw af is...
Misschien is de druk gewoon te groot voor allemaal.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je enigzins zorgen maakt als hij gromt tijdens spel, of bevelen negeert, gezien zijn formaat.
Dat is gewoon lastig.
Maar ik denk dat, afgezien van specifieke karakter eigenschappen natuurlijk, klein en groot formaat gelijk opgevoed moeten worden.
Alleen, als een kleintje gromt, voel je je niet zo bedreigd.
En dus wordt er meer ontspannen mee omgegaan en komt het vaak wel goed.
Bij een kleintje worden dat soort dingen niet zo gauw heel serieus genomen en op dominantie gegooid.
De honden voelen dat gewoon, formaat is gewoon een probleem. Maar zo gauw als een kleintje het gevoel heeft dat je bijvoorbeeld onzeker bent, zal hij ook alles uit de kast gaan halen. Alleen kunnen mensen dat vaker beter aan.
Dat zou bij de grote formaten ook moeten, denk ik. Maar dat blijft best heel moeilijk, want ze kunnen behoorlijk indruk op je maken.
Ik hoop dat het een beetje overkomt wat ik zeg... Vind het moeilijk uit te leggen.
O ja, heel veel succes in ieder geval!
Naar mijn idee moet jullie gewoon allemaal nog ontzettend aan elkaar wennen en hij moet jullie leren vertrouwen, weten wat hij aan jullie heeft.
Volgens mij worden een hele hoop zaken (niet zozeer alleen bij jullie maar in het algemeen) op dominantie gegooid en de regels worden vervolgens strakker en strakker met als gevolg dat inderdaad de lol er voor iedereen gauw af is...
Misschien is de druk gewoon te groot voor allemaal.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je enigzins zorgen maakt als hij gromt tijdens spel, of bevelen negeert, gezien zijn formaat.
Dat is gewoon lastig.
Maar ik denk dat, afgezien van specifieke karakter eigenschappen natuurlijk, klein en groot formaat gelijk opgevoed moeten worden.
Alleen, als een kleintje gromt, voel je je niet zo bedreigd.
Bij een kleintje worden dat soort dingen niet zo gauw heel serieus genomen en op dominantie gegooid.
De honden voelen dat gewoon, formaat is gewoon een probleem. Maar zo gauw als een kleintje het gevoel heeft dat je bijvoorbeeld onzeker bent, zal hij ook alles uit de kast gaan halen. Alleen kunnen mensen dat vaker beter aan.
Dat zou bij de grote formaten ook moeten, denk ik. Maar dat blijft best heel moeilijk, want ze kunnen behoorlijk indruk op je maken.
Ik hoop dat het een beetje overkomt wat ik zeg... Vind het moeilijk uit te leggen.
O ja, heel veel succes in ieder geval!
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ja dat vind ik ook, maakt niet uit het hoe en waarom dit is te groot om even via een scherm op te lossen, geven wij het verkeerde advies ben jij en je hond de klos.Wil de hond schreef:Ik raad je aan om zo snel mogelijk een gedragsdeskundige naar jullie en je hond te laten kijken.
Is er een therapeute bij het asiel aangesloten dan sta je niet gelijk voor kosten? Ik raad mensen altijd een therapeute van Alpha aan.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
azumi
- Vaste gebruiker
We vinden dat jullie gelijk hebben met de therapeut. Maar voordat we deze topic plaatste, zijn we hiermee al aan de slag gegaan. De reden dat hier een hulp vragen is, dat er misschien mensen zijn die in een zelfde soort situatie hebben gezeten en technieken hebben die voor hun gewerkt hebben, zodat wij dat kunnen overwegen omdat toe te passen.
Ik wil wel duidelijk maken dat we niet "bang" zijn voor de hond en daaruit handelen. Wel wil ik zijn dominantie in de perken houden en daarom doen we het zo. We zijn echt geen onmensen die hem totaal geen aandacht geven. We negeren hem gewoon op een manier dat hij de aandacht vanzelf bij ons komt opzoeken en dan geven wij graag daar gehoor aan. Het is wel een schatje. We beginnen nu te merken dat deze aanpak zijn vruchten af begint te werpen. We geven hem zo weinig mogelijk bevelen, we laten hem alleen zitten voor zijn eten b.v. en als hij niet zitten, zetten we zijn bak gewoon weg laten voor wat het is en proberen het een uurtje later weer. Het werkt gewoon heel goed. Het is nu zelfs zo dat hij mijn vriend totaal niet meer negeert en blij kwam begroeten vanochtent.
Nou hebben wij een grote kruising herder, die nooit opgevoed is, altijd de regels heeft bepaald en in plaats van dat in goede banen te begleiden is hij constant weggedaan. In het asiel zelf heeft hij waarschijnlijk alleen eten gehad en is hij uitgelaten, maar voor de rest niks. Dus nu zitten wij met een zeer dominante hond, die volgens ons niet al te goed gesocialiseerd is en waar zeer weinig mee gedaan is. Wij merken met alles dat het nieuw voor hem is, inclusief de aandacht die hij krijgt van ons. Dus wij hebben ervoor gezorgd dat hij zoveel mogelijk aandacht van ons krijgt en liefde (want wij zijn helemaal verliefd op hem) ook al schijnt dat slecht over te komen. Maar het blijft een dier, die volgens zijn regels leeft en niet die van de mensen. Er moet een duidelijk een structuur in huis zijn, vooral met dominante honden (wij hebben dat op verschillende manieren opgezocht en gevraagd aan deskundigen en dat is toen zo voor ons bevestigd). Als wij dit niet doen, kan dit gevaarlijke situaties opleveren. Vandaar deze aanpak.
Ik wil wel duidelijk maken dat we niet "bang" zijn voor de hond en daaruit handelen. Wel wil ik zijn dominantie in de perken houden en daarom doen we het zo. We zijn echt geen onmensen die hem totaal geen aandacht geven. We negeren hem gewoon op een manier dat hij de aandacht vanzelf bij ons komt opzoeken en dan geven wij graag daar gehoor aan. Het is wel een schatje. We beginnen nu te merken dat deze aanpak zijn vruchten af begint te werpen. We geven hem zo weinig mogelijk bevelen, we laten hem alleen zitten voor zijn eten b.v. en als hij niet zitten, zetten we zijn bak gewoon weg laten voor wat het is en proberen het een uurtje later weer. Het werkt gewoon heel goed. Het is nu zelfs zo dat hij mijn vriend totaal niet meer negeert en blij kwam begroeten vanochtent.
Als een klein hondje gromt word het inderdaad vaak niet serieus genomen. Dat precies de situatie als bij mijn tante en oma. Die hebben ook kleine hondjes. Ze totaal niet opgevoed en hebben hun baas helemaal naar hun hand gezet. Ik zie ze er heel lachoniek mee om gaan. "Van aaah, het is echt een pittig mannnetje hahahah". Het resultaat is wel, dat hij altijd zijn zinnentje krijgt. Maar we hebben het hier echt niet over hondjes die altijd dominant zijn. Ik vind dit een veel voorkomende situatie , juist omdat de hondjes zo klein zijn. Als deze problemen bij grote honden voorkomen, dan word er anders mee omgegaan. De asiels zitten er vol mee, onze hond is er een resultaat van.Alleen, als een kleintje gromt, voel je je niet zo bedreigd.
Nou hebben wij een grote kruising herder, die nooit opgevoed is, altijd de regels heeft bepaald en in plaats van dat in goede banen te begleiden is hij constant weggedaan. In het asiel zelf heeft hij waarschijnlijk alleen eten gehad en is hij uitgelaten, maar voor de rest niks. Dus nu zitten wij met een zeer dominante hond, die volgens ons niet al te goed gesocialiseerd is en waar zeer weinig mee gedaan is. Wij merken met alles dat het nieuw voor hem is, inclusief de aandacht die hij krijgt van ons. Dus wij hebben ervoor gezorgd dat hij zoveel mogelijk aandacht van ons krijgt en liefde (want wij zijn helemaal verliefd op hem) ook al schijnt dat slecht over te komen. Maar het blijft een dier, die volgens zijn regels leeft en niet die van de mensen. Er moet een duidelijk een structuur in huis zijn, vooral met dominante honden (wij hebben dat op verschillende manieren opgezocht en gevraagd aan deskundigen en dat is toen zo voor ons bevestigd). Als wij dit niet doen, kan dit gevaarlijke situaties opleveren. Vandaar deze aanpak.
- Zoie
- Zeer actief
tsja, dit klinkt dan weer heel anders dan in je eerste bericht. Kan het niet beoordelen, maar ga dingen niet bagatelliseren of mooier maken dan ze zijn vanwege eventuele reactiesazumi schreef: Het werkt gewoon heel goed. Het is nu zelfs zo dat hij mijn vriend totaal niet meer negeert en blij kwam begroeten vanochtent.
Die gevaarlijke situaties zijn er al, en ik denk dat dat de reden is dat niemand je hier een advies durft te geven in de trant van: pak het zo eens aan. Gaat het fout, dan is niemand daarmee mee geholpen, jullie niet, en de hond nog minder.Als wij dit niet doen, kan dit gevaarlijke situaties opleveren. Vandaar deze aanpak.
Het probleem is gewoon te ingewikkeld om het verantwoord even via het beeldscherm op te lossen.

- LaRep
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tokkel
- Aantal honden: 1
Nogmaals in mijn ogen is dit geen aanpak maar ontwijken. Zou nog eens heel goed nadenken en een andere "deskundige" raadplegen!azumi schreef:We vinden dat jullie gelijk hebben met de therapeut. Maar voordat we deze topic plaatste, zijn we hiermee al aan de slag gegaan. De reden dat hier een hulp vragen is, dat er misschien mensen zijn die in een zelfde soort situatie hebben gezeten en technieken hebben die voor hun gewerkt hebben, zodat wij dat kunnen overwegen omdat toe te passen.
Ervaringen en eventuele oplossingen hier genoeg, maar jullie hebben een ernstig probleem met deze hond en het is niet verantwoord om op afstand advies te geven. Dus ook van mij het advies: zoek hulp van iemand die de hond ook daadwerkelijk "ziet"!
Ik heb het idee dat jullie werkwijze niet zo zeer helpt als dat jullie de "problemen" nu uit de weg gaan waardoor je de "problemen" van de hond omzeilt en niet werkelijk aanpakt. In mijn ogen kan dit straks gevaar opleveren omdat de hond de kans krijgt te "groeien".
Nou hebben wij een grote kruising herder, die nooit opgevoed is, altijd de regels heeft bepaald en in plaats van dat in goede banen te begleiden is hij constant weggedaan. In het asiel zelf heeft hij waarschijnlijk alleen eten gehad en is hij uitgelaten, maar voor de rest niks. Dus nu zitten wij met een zeer dominante hond, die volgens ons niet al te goed gesocialiseerd is en waar zeer weinig mee gedaan is.
Je wist van te voren dat het een hele kluif zou worden, dus niet miepen![]()
Wij merken met alles dat het nieuw voor hem is, inclusief de aandacht die hij krijgt van ons. Dus wij hebben ervoor gezorgd dat hij zoveel mogelijk aandacht van ons krijgt en liefde (want wij zijn helemaal verliefd op hem) ook al schijnt dat slecht over te komen. Maar het blijft een dier, die volgens zijn regels leeft en niet die van de mensen. Er moet een duidelijk een structuur in huis zijn, vooral met dominante honden (wij hebben dat op verschillende manieren opgezocht en gevraagd aan deskundigen en dat is toen zo voor ons bevestigd). Als wij dit niet doen, kan dit gevaarlijke situaties opleveren. Vandaar deze aanpak.
-
azumi
- Vaste gebruiker
Dat komt omdat in het eerste bericht waren we er een dag van te voren mee begonnen (voor alle duidelijkheid we negeren hem dus niet vanaf het begin). Het is nu drie dagen sinds we begonnen met het negeren en het heeft vandaag pas zijn vruchten afgeworpen. We zien dus niet in wat we nu mooier maken, we constanteren gewoon een feit.azumi schreef:
Het werkt gewoon heel goed. Het is nu zelfs zo dat hij mijn vriend totaal niet meer negeert en blij kwam begroeten vanochtent.
tsja, dit klinkt dan weer heel anders dan in je eerste bericht. Kan het niet beoordelen, maar ga dingen niet bagatelliseren of mooier maken dan ze zijn vanwege eventuele reacties wink
Wij hebben al vanaf het begin gezegd en geconstanteerd dat het een gevaarlijke situatie is. (Vandaar dat we hier ook op zoek zijn naar reacties met mensen met soorgelijke situaties). Dat wil niet zeggen dat wij via dit forum het willen gaan oplossen. (Want we willen reacties horen van mensen die soortgelijke situaties hebben meegemaakt en eventueel advies hebben waar wij MISSCHIEN wat mee gaan doen). De hulp van een gekwalificeerde therapeut opzoeken dat was voor ons al vanzelfsprekend. Wij hebben volgens mij ook al meerdere keren bevestigd dat de hulp van gedagsdeskundige in te roepen de verstandigste oplossing is. Gek genoeg als het de mensen uitkomt met reageren zien ze dit vaak over het hoofd. Dat wil niet zeggen dat we hier niet naar meningen,ervaringen en adviesen kunnen vragen .Wij zijn hier om er over te praten met mensen die hier serieus op willen reageren en niet gaan lopen mugziften en kant en klare antwoorden komen geven,want die zien volgens mij over het hoofd met wat voor bedoelingen wij deze topic hebben geplaatst (dit geldt uiteraard niet voor iedereen die gereageerd heeft).We zijn uiteraard dankbaar voor de mensen die moeite en tijd hebben genomen om serieus over het probleem te willen praten en hun ervaringen hebben meegedeeld.Quote:
Als wij dit niet doen, kan dit gevaarlijke situaties opleveren. Vandaar deze aanpak.
Die gevaarlijke situaties zijn er al, en ik denk dat dat de reden is dat niemand je hier een advies durft te geven in de trant van: pak het zo eens aan. Gaat het fout, dan is niemand daarmee mee geholpen, jullie niet, en de hond nog minder.
Het probleem is gewoon te ingewikkeld om het verantwoord even via het beeldscherm op te lossen.
Laatst gewijzigd door azumi op 24 apr 2006 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
azumi
- Vaste gebruiker
Zoals jij het zegt, lijkt het wel alsof we de confrontatie met de hond aan moeten gaan. Dus als we nu de "problemen" omzeilen voorkomt dat dus ongelukken. Dus als de hond provocerend ons aan kijkt of zijn lip op trekt bij het vragen van een oefening ga ik daar dus niet op in. Daarom pas dus passieve dominantie toe, waardoor hij ook niet de kans krijgt om te "groeien", zodat dit geen gevaar in de toekomst kan opleveren. Ik zal je dat ik mensen heb gekend met een soortgelijk probleem. Die mensen hadden een border collie die de kinderen niet accepteerde als baas. Door een inconsequente behandeling is dat steeds erger en gevaarlijker geworden, vooral omdat de oudste zoon van 13 jaar de leiding over de hond wou hebben en confrontatie constant aan ging. De gedragtherapeut heeft toen geadviceerd dat alle kinderen ook de ouders de hond zoveel mogelijk moesten negeren "wilde er geen ongelukken gebeuren" en dat op die manier de kinderen toch een stapje hoger op de sociale ladder zouden komen. Dit heeft uiteindelijk gewerkt. Daarom maken wij ook gebriuk van deze techniek. Om het probleem aan te pakken schakelen wij ook de hulp van een gedragstherapeut in. Ik hoop dat hiermee misschien wat duidelijker voor jou is, om misverstanden te voorkomen.Ik wil wel duidelijk maken dat we niet "bang" zijn voor de hond en daaruit handelen. Wel wil ik zijn dominantie in de perken houden en daarom doen we het zo. We zijn echt geen onmensen die hem totaal geen aandacht geven. We negeren hem gewoon op een manier dat hij de aandacht vanzelf bij ons komt opzoeken en dan geven wij graag daar gehoor aan. Het is wel een schatje. We beginnen nu te merken dat deze aanpak zijn vruchten af begint te werpen. We geven hem zo weinig mogelijk bevelen, we laten hem alleen zitten voor zijn eten b.v. en als hij niet zitten, zetten we zijn bak gewoon weg laten voor wat het is en proberen het een uurtje later weer. Het werkt gewoon heel goed. Het is nu zelfs zo dat hij mijn vriend totaal niet meer negeert en blij kwam begroeten vanochtent.
Ik heb het idee dat jullie werkwijze niet zo zeer helpt als dat jullie de "problemen" nu uit de weg gaan waardoor je de "problemen" van de hond omzeilt en niet werkelijk aanpakt. In mijn ogen kan dit straks gevaar opleveren omdat de hond de kans krijgt te "groeien".
Nu begrijpen we dus dat jij het hiermee niet eens bent en zou ik graag jou mening willen weten hoe wij het beter zouden kunnen doen. Zoals wij zeiden is elke tip welkom, mits wij er wat mee kunnen
Als je goed gelezen hebt, heeft het dierenasiel een totaal ander beeld van geschets van hem. Hij zou alleen maar problemen hebben met vrouwen. Toen wij bij asiel kennis maakte merkte wij dat daar geen probleem mee was. Er werd ons alleen mede gedeeld dat hij een baasje nodig had die hem een consequente opvoeding zou meegeven. Wij hebben uiteraard voordat wij aan een herder zouden beginnen uitgebreid informatie opgezocht en hebben geconstanteerd dat de herder niet zomaar voor iedereen is weggelegd is. Wij zijn met willen en wetens de verbintenis met deze hond aangegaan. Dus wij zijn hier niet om te miepenNou hebben wij een grote kruising herder, die nooit opgevoed is, altijd de regels heeft bepaald en in plaats van dat in goede banen te begleiden is hij constant weggedaan. In het asiel zelf heeft hij waarschijnlijk alleen eten gehad en is hij uitgelaten, maar voor de rest niks. Dus nu zitten wij met een zeer dominante hond, die volgens ons niet al te goed gesocialiseerd is en waar zeer weinig mee gedaan is.
Je wist van te voren dat het een hele kluif zou worden, dus niet miepen 19
Dat het een hele kluif zou worden, dat is voor ons geen probleem dat wisten wij van vooraf aan al, maar laat ik duidelijk zijn, deze hond is niet zomaar dominant, maar in de een van de laatste categorie dominant. Over het algemeen alleen voor zeer ervaren mensen bedoeld is en dat was het asiel ff-tjes vergeten te meldden. Het is tenslotte geen cavia die we in de winkel gekocht hebben. Wij willen gewoon alle middelen gebruiken die er zijn om deze hond een fijne toekomst te geven met ons Als dit verkeert op u over gekomen is dan spijt ons dit.
[/quote]
- Edwin Fagnano
- Actief
- Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
- Contacteer:
blij
Ik ben blij voor jullie dat het goedgaat. Toch heb ik ook wel een slecht gevoel bij al jullie postings. Volgens mij moeten jullie gewoon conseqent blijven en rustig doorgaan.
Als je naar 4 weken al twijfels hebt of je het nog wel ziet zitten??? Dat vind ik wel heel erg snel.
En dat je het raar vind dat een hond pas naar 2 dagen ander gedrag gaat vertonen nadat je iets nieuws gaat proberen?
En dat je van een hond ie een jaar in het asiel gezeten heeft verwacht dat hij alles al kan en op zen gemak is lijkt me ook overdreven.
Gewoon doorgaan met waarmee je bezig bent, misschien de teugels iets vieren volgens mij komt het dan wel goed.
Als je naar 4 weken al twijfels hebt of je het nog wel ziet zitten??? Dat vind ik wel heel erg snel.
En dat je het raar vind dat een hond pas naar 2 dagen ander gedrag gaat vertonen nadat je iets nieuws gaat proberen?
En dat je van een hond ie een jaar in het asiel gezeten heeft verwacht dat hij alles al kan en op zen gemak is lijkt me ook overdreven.
Gewoon doorgaan met waarmee je bezig bent, misschien de teugels iets vieren volgens mij komt het dan wel goed.
-
azumi
- Vaste gebruiker
UhmIk ben blij voor jullie dat het goedgaat. Toch heb ik ook wel een slecht gevoel bij al jullie postings. Volgens mij moeten jullie gewoon conseqent blijven en rustig doorgaan
Wij hebben nergens beweerd of gesuggereerd dat we hem gelijk weg doen omdat we het niet zien zitten. We hebben ook niet beweerd dat we het niet zien zitten. Als de situatie zwaar uit de hand zou lopen dan zouden we hem misschien moeten herplaatsen, maar zover is het gelukkig lang nog niet. We hebben ook gezegd er alles aan te doen dat dit niet gebeurdAls je naar 4 weken al twijfels hebt of je het nog wel ziet zitten??? Dat vind ik wel heel erg snel.
azumi schreef:En dat je het raar vind dat een hond pas naar 2 dagen ander gedrag gaat vertonen nadat je iets nieuws gaat proberen?
Vanuit welk standpunt zie jij in dat wij het raar vinden? We zijn ernorm blij met de vorderingen en het geeft ons juist hoop.Dat komt omdat in het eerste bericht waren we er een dag van te voren mee begonnen (voor alle duidelijkheid we negeren hem dus niet vanaf het begin). Het is nu drie dagen sinds we begonnen met het negeren en het heeft vandaag pas zijn vruchten afgeworpen. We zien dus niet in wat we nu mooier maken, we constanteren gewoon een feit.
A: We hebben nooit verwacht dat hij alles kan, begrijp ons goed, dit topic gaat niet over zijn ongehoorzaamheid, maar over zijn dominantie. Als je alles doorgenomen hebt wat we dus zwaar betwijfelen, hebben wij gezegd dat wij niet veel van hem verwachten.En dat je van een hond ie een jaar in het asiel gezeten heeft verwacht dat hij alles al kan en op zen gemak is lijkt me ook overdreven.
B: Wij hebben ook nooit verwacht, dat hij uit niks zou luisteren en op zijn gemak zou voelen. Vandaar dat we een vertrouwensband aan opbouwen zijn met hem.
Conclusie: Voortaan beter lezen wat er geschreven wordt of je hebt volgens mij in de verkeerde topic gepost.
Bedankt voor je steun.
- Edwin Fagnano
- Actief
- Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
- Contacteer: