Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wel of geen uitlaatservice?
Moderator: moderatorteam
wel of geen uitlaatservice?
We hebben het de afgelopen weken qua oppas voor janus prima gered.
Maar de oppas heeft door prive omstandigheden geen tijd meer om op te passen en zijn hoofd staat er niet naar.
Nu heb ik al andere tijden geregeld op het werk maar nog heb ik 1 of 2 keer per week niemand voor janus.
Ik werk in 3 verschillende diensten. dus of van 07.00/14.00 of van 14.00/19.00 of van 15.00/22.00
Mijn vriend werkt van 09.00 tot half 5.
In principe heb ik alleen oppas nodig voor de dagen dat ik de dienst van 07.00/14.00 heb.
Oppas is erg moeilijk te vinden, dus zat ik te denken aan een uitlaatservice.
Heb hier in de buurt al het een en ander geinformeerd, maar ik twijfel of een uitlaatservice wel zo'n goed idee is voor een pup.
Graag zoveel mogelijk meningen..
Maar de oppas heeft door prive omstandigheden geen tijd meer om op te passen en zijn hoofd staat er niet naar.
Nu heb ik al andere tijden geregeld op het werk maar nog heb ik 1 of 2 keer per week niemand voor janus.
Ik werk in 3 verschillende diensten. dus of van 07.00/14.00 of van 14.00/19.00 of van 15.00/22.00
Mijn vriend werkt van 09.00 tot half 5.
In principe heb ik alleen oppas nodig voor de dagen dat ik de dienst van 07.00/14.00 heb.
Oppas is erg moeilijk te vinden, dus zat ik te denken aan een uitlaatservice.
Heb hier in de buurt al het een en ander geinformeerd, maar ik twijfel of een uitlaatservice wel zo'n goed idee is voor een pup.
Graag zoveel mogelijk meningen..
- Moos
- Zeer actief
Voor een pup zou ik opzoek gaan naar of een dagopvang of een uitlaatservice die speciaal iets voor pups geregeld heeft. Een pup mag nog geen uur meelopen natuurlijk.
Persoonlijk zou ik, zeker met een pup, alleen een dagopvang aandurven. Dit omdat ik met volwassen honden een uitlaatservice al eng vindt, laat staan met jonge pupjes die nog weleens gekke bokkensprongen kunnen maken.
Persoonlijk zou ik, zeker met een pup, alleen een dagopvang aandurven. Dit omdat ik met volwassen honden een uitlaatservice al eng vindt, laat staan met jonge pupjes die nog weleens gekke bokkensprongen kunnen maken.

een uur meelopen zit ik nog niet zo mee, janus en ik wandelen dagelijks zo'n 1,5 uur in het bos. ( uiteraard wel opgebouwd, en janus goed in de gaten houdend )
Dagopvang heb ik ook naar gekeken in de buurt, maar dan zit hij in een kennel/hok en word af en toe op het veld gelaten.
Ik heb vanaf 12.00 uur iets nodig, daarvoor kan hij alleen thuis zijn.
Bij de dagopvang mag hij een kwartiertje spelen op het veld en vervolgens word hij in een kennel gestopt met 3 andere honden, en daar zit hij dan totdat ik hem om half 3 op kom halen.
Die dagopvang is voor mij absoluut geen oplossing.
Dagopvang heb ik ook naar gekeken in de buurt, maar dan zit hij in een kennel/hok en word af en toe op het veld gelaten.
Bij de dagopvang mag hij een kwartiertje spelen op het veld en vervolgens word hij in een kennel gestopt met 3 andere honden, en daar zit hij dan totdat ik hem om half 3 op kom halen.
- Moos
- Zeer actief
Is dat de enige dagopvang een beetje in de buurt? Zelfs hier in de kop van Noord-Holland zitten er meerdere. Oke, voor sommige moet je ruim een half uur rijden, maar goed.janus-powerrr schreef:een uur meelopen zit ik nog niet zo mee, janus en ik wandelen dagelijks zo'n 1,5 uur in het bos. ( uiteraard wel opgebouwd, en janus goed in de gaten houdend )
Janus is een Labrador toch? Loop je dan 1.5 uur door met hem? Dat zou ik dus niet aandurven met zo'n relatief groot ras. Ik heb zelf een pupje van 4 maanden van een heel klein ras, en daar loop ik maximaal 1 uur mee, maar dan met veel graven, zwemmen en rustig zitten tussendoor. Incidenteel is het weleens wat meer, maar zeker niet elke dag.
De uitlaatservice loopt meestal toch echt een uur flink door denk ik; lijkt mij niet echt goed voor een labje van 4 maanden...

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Euh....even verder zoeken dus naar een andere dagopvang. Zo gaat dat op die van mij niet hoor!janus-powerrr schreef:
Ik heb een soort angst tov uitlaatservices. Ik was eerst van plan om er eentje in te schakelen voor Bram, maar dat gaat niet gebeuren (hij zit op de dagopvang). Het is voor mij te eng dat er iets in die groep honden gebeurt of dat mijn hond wegloopt oid.

Linda, Izzie en Bram
Het is voor zover ik weet en kon vinden de enige opvang in de buurt.Moos schreef:Is dat de enige dagopvang een beetje in de buurt? Zelfs hier in de kop van Noord-Holland zitten er meerdere. Oke, voor sommige moet je ruim een half uur rijden, maar goed.janus-powerrr schreef:een uur meelopen zit ik nog niet zo mee, janus en ik wandelen dagelijks zo'n 1,5 uur in het bos. ( uiteraard wel opgebouwd, en janus goed in de gaten houdend )
Janus is een Labrador toch? Loop je dan 1.5 uur door met hem? Dat zou ik dus niet aandurven met zo'n relatief groot ras. Ik heb zelf een pupje van 4 maanden van een heel klein ras, en daar loop ik maximaal 1 uur mee, maar dan met veel graven, zwemmen en rustig zitten tussendoor. Incidenteel is het weleens wat meer, maar zeker niet elke dag.
De uitlaatservice loopt meestal toch echt een uur flink door denk ik; lijkt mij niet echt goed voor een labje van 4 maanden...
Ik loop zelf idd zo'n 1,5 uur maar uiteraard niet aan 1 stuk door, en in het tempo van janus.
Ik kan ook verschillende afslagen nemen om de wandeling te korten, dus zo gauw ik zie dat janus het niet trekt neem ik een tussendoor weggetje en ben ik sneller thuis.
Een van de redenen waarom ik niet zo happig ben op de uitlaatservice is inderdaad dat er een uur in een flink temp word gewandeld.
En tis voor die mensen natuurlijk geen doen om zo'n puppenmonster in de gaten te houden..
Pff ik stop maar gewoon met werken denk ik

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Is hij echt een Labrador van 4 maanden? Waarom neem je zulke risico's door zo lang te lopen? Een pup geeft het niet aan, dat is een illusie, ze gaan door door door door door door.janus-powerrr schreef:een uur meelopen zit ik nog niet zo mee, janus en ik wandelen dagelijks zo'n 1,5 uur in het bos. ( uiteraard wel opgebouwd, en janus goed in de gaten houdend )

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Volgens mij zijn er ook uitlaatservices die voor pups een bolderkar ofzo meenemen. Maar, wat ik al eerder zei, ik heb het er niet zo opjanus-powerrr schreef:Het is voor zover ik weet en kon vinden de enige opvang in de buurt.Moos schreef:Is dat de enige dagopvang een beetje in de buurt? Zelfs hier in de kop van Noord-Holland zitten er meerdere. Oke, voor sommige moet je ruim een half uur rijden, maar goed.janus-powerrr schreef:een uur meelopen zit ik nog niet zo mee, janus en ik wandelen dagelijks zo'n 1,5 uur in het bos. ( uiteraard wel opgebouwd, en janus goed in de gaten houdend )
Ik loop zelf idd zo'n 1,5 uur maar uiteraard niet aan 1 stuk door, en in het tempo van janus.
Ik kan ook verschillende afslagen nemen om de wandeling te korten, dus zo gauw ik zie dat janus het niet trekt neem ik een tussendoor weggetje en ben ik sneller thuis.
Een van de redenen waarom ik niet zo happig ben op de uitlaatservice is inderdaad dat er een uur in een flink temp word gewandeld.
En tis voor die mensen natuurlijk geen doen om zo'n puppenmonster in de gaten te houden..
Pff ik stop maar gewoon met werken denk ik

En dan al dus helemaal niet met pups die weg kunnen rennen, of iets te vreten te pakken kunnen krijgen, of een rare ervaring met andere honden op kunnen doen waar jij verder geen zicht op hebt.
Heb je al geprobeerd om briefjes in de supermarkt op te hangen? Of jen je misschien mensen via het hondenbos die op zouden willen passen?
En nog even; het is de bedoeling dat je stopt met wandelen voordat de pup het niet meer trekt.

Ja hij is echt een labrador van 4 maanden.Zoek stok! schreef:Is hij echt een Labrador van 4 maanden? Waarom neem je zulke risico's door zo lang te lopen? Een pup geeft het niet aan, dat is een illusie, ze gaan door door door door door door.janus-powerrr schreef:een uur meelopen zit ik nog niet zo mee, janus en ik wandelen dagelijks zo'n 1,5 uur in het bos. ( uiteraard wel opgebouwd, en janus goed in de gaten houdend )

Waarom ik het risico neem, omdat janus goed in de gaten word gehouden.
Een pup geeft misschien tijdens een wandeling niet aan of hij wel of niet wil/kan wandelen, maar na de wandelingen merk je dit wel degelijk.
Uiteraard is het dan al te laat, maar janus heeft eigenlijk nooit dat hij vreemd loopt, of gevoellig is op gewrichten oid, ik weet dat er een verhoogd risico op onder andere hd op kan treden.
De voornaamste reden dat we lang wandelen is dat janus op een ( kleine) bovenwoning woont.
sochtends is hij alleen thuis en slaapt dan vooral ( lang leve de webcam

Op onze dakterras mag hij niet lopen vd huurbaas, dus dan gaan we vaak even naar beneden in de tuin, maar daar kan hij eigenlijk niet lekker rennen, springen en gek doen.
Dus gaan we met de auto naar het bos en daar mag hij even de ' remmen' los gooien.
Vaak zijn we zo'n 1,5 uur in het bos maar nogmaals, wij lopen niet de volle 1,5 uur.
Het begint met flink gek doen, zo'n dik kwartier en dan wandelen we naar de vijver ( is een klein stukkie ) waar ik in het gras neerplof en waar janus vaak even op een stok oid kauwt.
Na een 10 minuten wandelen we weer verder, daarna wil janus vaak weer gek doen, we wandelen weer even en dan zitten.
En zo wisselen we het elke keer af.
Ondanks dat jij van mening bent dat het een ilussie is dat een pup aangeeft dat het teveel word, merk ik wel aan janus wanneer hij wel of niet wil wandelen.
( hij loopt dan rustig, blijft achter lopen enz. )
Heb briefjes opgehangen maar alleen reactie gehad van een studente van 18, waar ik zelf geen goed gevoel bij had.Moos schreef:Volgens mij zijn er ook uitlaatservices die voor pups een bolderkar ofzo meenemen. Maar, wat ik al eerder zei, ik heb het er niet zo opjanus-powerrr schreef:Het is voor zover ik weet en kon vinden de enige opvang in de buurt.Moos schreef:Is dat de enige dagopvang een beetje in de buurt? Zelfs hier in de kop van Noord-Holland zitten er meerdere. Oke, voor sommige moet je ruim een half uur rijden, maar goed.janus-powerrr schreef:een uur meelopen zit ik nog niet zo mee, janus en ik wandelen dagelijks zo'n 1,5 uur in het bos. ( uiteraard wel opgebouwd, en janus goed in de gaten houdend )
Pff ik stop maar gewoon met werken denk ik![]()
En dan al dus helemaal niet met pups die weg kunnen rennen, of iets te vreten te pakken kunnen krijgen, of een rare ervaring met andere honden op kunnen doen waar jij verder geen zicht op hebt.
Heb je al geprobeerd om briefjes in de supermarkt op te hangen? Of jen je misschien mensen via het hondenbos die op zouden willen passen?
En nog even; het is de bedoeling dat je stopt met wandelen voordat de pup het niet meer trekt.
- Moos
- Zeer actief
Het lastige is dat je dan eigenlijk al tever gegaan bent. Ik herken dat ook van mijn pups, die gaven/geven het ook aan door wat achter te blijven, beetje te slenteren. Dat punt probeer ik dus een stukje voor te blijven. Want als ze eenmaal op dat punt zijn ben je ook niet meteen thuis natuurlijk.janus-powerrr schreef: Ondanks dat jij van mening bent dat het een ilussie is dat een pup aangeeft dat het teveel word, merk ik wel aan janus wanneer hij wel of niet wil wandelen.
Maar het is wel goed dat je tussendoor ook gaat zitten.
Laatst gewijzigd door Moos op 24 apr 2006 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Wat ik bedoel te zeggen is dat janus dit gedrag niet vertoont als we zo'n 1,5 uur weg zijn.Moos schreef:Het lastige is dat je dan eigenlijk al tever gegaan bent. Ik herken dat ook van mijn pups, die gaven/geven het ook aan door wat achter te blijven, beetje te slenteren. Dat punt probeer ik dus een stukje voor te blijven. Want als ze eenmaal op dat punt zijn ben je ook niet meteen thuis natuurlijk.janus-powerrr schreef: Ondanks dat jij van mening bent dat het een ilussie is dat een pup aangeeft dat het teveel word, merk ik wel aan janus wanneer hij wel of niet wil wandelen.
Maar het is wel goed dat je tussendoor ook gaat zitten.
Het is 2 of 3 keer voorgekomen dat het langer duurde dan die 1,5 uur en dan vertoont hij dus dat gedrag,
Maar heb net via prive bericht een site gekregen met allemaal verschillende uitlaatservice en opvangen dus ik ga daar even rondneuzen.
-
- Vaste gebruiker
Ik denk ook dat het voor Janus wel goed is mee te lopen met de uitlaatservice.
Die mensen die dat werk doen weten precies met wat voor honden ze te maken hebben ( ze zullen je hond heus wel selecteren bij het uitlaten)
En het is een leuke break voor de hond om z"n behoefte te kunnen doen , hoeft hij het niet de hele dag op te houden
Groetjes van Elly
Die mensen die dat werk doen weten precies met wat voor honden ze te maken hebben ( ze zullen je hond heus wel selecteren bij het uitlaten)
En het is een leuke break voor de hond om z"n behoefte te kunnen doen , hoeft hij het niet de hele dag op te houden

Groetjes van Elly
Groenendaeler liefhebster
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ik heb op die site met uitlaatservicen gekeken maar er zat niet iets bij waar ik mee in zee durf/wil gaan.
Voorlopig is er een oplossing, de dagen dat ik de tussendienst heb komt mijn moeder tussen de middag janus uitlaten en even met hem spelen.
Helaas is hij daarna dan nog wel weer een dik uur alleen...
Maar geen vroege diensten draaien is helaas geen oplossing.
bedankt voor de antwoorden/tips.
Voorlopig is er een oplossing, de dagen dat ik de tussendienst heb komt mijn moeder tussen de middag janus uitlaten en even met hem spelen.
Helaas is hij daarna dan nog wel weer een dik uur alleen...
Maar geen vroege diensten draaien is helaas geen oplossing.
bedankt voor de antwoorden/tips.
- vman
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
probeer een bekende in te schakelen.
Ik zou het anders wel doen maar ik woon in eindhoven.
In eindhoven kost de uitlaatservice gemiddeld 7,50 euro per uitlaatbeurt. Daarna moet de uitlaatservice de voordeursleutel hebben voor de hond op te halen
mvg eli
Ik zou het anders wel doen maar ik woon in eindhoven.
In eindhoven kost de uitlaatservice gemiddeld 7,50 euro per uitlaatbeurt. Daarna moet de uitlaatservice de voordeursleutel hebben voor de hond op te halen
mvg eli
www.vasterman.biz
chihuahua's en hondenkleding maken
chihuahua's en hondenkleding maken