Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
reu /teef of reu / reu help
Moderator: moderatorteam
- Simone62
- Actief
reu /teef of reu / reu help
hoi,
wij hebben een RR van 3 jaar, reu, Jambo en willen er graag een 2e hond bij. Nu hebben we een mooie kruising gevonden, RR met LAB. maar helaas is er maar 1 teef bij, en 5 reuen. dus zouden we een reu moeten nemen.
Kan een reu bij een reu.?
Jambo is een echte reu, geen vechtersbaas, gaat confrontaties uit de weg, maar kan wel zijn mannetje staan, gaat eigenlijk alleen tegen erge dominante reuen tekeer, wat nooit tot gevecht komt.
Onze buren hebben ook een RR reu, die weleens bij ons in huis is, dat gaat goed, als jambo nog wat eten heeft laten staan dan kan de ander dat makkelijk op eten.
Zelf ben ik bang dat als er een teefje bij komt, dat jambo te bezitterig gaat worden naar haar, naar andere honden toe.
Thuis hadden wij altijd teven en eens per jaar ontplofte de boel, ging mijn moeder uit haar dank en het was weer normaal.
wie heeft wat tips, ervaring, advies, raad.
bedankt
Simone
wij hebben een RR van 3 jaar, reu, Jambo en willen er graag een 2e hond bij. Nu hebben we een mooie kruising gevonden, RR met LAB. maar helaas is er maar 1 teef bij, en 5 reuen. dus zouden we een reu moeten nemen.
Kan een reu bij een reu.?
Jambo is een echte reu, geen vechtersbaas, gaat confrontaties uit de weg, maar kan wel zijn mannetje staan, gaat eigenlijk alleen tegen erge dominante reuen tekeer, wat nooit tot gevecht komt.
Onze buren hebben ook een RR reu, die weleens bij ons in huis is, dat gaat goed, als jambo nog wat eten heeft laten staan dan kan de ander dat makkelijk op eten.
Zelf ben ik bang dat als er een teefje bij komt, dat jambo te bezitterig gaat worden naar haar, naar andere honden toe.
Thuis hadden wij altijd teven en eens per jaar ontplofte de boel, ging mijn moeder uit haar dank en het was weer normaal.
wie heeft wat tips, ervaring, advies, raad.
bedankt
Simone
groetjes
-
estelle
- Moos
- Zeer actief
Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt wat je wensen zijn. Wil je zelf graag een hond erbij om bijvoorbeeld mee te trainen? Of wil je graag een hond erbij als maatje voor je eerste hond?
Ik heb hier 2 reuen en 1 teefje. Het tweede reutje is nu pas 4 maanden oud trouwens hoor.
Ik merk heel erg, en uiteraard zijn daar ook weer uitzonderingen op, dat reu-teef gewoon echt het meeste aan elkaar heeft. Mijn oudste reu wordt 4, en is heel sociaal ook naar andere reuen, maar wel een echte reu in die zin dat hij, op een enkele reu na, met name met teefjes echt lekker speelt buiten. Toen mijn teefje erbij kwam was dat een groot succes; echte maatjes zijn dat.
Het tweede reutje kan hier prima bij, mijn oudste reu accepteert hem makkelijk en ze sjorren ook weleens samen aan een speeltje ofzo. Maar echt spelen doet het jongste reutje ook alleen met het teefje.
Mijn teefje heeft nu dus twee kerels die allebei best met haar willen spelen
Wat betreft het verdedigen van zijn teefje bij jouw reu; dat kan inderdaad gebeuren. (hier gebeurt dat trouwens niet).
Nadeel van twee reuen kan weer zijn dat ze samen lelijk gaan doen naar een andere reu die in zijn uppie door het bos loopt bijvoorbeeld.
Ik heb hier 2 reuen en 1 teefje. Het tweede reutje is nu pas 4 maanden oud trouwens hoor.
Ik merk heel erg, en uiteraard zijn daar ook weer uitzonderingen op, dat reu-teef gewoon echt het meeste aan elkaar heeft. Mijn oudste reu wordt 4, en is heel sociaal ook naar andere reuen, maar wel een echte reu in die zin dat hij, op een enkele reu na, met name met teefjes echt lekker speelt buiten. Toen mijn teefje erbij kwam was dat een groot succes; echte maatjes zijn dat.
Het tweede reutje kan hier prima bij, mijn oudste reu accepteert hem makkelijk en ze sjorren ook weleens samen aan een speeltje ofzo. Maar echt spelen doet het jongste reutje ook alleen met het teefje.
Mijn teefje heeft nu dus twee kerels die allebei best met haar willen spelen
Wat betreft het verdedigen van zijn teefje bij jouw reu; dat kan inderdaad gebeuren. (hier gebeurt dat trouwens niet).
Nadeel van twee reuen kan weer zijn dat ze samen lelijk gaan doen naar een andere reu die in zijn uppie door het bos loopt bijvoorbeeld.

-
shadow1
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 3
-
Aileen
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Buddy (labrador), helaas van ons heen gegaan *1994-2009+ We missen je lieve Kanjer!!
Lucky (tibetaanse terrier) 16-07-1998
Digger (engelse cocker spaniel) 24-06-2010 - Locatie: Sittard
- Contacteer:
Mijn lab is een reu en mijn tibetaanse terrier ook en het gaat heel goed tussen die 2. Buddy gaat bij confrontatie uit de weg. Of Eigenlijk negeert Buddy (lab) Lucky volledig. Hij doet net of Lucky er niet is en ze spelen ook niet samen, helemaal niks. Hij doet net of Lucky niet bestaat.
Lucky probeert Buddy vaak uit te lokken voor te spelen, of juist om een confrontatie aan te gaan. Lucky is een pittige hond, maar Buddy trekt er niets van aan.
Hier hebben ze zelden tot nooit ruzie.
Lucky probeert Buddy vaak uit te lokken voor te spelen, of juist om een confrontatie aan te gaan. Lucky is een pittige hond, maar Buddy trekt er niets van aan.
Hier hebben ze zelden tot nooit ruzie.

-
Bernadette
- Zeer actief
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Baily
Hier ook meerdere reuen. Het gaat goed, maar waar je wel op moet letten is dat er genoeg verschil in dominantie tussen de reuen zit. Dus niet twee vrijwel gelijkwaardige reuen wat zelfverzekerdheid betreft.
Ik denk dat twee reuen bij elkaar makkelijker is als twee teven. Die zijn veel feller.
Reu/teef combinatie geeft de meeste zekerheid dat het goed zal gaan denk ik, dus als je echt op zeker wilt, dan zou ik ook wachten op een volgend nestje.
Ik denk dat twee reuen bij elkaar makkelijker is als twee teven. Die zijn veel feller.
Reu/teef combinatie geeft de meeste zekerheid dat het goed zal gaan denk ik, dus als je echt op zeker wilt, dan zou ik ook wachten op een volgend nestje.
- Simone62
- Actief
nou bedankt hoor allemaal, we gaan voor een reu/teef combinatie, want ik wil graag een (speel )maatje voor mijn hond hebben en voor mij natuurlijk.
Heb de vraag ook nog aan mijn moeder gesteld, die kent jambo ook erg goed. zij zei ook geen reu bij hem zetten, daar vind hij niks aan.
we wachten dus op een volgend nestje..
Simone
Heb de vraag ook nog aan mijn moeder gesteld, die kent jambo ook erg goed. zij zei ook geen reu bij hem zetten, daar vind hij niks aan.
we wachten dus op een volgend nestje..
Simone
groetjes