Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
training en opvoeding
Moderator: moderatorteam
-
chuckie
- Zeer actief
training en opvoeding
even een vraag aan jullie:ik heb met chuckie een puppycursus gedaan,vond het erg leuk om te doen maar heb het idee dat ik het zonder ook makkelijk zelf had gekund,ik was zelfs blij dat ik klaar was met de cursus omdat ik het idee had dat ik er voor jan l*l heen ging.
nou wil ik toch graag verder trainen en oefenen met chuckie,maar ik wil dit graag zelf doen in mijn eigen tijd en tempo,dus door middel van bijv een goed boek.kan iemand mij een boek aanraden?en is iemand bekend met deze site? http://www.hondtraining.com/ je hoeft pas na 30 dagen te betalen en alleen als je er tevreden over bent,dus dat klinkt wel goed.
aangezien jr toch wel erg eigenwijze hondjes zijn wil ik toch graag verder gaan in de training,chuckie is nu 4 maanden en luisterd al heel goed naar af,zit,wacht (als hij los loppt) plaats (bench) of in je mand voor als hij naar zn mand moet,ook luisterd hij best goed als hij losloopt ( hier komen),maar ik zou hem graag nog meer dingen leren als volgen en naast lopen en ik zou gewoon graag meer leren over de opvoeding in het algemeen,zoals bijv de roedelmethode,dit lijkt mij erg interessant.dus...tips zijn welkom!
nou wil ik toch graag verder trainen en oefenen met chuckie,maar ik wil dit graag zelf doen in mijn eigen tijd en tempo,dus door middel van bijv een goed boek.kan iemand mij een boek aanraden?en is iemand bekend met deze site? http://www.hondtraining.com/ je hoeft pas na 30 dagen te betalen en alleen als je er tevreden over bent,dus dat klinkt wel goed.
aangezien jr toch wel erg eigenwijze hondjes zijn wil ik toch graag verder gaan in de training,chuckie is nu 4 maanden en luisterd al heel goed naar af,zit,wacht (als hij los loppt) plaats (bench) of in je mand voor als hij naar zn mand moet,ook luisterd hij best goed als hij losloopt ( hier komen),maar ik zou hem graag nog meer dingen leren als volgen en naast lopen en ik zou gewoon graag meer leren over de opvoeding in het algemeen,zoals bijv de roedelmethode,dit lijkt mij erg interessant.dus...tips zijn welkom!
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ben niet verrukt van de uitleg bij deze mijnheer.
Zijn er meerdere hondenscholen bij jou in de buurt? Je zou daar dan eerst eens kunnen gaan kijken.
Waar het jou het beste bevalt schrijf je in.
Iemand die kijkt wat je doet en hoe de hond daarop reageert kan heel nuttig zijn.
Als je zelf met je hond bezig bent zie je dat niet altijd even goed
Nettie
Zijn er meerdere hondenscholen bij jou in de buurt? Je zou daar dan eerst eens kunnen gaan kijken.
Waar het jou het beste bevalt schrijf je in.
Iemand die kijkt wat je doet en hoe de hond daarop reageert kan heel nuttig zijn.
Als je zelf met je hond bezig bent zie je dat niet altijd even goed
Nettie
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
zou je het niet leuk vinden om met hem een jachtcursus te gaan volgen?vaak elke week weer anders,je leert veel en je leert ook een andere kant van je hond kennen zoals zelfstandig werken en je doet dan iets waar een jr voor bedoeld is.je kan ook gaan zweetwerken of voor in de bouw gebruiken(vos en das)

jemble 5 maanden
-
fabienne s
- Zeer actief
-
chuckie
- Zeer actief
klinkt wel leuk zo'n jachtcursus,maar wat houdt dat precies in?fabienne s schreef:zou je het niet leuk vinden om met hem een jachtcursus te gaan volgen?vaak elke week weer anders,je leert veel en je leert ook een andere kant van je hond kennen zoals zelfstandig werken en je doet dan iets waar een jr voor bedoeld is.je kan ook gaan zweetwerken of voor in de bouw gebruiken(vos en das)
hij is nogal jagerig op vogels ed,vererger je dat gedrag niet door met hem te gaan jagen,of lijdt je het zo juist in goede banen?
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
-
fabienne s
- Zeer actief
wel veel uit de gedrag en gehoorzaamheidcursus zoals volgen,houden van de plaats het netjes bij je komen etc.daarnaast leer je je hond te apporteren,eerst een dummy en daarna evt.wild(honden die graag apporteren hebben hier natuurlijk al een voorsprong)veel steadiness voor de hond,dus rustig wachten voordat ie een commando krijgt en dit gebeurt ook met verleidingen,hij leert zoeken met z'n neus.verder worden de oefeningen naar gelangen het nivo moeilijker en zwaarder maar mijn honden vonden het geweldig.nee ze worden er niet nog jageriger van je leert het in goede banen te leiden.
bij zweetwerk werk je een bloedspoor uit van b.v een aangereden ree of een geschoten vos die er vandoor is gegaan maar je die wel moet zien terug te vinden,dit klinkt heftig maar tijdens een training wordt er een spoortje uitgezet(de tijd van het spoor leggen en de hond inzetten wordt naar gelangen steeds langer,24uur,48uur)door bosjes en andere soorten terrein.aan het eind ligt er meestal een velletje van het des betreffende dier waar ook de bloedspoor van ligt.ben je verder dan komen er ook verleidings sporen en wordt er gekeken hoe spoor vast je hond is.
bij het gebruiken van in de bouw weet ik niet heel veel af,een man waarmee ik samen mee les gaf deed dit met z'n prt's en weet wel dat dit vrij heftig kan zijn voor de hond en ik zou dit zelf niet graag willen doen.
kijk anders even op www.knjv.nl daar vindt je er meer over
bij zweetwerk werk je een bloedspoor uit van b.v een aangereden ree of een geschoten vos die er vandoor is gegaan maar je die wel moet zien terug te vinden,dit klinkt heftig maar tijdens een training wordt er een spoortje uitgezet(de tijd van het spoor leggen en de hond inzetten wordt naar gelangen steeds langer,24uur,48uur)door bosjes en andere soorten terrein.aan het eind ligt er meestal een velletje van het des betreffende dier waar ook de bloedspoor van ligt.ben je verder dan komen er ook verleidings sporen en wordt er gekeken hoe spoor vast je hond is.
bij het gebruiken van in de bouw weet ik niet heel veel af,een man waarmee ik samen mee les gaf deed dit met z'n prt's en weet wel dat dit vrij heftig kan zijn voor de hond en ik zou dit zelf niet graag willen doen.
kijk anders even op www.knjv.nl daar vindt je er meer over

jemble 5 maanden