Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat kan ik het beste doen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Annemieke82
Vaste gebruiker

wat kan ik het beste doen?

Ongelezen bericht door Annemieke82 »

Gisteravond, toen ik met Atlas (pup van 5 maanden) ging wandelen, kwam ik op de terugweg (ik ging de hoek om onze straat weer in) een stafford tegen en deze werd uitgelaten door een klein jongetje van een jaar of 10, hooguit 11.
Ze stonden op de hoek van de straat, waarop ik maar even aan de overkant ging lopen met Atlas. Het jongetje begint gelijk te schreeuwen of ik wel goed bij m'n hoofd ben om daar te gaan lopen, want als zijn hond zou aanvallen kon hij hem niet tegenhouden en zou het mijn eigen schuld zijn :eek:

Ik heb tegen het jongetje gezegd dat ie zijn hond maar even goed moest vasthouden en afleiden, desnoods met behulp van zijn vriendjes want het was al te laat om om te keren, de hond had ons al gezien, en ik was al bijna thuis.

Persoonlijk vind ik het erg onverantwoordelijk van de ouders van het
jongetje dat hij met deze hond mocht gaan wandelen... Maar wat kan ik het beste doen? Zijn ouders hierop aanspreken? Ben bang dat dit niet in goede aarde gaat vallen... En hoe kan ik het beste reageren (ook naar Atlas toe) als ik weer in zo'n situatie beland?

Ik ben er best van geschrokken...moet er niet aan denken dat Atlas iets zou overkomen, en aan de hysterische reactie van het jongetje te horen zal er al wel eerder iets gebeurt zijn vrees ik...
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

ik vind het belachelijk dat een jongen van die leeftijd alleen met een hond loopt!

zelfs de zoon (14) van een vriend van ons loopt alleen maar met lola als een van ons erbij is, sammy mag ie niet eens vasthouden.
Afbeelding
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Onverantwoord inderdaad. Ik zou mijn hond ook niet aan een kind meegeven alleen al om het feit dat hij te sterk is voor een kind.
Ja wat doe je in zo'n situatie? Proberen elke confrontatie te vermijden, oversteken desnoods.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik zou zsm wegwezen als ik deze combi kind plus hond weer tegenkwam!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Annemieke82
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Annemieke82 »

dat vind ik dus ook, een jongetje van die leeftijd kan een hond toch helemaal geen leiding geven? er waren geen volwassenen in de buurt, misschien moet ik er toch maar iets van gaan zeggen...maar ja wat zullen dat voor mensen zijn als ze zomaar hun hond aan een kind van 10/11 meegeven.....
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Annemieke82 schreef:dat vind ik dus ook, een jongetje van die leeftijd kan een hond toch helemaal geen leiding geven? er waren geen volwassenen in de buurt, misschien moet ik er toch maar iets van gaan zeggen...maar ja wat zullen dat voor mensen zijn als ze zomaar hun hond aan een kind van 10/11 meegeven.....
Ik loop wel eens een stukje door het dorp en ik ben al meermalen een Beagle pup met een kind van 6 aan de lijn tegengekomen (ja, ik schrijf het expres andersom op). En dat naast een hele drukke weg!

Vorige week kwam ik diezelfde hond zonder baas tegen naast die drukke weg. Ik heb hem gelokt, lijn opgepakt en om me heen gekeken. Staan het kind en z'n papa aan de overkant van de straat schaapachtig te lachen.

Ik heb wel een opmerking gemaakt dat het me allemaal niet zo handig leek en dat de beagle op deze manier binnenkort onder de auto kwam. De papa lachte wat en luisterde totaal niet.

Tsja, wat moet je dan he.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik zou ook proberen deze jongen met hond te ontwijken. Mijn nichtje is helemaal gek op Sita en wil haar ook steeds meenemen. Maar er gaat altijd een van ons mee. Moet er niet aandenken dat ze thuiskomt zonder hond. Of andersom.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Goed uitkijken en ontwijken wat al gezegd is. Hier in de buurt loopt een tienjarige met een grommende witte herder, we slaan dan heeel snel een ander weggetje in. Is inderdaad bijzonder onverantwoord maar ik schat dat het niets oplevert als je met de ouders gaat praten.

Anne
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Vind het zowiezo belachelijk hoeveel kinderen er alleen met een hond lopen... :pffff:
Soms staan ze met hun vriendjes te babbelen en staat de hond er echt zo bij te zuchten en zielig te kijken.

Buiten dat het in mijn ogen gewoon onverantwoord is, is er niets aan voor de hond.
Als ie even stopt wordt ie over het algemeen direct meegesleurd enz.

Bah.

Ja, ik zou ook maar een blokje om lopen...
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

ik zou ook niet zo een kind van 10/11 op straat sturen ermee....
en al helemaal niet die zo tekeer gaat dat hij de hond niet kan houden.. :denken:

maar goed..ik loop trouwens wel gewoon met de honden hier..nooit met de twee honden tegelijk... :wink: maar ik kan ze net zo goed houden als een volwasse mens.maar een kind van 10/11 heeft dat niet in huis.

gr Aimee
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”