Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zindelijk

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Sita
Zeer actief

Zindelijk

Ongelezen bericht door Sita »

Ik heb een vraagje. Sita is nu zes maanden en helemaal zindelijk. Tenminste dat dacht ik tot donderdagavond. Overdag is ze van 8.30 tot 12.00 uur alleen. Dan kom ik naar huis en laat haar even lekker rennen op de hei en doet ze haar behoeftes. Dan is ze van 13.00 tot 15.30 uur weer alleen en dan komt mijn vriend thuis en die laat haar dan natuurlijk ook weer uit. Dit gaat hartstikke goed. Op donderdag gaat ze naar de dagopvang en op dinsdag ben ik thuis.

Nu heeft ze al twee dagen 's avonds in huis geplast. Als wij dus thuis zijn. Dan zijn we met haar aan het spelen en dan zien we opeens een plas liggen. Hebben jullie misschien een verklaring hiervoor? Ze geeft niet aan dat ze naar buiten moet en meestal is ze ook een uurtje daarvoor uit geweest.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Sluit eerst medische oorzaken uit. Misschien heeft ze een blaasontsteking. Ik zou veel met haar naar buiten gaan, af en toe een keertje extra en haar goed in de gaten houden. Vertoont ze bepaald bedrag als ze gaat plassen, zie je of ze pijn heeft misschien?

En ik zeg het er voor de zekerheid maar even bij; niet straffen als je haar nu ziet plassen. Ook geen NEE ofzo. Eerst maar eens kijken waar het vandaan komt. :wink:
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Zowel Belle als Catootje waren vanaf dag 1 's nachts zindelijk en ook al heel snel overdag, maar allebei hebben ze heel lang 's avonds heel veel moeten plassen en daar was ook bijna niet tegenop naar buiten te gaan. Zo tussen 5 en 8 uur 's avonds kon ik wel 10 keer naar buiten en dan nog was ik vaak te laat. Misschien juist door de drukte dan in huis. Wij gingen ook vaak 's middags naar het bos en juist daarna moesten ze veel plassen. Ik heb er verder niet al te veel aandacht aan besteed en het zoveel mogelijk proberen te voorkomen. Het is bij allebei vanzelf over gegaan. (Ik laat ze nog wel steeds plassen op het grasveld voor de deur als we uit het bos komen, dan moeten ze altijd nog steeds nodig).
Ik zou wel even, wat al eerder is gezegd, een blaasontsteking of vaginitis uit laten sluiten bij de da.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”