Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe verklaren....
Moderator: moderatorteam
- Patrol
- Zeer actief
Hoe verklaren....
Net terug van niet zo'n leuke wandeling. Patrol viel een klein hondje aan.... dat heeft ze dus echt nog nooit gedaan, terwijl ik regelmatig andere honden tegenkom.
Normaal gesproken lijn ik wel aan als ik kleine hondjes zie aankomen, want indien een rottweiler een klein hondje denkt op zijn plek te moeten zetten is dat niet zo'n gelijke strijd en lijn ik dus aan... de meeste honden hier in het dorp gaan trouwens uitstekend met elkaar en spelen en rennen er heerlijk op los.... maar goed wat gebeurde er...
Ik kom om het hoekje en daar kwam dat hondje aan met baasjes.. ik besluit om direct weer het hoekje om te gaan en roep Patrol... Maar voordat ik kon kijken of ze kwam rende ze er al heen..... Ik nog niet in paniek, want Patrol en andere hondjes gaan immers uitstekend samen. Maar goed dit keer niet dus... hondje werd op zijn plek gezet en vloog door de lucht... tjee ik ben nog nooit zo geschrokken..... Baasje trad direct op en Patrol kwam naar mij toen.. aangelijnd en even met baasje gesproken.
Baasje was niet blij... is al een keer gebeten door een rottweiler.. hondje had op het oog niks.... En toen ik thuis was even gebeld en was gelukkig helemaal niks..
Maar goed ik ben behoorlijk geschrokken, baasjes van hondjes natuurlijk ook en ja mijn fout mijn hond... klopt helemaal.. maar nu wil ik graag weten waarom ze 'ineens' op deze manier op dit hondje reageerde.. Kan iemand mij helpen?? Hondje zat overigens aan de riem, dat zou een verklaring kunnen zijn, maar dat is voor Patrol normaal ook geen reden om te reageren zoals ze nu deed....
Tjee wat ben ik blij dat hondje niks heeft zeg... en nog steeds erg geschrokken....
Normaal gesproken lijn ik wel aan als ik kleine hondjes zie aankomen, want indien een rottweiler een klein hondje denkt op zijn plek te moeten zetten is dat niet zo'n gelijke strijd en lijn ik dus aan... de meeste honden hier in het dorp gaan trouwens uitstekend met elkaar en spelen en rennen er heerlijk op los.... maar goed wat gebeurde er...
Ik kom om het hoekje en daar kwam dat hondje aan met baasjes.. ik besluit om direct weer het hoekje om te gaan en roep Patrol... Maar voordat ik kon kijken of ze kwam rende ze er al heen..... Ik nog niet in paniek, want Patrol en andere hondjes gaan immers uitstekend samen. Maar goed dit keer niet dus... hondje werd op zijn plek gezet en vloog door de lucht... tjee ik ben nog nooit zo geschrokken..... Baasje trad direct op en Patrol kwam naar mij toen.. aangelijnd en even met baasje gesproken.
Baasje was niet blij... is al een keer gebeten door een rottweiler.. hondje had op het oog niks.... En toen ik thuis was even gebeld en was gelukkig helemaal niks..
Maar goed ik ben behoorlijk geschrokken, baasjes van hondjes natuurlijk ook en ja mijn fout mijn hond... klopt helemaal.. maar nu wil ik graag weten waarom ze 'ineens' op deze manier op dit hondje reageerde.. Kan iemand mij helpen?? Hondje zat overigens aan de riem, dat zou een verklaring kunnen zijn, maar dat is voor Patrol normaal ook geen reden om te reageren zoals ze nu deed....
Tjee wat ben ik blij dat hondje niks heeft zeg... en nog steeds erg geschrokken....

-
tineke
Tja moeilijk te zeggen zo ,als ze zoiets anders nooit doet heeft het hondje misschien toch signalen afgegeven haar bijv. strak aangekeken om maar eens wat te noemen.
Logisch dat je je rot geschrokken bent en fijn dat het toch nog goed afgelopen is met het kleintje.
Wel zou ik zorgen dat niet meer voor kan komen dus sneller aanlijnen of bij me roepen voordat ze er heen gaat.
Logisch dat je je rot geschrokken bent en fijn dat het toch nog goed afgelopen is met het kleintje.
Wel zou ik zorgen dat niet meer voor kan komen dus sneller aanlijnen of bij me roepen voordat ze er heen gaat.
-
schumie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
- Aantal honden: 1
Soms blijven honden toch onvoorspelbaar.Ik heb laast tot mijn grote spijt een soort gelijk voorval gehad.We waren op cursus aan het volgen met de groep en van uit het niets schoot mijn hond langs mijn been weg en had in een keer een jonge labrador reu vast.Hij liep aan de lijn en had misschien 50 cm spelling.Het was in flits gebeurd.Nog nooit hebben deze twee honden tegen elkaar gegromd of elkaar gefixeerd.Nu hebben ze ook totaal geen aandacht voor elkaar en de instructeur had het nooit verwacht en ook zeker niet zien aankomen.Normaal kan ik mijn hond ook duidelijk lezen en zie ik mogelijke problemen al mijlenver aankomen en heb nog nooit problemen met hem gehad.Dit heb ik echter niet zien aankomen en wat voel je rot dan zeg....Ik denk bijna dat het nog erger is dan dat je hond wordt aangevallen.Gelukkig nam het baasje van de labrador reu het wel goed op en de rest van de cursten ook maar wat voel je je schuldig 
- Patrol
- Zeer actief
tja.. dus niet echt een oorzaak aan te wijzen.... ik kon het zelf ook niet bedenken. En inderdaad nog beter opletten.....
Ik voelde me zo lullig... en wil zo graag dat mijn hondjes lief worden gevonden, ondanks dat het 'enge' rottweilers zijn.. nou dat gaat bij deze mensen natuurlijk nooit meer lukken. Helemaal toen meneer opmerkte 'ja, het is instinctief toch een vechthond......' En daar stond ik dan met mijn mond vol tanden 'Dat doet ie anders nooit.....'
Natuurlijk geloofden ze dat niet.
Ik voelde me zo lullig... en wil zo graag dat mijn hondjes lief worden gevonden, ondanks dat het 'enge' rottweilers zijn.. nou dat gaat bij deze mensen natuurlijk nooit meer lukken. Helemaal toen meneer opmerkte 'ja, het is instinctief toch een vechthond......' En daar stond ik dan met mijn mond vol tanden 'Dat doet ie anders nooit.....'

- Sylver
- Vaste gebruiker
-
jidde
-
estelle
- zepenko
- Zeer actief
Daar zat ik ook aan te denken.jidde schreef:Misschien dat de kleine hond schrok van je rottie? Aangezien hij al eens eerder is gegrepen door een rottie. Misschien uitte hij singalen die voor jouw hond onlogisch waren?
Bovendien vind ik zoiets altijd een kwestie van `waar 2 vechten hebben 2 schuld'. Wie weet wat voor signalen het kleine hondje heeft afgegeven, waardoor jouw hond zo reageerde (zeker omdat jouw hond nog nooit zoiets gedaan heeft).
- Patrol
- Zeer actief
Niet het hondje maar de eigenaar is al eens gebeten door een rottweiler.... toen ik dat aanhaalde en aangaf dat ik mij daarvan bewust was en dat ik ze echt wel aanlijn maar dat het even te snel ging ( om het hoekje verschijnen) gaf de eigenaar aan dat hij niet bang was.... ja doei!zepenko schreef:Daar zat ik ook aan te denken.jidde schreef:Misschien dat de kleine hond schrok van je rottie? Aangezien hij al eens eerder is gegrepen door een rottie. Misschien uitte hij singalen die voor jouw hond onlogisch waren?
Bovendien vind ik zoiets altijd een kwestie van `waar 2 vechten hebben 2 schuld'. Wie weet wat voor signalen het kleine hondje heeft afgegeven, waardoor jouw hond zo reageerde (zeker omdat jouw hond nog nooit zoiets gedaan heeft).
Nu ik er nog even over nadenk snap ik niet waarom hij Patrol niet heeft weggestuurd, ze is een dikke bangeschijterd en was absoluut weggelopen als hij boe had geroepen... maar goed dat is achteraf en het blijft natuurlijk mijn hond, mijn schuld.
Dus kwestie van 'waar 2 vechten, hebben 2 schuld' gaat dus niet op in mijn ogen wat 1 was aangelijnd en Patrol niet....dus mijn schuld.
Maar goed ik heb sorry gezegd en nog een keer gebeld en alles is in orde met hondje....
Kan iemand mij uitleggen waarom sommige honden aan de lijn zo fel kunnen zijn en los niet en waarom los en vast dus soms ook niet samengaat.....

- Patrol
- Zeer actief
Nog even een up-date.
Enkele dagen later ontdek ik een wondje bij Patrol, duidelijk een tandje. Het zou m.i. kunnen dat hondje eerst gebeten heeft en daarna Patrol dus van zich afgebeten heeft.... Is nog steeds geen excuus e.d. maar wel een 'verklaring' waarom mijn meisje niet zo lief was voor dat kleine hondje.
Hondje is overigens ook een echte blaffer en keffer. En ik denk dat hij wellicht van zich afgebeten heeft uit angst o.i.d.
Enkele dagen later ontdek ik een wondje bij Patrol, duidelijk een tandje. Het zou m.i. kunnen dat hondje eerst gebeten heeft en daarna Patrol dus van zich afgebeten heeft.... Is nog steeds geen excuus e.d. maar wel een 'verklaring' waarom mijn meisje niet zo lief was voor dat kleine hondje.
Hondje is overigens ook een echte blaffer en keffer. En ik denk dat hij wellicht van zich afgebeten heeft uit angst o.i.d.

-
Suuz
- Zeer actief
Ik heb dus 'zo'n hondje' maar ik voed hem op zoals ik een grote hond ook zo opvoeden.
Meeste dagen gaat het goed naar andere honden maar sommige...
Waarschijnlijk is het het de leeftijd, hij is nu 8 maanden.
Maar hij snauwt en hapt, althans als ik hem laat gaan, naar voornamelijk grote honden. Niet alle grote honden, maar ik ben er nog niet achter wat zijn snauwcriteria is
In de wijk en buurt houd ik hem daarom voornamelijk aangelijnd, hij luistert wel, maar ben nog niet 100 % zeker, vooral dus bij sommige honden.
Het zou dus heel goed kunnen dat het hondje jouw meisje gebeten heeft uit angst of onzekerheid en dat hij daarom corrigeerde. Ik begrijp dat je zegt geen excuus maar waarschijnlijk dus toch wel zeker een terechte correctie.
Ik ben niet zo ingrijperig (behalve aanlijnen dan) maar hij heeft soms zo'n grote mond dat ik bang ben dat er vroeg of laat toch eentje hem op zijn plek wil zetten.
Probleem is dan inderdaad dat zo'n terechtwijzing bij zo'n klein hondje meer ellende kan veroorzaken dan bedoeld.
Maar goed, ik blijf oefenen en mijn best doen.
Ik vind het soms best vervelend (wel begrijpelijk) als sommige baasjes van grote honden naar mij en m'n hondje wijzen van "ooooo daar heb je dat brutale keffertje weer" terwijl ik me rot train
Meeste dagen gaat het goed naar andere honden maar sommige...
Waarschijnlijk is het het de leeftijd, hij is nu 8 maanden.
Maar hij snauwt en hapt, althans als ik hem laat gaan, naar voornamelijk grote honden. Niet alle grote honden, maar ik ben er nog niet achter wat zijn snauwcriteria is
In de wijk en buurt houd ik hem daarom voornamelijk aangelijnd, hij luistert wel, maar ben nog niet 100 % zeker, vooral dus bij sommige honden.
Het zou dus heel goed kunnen dat het hondje jouw meisje gebeten heeft uit angst of onzekerheid en dat hij daarom corrigeerde. Ik begrijp dat je zegt geen excuus maar waarschijnlijk dus toch wel zeker een terechte correctie.
Ik ben niet zo ingrijperig (behalve aanlijnen dan) maar hij heeft soms zo'n grote mond dat ik bang ben dat er vroeg of laat toch eentje hem op zijn plek wil zetten.
Probleem is dan inderdaad dat zo'n terechtwijzing bij zo'n klein hondje meer ellende kan veroorzaken dan bedoeld.
Maar goed, ik blijf oefenen en mijn best doen.
Ik vind het soms best vervelend (wel begrijpelijk) als sommige baasjes van grote honden naar mij en m'n hondje wijzen van "ooooo daar heb je dat brutale keffertje weer" terwijl ik me rot train
-
monique(047)
- Vaste gebruiker
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Dat is wel heel kort door de bocht. Als ik met Bram ergens wandel, Bram is aandachtig aan het snuffelen, en hij wordt ineens besprongen door twee andere honden,dan is hij mede schuldig?zepenko schreef:
Dat is schuld afschuiven gedrag, om te zeggen dat de aangevallen hond altijd mede schuldig is.
Laatst gewijzigd door Zoek stok! op 27 apr 2006 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Patrol schreef:Nog even een up-date.
Je hond dus niet op een aangelijnde hond af laten rennen. Als er een vreemde hond op Bram afstormt en hij zit aan de lijn, weet ik ook niet wat hij doet. Ik weet wel wat ik doe en dat is de hond wegsturen.Patrol schreef:
Dus kwestie van 'waar 2 vechten, hebben 2 schuld' gaat dus niet op in mijn ogen wat 1 was aangelijnd en Patrol niet....dus mijn schuld.

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Mee eens. Van Saar ruiken heel veel honden op afstand al dat ze onzeker en onderdanig is; dus Saar is regelmatig die pineut van pesterijtjes. En ja, dat lokt ze zelf uit door wie ze is, maar om nou te zeggen dat zij dus de helft schuld heeft dan, nou nee. Als het aan Saar ligt is er helemaal nooit contact tussen haar en een mogelijke 'opjaag-hond'.Zoek stok! schreef:Dat is wel heel kort door de bocht. Als ik met Bram ergens wandel, Bram is aandachtig aan het snuffelen, en hij wordt ineens besprongen door twee andere honden,dan is hij mede schuldig?zepenko schreef:
Dat is schuld afschuiven gedrag, om te zeggen dat de aangevallen hond altijd mede schuldig is.
En als Moos opeens besprongen wordt door een hele dominante reu, terwijl hij gewoon aan de riem door het dorp loopt, vind ik toch echt niet dat hij daar net zoveel schuld aan heeft als die reu die hem bespringt.

- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik zou mezelf schuldig voelen als Bram op een aangelijnde hond springtMoos schreef: Mee eens. Van Saar ruiken heel veel honden op afstand al dat ze onzeker en onderdanig is; dus Saar is regelmatig die pineut van pesterijtjes. En ja, dat lokt ze zelf uit door wie ze is, maar om nou te zeggen dat zij dus de helft schuld heeft dan, nou nee. Als het aan Saar ligt is er helemaal nooit contact tussen haar en een mogelijke 'opjaag-hond'.
En als Moos opeens besprongen wordt door een hele dominante reu, terwijl hij gewoon aan de riem door het dorp loopt, vind ik toch echt niet dat hij daar net zoveel schuld aan heeft als die reu die hem bespringt.

Linda, Izzie en Bram
- Moos
- Zeer actief
Ik ook jaZoek stok! schreef:Ik zou mezelf schuldig voelen als Bram op een aangelijnde hond springtMoos schreef: Mee eens. Van Saar ruiken heel veel honden op afstand al dat ze onzeker en onderdanig is; dus Saar is regelmatig die pineut van pesterijtjes. En ja, dat lokt ze zelf uit door wie ze is, maar om nou te zeggen dat zij dus de helft schuld heeft dan, nou nee. Als het aan Saar ligt is er helemaal nooit contact tussen haar en een mogelijke 'opjaag-hond'.
Maar (en dit gaat helemaal niet meer over jou hoor Patrol!!), er zijn verbazingwekkend veel mensen die daar helemaaal geen moeite mee hebben

- Patrol
- Zeer actief
Ik snap dat het niet 'tegen' mij bedoeld is, maar ik wil toch nog even zeggen dat ook ik mij schuldig voel, omdat Patrol dat deed.
Overigens was er van op af stormen geen sprake, maar gewoon heen lopen al kwispelend om even hondje te begroeten. Hoewel het allemaal heel snel ging, zag ik dus ook geen direct probleem, want Patrol kan dus echt met alle honden.... groot en klein... ik had dit gedrag dus nog nooit van haar gezien.
En inderdaad Linda ik snap ook niet waarom die mensen haar niet wegstuurden.... ze was absoluut rechtsomkeerd gegaan. Ach ik snap het ook wel.. mensen stonden stijfuit van angst omdat het een rottweiler is.... en nogmaals mijn hond liep los, dus mijn schuld.
Maar goed ik blijf het lastig vinden.... grote hond, kleine hond.. welke hond ook schuld heeft kleine hond delft het onderspit als het erop aankomt.
Had laatst hier ook een topic geplaatst over hoe ik mijn lomperds kennis moest laten maken met het nieuwe buurhondje, black en tan Jack Frutsel van nog geen 1,5 kilo........
Hondje is niet bang voor grote honden en mijn honden kunnen prima met andere honden. Dus in principe geen probleem. Dat klopte ook want toen ik buurman enkele dagen later met de hondjes tegen kwam hebben ze kennisgemaakt en zelfs even gespeeld!
En dat is echt heeel erg leuk om te zien!

Overigens was er van op af stormen geen sprake, maar gewoon heen lopen al kwispelend om even hondje te begroeten. Hoewel het allemaal heel snel ging, zag ik dus ook geen direct probleem, want Patrol kan dus echt met alle honden.... groot en klein... ik had dit gedrag dus nog nooit van haar gezien.
En inderdaad Linda ik snap ook niet waarom die mensen haar niet wegstuurden.... ze was absoluut rechtsomkeerd gegaan. Ach ik snap het ook wel.. mensen stonden stijfuit van angst omdat het een rottweiler is.... en nogmaals mijn hond liep los, dus mijn schuld.
Maar goed ik blijf het lastig vinden.... grote hond, kleine hond.. welke hond ook schuld heeft kleine hond delft het onderspit als het erop aankomt.
Had laatst hier ook een topic geplaatst over hoe ik mijn lomperds kennis moest laten maken met het nieuwe buurhondje, black en tan Jack Frutsel van nog geen 1,5 kilo........

- Zoek stok!
- Zeer actief
Je kunt het gewoon niet altijd verklaren. Vanochtend kwam ik nog een schat van een Golden tegen. Kan met iedere hond...dacht ik. De eigenaar vertelde me dat ze zich een tijdje geleden rotgeschrokken is. De Golden vloog ineens een Labrador aan. In de 7 jaar dat ze de Golden heeft, is dat nog nooit gebeurd. Nu lijnt ze haar hond uiteraard direct aan als de Labrador in zicht komt. De Lab is overigens ook een schat van een hond. De wegen van de hond zijn ondoorgrondelijkPatrol schreef:

Linda, Izzie en Bram
-
Krientje
- Actief
Kan het niet zo zijn dat de (zogenaamd niet bestaande) angst van het baasje voor Patrol het gedrag van zijn hondje heeft gestuurd?
Ik vind het vaak frappant als ik merk hoe onze hond, zonder dat we erop bedacht zijn, ons onbewuste gedrag 'leest', en vaak dan ook zijn gedrag daarop aanpast.
En het is inderdaad best iets om trots op te zijn, dat je hond een ander hondje corrigeert (terecht of onterecht) en dan toch niet zijn volle kracht in de strijd gooit maar er precies genoeg kracht bij gebruikt om geen onnodige schade toe te brengen.
Tenslotte: ik ben nog nooit een enge rottweiler tegengekomen, en onze dwergpinscher ook niet
Ik vind het vaak frappant als ik merk hoe onze hond, zonder dat we erop bedacht zijn, ons onbewuste gedrag 'leest', en vaak dan ook zijn gedrag daarop aanpast.
En het is inderdaad best iets om trots op te zijn, dat je hond een ander hondje corrigeert (terecht of onterecht) en dan toch niet zijn volle kracht in de strijd gooit maar er precies genoeg kracht bij gebruikt om geen onnodige schade toe te brengen.
Tenslotte: ik ben nog nooit een enge rottweiler tegengekomen, en onze dwergpinscher ook niet
Ren is heel blij met Pinky: nu noemt iedereen hem 'die grote hond'...
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Waarom noem je het een correctie als je geen flauw idee hebt van wat er gebeurd is?
Ik vind het altijd grappig dat iedereen het gedrag van zijn/haar hond goedpraat door bij ieder accefietje over correcties te praten. Dat kleurt eigenlijk je hele vraag en dat is zonde.
Je moet zeggen, waarom greep Patrol dat hondje en slingerde het door de lucht?
Ik vind het altijd grappig dat iedereen het gedrag van zijn/haar hond goedpraat door bij ieder accefietje over correcties te praten. Dat kleurt eigenlijk je hele vraag en dat is zonde.
-
Krientje
- Actief
Ik schreef dus al: terecht of onterecht. Correctie is misschien wat bagatelliserend maar ik weet er ook geen betere term voor.MARC_S schreef:Waarom noem je het een correctie als je geen flauw idee hebt van wat er gebeurd is?
Maar ik kan me voorstellen dat het gedrag van de baas van het slachtoffertje er iets mee te maken heeft gehad.
En: zo goed als honden ons gedrag lezen, zo slecht kunnen wij dat soms bij hen, er gebeuren maar heel weinig van dit soort dingen zonder aanleiding.
Alleen: die aanleiding zien wij gewoon vaak niet.
Ren is heel blij met Pinky: nu noemt iedereen hem 'die grote hond'...
- Patrol
- Zeer actief
[quote="Martijn"]
Maar laten we eerlijk zijn...op het moment dat een rottweiler een klein hondje wil schillen dan doet hij dat gewoon. Het feit dat hondje niets heeft maakt het niet totaal onschuldig maar als je gaat kijken naar wat ze wel heeft gedaan moet je ook kijken naar wat ze niet heeft gedaan en dat is ook veel. Snap je wat ik bedoel?
quote]
Ik snap wat je bedoelt
Maar laten we eerlijk zijn...op het moment dat een rottweiler een klein hondje wil schillen dan doet hij dat gewoon. Het feit dat hondje niets heeft maakt het niet totaal onschuldig maar als je gaat kijken naar wat ze wel heeft gedaan moet je ook kijken naar wat ze niet heeft gedaan en dat is ook veel. Snap je wat ik bedoel?
quote]
Ik snap wat je bedoelt

- Patrol
- Zeer actief
Oh begrijp me niet verkeerd het is niet bagataliserend bedoelt en ik bezigde de term 'correctie' wellicht niet correct. Want dan zou het betekenen dat ik wist waarom dit is gebeurd en welk gedrag ze dus corrigeerde. Maar dat weet ik dus niet...... en gaan we denk ik ook niet meer achterkomen.MARC_S schreef:Waarom noem je het een correctie als je geen flauw idee hebt van wat er gebeurd is?
Overigens praat ik het gedrag van Patrol helemaal nergens goed....Ik baal er stevig van, want ik weet dus nu even niet meer of ze nog wel vrolijk en vrij los kan lopen.
Het blijft in mijn ogen dus lastig. Ik loop altijd met de honden los en dat gaat dus altijd goed. Als ik een keer twijfel dan is dat meestal over Dodge met zijn puberende 'ik ben stoer' houding en dan lijn ik die dus ook aan. Patrol heeft echt nooit, maar dan ook nooit wat gedaan. En nu dit......
Twijfels alom, vanwege dit ene incident. Terecht of onterecht?? Altijd aanlijnen als er een andere ( kleine ) hond aankomt of los laten lopen??
Overigens gaan de honden altijd aan de lijn als er iemand met een aangelijnde hond aankomt.

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0