Ik ga met hem op puppycursus, maar die begint pas eind mei.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aan het lijntje
Moderator: moderatorteam
-
Ari@ne
Aan het lijntje
Hoe kan ik het beste Jagger leren aan het lijntje te lopen? Hij gaat òf meteen op zijn kontje zitten òf hij loopt aan alle kanten om me heen, achter me langs enz. en gaat dan weer zitten.Als we los lopen gaat het prima, maar die lijn vindt hij maar niks. (Zou ik zelf ook niet leuk vinden
)
- Moos
- Zeer actief
Als hij op zijn kontje gaat zitten kan je hem lokken met een gekke stem of wat lekkers. En soms ben je dan op 10 meter ook 10 keer aan het lokken, maar dat wordt vanzelf beter
Verder lopen pupjes vaak wel heel goed terug naar huis omdat ze de stal ruiken, dus je zou hem een stuk van huis kunnen dragen en terug laten lopen.
Over dat om je heen fladderen; ik persoonlijk doe daar niks aan bij jonge pups. Dat ze meelopen is al heel wat, en meer zou ik nog even niet verwachten. Als ze eenmaal een beetje doorhebben hoe dat werkt houdt dat gefladder ook voor een groot deel op is mijn ervaring bij alle drie de pups. Bram is nu net 4 maanden, en fladdert alleen nog maar als hij heel blij en opgewonden is. Dan laat ik hem ook gaan, want voorderest loopt hij nu netjes mee. Is vanzelf zo gekomen
Verder lopen pupjes vaak wel heel goed terug naar huis omdat ze de stal ruiken, dus je zou hem een stuk van huis kunnen dragen en terug laten lopen.
Over dat om je heen fladderen; ik persoonlijk doe daar niks aan bij jonge pups. Dat ze meelopen is al heel wat, en meer zou ik nog even niet verwachten. Als ze eenmaal een beetje doorhebben hoe dat werkt houdt dat gefladder ook voor een groot deel op is mijn ervaring bij alle drie de pups. Bram is nu net 4 maanden, en fladdert alleen nog maar als hij heel blij en opgewonden is. Dan laat ik hem ook gaan, want voorderest loopt hij nu netjes mee. Is vanzelf zo gekomen

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Het wordt inderdaad vanzelf beter. Meelokken dus en niet gaan trekken.
Je kunt de pup ook op de arm meenemen en hem dan zelf weer naar huis laten lopen. Kan je hem nog lekker belonen ook voor het mooie meelopen.
Soms helpt het om een langere lijn te nemen of een flexi, zodat hij wat meer de ruimte heeft.
Nettie
Je kunt de pup ook op de arm meenemen en hem dan zelf weer naar huis laten lopen. Kan je hem nog lekker belonen ook voor het mooie meelopen.
Soms helpt het om een langere lijn te nemen of een flexi, zodat hij wat meer de ruimte heeft.
Nettie
- starfleet
- Erelid
Re: Aan het lijntje
Heeeel veel geduld hebben. Op puppycursus leer je eigenlijk niet anders dan wat je nu ook al kunt doen. Lekkers mee, lijn in de hand en loopt hij een tel mee, hop bukken en lekkers erin. Dat is eigenlijk meer voor het echte volgen, niet voor het doorsnee wennen aan een lijntje te lopen.Teckelgek schreef:Hoe kan ik het beste Jagger leren aan het lijntje te lopen? Hij gaat òf meteen op zijn kontje zitten òf hij loopt aan alle kanten om me heen, achter me langs enz. en gaat dan weer zitten.Als we los lopen gaat het prima, maar die lijn vindt hij maar niks. (Zou ik zelf ook niet leuk vinden)
Onze eerste pup was een crime wat dat betreft en eerlijk gezegd was ik al blij toen die uberhaupt wat meeliep i.p.v. op haar kont te zitten. Ik was ook heel verbaasd toen wij Buffy kregen en die gelijk al heel vlot aan de lijn meeliep, welliswaar alle kanten op maar daar was ik dolgelukkig mee.
Ik deed in het begin een uur over een wandeling die nu vijf minuten kost, heel veel zitten en kijken en de wereld door verbaasde puyppenogen zien heeft ook wel wat en moet je snel ergens zijn, dan til je hem gewoon op, het is toch maar een kleintje.
Anne
-
Ari@ne
Nee, natuurlijk ga ik niet trekken hoor. Ik vind het een goed idee van jullie om hem op de terugweg aan het lijntje te laten lopen. Ga ik proberenranetje schreef:Het wordt inderdaad vanzelf beter. Meelokken dus en niet gaan trekken.
Nettie
En een flexi-lijn heb ik, dus het zal allemaal wel komen. Tenslotte is hij pas 12 weken overmorgen
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
-
Sita
- Zeer actief
Ik zou oppassen met een flexi, doordat er een constane druk staat op de lijn, kun je je hondje leren trekken. Voor Sita had ik een lijn van ongeveer vijf meter. In het begin was het vrij onhandig, maar op den duur krijg je zelf handigheid in de lijn langer en korter te maken.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- mitmig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Mijn pups liepen vanaf dag een los mee, zonder lijn. Wel alleen in een omgeving waar dat mogelijk is natuurlijk! In deze topic is hier veel over geschreven: http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=82548
Groetjes, Monique

- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hier hetzelfde probleem!
Niets helpt, alleen de lijn loslaten en doorlopen, dan komt meneer snel aangelopen. Dan pak ik snel de lijn en loop hem dan de hemel in te prijzen, tot hij weer stopt en dan herhaal ik het ritueel.
De laatste dagen gaat hij al meer de lol van het wandelen inzien en gaat het steeds beter.
Niets helpt, alleen de lijn loslaten en doorlopen, dan komt meneer snel aangelopen. Dan pak ik snel de lijn en loop hem dan de hemel in te prijzen, tot hij weer stopt en dan herhaal ik het ritueel.
De laatste dagen gaat hij al meer de lol van het wandelen inzien en gaat het steeds beter.
Groetjes van Charlotte

-
Ari@ne
Nee, ik ben niet laat, maar er start niet eerder een cursus. En dan is het nog een eind weg ookSas schreef:wellicht gekke vraag maar als hij nu al 12 weken is en je kan pas eind mei ( over +/- 4 weken dus )op cursus: ben je daar dan niet een beetje laat mee? Onze pup ( nu ook 12 weken) gaat al vanaf 9 weken naar de cursus.
@Yvette: de lijn is ook niet langer dan 5 meter heb ik nagemeten
-
C@rmen
hier idemSjalot schreef:Hier hetzelfde probleem!
Ik laat de lijn vallen, zeg doei en loop weg, dan rent hij als n gek achter me aan en kan ik de lijn weer oppakken.
Gelukkig komt dit bij ons maar 1 of 2x per wandeling voor.
( voor de deur van zijn oppasadres, waar zijn vriendje woont)