Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

achterna gezeten door een lab.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

pepim schreef: Mijn hond speelt trouwens ook met een vlinderhondje, dus? :19:
Wil je daar antwoord van mij op? :denken:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Tamara&Dana schreef:
Nee hoor, het ging mij even om de uitspraak van Sylvia, snap je?
Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

pepim schreef:
Tamara&Dana schreef:
Ik dacht dat wel maar aangezien je mij quote dacht ik laat ik
het maar vragen. Staat niet netjes als ik geen antwoord geef :wink:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Tamara&Dana schreef:
pepim schreef:
Tamara&Dana schreef:
Sorry dat ik onduidelijk was, valt soms niet mee. :wink:
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

pepim schreef:
Tamara&Dana schreef:
pepim schreef:
Tamara&Dana schreef: Wil je daar antwoord van mij op? :denken:
Sorry dat ik onduidelijk was, valt soms niet mee. :wink:
maar voel je je nu persoonlijk aangesproken :denken: gezien je reactie
Groetjes Silvia en Diesel
pepim
Zeer actief

twinmamasilvia schreef: maar voel je je nu persoonlijk aangesproken :denken: gezien je reactie
Nee hoor, ik begrijp je punt gewoon niet.
Jij zegt dat je grote honden eng vindt, ik vind kleintjes soms ook eng, die happen en hangen in de oren van mijn meissie.
Die overigens heel lief speelt met een vlinderhondje, snap je?

En ja ik maak me wel druk om loslopende honden, zal wel een muts zijn.
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

pepim schreef:
twinmamasilvia schreef: maar voel je je nu persoonlijk aangesproken :denken: gezien je reactie
Nee hoor, ik begrijp je punt gewoon niet.
Jij zegt dat je grote honden eng vindt, ik vind kleintjes soms ook eng, die happen en hangen in de oren van mijn meissie.
Die overigens heel lief speelt met een vlinderhondje, snap je?

En ja ik maak me wel druk om loslopende honden, zal wel een muts zijn.
oke, haha dan laten we het erbij dat ik grote honden soms eng vind en jj kleine.
pepim
Zeer actief

twinmamasilvia schreef:
oke, haha dan laten we het erbij dat ik grote honden soms eng vind en jj kleine.
Ik was sarcastisch ...

En als jouw hond nu wegloopt of wat? Dan wil je toch ook, dat een ander met je meezoekt, toch?
Ik moet er niet aan denken, dat ik mijn hond kwijt zou zijn :N:
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

twinmamasilvia schreef:
Marie-José schreef:
twinmamasilvia schreef:nou nou wat een reacties zeg.
maar om terug te komen op dat hij daar al een uur liep. dat doet hij blijkbaar vaker zeggen de mensen op het veld dus daar had ik geen zorgen om.
.
Huh...en eerst zei je dat ie vermoedelijk ontsnapt was? Zal ik het wel verkeerd begrepen hebben. :19:
ja dat was hij ook en liep daar (op het grote kinder/ combi honden veld) rond zoals hij blijkbaar vaker doet.
Is het dan minder erg, rijden de auto's minder hard omdat hij uren buiten rond loopt?
Kijk dat je bang bent voor een hond, ok lijkt me onhandig want je hebt zelf een hond en honden gaan nu eenmaal meestal graag met andere honden om. Maar je weet toch van het bestaan van een asiel en een dierenambulance?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Rob*
Zeer actief

Re: achterna gezeten door een lab.

Ongelezen bericht door Rob* »

twinmamasilvia schreef:ik was aan de wandel met diesel en zag in de verte al een tijdje een gele labrador rondlopen. ik hoorde van voorbijgangers dat hij al een uur daar liep en vermoedelijk was ontsnpat thuis.
ineens kreeg hij ons in zijn visier en kwam naar ons toe ik heb diesel opgetild omdat ik niet wist wat hij ( de lab) zou doen.
die begint me toch blaffend tegen me op te springen dus besloot ik naar huis te lopen met diesel inmiddels in mijn nek.

die hond kwispelde wel maar ja voor hoe lang dacht ik.... nou bijna tot mijn huis hield hij vol.

wat denken jullie dat die hond gedaan zou hebben? hj los diesel aan de riem, geen goede combi dacht ik zelf.

Ik zou het niet weten wat ie zou hebben gedaan, waarschijnlijk spelen ofzo, maar ik kan je onzekerhed wel voorstellen hoor met zo kleintje, het doet er dan niet toe of die lab wilde spelen of iets lelijks had in gedachte, een grote hond kan bij een kleintje(zeker als ze zo jong zijn) ook in het spel flink schade aan richten, een lab van 40 kilo ofzo en een shitzupup?Labjes zijn namelijk best onbehouden en lomp.
Rob*
Zeer actief

Rataplan schreef:
twinmamasilvia schreef:
Marie-José schreef:
maar om terug te komen op dat hij daar al een uur liep. dat doet hij blijkbaar vaker zeggen de mensen op het veld dus daar had ik geen zorgen om.
.
Huh...en eerst zei je dat ie vermoedelijk ontsnapt was? Zal ik het wel verkeerd begrepen hebben. :19:
ja dat was hij ook en liep daar (op het grote kinder/ combi honden veld) rond zoals hij blijkbaar vaker doet.
Is het dan minder erg, rijden de auto's minder hard omdat hij uren buiten rond loopt?
Kijk dat je bang bent voor een hond, ok lijkt me onhandig want je hebt zelf een hond en honden gaan nu eenmaal meestal graag met andere honden om. Maar je weet toch van het bestaan van een asiel en een dierenambulance?

Waarom een hond wegbrengen naar asiel ofzo als deze gewoon los kan lopen blijkbaar?
Rataplan
Zeer actief

Rob* schreef:
Rataplan schreef:
twinmamasilvia schreef:
Marie-José schreef: Huh...en eerst zei je dat ie vermoedelijk ontsnapt was? Zal ik het wel verkeerd begrepen hebben. :19:

Waarom een hond wegbrengen naar asiel ofzo als deze gewoon los kan lopen blijkbaar?
Omdat hij doodgereden kan worden?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Rob*
Zeer actief

Rataplan schreef:
Rob* schreef:
Rataplan schreef:
twinmamasilvia schreef: ja dat was hij ook en liep daar (op het grote kinder/ combi honden veld) rond zoals hij blijkbaar vaker doet.

Ja je kan dan wel elke hond wegbrengen, hond aan de riem kan ook worden doodgereden.
Rataplan
Zeer actief

Rob* schreef:
Rataplan schreef:
Rob* schreef:
Rataplan schreef: Is het dan minder erg, rijden de auto's minder hard omdat hij uren buiten rond loopt?

Ja je kan dan wel elke hond wegbrengen, hond aan de riem kan ook worden doodgereden.
Ja en koeien ook als ze over het hek springen.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

en ja helaas vond ik het nogal eng om een blaffende hond tegen me aan te hebben.
in mijn ogen was het een labrador maar dan met de kleur van een golden retriever en met een rozige neus. wat is het dan voor een ras?
ik dacht dus een labrador, die zijn er toch in meerder kleuren.
Als honden vaak alleen lopen op een veld dan is het juist goed om de dierenambulance te bellen. Die mensen die hun hond blijkbaar steeds laten ontsnappen (of misschien wel de deur uitzetten) moeten dan hun hond zoeken en de ambulancekosten betalen als ze hun hond ophalen.

Als ik een hond alleen zie lopen geef ik hem altijd mee aan de dierenambulance of het asiel. Dat heb ik tot nu toe drie keer meegemaakt.
Rob*
Zeer actief

Rataplan schreef:
Rob* schreef:
Rataplan schreef:
Rob* schreef:
Ja en koeien ook als ze over het hek springen.

Als ze dat kunnen wel ja. :mrgreen:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Je wil niet weten hoe hoog koeien kunnen springen :wink:

En een hond die al een tijdje losloopt die laat ik daar niet lopen, die gaat mee, een hond hoort daar niet alleen los te lopen :neenee:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

twinmamasilvia schreef: diesel is voor niks bang en gaat dus met alle honden spelen als hij de kans krijgt. een opgetilde lip ziet hij niet als gevaar terwijl het wel een waarschuwing zou moeten zijn.
ik ben echt niet van het vivi gehalte maar ben wel wat huiverig met grote honden.
Was diesel niet dat pupje dat zonder andere nestgenoten opgegroeid is? En hij reageert niet op een opgetrokken lip :19:
verder zou ik die hond dus hebben meegenomen. ik ben ook een keer een stuiterde zwarte labrador tegen gekomen. Gelukkig liep ik met zijn 2en, want mijn oudste hond vond dat stuiterende ding niet zo leuk :mrgreen: Maar ondanks dat Nanni haar niet leuk vond, heb ik haar wel meegenomen. Snel langs me DA kijken voor een chip en even daar rondgebeld. De eigenaar had haar al als vermist opgegeven. toen we naar huis liepen stonden de baasjes al klaar om haar op te halen. De kinderen hadden de poort open laten staan en hond was hem gepeerd.
Conclusie :mrgreen: Volgende keer de hond gewoon meenemen. En volgens mij kan Diesel het prima zelf oplossen, zo een "gele" lab
Rob*
Zeer actief

cloris schreef:Je wil niet weten hoe hoog koeien kunnen springen :wink:

En een hond die al een tijdje losloopt die laat ik daar niet lopen, die gaat mee, een hond hoort daar niet alleen los te lopen :neenee:

Ligt eraan hoe hoog het hekis :mrgreen:

Het ligt er gewoon aan hoe die hond er loopt, als bekend is dat het een hond is die daar vaker los loopt en geen ellende veroorzaakt zie ik er geen nut in, een hond die losloopt op een middenstrook op de weg, daar rem ikwel voor en schijt aan het verkeer maar die neem ik wel mee zoals ik ook aleens heb gedaan, maar in dit geval ljkt er niks aan de hand zo te lezen.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

jidde schreef:
twinmamasilvia schreef: diesel is voor niks bang en gaat dus met alle honden spelen als hij de kans krijgt. een opgetilde lip ziet hij niet als gevaar terwijl het wel een waarschuwing zou moeten zijn.
ik ben echt niet van het vivi gehalte maar ben wel wat huiverig met grote honden.
Was diesel niet dat pupje dat zonder andere nestgenoten opgegroeid is? En hij reageert niet op een opgetrokken lip :19:
verder zou ik die hond dus hebben meegenomen. ik ben ook een keer een stuiterde zwarte labrador tegen gekomen. Gelukkig liep ik met zijn 2en, want mijn oudste hond vond dat stuiterende ding niet zo leuk :mrgreen: Maar ondanks dat Nanni haar niet leuk vond, heb ik haar wel meegenomen. Snel langs me DA kijken voor een chip en even daar rondgebeld. De eigenaar had haar al als vermist opgegeven. toen we naar huis liepen stonden de baasjes al klaar om haar op te halen. De kinderen hadden de poort open laten staan en hond was hem gepeerd.
Conclusie :mrgreen: Volgende keer de hond gewoon meenemen. En volgens mij kan Diesel het prima zelf oplossen, zo een "gele" lab
Dat was niet Diesel, dat was een ander hondje, een York-achtig iets, die zonder nestgenoten was opgegroeid :wink:

Ik zou ook niet zo snel in de stress zijn geschoten hoor, en dan ben ik al een mieperd :mrgreen:

Ik heb het idee dat je Diesel wel vaker beschermd en 'helpt'. Ik zou dat bij een hondje wat dwars door een opgetrokken lip heen 'speelt' niet zo erg doen. Laat hem maar een keer op zijn flikker krijgen.
Moos als pup was ook een stoere, en die had het ook nodig om soms eens gecorrigeerd te worden. Als je zo'n stoer ventje constant gaat lopen beschermen krijg je daar hele onuitstaanbare hondjes van.
Afbeelding
jidde

Oeps dan heb ik niets gezegd :mrgreen:
Verder ga ik wel met Marloes mee, als hij nu niet reageert op een opgetrokken lip, wat zal dat in de toekomst brengen
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik denk dat die labrador nou niet echt kwaad in de zin had.....
een hond optillen vind ik een beetje dubbel.....
je krijgt er alleen maar meer problemen mee,jouw hond krijgt een soort " hoogmoedswaanzin" en die andere hond word er alleen maar gekker op...en vind het alleen intressanter..

gr Aimee
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ik heb ook een frutselhondje en zou haar eigenlijk nooit optillen. Of het moet wel HEEL duidelijk zijn dat de naderende hond haar zonder pardon in stukjes wil scheuren, alleen is dat nog nooit gebeurd. Ik laat het haar zelf uitzoeken en als de andere hond los is, laat ik haar ook los (als het veilig is tenminste)...dat gaat eigenlijk veel beter. Ted kan zelf veeeel beter duidelijk maken dat we niet langer gevolgd wensen te worden dan ik. Als je je hond optilt maak je je hond alleen maar interessanter voor de andere hond, ook als die alleen maar wil spelen.
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

twinmamasilvia schreef:ik was aan de wandel met diesel en zag in de verte al een tijdje een gele labrador rondlopen. ik hoorde van voorbijgangers dat hij al een uur daar liep en vermoedelijk was ontsnpat thuis.
ineens kreeg hij ons in zijn visier en kwam naar ons toe ik heb diesel opgetild omdat ik niet wist wat hij ( de lab) zou doen.
die begint me toch blaffend tegen me op te springen dus besloot ik naar huis te lopen met diesel inmiddels in mijn nek.
die hond kwispelde wel maar ja voor hoe lang dacht ik.... nou bijna tot mijn huis hield hij vol.

wat denken jullie dat die hond gedaan zou hebben? hj los diesel aan de riem, geen goede combi dacht ik zelf.
Pas je wel op dat je geen hondje krijgt dat bang word van grote honden?
Aangezien diesel al in je nek kroop, komt het over dat hij bang was..

Tip voor jou van mij is een boek kopen over de lichaamstaal van honden.
Zo leer je situaties beter in te schatten.
jidde

Een hond die doorgaat zelfs als de hond een lip optrekt, is naar mijn weten niet zo angstig hoor :N: Denk eerder dat hij aan grootheidswaanzin lijd dan aan angst
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

janus-powerrr schreef:

toevallig heb ik het boek "honden taal"hier liggen sinds een weekje en deels gelezen.
en diesel kroop niet in mijn nek hoor maar ik had hem zo hoog getilt.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

ik weet niet hoe ver je inmiddels bent in het boek, maar je zou aan de Lab toch moeten kunnen zien of hij kwam spelen of dat hij iets anders in de zin had?
Dat is volgens mij wel aardig snel te zien dacht ik en met een boek in huis moet je dat hoofdstuf toch maar eens open gaan slaan lijkt mij.
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

mercedes2803 schreef:ik weet niet hoe ver je inmiddels bent in het boek, maar je zou aan de Lab toch moeten kunnen zien of hij kwam spelen of dat hij iets anders in de zin had?
Dat is volgens mij wel aardig snel te zien dacht ik en met een boek in huis moet je dat hoofdstuf toch maar eens open gaan slaan lijkt mij.
ja ik snap je reactie en het lijtk erop dat hij wilde spelen maar ik sluit spontane acties niet uit en daar was ik te voorbarig mee.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

twinmamasilvia schreef:
mercedes2803 schreef:ik weet niet hoe ver je inmiddels bent in het boek, maar je zou aan de Lab toch moeten kunnen zien of hij kwam spelen of dat hij iets anders in de zin had?
ja ik snap je reactie en het lijtk erop dat hij wilde spelen maar ik sluit spontane acties niet uit en daar was ik te voorbarig mee.
In je hondentaal-boek staat denk ik niet dat het gedrag van de baasjes van het allergrootste belang is voor pups? Als ik bang ben in het donker, dan kan ik er donder op zeggen dat mijn pup ook angstig wordt...
C@rmen

Ongelezen bericht door C@rmen »

twinmamasilvia schreef:
janus-powerrr schreef:

toevallig heb ik het boek "honden taal"hier liggen sinds een weekje en deels gelezen.
en diesel kroop niet in mijn nek hoor maar ik had hem zo hoog getilt.
Oh sory ik dacht dat diesel zelf in je nek was gekropen nadat jij hem had opgetild :mrgreen:
Maar als jij echt zo bang bent voor grote honden, kun je dan niet gaan oefenen om te gaan met grote honden?
Jou kleine diesel kan echt gaan aanvoelen dat jij bang bent, en dit kan overslaan op diesel.
Je moet hem echt niet te snel optillen ( al snap ik het wel hoor, mijn labrador pup kan ook heel stuiterend en vrolijk op mensen afrennen en dit kan ook leiden tot angst )
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”