Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bench

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

romda40
Vaste gebruiker

bench

Ongelezen bericht door romda40 »

Over 4 @ 5 weken krijgen we onze golden retriever pup. Ik heb de bench al klaargezet. Het is de 107 cm maat en op dit moment voor de pup wel groot. Ze "verzuipt" er in. Wie heeft leuke tips om deze bench aangenaam kleiner te maken, want of ze "verdwaalt" erin of ze vervuild alleen maar de bench denk ik.
Ik hoor graag van jullie.
leef bij de dag van vandaag!Gisteren is voorbij; morgen komt nog.
Willy
Actief

Ongelezen bericht door Willy »

Je zou er een doos in kunnen zetten zodat de ruimte wat kleiner wordt.
Willy en de meiden

Afbeelding
erica van mil
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door erica van mil »

Je kan er ook een krat bier inzetten.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Misschien kan je de bench kleiner maken met een plank in het midden die de achterste helft van de bench dichtmaakt, als je hond groeit kan je naar wat nodig is de plank een stukje naar achteren doen en daarna geheel verwijderen.
En het voorste gedeelt inderdaad met een doos of een lekkere zachte kussen.
Succes ermee!

Jacqueline
Afbeelding
lars

Ongelezen bericht door lars »

jacq1970 schreef:Misschien kan je de bench kleiner maken met een plank in het midden die de achterste helft van de bench dichtmaakt, als je hond groeit kan je naar wat nodig is de plank een stukje naar achteren doen en daarna geheel verwijderen.
En het voorste gedeelt inderdaad met een doos of een lekkere zachte kussen.
Succes ermee!

Jacqueline
Zo hebben wij het inderdaad ook gedaan, gewoon plank op maat zagen en aan beide kanten 1 of meerdere parkertjes erin draaien. "Wand" van de bench rekt wel wat mee dus kan je hem heel geleidelijk "groter" maken. :wink:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Ik ben het eens met wat Martijn zegt, maar wij hebben zelf voor onze hond ook een bench gebruikt.
(eigenlijk omdat ik niet anders gewend was maar dat terzijde)

Voor Ameno hebben we als pup meteen een benchkussen gebruikt. Dus geen aparte mand en al helemaal geen kranten erin.

Verder rustig laten wennen aan de bench met als gevolg dat ze er nu nog steeds inslaapt. Altijd met de deur open overigens.
Deurtje hebben wij alleen dicht gedaan toen ze als pup aan de bench gewend was en we even niet op haar konden letten.

Verder blijft het zo dat je het s nachts je nest uit moet om je hond uit te laten. Een bench zorgt er niet voor dat je hond opeens zindelijk is :wink:
starfleet
Erelid

Re: bench

Ongelezen bericht door starfleet »

romda40 schreef: Wie heeft leuke tips om deze bench aangenaam kleiner te maken, want of ze "verdwaalt" erin of ze vervuild alleen maar de bench denk ik.
Ik hoor graag van jullie.
Nou vervuilen? Veel pups vinden een bench in ieder geval groot en geen lekker hoolletje. Dat kan je voorkomen door de achterkant af te schermen met een kartonnen doos.. Wij hadden een pluche mandje in de bench en de rest kranten erin, dan kon ze in geval van nood op de kranten plassen zodat haar slaapplaats schoon bleef. Dat was de theorie.

De praktijk was dat ik het niet over mijn hart verkreeg het deurtje dicht te doen, dus ze heeft de eerste tijd gewoon op een van de krantjes geplast die we hadden liggen in de huiskamer. Ze is verder gewoon normaal zindelijk geworden. Ik houd niet van pups met knappende blaasjes.

Anne
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Martijn schreef:Een bench is nooit te groot. Een bench is altijd klein. Dat is wat het een bench maakt.

Met vervuilen heeft de bench niets te nmaken. Het is een fabel dat een nestpup zijn plas ophoudt als hij krap opgesloten zit. Dat kunnen ze nog helemaal niet.
Daarnaast zou ik het wel erg grof vinden om dat op die manier te bereiken.

Een hond maak je zindelijk door op tijd naar buiten te gaan. Niet door hem zodanig op te sluiten dat hij alleen nog maar daar kan plassen waar hij moet zitten.
Dat ben ik niet helemaal met Martijn eens. Je hoeft de pup er in het begin niet zo lang in te laten zitten dat hij in de problemen komt met het ophouden van zijn plas. Maar een te grote bench wordt door de pup nogal eens gebruikt als "slaapdeel" (meestal achterin) en een "plasdeel" vóórin.
En dat lijkt mij niet de bedoeling.
Ik heb het altijd gedaan op de manier zoals Jacquline voorstelt. En met groot succes!
Silvia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Silvia »

Martijn schreef:Een bench is nooit te groot. Een bench is altijd klein. Dat is wat het een bench maakt.

Met vervuilen heeft de bench niets te nmaken. Het is een fabel dat een nestpup zijn plas ophoudt als hij krap opgesloten zit. Dat kunnen ze nog helemaal niet.
Daarnaast zou ik het wel erg grof vinden om dat op die manier te bereiken.

Een hond maak je zindelijk door op tijd naar buiten te gaan. Niet door hem zodanig op te sluiten dat hij alleen nog maar daar kan plassen waar hij moet zitten.
ik geloof niet dat de topic starter gezegd heeft dat ze de bench daarvoor wil gebruiken.
ik heb ook een bench maar niet voor de zindelijkheid. meer uit voorzorg voor het slopen.
Groetjes Silvia en Diesel
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”