Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Agressiviteit bij Golden Retrievers

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Assie
Zeer actief
Contacteer:

Agressiviteit bij Golden Retrievers

Ongelezen bericht door Assie »

Kom dit berichtje net tegen op de site van de universiteit. Misschien interessant om te lezen.
Agressie Golden Retrievers erfelijk bepaald
Hoewel de meeste Golden Retrievers hun reputatie van vriendelijke gezinshond eer aandoen, worden op de Universiteitskliniek voor Gezelschapsdieren al jaren regelmatig agressieve Golden Retrievers gezien. Die agressie komt vaker voor in bepaalde families van Golden Retrievers en dat wijst op een genetische basis. Linda van den Berg onderzocht de genen die invloed hebben op agressief gedrag bij Golden Retrievers. Zij promoveert 27 april 2006 aan de Faculteit der Diergeneeskunde.
Volledig persbericht:

http://www.vet.uu.nl/site/userfiles/oth ... riever.pdf
Hoop dat ie het doet.
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Hier op de hoek hadden ze ook een Golden weggedaan om die reden. niet eens geprobeerd om er wat van te maken :evil:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Interessant.
Alleen is het jammer dat er zo veel Golden Retrievers zonder stamboom rond lopen dat een echt objectief onderzoek mij vrijwel onmogelijk lijkt.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Ik weet er verder ook niks over, alleen bovenstaande.
Ik zit te twijfelen om het proefschrift op te vragen in de bieb zodat ik er wat meer over kan lezen. Maar voorlopig heb ik alleen deze site (+de link die erbij staat).
Als je zegt dat er 40 biljoen sterren in het heelal staan, word je meteen geloofd, maar als je zegt dat de deurpost nog nat is van de verf moeten ze meteen voelen.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Reactie weggehaald, want ik denk dat het een ander onderzoek was. Hoewel deze site me wel erg bekend voorkomt, maar vast omdat erover in het Golden Nieuws had gelezen ofzo :19:
Assie
Zeer actief
Contacteer:

Wat was je reactie dan :denken:
Zo shockerend?
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Seven6 »

bij ons in de buurt woont ook een agressieve goldie maar niet door zijn afstamming maar door de opvoeding
maar ik heb dit wel ergens gelezen
lydje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door lydje »

mijn golden kan agressief zijn. in het begin toen we hem kregen gromde hij op alles en idereen. nu doet hij het alleen nog op vreemde waarvan hij zoiets heeft van jouw mag ik niet. ook als je boos op hem bent dan probeert hij je te pakken. verder is ie nu heel lief. hij was 5 toen we hem kregen en had een slecht verleden.
dieren beschermen is mensen beschaven
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”