Strak planZoek stok! schreef:Bedoel je mijn Bram? Het hek aan de Kromme Rijn is hoger dan ik ben, ik zou Bram dan wel heel hard weg moeten gooien. En daarnaast krijg ik hem dan van m'n leven niet meer terug.Rataplan schreef: Maar als je Bram over een tuinhek kan zetten is ook prima natuurlijk, als je in een woonwijk woont met lage hekjes. Hier moet je je hond over een hek van 2 meter hoog met punten gooien :N: en je weet ook nooit wie er aan de andere kant staat :N: dus ik grom en stamp..........
Aanvalsplan is klaar in m'n hoofd: als ik genoeg tijd heb, draai ik om en loop ik terug waar ik vandaag kwam. Is het daarvoor te laat, dan roep ik Bram bij me en lijn hem aan (korte riem). Ik roep naar de eigenaar dat hij z'n hond moet aanlijnen. Doet hij dat niet en komt de hond aanstormen, dan ga ik voor Bram staan en brul de hond weg. Werkt dat niet, dan gooi ik iets naar de hond toe of grijp ik hem vast in z'n nekvel en schreeuw tegen de eigenaar dat hij *%^*% z'n hond bij zich moet houden.
En dan ga ik naar huis en bel m'n vriendje dat ik heeeeel erg geschrokken ben![]()
Maarreuh...ik hoop nu vooral dat het niet nodig is en dat we gewoon lekker kunnen wandelen! Bedankt voor jullie tips.
Dat brullen moet je met een zo laag mogelijke stem doen dat maakt de meeste indruk. En bijkomend voordeel is dat andere mensen dit horen en opkijken.