Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

2 honden en eten geven...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

ajnos
Vaste gebruiker

2 honden en eten geven...

Ongelezen bericht door ajnos »

Hoi!

Even een vraag:
Wij hebben 2 honden die erg goed samen gaan. Oke..af en toe irriteren ze elkaar wel eens en wordt er gegromt op elkaar, maar het zijn toch wel dikke maatjes!
Toch heb ik 1 probleempje met ze! De oudste hond heeft steeds meer moeilte met gaan eten. Ze eten samen in de keuken (elk aan een andere kant van de keuken) maar ze gaat nu alleennog maar eten als ik erbij sta of als de andee hond in de huiskamer is (en dus haar eten al op heeft!) We hebben al ander voer geprobeerd...maar dat maakt geen verschil. Heeft iemand eenidee hoe ik dit kan oplossen? want ik heb echtniet altijd tijd en zin om als een wachtpost erbij te gaanstaan! En eerlijk gezegd...irriteerd dit gedrag me een beetje!

Groetjes Ajnos
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Één voor één eten geven? Of ieder in een aparte kamer?
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Gewoon apart eten geven? :19:

Hier eten ze alledrie naast elkaar, dat geeft (tot nog toe) geen problemen. Mocht dat wel zo zijn dan zet ik ze apart met eten, simpel zat.
Afbeelding
*Maud*
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door *Maud* »

Ik heb 3 honden, en de laatste tijd wacht Youknow (laagste in rang) totdat Tizzy en Myra het eten op hebben. Daarna gaat hij pas eten.

Ik moet er ook bij staan als een wachtpost, want anders eet Tizzy snel de bak van Youknow leeg.

Ik vind het niet zo erg, het is maar 10 minuutjes op een hele dag!
Afbeelding

De beschaving van een volk is te meten aan de mate van respect waarmee ze met hun dieren omgaan.
Ghandi.

www.sosstrays.be
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Bij mij eten ze alledrie in een andere ruimte, 1 in de keuken, 1 in de kamer en 1 in de hal. Chiva, de oudste, moet ik sowieso aanmoedigen met eten, net zoals ik haar buiten moet zeggen dat ze moet plassen of poepen, anders vergeet ze dat soort dingen. Dus met eten blijf ik ook meestal bij haar staan. Maar wat maakt het uit, 10 minuten op een hele dag :19:
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Ik heb 5 honden en dus hele strenge regels tijdens het eten. Abel heeft baknijd dus die eet in zijn eentje in de gang en niemand mag dan van mij in de buurt komen. Liever dat ik ze tegen houd dan Abel. :P De andere 4 eten in de woonkamer, Molli en Malu naast elkaar en Papu en Quiero aan de andere kant in tegenovergestelde hoeken.

Ze hebben allemaal een vaste plaats waar ze hun eten krijgen en ze krijgen altijd in dezelfde volgorde eten. Zo weten ze precies wanneer ze aan de beurt zijn en laten ze degene die voor hun eten krijgt met rust. Ik geef ze trouwens eten op volgorde van hoe snel ze het op hebben zodat er niet nog iemand aan het eten is als de rest allang klaar is. Verder mogen ze gewoon niet in de buurt van de andere hond komen, pas als iedereen klaar is mogen ze de bakken controleren om te kijken of er iemand heel toevallig nog iets heeft laten zitten... niet dat dat ooit gebeurt, maar je weet maar nooit. :denken:
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

hier eten ze in dezelfde ruimte, maar ik sta er wel tussen. Zo erg is dat toch niet?
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Blijkbaar voelt de ene hond zich niet zo veilig tijdens het eten met de andere hond in de buurt. Dus of apart eten geven of er even tussen gaan staan. Heb ik de eerste tijd tussen Toby en Yentie ook gedaan. Yentie was gewend dat ze de hele dag door kon eten, dus die at langzaam. Terwijl Toby in een paar happen zijn bak leeg heeft en meteen bij Yentie ging kijken. Zij voelde zich daardoor een beetje weggeduwd. Ik ben er een tijdje tussen gaan staan en op een bepaald ogenblik was het duidelijk en nu eten ze gewoon lekker naast elkaar. Maar ze zijn nu ook gelijktijdig klaar. Als je een hond hebt die wat rustiger eet en gewoon wat meer tijd nodig hebt, geef hem die tijd ook door voor rust te zorgen. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Toen ik nog twee honden in huis had, gaf ik ze ook apart te eten, dat is toch niets ergs? Het is idd maar een paar minuten.
Met de buitenhonden nooit last gehad. Die krijgen eten in 3 bakken en 12 uur later zijn de bakken leeg. En nog geen enkele hond is te mager. De ene keer eet de ene meer dan de ander, maar ze zorgen echt wel dat ze genoeg binnen krijgen hoor!!!!!!!
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Chatterbox schreef: Verder mogen ze gewoon niet in de buurt van de andere hond komen, pas als iedereen klaar is mogen ze de bakken controleren om te kijken of er iemand heel toevallig nog iets heeft laten zitten... niet dat dat ooit gebeurt, maar je weet maar nooit. :denken:
Hier hetzelfde. Casper krijgt eerst zijn bak, in de woonkamer. Als hij aan het eten is loop ik met Smek naar de computerkamer waar hij zijn eten krijgt. Dan zijn ze tegelijk klaar met eten en wisselen ze van plek om elkaars bak schoon te likken :roll:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
Milou85
Zeer actief

Ongelezen bericht door Milou85 »

Hier weten ze het prima zelf te regelen eigenlijk.
Pasja corrigeert sil heel netjes met een grom als hij (silly) met z'n snufferd in zijn (pasja) bak komt hangen.

Pasja laat silly ook eigenlijk altijd netjes zijn gang gaan met zijn eigen bakje en wacht zelf netjes totdat die kleine klaar is met eten en dan ruilen ze even van bak.
Bij brokken hoeft er eigenlijk niet opgelet te worden. Bij vlees eigenlijk ook niet maar dan blijft ik toch altijd even in de deur opening staan om de boel in de gaten te kunnen houden.
Maar ze redden het eigenlijk altijd prima zelf gelukkig.

Dus eerst krijgt pasja zijn bak eten en dan silly in dezelfde ruimte (de een in de ene hoek de ander in de andere).
Degene die het eerst klaar is gaat staan wachten tot de ander ook zover is om te ruilen :mrgreen:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat heb ik dan een makkie hier met het eten geven!
Ze hebben allebei hun eigen voerstandaard, Sjefke krijgt in de eetkamer en Nozem in de bijkeuken (zit geen dichte deur tussen, is open ruimte). Ik hoef er niet bij te staan, ze eten allebei gewoon hun eigen eten op en gaan als het op is allebei bij de bak van de ander kijken of het echt op is.
Geen gegrom of iets dergelijks hier dus. :wink:

Als dit wel het geval zou zijn, of als 1 van beide honden het voer van de ander op zou eten, zou ik er wel gewoon bij gaan staan. Die 2x op een dag hooguit 10 minuten zou ik er wel voor over hebben om de lieve vrede te bewaren.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Tysone n Samara krijgen gelijkertijd hun eten, de een aan de ene kant van de keuken en de andere aan de andere kant, nooit geen pronleem en ze eten ook niet uit elkaars bak.
Wel krijgt Tyson altijd als eerste zijn voerbak, anders komt er wel ruzie.

Jacqueline
Afbeelding
clausipaus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door clausipaus »

Ik voer ze ook apart in een kamer, Baloe in de bijkeuken, Keizer in de keuken. En ze blijven apart tot ze het alle twee ophebben. Anders wordt het ook ruzie. Werkt prima en ik hoef er ook niet bij te blijven :wink:
Penotti & Sombra!

Afbeelding

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
beppie
Zeer actief

Ongelezen bericht door beppie »

Beppie haar eten zet ik in de kamer, Django krijgt zijn eten in de keuken met de deur dicht. Doet ik dit niet dan heeft Django dubbelop en Bep heeft niets.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Tosca in de keuken, Tico in de gang.
Ik er tussen. :pffff: We hebben het hiet over een paar minuten per dag. :19: Kleine moeite lijkt mij. :roll:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
BeëlzeBubble
Zeer actief

Ongelezen bericht door BeëlzeBubble »

Jullie hebben het steeds over minuten... Die van mij doen echt niet zolang over hun eten hoor. Dertig seconden, hooguit. Dat is als ze aan het treuzelen zijn :mrgreen:
Groetjes van Bianca en een slobber van Casper en Smekkie.

Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

BeëlzeBubble schreef:Jullie hebben het steeds over minuten... Die van mij doen echt niet zolang over hun eten hoor. Dertig seconden, hooguit. Dat is als ze aan het treuzelen zijn :mrgreen:
Ze krijgen 2 keer per dag eten. :pffff: :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
bernersennenfan
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bernersennenfan »

Hier ook 2 honden die enorm gek met elkaar zijn ..maar met eten even niet :devil:
Nebla eet in de gang, en Bob in de keuken, zodat ze allebei rustig eten :wink:
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Wat een mazzel heb ik zeg :wink:
Hier eten ze keurig naast elkaar, nooit rottigheid gehad daarme.
Doe wel eerst voer in Stapper zijn bak en daarna direkt in Zara haar bak.
Ik deed een keer eerst voer in Zara haar bak maar die gaat dan niet eten, die wacht eerst tot Stapper eet en dan begint ze zelf pas :wink:

Stapper is altijd het eerste klaar en die vertrekt dan direkt uit de keuken uit zichzelf :wink:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Hier krijgt eerst Jurek zijn eten in de bijkeuken, daarna Jelka in de keuken. Meestal ruim ik ondertussen de vaatwasser in/uit als ze staan te eten. Ze zijn beide tegelijk klaar en krijgen altijd een 'toetje' in de vorm van een klein krokantkluifje. Na het kluifje is het voor de honden tijd om een inspectie uit te voeren in de bak van de andere hond om te kijken of deze niks vergeten is.

Geen probleem dus en de wachttijd wordt ook nog nuttig besteed.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Gelukkig heb ik hier nooit problemen mee gehad, heb wel toen Jeda er net was even gekeken hoe het samen eten ging. Meestal als ik de bakken neerzet (ze eten naast elkaar) omhoog kom kan ik weer gelijk bukken om ze op te pakken :mrgreen: Laat de bakken wel altijd even staan voor Jeda want die ziet altijd onzichbaar eten in de bak van Beau, en kan daar minuten uit staan likken. Als Beau klaar is met eten gaat hij gelijk z'n bek aan het vloerkleed schoonvegen dus die kijkt niet meer naar de bak om.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik heb echt makkelijke honden... hun voerbakken hangen in dezelfde standaard...
Maar als de ene hond er moeite mee heeft waarom dan niet even apart eten geven? 1 in de gang de ander op de gewone plaats? of gewoon er tussen blijven staan die paar minuten zouden mij niet echt uitmaken :19:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

hier eten er 2 in de bench, 2 in de bijkeuken en 1 in de woonkamer.
Hera zit in de bench anders gaat ze lopen klieren bij de rest.
fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

Ongelezen bericht door fabienne s »

ze kregen hier ook altijd eten aan de zelfde standaart en hoefde er ook niet bij te staan want dat ging al jaren zo,totdat ik in de gate kreeg dat ruby dunner werdt en canyon dikker :denken: en ben er is een keer bij gaan staan en ja hoor als ruby van d'r eten stond te genieten dan pikte canyon snel een happie en ruby deed toen niks.maar toen ik er wat van zei dorst ruby niet meer te eten want die dacht dat ik boos op haar was(gevoelig hondje)sindsdien eet canyon in de gang er ruby nog gewoon in de standaart,het is wel een open ruimte maar nu gebeurt het niet meer maar zorg er wel voor dat ruby eerder eet dan canyon om het ook te voorkomen dat het gebeurt.
Afbeelding

jemble 5 maanden
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Wij staan er ook tussen of ik geef Cleo in de keuken. Dapper is hebberig en steelt Cleo's eten anders en dat is bv met pens wel zielig :wink: Met brokken eten ze een meter of 2 uit mekaar in de woonkamer en dat gaat prima :ok:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Re: 2 honden en eten geven...

Ongelezen bericht door Hutsje »

ajnos schreef:Hoi!

Even een vraag:
Wij hebben 2 honden die erg goed samen gaan. Oke..af en toe irriteren ze elkaar wel eens en wordt er gegromt op elkaar, maar het zijn toch wel dikke maatjes!
Toch heb ik 1 probleempje met ze! De oudste hond heeft steeds meer moeilte met gaan eten. Ze eten samen in de keuken (elk aan een andere kant van de keuken) maar ze gaat nu alleennog maar eten als ik erbij sta of als de andee hond in de huiskamer is (en dus haar eten al op heeft!) We hebben al ander voer geprobeerd...maar dat maakt geen verschil. Heeft iemand eenidee hoe ik dit kan oplossen? want ik heb echtniet altijd tijd en zin om als een wachtpost erbij te gaanstaan! En eerlijk gezegd...irriteerd dit gedrag me een beetje!
Groetjes Ajnos
Als dit gedrag je al irriteert..........Je hond wordt ouder, het wordt nog veel erger, geloof me. Geef haar een beetje respect op haar leeftijd in plaats van irritatie.
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Oh, en de honden hier eten apart, Deur in zijn eigen kamer omdat hij blind en doof is, Huts in de keueken en Ozzy en Pien samen in de huiskamer, de een aan de ene kant en de ander aan de andere kant. Ozzy haalt het niet in zijn hoofd om bij de voerbak of het voer van Pien te komen (ze eten niet altijd uit de bak, met name met grote lappen of vleesbotten niet. )
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

M@ri@nne schreef:
BeëlzeBubble schreef:Jullie hebben het steeds over minuten... Die van mij doen echt niet zolang over hun eten hoor. Dertig seconden, hooguit. Dat is als ze aan het treuzelen zijn :mrgreen:
Ze krijgen 2 keer per dag eten. :pffff: :mrgreen:
Is het bij ons nog steeds maar een minuut :mrgreen:
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

hier eten ze ongeveer 50 cm van elkaar af :wink: monky vreet zijn bak leeg en amy wacht daar op :mrgreen: en dan gaat ze heel rustig haar bak leeg vreten al grommend :wink: en monky gaat er dan naast zitten kwijlen :mrgreen: geen haar op hun hoofd die denkt ik ga het ff afpakken :mrgreen: ze schijten allebij in hun broek :smile: ik sta er wel altijd bij :wink: en ik vindt het eerder komisch als vervelend :mrgreen: zeker de voerbakken dans :cheer: die erna komt vindt ik altijd geweldig :smile: als er hier een hond over de vloer (vriendinnetjes) komt en blijft eten staat ze er ook gewoon tussen of naast :wink: eten geeft hier gelukkig weinig problemen :cheer:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”