Dat lijkt me ook een goed idee. Heb je geen kennissen met grote honden, waar je mee kunt afspreken?janus-powerrr schreef:
Oh sory ik dacht dat diesel zelf in je nek was gekropen nadat jij hem had opgetild![]()
Maar als jij echt zo bang bent voor grote honden, kun je dan niet gaan oefenen om te gaan met grote honden?
Jou kleine diesel kan echt gaan aanvoelen dat jij bang bent, en dit kan overslaan op diesel.
Je moet hem echt niet te snel optillen ( al snap ik het wel hoor, mijn labrador pup kan ook heel stuiterend en vrolijk op mensen afrennen en dit kan ook leiden tot angst )
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
achterna gezeten door een lab.
Moderator: moderatorteam
-
pepim
- Zeer actief
Re: achterna gezeten door een lab.
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
pepim schreef:Dat lijkt me ook een goed idee. Heb je geen kennissen met grote honden, waar je mee kunt afspreken?janus-powerrr schreef:
Oh sory ik dacht dat diesel zelf in je nek was gekropen nadat jij hem had opgetild![]()
Maar als jij echt zo bang bent voor grote honden, kun je dan niet gaan oefenen om te gaan met grote honden?
Jou kleine diesel kan echt gaan aanvoelen dat jij bang bent, en dit kan overslaan op diesel.
Je moet hem echt niet te snel optillen ( al snap ik het wel hoor, mijn labrador pup kan ook heel stuiterend en vrolijk op mensen afrennen en dit kan ook leiden tot angst )
Misschien mag je eens een middag doorbrengen bij Jip. Groter dan dat hebben we ze niet hier op het forum geloof ik
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
ja die heb ik en hij is ook nooit bang maar het is meer dat ik degene ben die bang kan zijn (niet altijd) diesel speelt vaak met de lompe golden van mijn vriendin en een benner sennen uit de buurt hier.pepim schreef:Dat lijkt me ook een goed idee. Heb je geen kennissen met grote honden, waar je mee kunt afspreken?janus-powerrr schreef:
Groetjes Silvia en Diesel
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
twinmamasilvia schreef:ja die heb ik en hij is ook nooit bang maar het is meer dat ik degene ben die bang kan zijn (niet altijd) diesel speelt vaak met de lompe golden van mijn vriendin en een benner sennen uit de buurt hier.pepim schreef:Dat lijkt me ook een goed idee. Heb je geen kennissen met grote honden, waar je mee kunt afspreken?janus-powerrr schreef:
Waar komt die angst vandaan dan bij jou?
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
weet ik niet eigenlijk, het is meer dat ik hoor en zie op tv dat eigen huisdieren ineens uit kunnen halen naar hun bazen en in de aanval kunnen schieten en dan denk ik waarom dan niet bij mij.pooh schreef:twinmamasilvia schreef:ja die heb ik en hij is ook nooit bang maar het is meer dat ik degene ben die bang kan zijn (niet altijd) diesel speelt vaak met de lompe golden van mijn vriendin en een benner sennen uit de buurt hier.pepim schreef:Dat lijkt me ook een goed idee. Heb je geen kennissen met grote honden, waar je mee kunt afspreken?janus-powerrr schreef:
ik heb het niet bij alle grote honden hoor.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
uitvallen kan jouw kleine hondje toch ook doen?sterker nog,terriertjes zijn ook klein,maar zijn wel snel bijterig.twinmamasilvia schreef:weet ik niet eigenlijk, het is meer dat ik hoor en zie op tv dat eigen huisdieren ineens uit kunnen halen naar hun bazen en in de aanval kunnen schieten en dan denk ik waarom dan niet bij mij.pooh schreef:twinmamasilvia schreef:ja die heb ik en hij is ook nooit bang maar het is meer dat ik degene ben die bang kan zijn (niet altijd) diesel speelt vaak met de lompe golden van mijn vriendin en een benner sennen uit de buurt hier.pepim schreef: Dat lijkt me ook een goed idee. Heb je geen kennissen met grote honden, waar je mee kunt afspreken?
ik snap niet goed waarom je voor grote honden wel bang bent,maar wel loopt met een kleine hond...het zijn toch allebei honden
gr Aimee
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
tja zo zijn er mensen bang voor muizen die al helemaal niets doen en spinnen die je zo dood kan trappen.Aimee schreef:uitvallen kan jouw kleine hondje toch ook doen?sterker nog,terriertjes zijn ook klein,maar zijn wel snel bijterig.twinmamasilvia schreef:weet ik niet eigenlijk, het is meer dat ik hoor en zie op tv dat eigen huisdieren ineens uit kunnen halen naar hun bazen en in de aanval kunnen schieten en dan denk ik waarom dan niet bij mij.pooh schreef:twinmamasilvia schreef: ja die heb ik en hij is ook nooit bang maar het is meer dat ik degene ben die bang kan zijn (niet altijd) diesel speelt vaak met de lompe golden van mijn vriendin en een benner sennen uit de buurt hier.
ik snap niet goed waarom je voor grote honden wel bang bent,maar wel loopt met een kleine hond...het zijn toch allebei honden![]()
gr Aimee
maar jij hoeft het ook niet persee te snappen want het is niet te snappen.
-
pepim
- Zeer actief
Ja ik had al begrepen, dat jij en niet Diesel soms bang bent van grote honden. Dat lijkt me erg lastig als je zelf een hond hebt eerlijk gezegd.twinmamasilvia schreef:ja die heb ik en hij is ook nooit bang maar het is meer dat ik degene ben die bang kan zijn (niet altijd) diesel speelt vaak met de lompe golden van mijn vriendin en een benner sennen uit de buurt hier.pepim schreef:Dat lijkt me ook een goed idee. Heb je geen kennissen met grote honden, waar je mee kunt afspreken?janus-powerrr schreef:
Misschien toch maar wat oefenen?
- Tamara&Dana
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier
- Silvia
- Zeer actief
- Contacteer:
nee daar was ik niet bang voor. Niet om het feit dat hij wat kleiner is dan wat ik onder een grote hond versta maar meer omdat hij na zijn actie heel duidelijk stil stond en allert naar ons keek en naar mijn idee een duidelijk signaal gaf dat we niet moesten komen sollen met hem.Tamara&Dana schreef:Laatst ben je toch heel rustig gebleven toen dat kindje
werd gebeten door een staff?
Was je daar niet bang van dan?
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
twinmamasilvia schreef:nee daar was ik niet bang voor. Niet om het feit dat hij wat kleiner is dan wat ik onder een grote hond versta maar meer omdat hij na zijn actie heel duidelijk stil stond en allert naar ons keek en naar mijn idee een duidelijk signaal gaf dat we niet moesten komen sollen met hem.Tamara&Dana schreef:Laatst ben je toch heel rustig gebleven toen dat kindje
de hond sprong op Jens (het buurt kindje) af en kon hem bij zijn onderarm grijpen en van de fiets af trekken. zijn bassje werd een beetje meegesleurd door de sprong. jens dus op de grond en ik erheen gelopen zo rustig mogelijk anders zouden de kinderen misschien bang worden en de hond in paniek raken en dat wilde ik voorkomen.
en de hond gaf dus een signaal dat jullie niet moesten sollen met hem?
maar das dan niet eng....
wat jij beschrijft..en ik denk en zeg niet dat het zo is, maar dan juist ga je er niet op af.....of had de eigenaar op dat moment gewoon de hond onder controle en heeft het hele hoe de hond keek en deed zich eigenlijk in jou hoofd afgespeeld?
- Tamara&Dana
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier
Nou ik heb er zelf 1 die gelukkig nog nooit heeft uitgestraald dat er niettwinmamasilvia schreef:nee daar was ik niet bang voor. Niet om het feit dat hij wat kleiner is dan wat ik onder een grote hond versta maar meer omdat hij na zijn actie heel duidelijk stil stond en allert naar ons keek en naar mijn idee een duidelijk signaal gaf dat we niet moesten komen sollen met hem.Tamara&Dana schreef:Laatst ben je toch heel rustig gebleven toen dat kindje
met haar te sollen viel maar geloof me als een staff dit naar je
uitstraald dan ren je iets harder weg dan voor een kwispelende lab hoor.
Ik snap d'r geen hout meer van. Sorry.

- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja maar een staff is toch kleinerTamara&Dana schreef:Nou ik heb er zelf 1 die gelukkig nog nooit heeft uitgestraald dat er niettwinmamasilvia schreef:nee daar was ik niet bang voor. Niet om het feit dat hij wat kleiner is dan wat ik onder een grote hond versta maar meer omdat hij na zijn actie heel duidelijk stil stond en allert naar ons keek en naar mijn idee een duidelijk signaal gaf dat we niet moesten komen sollen met hem.Tamara&Dana schreef:Laatst ben je toch heel rustig gebleven toen dat kindje
met haar te sollen viel maar geloof me als een staff dit naar je
uitstraald dan ren je iets harder weg dan voor een kwispelende lab hoor.
Ik snap d'r geen hout meer van. Sorry.
Ik snap het ook niet dat je wel bang kan zijn voor een stuiterende kwispelende labrador en niet voor een bijterige staff.
-
pepim
- Zeer actief
Ik ben de weg nu ook kwijt, snap er niets van.yamie schreef:twinmamasilvia schreef:nee daar was ik niet bang voor. Niet om het feit dat hij wat kleiner is dan wat ik onder een grote hond versta maar meer omdat hij na zijn actie heel duidelijk stil stond en allert naar ons keek en naar mijn idee een duidelijk signaal gaf dat we niet moesten komen sollen met hem.Tamara&Dana schreef:Laatst ben je toch heel rustig gebleven toen dat kindje
![]()
de hond sprong op Jens (het buurt kindje) af en kon hem bij zijn onderarm grijpen en van de fiets af trekken. zijn bassje werd een beetje meegesleurd door de sprong. jens dus op de grond en ik erheen gelopen zo rustig mogelijk anders zouden de kinderen misschien bang worden en de hond in paniek raken en dat wilde ik voorkomen.
en de hond gaf dus een signaal dat jullie niet moesten sollen met hem?
maar das dan niet eng....
wat jij beschrijft..en ik denk en zeg niet dat het zo is, maar dan juist ga je er niet op af.....of had de eigenaar op dat moment gewoon de hond onder controle en heeft het hele hoe de hond keek en deed zich eigenlijk in jou hoofd afgespeeld?