we zijn goed op elkaar ingespeeld, en zulke drama's die ik maakte met Jinx heb ik echt niet meer met Angel.
Ik heb alleen wel (net als elke hondeneigenaar denk ik) een paar kleine puntjes die ik beter zou willen zien.
En dan voornamelijk dit:
Als we Angel gaan uitlaten lijnen we haar uiteraard aan, en dat is een probleempje. Zodra ze de lijn ziet begint madam keihard te blaffen en te grommen, ook huizenhoog op te springen en zelfs weleens happen in handen/armen en naar gezicht.
Vervelend gedrag natuurlijk. Wat ik heb geprobeerd; De aanlijnsituatie anders maken, dwz niet in de gang aanlijnen maar in de huiskamer en de riem eerst op tafel leggen. Gaat goed, tot ik de riem oppak, dan begint mevrouwtje. Ik heb ook geprobeerd haar af te leiden met een raar geluid (fluitje) en koekjes. Gaat ook niet zoals het moet.
Momenteel zijn we al een paar weken bezig met negeren, dus de hond lekker laten blaffen en springen, maar niet reageren. Pas als ze zit en stil is krijgt ze de riem om en prijs ik haar. Toch lijkt dit nog geen enkele verbetering te brengen.
Doen we dit zo goed, of zouden we het anders aan moeten pakken?