Het zou ook comminicatie kunnen zijn, en is het volgens mij ook heel vaak: blijf uit mijn buurt. Zelf noem ik dat, net als b.v. grommen, geen agressie.zepenko schreef:Volgens mij is uitvallen wel agressie. Waar zou je het anders onder kunnen scharen. Als het vanuit onzekerheid of angst is, heet het gewoon angstagressie..cloris schreef: maar je wordt wel met je neus op de feiten gedrukt :N: zeker omdat iedereen je hond erop afrekend, uitvallen=agressie terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn![]()
Als ik met Spok loop hoor je hem heel vaak grommen b.v, maar hij doet zelden wat. Sien daarintegen waarschuwt nooit, ze kan ogenschijnlijk helemaal geen aandacht voor de hond hebben om er plotseling, als het ware uit het niets op te klappen. Dat noem ik agressie, omdat ze niet waarschuwt en de hond geen ruimte laat af te taaien.
Luna aan de lijn gaat vaak woest grommend met haar bal zwaaien als een loslopende hond in haar buurt durft te komen. Mensen schrikken daar vaak van, maar ik moet er inwendig altijd een beetje om lachen. Ze geeft gewoon duidelijk aan dat die hond op moet rotten, en ik bestraf het dan ook nooit. Wel moet ze dan even gewoon met me meelopen, natuurlijk.