Slecht eten, tijdens het wandelen niet meer willen lopen, niet spelen. Wanneer spreek je van een schijnzwangerschap? Want ze is niet beschermend naar speeltjes ofzo. Ze lijkt gewoon ontzettend depri.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gedrag na loopsheid.
Moderator: moderatorteam
-
miekmiek
gedrag na loopsheid.
Het is weer raak. Femke is een tijdje geleden loops geweest en nu is ze ontzettend sloom. Vorige keer ging het ook al zo. Ik hoopte dat het dit keer anders zou gaan, de eerste weken na haar loopsheid bleef ze alert en actief. Maar nu zakt ze in als een pudding.
Slecht eten, tijdens het wandelen niet meer willen lopen, niet spelen. Wanneer spreek je van een schijnzwangerschap? Want ze is niet beschermend naar speeltjes ofzo. Ze lijkt gewoon ontzettend depri.
- starfleet
- Erelid
Re: gedrag na loopsheid.
Ik heb me laten vertellen dat dat wel bij schijnzwangersschapsverschijnselen hoort, die zijn niet bij alle honden even hevig. Buffy is ook heel erg mieperig geweest en ook zeker minder actief en nog meer kleverig buiten. Van teveneigenaren kreeg ik het advies om Buffy maar flink af te leiden, het is nu de laatste week duidelijk minder geworden, ze zit weer langzaamaan lekkerder in haar vel.miekmiek schreef:
Anne
-
miekmiek
Ik moet Femke wel afleiden, anders loopt ze voor geen meter mee. Dus continu met een hoge stem aanmoedigen...'kom maar femmmmm.....goed zo!'
En helemaal al niet op haar mopperen, want dan staat ze stokstijf stil en wil geen stap meer zetten. Ik laat haar nu dan ook niet veel loslopen, aan de lijn sukkelt ze achter me aan.
Maar als er dan een kat voorbij komt...dan is madam ineens overactief, oortjes en staart recht de lucht in en hangen in de riem.
Maar als er dan een kat voorbij komt...dan is madam ineens overactief, oortjes en staart recht de lucht in en hangen in de riem.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Bij Marouck gaat het zo.
De loopsheid zelf gaat probleemloos, ze is alleen zeer hitsig (de laatste keer stond ze vanaf dag 2 al ). Daarna eet ze dus 3 á 4 weken nauwelijks en kan ze van Nika weinig hebben (bij andere honden geeft ze dan geen problemen, maar Nika mag als het ware geen stap verkeerd zetten). Dan krijg je een periode waar je op het eerste gezicht weinig merkt, maar op het trainingsveld merk je dat ze wat slomer is en dat de lol tijdens het appèl er wat aflijkt. En zodra ze buiten weer wat vrolijker wordt beginnen de tepels te zwellen en begint ze dus melk te geven. In het bos luistert ze dan wat slechter, kan ineens haar neus achterna gaan. Binnen is ze dan weer wat slomer dan normaal.
Heb je net alles achter de rug dan begint na een maand of 2 de aanloop naar de volgende loopsheid weer.
Marouck is nu weer loops en dat is waarschijnlijk ook gelijk de laatste keer.
De loopsheid zelf gaat probleemloos, ze is alleen zeer hitsig (de laatste keer stond ze vanaf dag 2 al ). Daarna eet ze dus 3 á 4 weken nauwelijks en kan ze van Nika weinig hebben (bij andere honden geeft ze dan geen problemen, maar Nika mag als het ware geen stap verkeerd zetten). Dan krijg je een periode waar je op het eerste gezicht weinig merkt, maar op het trainingsveld merk je dat ze wat slomer is en dat de lol tijdens het appèl er wat aflijkt. En zodra ze buiten weer wat vrolijker wordt beginnen de tepels te zwellen en begint ze dus melk te geven. In het bos luistert ze dan wat slechter, kan ineens haar neus achterna gaan. Binnen is ze dan weer wat slomer dan normaal.
Heb je net alles achter de rug dan begint na een maand of 2 de aanloop naar de volgende loopsheid weer.
Marouck is nu weer loops en dat is waarschijnlijk ook gelijk de laatste keer.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
miekmiek
- Zoie
- Zeer actief
-
estelle
-
shadow1
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 3
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
Kali is in de paar weken voordat ze loops moet worden niet te genieten. Ze hangt alleen maar in haar mand, kijkt ontzettend woest in het rond, en sukkelt buiten maar wat achter me aan. Juist in die periode doe ik veel appeloefeningen, omdat ze nogal de neiging heeft om in die periode zelf haar plan te trekken, en ontzettend fel naar andere teven is. Tijdens de loopsheid zie je het langzamerhand wat bijtrekken, en na de loopsheid is er weining meer aan de hand.
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Ow dat is zoooo vervelend.
Ameno was na haar eerste loopsheid onuitstaanbaar. Alles verdedigen, niet luisteren, depri etc.
Nu na haar 3e loopsheid gaat het gewoon goed.
Het enige wat ik aan haar merk is dat ze minder eet, maar goed daar kan ik wel mee leven.
Maar als er nog een keer zo'n schijnzwangerschap tussenzit als toen die eerste keer dan wordt een castratie toch weer een optie.
Succes ermee Miek, ik vond het nl erg vervelend om mijn hond zo te zien.
Ameno was na haar eerste loopsheid onuitstaanbaar. Alles verdedigen, niet luisteren, depri etc.
Nu na haar 3e loopsheid gaat het gewoon goed.
Het enige wat ik aan haar merk is dat ze minder eet, maar goed daar kan ik wel mee leven.
Maar als er nog een keer zo'n schijnzwangerschap tussenzit als toen die eerste keer dan wordt een castratie toch weer een optie.
Succes ermee Miek, ik vond het nl erg vervelend om mijn hond zo te zien.
-
jidde
-
miekmiek
-
Helen G
- Actief
Re: gedrag na loopsheid.
O, ik vind het fijn om te lezen dat andere honden echt dezelfde 'symptomen' hebben als mijn herder na de loopsheid. Ik maakte me nl echt zorgen. Dit is de 2e loopsheid van mijn witte herder en voor de loopsheid is ze een poosje angstig geweest. Gedurende de loopsheid was er niets aan de hand en nu zijn we ongeveer 3 weken verder en ze lijkt wel een bejaarde hond...Ze was heel speels en daar is echt niets van over....Ze racte altijd als een idioot door het bos heen en nu draaft ze gewoon mee.....Ook slaapt ze heel veel. Met gehoorzaamheidstraining (wat ze super goed deed) is ze bijna niet te motiveren om harder te lopen dan in een drafje....Echt heel vervelend om te zien.miekmiek schreef:Het is weer raak. Femke is een tijdje geleden loops geweest en nu is ze ontzettend sloom. Vorige keer ging het ook al zo. Ik hoopte dat het dit keer anders zou gaan, de eerste weken na haar loopsheid bleef ze alert en actief. Maar nu zakt ze in als een pudding.
Haar tepels zijn niet vergroot en ze geeft ook geen melk oid, gelukkig. Maar ik begrijp dat bovenstaande beschrijving dus ook echt bij een schijnzwangerschap kan horen?