Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat moet ik doen?
Moderator: moderatorteam
- Maxiem
- Zeer actief
Wat moet ik doen?
Hoi,
Ik heb sinds 1,5 maand ongeveer een hond uit het asiel. Ze had al 2keer gebeten en was erg gestresst. We zijn naar hondentraining geweest en daar wilden ze dat ze een muilkorf ging dragen. Toen hebben we 2 weken ongeveer 2 wandelingen per dag met muilkorf gewandelt zodat ze er aan zou wennen.
We zijn nu een krappe maand verder en het gaat al een stuk beter met haar. Ze kan nu helemaal ontspannen aan je voeten liggen en gaat zelfs af en toe op haar rug liggen om op aar buik geaaid te worden. Ze doet het nu ook al een stuk beter met andere honden, ze gromt niet meer naar iedereen die met hond voorbij komt.
We zijn vandaag weer op training geweest en daar gedraat ze zich heel anders. Daar heeft ze dan ook de hele tijd een muilkorf om. Maar nu hebben ze daar gezegd dat z eook elke wandeling een muilkorf om moet. Ik heb ze verteld dat ze thuis heel anders was, maar daar hadden ze verder geen boodschap aan.
Ik weet nu niet goed meer wat ik moet doen. Aan de ene kant wil ik het niet omdat ze net wat meer vertrouwen en rust krijgt. Ze heeft ook heel veel plezier in het wandelen en dat heeft ze niet meer met muilkorf om. Maar aan de andere kant hebben die trainers toch heel wat meer ervaring dan ik en zullen ze daat ook niet zomaar zeggen.
Wat zouden jullie nou doen?
Ik heb sinds 1,5 maand ongeveer een hond uit het asiel. Ze had al 2keer gebeten en was erg gestresst. We zijn naar hondentraining geweest en daar wilden ze dat ze een muilkorf ging dragen. Toen hebben we 2 weken ongeveer 2 wandelingen per dag met muilkorf gewandelt zodat ze er aan zou wennen.
We zijn nu een krappe maand verder en het gaat al een stuk beter met haar. Ze kan nu helemaal ontspannen aan je voeten liggen en gaat zelfs af en toe op haar rug liggen om op aar buik geaaid te worden. Ze doet het nu ook al een stuk beter met andere honden, ze gromt niet meer naar iedereen die met hond voorbij komt.
We zijn vandaag weer op training geweest en daar gedraat ze zich heel anders. Daar heeft ze dan ook de hele tijd een muilkorf om. Maar nu hebben ze daar gezegd dat z eook elke wandeling een muilkorf om moet. Ik heb ze verteld dat ze thuis heel anders was, maar daar hadden ze verder geen boodschap aan.
Ik weet nu niet goed meer wat ik moet doen. Aan de ene kant wil ik het niet omdat ze net wat meer vertrouwen en rust krijgt. Ze heeft ook heel veel plezier in het wandelen en dat heeft ze niet meer met muilkorf om. Maar aan de andere kant hebben die trainers toch heel wat meer ervaring dan ik en zullen ze daat ook niet zomaar zeggen.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
-
Sassie
- Zeer actief
Raar dat je op de cursus een muilkorf moet dragen. Ze is daar toch aangelijnd neem ik aan. Dan is het aan jou om ervoor te zorgen dat ze niet kan bijten.
Ik zou in het dagelijks leven de muilkorf af laten als ze zich daar niet prettig bij voelt en haar desnoods aangelijnd houden als ze echt bijtneigingen heeft. Ze moet eerst vertrouwen in jou krijgen.
Kortom doen waar jullie je zelf goed bij voelen zonder onnodig risico's te nemen.
Ik zou in het dagelijks leven de muilkorf af laten als ze zich daar niet prettig bij voelt en haar desnoods aangelijnd houden als ze echt bijtneigingen heeft. Ze moet eerst vertrouwen in jou krijgen.
Kortom doen waar jullie je zelf goed bij voelen zonder onnodig risico's te nemen.

-
Krientje
- Actief
Je ziet zelf vaak beter aan een hond waar ze zich prettig bij voelt dan een hondentrainer die haar maar 1 keer in de week ziet.
Maar misschien spreek ik voor mijn beurt want ik heb helemaal geen ervaring met hondentrainingen en alleen met mijn eigen hondje.
Als ze vinden dat ze op de training die muilkorf omkrijgt dan doe dat maar als je daar wil blijven trainen.
En als je ziet dat ze zich prettiger voelt met wandelen zonder dat ding, dan doe je 'm daarbij niet om.
Maar misschien spreek ik voor mijn beurt want ik heb helemaal geen ervaring met hondentrainingen en alleen met mijn eigen hondje.
Als ze vinden dat ze op de training die muilkorf omkrijgt dan doe dat maar als je daar wil blijven trainen.
En als je ziet dat ze zich prettiger voelt met wandelen zonder dat ding, dan doe je 'm daarbij niet om.
Ren is heel blij met Pinky: nu noemt iedereen hem 'die grote hond'...
- Maxiem
- Zeer actief
Ze moet op de cursus een muilkorf om, omdat ze aan het begin altijd 5 minuten los mogen spelen. Ten tweede vertrouwd ze de hoofdtrainer voor geen meter en mag die ook niet in de buurt komen. Het is ook gewoon voor de veiligheid omdat ze zo gestresst is, dat ze, mocht ze per ongeluk loskomen, wel andere honden kon gaan bijten.Sassie schreef:Raar dat je op de cursus een muilkorf moet dragen. Ze is daar toch aangelijnd neem ik aan. Dan is het aan jou om ervoor te zorgen dat ze niet kan bijten.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik zou helemaal niet meer naar die hondencursus gaan als mijn hond zo gestressed raakt van een trainer, honden of de omgeving.
Kan je niet kijken of jullie op een andere, ontspannender manier, begeleiding kunnen krijgen?
Kan je niet kijken of jullie op een andere, ontspannender manier, begeleiding kunnen krijgen?

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
-
Melanie 74
Ik sluit me bij Wilma aan, je gaat toch naar de training zodat je hond wat leert?? Als je hond zo onder de stress zit leert ze niks ... ze raakt dan alleen nog gestressder en onzekerder!
Niet iedere trainer is een geschikte trainer, is er geen andere mogelijkheid in de buurt om te trainen? Ga eens op zoek, ik zou daar niet blijven!!
Het gaat erom dat de band tussen jou en je hond beter wordt, dat jullie beide plezier hebben en als ik het zo lees is dat niet zo!
Niet iedere trainer is een geschikte trainer, is er geen andere mogelijkheid in de buurt om te trainen? Ga eens op zoek, ik zou daar niet blijven!!
Het gaat erom dat de band tussen jou en je hond beter wordt, dat jullie beide plezier hebben en als ik het zo lees is dat niet zo!
- Maxiem
- Zeer actief
-
Krientje
- Actief
Lijkt me ook inderdaad niet gezond, als de hond de trainer niet vertrouwd en gestressed raakt tijdens de training.
Waarom wacht je niet gewoon totdat je meerderjarig bent (ik weet niet hoelang trouwens...).
En: waarom ben je eigenlijk naar die hondentraining gegaan?
Misschien is het raadzaam om voorlopig even elkaar beter te leren kennen en de rust bij de hond te laten terugkeren, voordat ze weer aan allerlei nieuwe dingen, honden en mensen wordt blootgesteld.
Hondentraining is niet zaligmakend vind ik, ook al raden veel asiels dat aan.
Waarom wacht je niet gewoon totdat je meerderjarig bent (ik weet niet hoelang trouwens...).
En: waarom ben je eigenlijk naar die hondentraining gegaan?
Misschien is het raadzaam om voorlopig even elkaar beter te leren kennen en de rust bij de hond te laten terugkeren, voordat ze weer aan allerlei nieuwe dingen, honden en mensen wordt blootgesteld.
Hondentraining is niet zaligmakend vind ik, ook al raden veel asiels dat aan.
Ren is heel blij met Pinky: nu noemt iedereen hem 'die grote hond'...
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
Re: Wat moet ik doen?
Tjah ik weet niet hoe oud je bent, ik ken wel een vereniging waar je mag trainen vanaf je 15e.Maxiem schreef:Hoi,
Ik kan me goed voorstellen dat je graag wilt trainen want op zich is het gewoon heel leuk om zo bezig te zijn met je hond, tenminste, zo denk ik erover. Er zijn ook zat mensen die zo'n cursus absoluut niks vinden maarja ik vind het dus wel leuk.
Zoals je wel hebt gezien draagt Bram wel een muilkorf op het moment dat ze los gaan maar daarna gaat hij af. Thuis heeft hij hem ook nooit meer om, want het gaat al stukken beter. Eerst droeg hij de muilkorf in sommige situaties zoals het bos nog wel (ivm veel losse honden), nu heb ik hem zover onder controle dat ik hem zonder muilkorf kan laten lopen.
Ik ben tijdens de les vooral met mijn eigen hond bezig dus ik zie niet alles en bovendien kan ik niet zien hoe het thuis gaat dus is het lastig om een advies te geven...
Laatst gewijzigd door Benji&Brenda op 21 mei 2006 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
Moob
- geregistreerd lid
Wat moet ik doen?
Mijn hond had ook problemen met andere honden en op advies van de gedragstherapeute ging ik na een aantal privé lessen de groepsles volgen.
Er waren meerdere honden die problemen hadden en het gevolg was dat het een blafgebeuren was. Mijn hond raakte daar alleen maar meer van in de stress i.p.v. dat hij er juist wat leerde. Na een aantal keren ben ik gestopt omdat het gedrag alleen maar verergerde.
Er waren meerdere honden die problemen hadden en het gevolg was dat het een blafgebeuren was. Mijn hond raakte daar alleen maar meer van in de stress i.p.v. dat hij er juist wat leerde. Na een aantal keren ben ik gestopt omdat het gedrag alleen maar verergerde.
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zou ook gewoon stoppen en lekker doorgaan met wat je thuis doet. Je hond gaat hartstikke lekker thuis en je vetrouwd hem helemaal waardoor hij geen muilkorf om moet. Honden die niet willen spelen wel eerst 5 minuten verplicht samen loslaten met muilkorf vind ik persoonlijk een beetje een idiote manier van doen. Dadelijk wordt jouw hond wel gebeten omdat hij raar gedrag laat zien en dan wil hij weer helemaal niks met andere honden te maken hebben.
Ik zou hem gewoon lekker thuis mee wandelen nemen en veel gehoorzaamheids-oefeningen doen tijdens het wandelen. Nu leert hij op de cursus alleen maar rottigheid en blaffen en happen naar de trainer
Ik zou hem gewoon lekker thuis mee wandelen nemen en veel gehoorzaamheids-oefeningen doen tijdens het wandelen. Nu leert hij op de cursus alleen maar rottigheid en blaffen en happen naar de trainer
-
chuckie
- Zeer actief
ik zou geen muilkorf omdoen en ik zou ook niet meer naar die training gaan.beetje vreemd dat ze zeggen dat hij dat ding altijd om moet terwijl ze niet de moeite nemen om te kijken hoe hij zich in het dagelijks leven gedraagt.ik zou op zoek gaan naar een andere cursus of lekker zelf aan de slag gaan.
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Voor altijd in ons hart
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik vraag me af waarom trainers een muilkorf zo belangrijk vinden op de cursus.
Als ze eerst los mogen begrijp ik het idee wel, maar laat de honden dan niet los op les voordat het contact met de baas goed gelegd is.
Zit er een Kynologenclub in Amersfoort? Daar woon je toch, als ik het goed begrepen heb.
Ga daar eens kijken hoe ze daar trainen en overleg eens met ze of je daar zonder muilkorf kunt trainen.
Als de hond op de cursus zo getressed is lijkt me dat niet goed.
Als de hond thuis en in de buurt veel beter gaat, lijkt me dat het belangrijkste.
Nettie
Als ze eerst los mogen begrijp ik het idee wel, maar laat de honden dan niet los op les voordat het contact met de baas goed gelegd is.
Zit er een Kynologenclub in Amersfoort? Daar woon je toch, als ik het goed begrepen heb.
Ga daar eens kijken hoe ze daar trainen en overleg eens met ze of je daar zonder muilkorf kunt trainen.
Als de hond op de cursus zo getressed is lijkt me dat niet goed.
Als de hond thuis en in de buurt veel beter gaat, lijkt me dat het belangrijkste.
Nettie
- zepenko
- Zeer actief
Re: Wat moet ik doen?
Ik zou allereerst een andere hondenschool zoeken. En zoek er dan 1 waar de instructeurs een instructeursdiploma hebben (en ook geregeld bijscholing volgen). Ervaring wil niet altijd veel zeggen, want de trainers op je hondenschool kunnen al wel jaren de verkeerde ervaring opgedaan hebben. Daarnaast zijn de inzichten in honden en de lesmethodes continu in beweging, dus als je je niet bijschoolt, loop je gegarandeerd achter.Maxiem schreef: We zijn vandaag weer op training geweest en daar gedraat ze zich heel anders. Daar heeft ze dan ook de hele tijd een muilkorf om. Maar nu hebben ze daar gezegd dat z eook elke wandeling een muilkorf om moet. Ik heb ze verteld dat ze thuis heel anders was, maar daar hadden ze verder geen boodschap aan.