Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gedrag

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

janemeen
Vaste gebruiker

Gedrag

Ongelezen bericht door janemeen »

Hallo allemaal,

Ik heb ook een probleem met mijn Jack Russel Kruimel.
Ze is namelijk als de doods voor onweer en bliksem dan is ze niet kalm te krijgen ze probeert overal in of op te kruipen en zelfs een gat te graven in de betonnen vloer,ik heb haar zelfs al eens uit een stelling gevist, ze jankt en krabt de boel kapot.
Nou denk ik dat ik dat zelf heb gedaan door haar te troosten en aandacht te geven omdat ze was geschrokken.
Ik heb het er eens met de dieren arts over gehad en die had het over pillen maar ik wil een andere manier proberen.
Wie weet hoe ik dit moet aanpakken?
kruimel wacht met smart op een oplossing :idea: en ik ook word er soms moedeloos van echt zielig!

Mvg van Janemeen en Kruimel
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Hoe oud is je hondje? Eventueel zou je eens een vuurwerk cd kunnen proberen. Daar staan allerlei geluiden op van stofzuigers tot aan onweer en vuurwerk aan toe :wink:
Afbeelding
Krientje
Actief

Ongelezen bericht door Krientje »

Meen je dat, bestaat er zo'n CD? Tss, ze maken toch ook alles!
Maar inderdaad: NIET meer troosten, een hond interpreteert dat als belonen voor goed gedrag en dan krijg je dus dit.
Ik heb toen wij Ren net hadden heel goed erop gelet dat ik juist niet meteen opstond als er post in de bus viel zodat hij dat niet via mijn gedrag zou gaan aanzien voor een reden om alarm te slaan of zo.
En gelukkig sliep hij direct door alle vuurwerk heen :ok:
Maar het zal wel lastig worden vrees ik.
Ren is heel blij met Pinky: nu noemt iedereen hem 'die grote hond'...
janemeen
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door janemeen »

bianca83 schreef:Hoe oud is je hondje? Eventueel zou je eens een vuurwerk cd kunnen proberen. Daar staan allerlei geluiden op van stofzuigers tot aan onweer en vuurwerk aan toe :wink:
Hallo Bianca bedankt voor je reactie,

Sorry dat ik nu pas reageer ik weet niet wat er fout is gegaan maar heb geen melding gehad over een bericht.
Kruimel is nu bijna 7jaar en ik heb nog nooit van een vuurwerk cd gehoord, maar interresant waar kan ik het aanschaffen en heb je er zelf al ervaring mee?

Mvgv Janemeen en Kruimel. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”