Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zindelijk, totdat-ie alleen is...
Moderator: moderatorteam
-
Krientje
- Actief
Zindelijk, totdat-ie alleen is...
Onze mannetjes-dwergpinscher Ren is nu bijna 9 maanden oud en een heerlijk ventje!
Helaas plast-ie nog steeds binnen, niet als er iemand thuis is want dan kan hij waarschuwen dat-ie naar buiten wil, maar dus wel wanneer hij een paar (3) uren alleen thuis is of 's nachts...
Het is volgens mij ook niet dat hij het echt niet op kan houden, want gewoonlijk liggen de plasjes bij de poten van de stoelen, de hoeken van de bank of iets van stof of papier wat per ongeluk 's avonds op de grond is blijven liggen.
Hij is dus duidelijk bezig om de boel dan te markeren, maar dan helaas binnen!
Vlak voordat we gaan slapen (tussen 22.30 uur en 24.00 uur) laat ik hem nog een laatste keer plassen.
Zelfs als hij daarna om 05.00 uur in de ochtend heeft geplast (zijn baasje moet al vroeg op pad!) ligt er toch weer ergens een plasje als ik tegen 08.00 uur beneden kom.
Ik foeter hem niet uit want ik geloof niet dat hij het verband zal snappen tussen mijn achteraf-straf en zijn actie, maar ik word een beetje moe van dat eeuwige gedweil 's ochtends...
Wat kan ik hieraan doen? Hoe zorg ik dat hij zich niet meer geroepen voelt om steeds weer opnieuw onze woonkamer als territorium af te bakenen?
Hij krijgt altijd een snoepje als-ie van buiten komt als-ie in de tuin een plasje heeft gedaan.
Ik heb al een spuitfles van BeauBeau om de geur te bestrijden maar dat werkt ook niet 100%. De bank wordt binnenkort vervangen en ik hoop dat Ren dan meer gecharmeerd is van de geur van 'nieuw'...
Als er verder geen andere optie is zullen we er toch aan moeten geloven om hem 's nachts in een bench te doen, maar het zou zo prettig zijn als er nog een andere manier bleek te zijn.
Weet iemand van jullie die?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Update: vanmorgen was alles droog!!! Wel een poepje gevonden, helaas...
Helaas plast-ie nog steeds binnen, niet als er iemand thuis is want dan kan hij waarschuwen dat-ie naar buiten wil, maar dus wel wanneer hij een paar (3) uren alleen thuis is of 's nachts...
Het is volgens mij ook niet dat hij het echt niet op kan houden, want gewoonlijk liggen de plasjes bij de poten van de stoelen, de hoeken van de bank of iets van stof of papier wat per ongeluk 's avonds op de grond is blijven liggen.
Hij is dus duidelijk bezig om de boel dan te markeren, maar dan helaas binnen!
Vlak voordat we gaan slapen (tussen 22.30 uur en 24.00 uur) laat ik hem nog een laatste keer plassen.
Zelfs als hij daarna om 05.00 uur in de ochtend heeft geplast (zijn baasje moet al vroeg op pad!) ligt er toch weer ergens een plasje als ik tegen 08.00 uur beneden kom.
Ik foeter hem niet uit want ik geloof niet dat hij het verband zal snappen tussen mijn achteraf-straf en zijn actie, maar ik word een beetje moe van dat eeuwige gedweil 's ochtends...
Wat kan ik hieraan doen? Hoe zorg ik dat hij zich niet meer geroepen voelt om steeds weer opnieuw onze woonkamer als territorium af te bakenen?
Hij krijgt altijd een snoepje als-ie van buiten komt als-ie in de tuin een plasje heeft gedaan.
Ik heb al een spuitfles van BeauBeau om de geur te bestrijden maar dat werkt ook niet 100%. De bank wordt binnenkort vervangen en ik hoop dat Ren dan meer gecharmeerd is van de geur van 'nieuw'...
Als er verder geen andere optie is zullen we er toch aan moeten geloven om hem 's nachts in een bench te doen, maar het zou zo prettig zijn als er nog een andere manier bleek te zijn.
Weet iemand van jullie die?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Update: vanmorgen was alles droog!!! Wel een poepje gevonden, helaas...
Laatst gewijzigd door Krientje op 28 mar 2006 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ren is heel blij met Pinky: nu noemt iedereen hem 'die grote hond'...
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hoe reageert je hond verder op het alleen zijn? Als honden wat gestresst zijn of bang versnelt de stofwisseling en moeten ze vaker plassen. Als wij examen hebben moet je soms door nerveusiteit ook vele malen naar de wc.
Veel honden zijn vaak net niet helemaal op hun gemak tijdens het alleen zijn. Dan kan het dus zijn dat ze daardoor vaker moeten plassen en dan plassen ze dus in huis.
Ik denk dus dat je die kant op zal moeten denken.
Veel honden zijn vaak net niet helemaal op hun gemak tijdens het alleen zijn. Dan kan het dus zijn dat ze daardoor vaker moeten plassen en dan plassen ze dus in huis.
Ik denk dus dat je die kant op zal moeten denken.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
Krientje
- Actief
Even een update:
Ik zorg nou dat-ie niet ziet als ik zijn rommel opruim en let erop dat hij tussen 's avonds een laatste keer buiten en 's ochtends de eerste keer niet meer dan 7 uur hoeft te wachten.
Het is wel al wat minder geworden, maar we zijn er nog niet...
Ik zorg nou dat-ie niet ziet als ik zijn rommel opruim en let erop dat hij tussen 's avonds een laatste keer buiten en 's ochtends de eerste keer niet meer dan 7 uur hoeft te wachten.
Het is wel al wat minder geworden, maar we zijn er nog niet...
-
Krientje
- Actief
Even een verdere update:
Blijkbaar was de gouden tip hier: niet het ongelukje opruimen waar de hond bij is!!!
Ik zorgde er dus steeds voor dat Ren buiten was voordat ik aan het poetsen ging.
Sinds ik dat doe, is er nog bijna niets misgegaan!
Toch frappant, dat zo'n 'gewone' handeling die je als mens doet zonder erbij na te denken, voor de hond zo'n andere en meer verstrekkende betekenis kan hebben.
Ik heb weer wat goeds geleerd in elk geval!
Blijkbaar was de gouden tip hier: niet het ongelukje opruimen waar de hond bij is!!!
Ik zorgde er dus steeds voor dat Ren buiten was voordat ik aan het poetsen ging.
Sinds ik dat doe, is er nog bijna niets misgegaan!
Toch frappant, dat zo'n 'gewone' handeling die je als mens doet zonder erbij na te denken, voor de hond zo'n andere en meer verstrekkende betekenis kan hebben.
Ik heb weer wat goeds geleerd in elk geval!
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Re: Zindelijk, totdat-ie alleen is...
Ik denk dat je ook te laat bent met het snoepje geven. Als je dat snoepje pas geeft bij het binnenkomen, zal hij het niet meer associeren met het doen van een plasje.Krientje schreef:Hij krijgt altijd een snoepje als-ie van buiten komt als-ie in de tuin een plasje heeft gedaan.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
-
Krientje
- Actief
-
BoomerGizmo
- geregistreerd lid
-
Krientje
- Actief
Ik heb even in de gaten gehouden of dat zou helpen, maar hij raakt 's nachts zijn waterbakje niet aan...
Vaak dek ik hem 's avonds na het laatste plasje nog even toe in zijn mandje en dan ligt-ie 's morgens vroeg nog precies zo.
Het heeft wel geholpen om te zorgen dat hij het opruimen niet ziet, maar dat binnen markeren blijft terugkeren (met grotere periodes ertussen, dat dan weer wel).
Vaak dek ik hem 's avonds na het laatste plasje nog even toe in zijn mandje en dan ligt-ie 's morgens vroeg nog precies zo.
Het heeft wel geholpen om te zorgen dat hij het opruimen niet ziet, maar dat binnen markeren blijft terugkeren (met grotere periodes ertussen, dat dan weer wel).
-
Krientje
- Actief
Helemaal per ongeluk lijken we de beste oplossing voor Ren te hebben gevonden...
Hij slaapt nu bij ons in bed en dat gaat prima
De boel beneden blijft droog, en de boel boven ook
En inderdaad, we hebben in het begin ook gezegd dat we niet aan die verwennerij zouden meedoen, een hond in je bed...
Die kan toch gewoon in zijn mandje!
Maar het werkt prima en we slapen alledrie goed, geen gedraaikont midden in de nacht of natte neuzen op rare plekjes
Is wel gezellig 's avonds
Hij slaapt nu bij ons in bed en dat gaat prima
De boel beneden blijft droog, en de boel boven ook
En inderdaad, we hebben in het begin ook gezegd dat we niet aan die verwennerij zouden meedoen, een hond in je bed...
Die kan toch gewoon in zijn mandje!
Maar het werkt prima en we slapen alledrie goed, geen gedraaikont midden in de nacht of natte neuzen op rare plekjes
Is wel gezellig 's avonds