Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Werkt dit echt of is het toeval?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

janemeen
Vaste gebruiker

Re: Werkt dit echt of is het toeval?

Ongelezen bericht door janemeen »

zepenko schreef:
Marja schreef:Ik heb al vaker lopen klagen over het vreselijke geblaf van Zara (binnenshuis)
vorige week ben ik helemaal over de rooie gegaan, ik kan er echt niet meer tegen, heb alles geprobeerd maar niets helpt!!

Ben ik begonnen met een boek over de roedelmethode, daar staat in bv hoe je kan zien/merken of je hond al dan niet dominant is.
Ik dacht altijd dat Zara niet dominant was naar mij toe, ze bijt me niet, ze gromt niet naar me........enz enz

Ik ben een vreselijke muts ja :pffff:

Maar goed, ze is dus heeel dominant naar mij toe!
ik ben dus sinds drie dagen heeeeel streng alle dominantieregels aan het toepassen, ze mag absoluut niet meer op de bak!
Na 5 keer NEE, laag!! had ze het door en nu probeert ze het niet eens meer :denken:

Gevolg.........het blaffen (wat ze zittend op de bak voor het raam deed) is echt met 80% afgenomen :N:
Ik weet werkelijk niet wat me overkomt! Zara trouwens ook niet, die ligt me de hele dag vragend aan te kijken: vrouwtje, waar zijn we in hemelsnaam mee bezig??

Dit kan toch geen toevalligheid zijn? Werkt dat nou echt zo sterk bij een hond :19:
Het lijkt wel of ze ook veel relaxter is.

Leuk he :mrgreen:
Volgens mij blaft ze niet meer, omdat ze niemand meer voorbij ziet lopen die ze weg kan jagen, omdat ze niet meer op de bank mag van je. Maar dat heeft niks met dominantie te maken. Als het zo zou zijn dat een hoge plaats innemen dominant gedrag zou zijn, zouden alle eigenaren dominant over hun hond zijn, omdat ze fysiek groter zijn. Een dominante hond wil juist de meest strategische plek innemen, zodat hij alles kan overzien. En met de indeling van een gemiddeld huis is dat vaak niet de bank, maar een deuropening of een plek tussen de voordeur en achterdeur ofzo.
Het heeft wel degelijk met dominantie te maken ze neemt toch ook een strategische plek in pal voor het raam?
Groter maken, je laten horen, boven op je gaan zitten liggen, enzv, staart recht omhoog zijn allemaal dominante houdingen.
Je hebt het goed aangepakt want het werkt toch? maar je moet het inderdaad proberen vol te houden. :ok:
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

janemeen schreef: Het heeft wel degelijk met dominantie te maken ze neemt toch ook een strategische plek in pal voor het raam?
Groter maken, je laten horen, boven op je gaan zitten liggen, enzv, staart recht omhoog zijn allemaal dominante houdingen.
Je hebt het goed aangepakt want het werkt toch? maar je moet het inderdaad proberen vol te houden. :ok:
Ik heb nergens gelezen dat de hond bovenop haar eigenaar gaat zitten of liggen. En een hoge staarthouding is idd een dominante houding, maar die moet ze dan wel vertonen interactie met haar baas. En ook daar heb ik niks van gelezen. Je laten horen heeft absoluut niks met dominantie te maken, want dat doen ook de ranglaagste en je groter maken is ook alleen van toepassing als de hond in interactie met haar baas is.

Maar puur het wegblaffen voor het raam heeft op zich zelf staand, niks met dominatie te maken. Het kan nl. zijn uit angst, offensieve agressie, verdediging of gewoon aangeleerd gedrag.
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

zepenko schreef:
janemeen schreef: Het heeft wel degelijk met dominantie te maken ze neemt toch ook een strategische plek in pal voor het raam?
Ik heb nergens gelezen dat de hond bovenop haar eigenaar gaat zitten of liggen. En een hoge staarthouding is idd een dominante houding, maar die moet ze dan wel vertonen interactie met haar baas. En ook daar heb ik niks van gelezen. Je laten horen heeft absoluut niks met dominantie te maken, want dat doen ook de ranglaagste en je groter maken is ook alleen van toepassing als de hond in interactie met haar baas is.

Maar puur het wegblaffen voor het raam heeft op zich zelf staand, niks met dominatie te maken. Het kan nl. zijn uit angst, offensieve agressie, verdediging of gewoon aangeleerd gedrag.
:ok: Ik denk er precies zo over! :wink:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”